1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545185 inlägg · 4159 ämnen
« · 2666815 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-03-07 Borta
SPOODI: har inte ens koll på vad som gäller sista omgångarna. Måste vi vinna ikväll för att ha realistisk chans på playoff ?

Saltmasen: vi behöver vinna för säkra slutspel. Ni är i slutspel det är ni som ska låta oss vinna

grimiss: Ja, väldigt svår match när man ser namnen i deras lag.

{9315}: Om det inte spelar någon roll kan ni väl låta oss ta 3p ikväll. Vi vann både mot Rögle och Malmö de två senaste matcherna.. :d

{9315}: räknar med klar förlust men man vet aldrig med årets Modo. Kan lassi hålla nere siffrorna kan vi ta dom i tredje. Kanske dansken äntligen vaknar??! Då jävlar.

Sv: Silly season
grimiss:
lite överdrivet men ärligt Brännström/OSL/Borgström är
Intressanta men inget som spetsat laget på förhand även om de är bättre än vissa i truppen

{8225}: finns dom efter 93

Costanza: Rubins tillbaka! Berg sjunde

grimiss: Ja, nu har vi nog mer cash än Cayman-Kenttä.. Är väl även förbi rätt många SHL-lag redan, det är tryggt. Sen har ju Hinken lite svårt att komma åt Widebros kassakista, men det finns väl en anledning för det. Det gick ju rätt bra ändå...

grimiss: En Tjeckoslovak alltså, alltid köpvärda

Tarasov: är det så? Vafan har dom lagt alla sina pengar på???

Costanza: nä Slovak?! Ännu bättre, köööööp!!!!!

Costanza: en tjeck? KÖP!!!!!

Silly: Robert Lantosi som var aktuell nu vid transferfönstret för oss har gjort en jäkla karriärresa från det att head coach Hinken hade honom i Sundsvall. Landslagsman och +45p i högstaligan i Tjeckien.

dempa:

Om han värvas för en 3:e linan med Big Sam och Södergran?

{9315}: OJOJOJ!! Är detta sant?! Eller får jag långnäsa i slutet av juni, haha! Fattat att Hinken inte har dödskoll på Transsylvanien förutom kanske Kaut..

Kapten Långnäsa: någonstans i Umeå fick Costanza precis en duktig ribba

{8225}: tänk å va klar för playin inför Rögle borta dock

dempa: Jasek skulle kunna vara en bra värvning. Då borde vi värva Jiri Smejkal också som lirade tillsammans med Jasek i Liiga för nåt år sedan. Tillsammans gjorde dom 96 poäng i Pelicans 2021/22.

{9315}: Kvällens resultat spelar ingen roll, om vi tar 6 poäng mot Skåne-lagen

{5647}: blir nog att åka av ikväll ändå. leksand med bra form, bäst i serien sista fem. hemmaplan, har väl lekt med modo i bortåt 8 av 9 perioder (då borträknat ot senast) denna säsong? och tveksamt hur mycket det finns kvar i tanken hos modo.

men ändå fruktansvärt skönt att det egentligen inte spelar någon roll. kontraktet är säkrat. playin bara en bonus. blir det förlust är det inte hela världen menar jag

Modomas: säger spontant JA till Jasek. Vi behöver en tjeck i MoDo, det är sen gammalt

Tarasov: har vi lärt oss något av Rååmagate så borde det väl vara att miljö och omgivning har stor påverkan, statistik säger inte allt. Bara dom är kvicka i fötter och huve så tror jag att Karlin kan fixa resten :)

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lite Kempis nostalgi !!!
Galet när man stod på lilla stå å trängdes 😃😃😃

Vilken jäkla match och vilket tryck det var på läktarna denna match !!!!

"Robert Svehla , Robert Svehla det svider"
När han höll på att släcka Wernbloms karriär
Uppladdat:

500x0-screenshot20240307162328.jpg

SPOODI: Han hade kanske passat i Modo, snabb på rören vilket väl är bra om vi ska spela snabb hockey.

grimiss:
Det finns inte så mkt i HV man skulle vilja ha, knappt någon. Möjligen dansken

Modomas: ryker hv finns väl massa kvalitet att Gama över??

Sigge: Nja jag är inne på att Sam och Woods är grunden i nästa års 2:a... han får jobba sig upp :) Men jag har en känsla av att det inte alls är säkert att HV vinner så det kanske är där man ska börja leta spelare.

Sigge: jasek ska vi ha. sen tror jag han passar bättre som ytter än center men det lämnar jag till karlin, han kan möjligtvis lite mer om hockey än mig

Greg P: Det återstår att se vilka som går upp, men jag tror det viktigaste för Djurgården blir att behålla Linus Eriksson, Frondell, Wesäll och mini-Fimpen. Tror de kan bli roliga att se i HA nästa säsong men samtidigt är nog flera SHL-klubbar redan intresserade.

Modomas: Varför inte som ersättare till Dickinson? Han har lika många poäng som honom fast i ett sämre lag. Skulle vara intressant

dempa: nu på slutet har ju Jasek varit bra, 26år, lämplig 3:e center?

www.eliteprospects.com/player/213164/lukas-jasek

SPOODI:

Har själv dålig koll där. Vad är det som gör han så bra? Vet att många nämner honom ofta men hans stats imponerar inte direkt? Producerar lika mycket som Gustav Possler liksom. Hade hellre chansat med en spelare som Måns Carlsson i Mora.

SPOODI: Skulle bli överraskad. Han har varit riktigt svag sista 25 matcherna. Trodde han skulle lämna ifjol dock, så finns ju en uppsida där och under en normal coach så gör han inte bort sig som hårt jobbande spelare i en fjärdelina. nnDet är helt sjukt hur Stråhle lyckats göra så många både individuellt sämre och totala enheten i år. nnHar aldrig velat en säsong ska ta slut så mycket som årets.

Nucky: finns det någon i Oskarshamn man hade önskat se i MoDo när de åker ur? Lodin har väl varit bra, men är det en karaktärsfråga gällande honom? Farsan hans spelade väl i MoDo.

Greg P: Fortier kommer lämna för SHL. Satan i gatan vad bra han är

Greg P: Tror en ny tränare är det viktigaste för er.
Schilkey och Pooley är skicklig när dom vill, men alldeles för bekväma. Ni behöver spelare som visar vägen även mot Tingsryd borta. Ni behöver fler spelare med karaktär helt enkelt.

grimiss: Brynäs går upp. Djurgården inte så mycket tappar Axel Andersson och Wiktor Nilsson. Det är snarare Södertälje & AIK som kommer bli kraftigt brandskattade. Mora med i vanlig ordning. nnDet enda positiva med Lövens säsong är man knappast kommer tappa någon spelare till SHL. Möjligen Voutilainen Man kan göra en utrensning i llugn & ro och bygga nytt. Börja med Stråhle.

Den negativa faktorn är att Stråhles inverkan på Schilkey, Pooley, Powel i årets trupp är för stor att dom inte vill vara kvar nästa år.

{5647}:
Är egentligen emot att supportrar anmäler..men det här var så bisarrt att jag var tvungen at göra det med....
Första och enda gången jag gör det förmodligen.
Har aldrig haft en tanke på att göra det nån gång tidigare...

Är i det här fallet faktist så att jag sällar mig till "foliehattarna" (helt ärligt) och undrar hur det är med korruption i diciplinnämnden.

Heyerdal: Kopacka !

Heyerdal: eller zion nybeck om vi snackar hungriga spelare från lägre divisioner. Näst mest poäng i AIK, spelade hel säsong i SHL som 18-åring.

Passar han med Ranta eller skulle Zion vara en djupforward?

grimiss: Kopaka vore ett fint nyförvärv om Bif missar!

Rytter: ja 30+ tackar jag nej till, då ska det vara specialfall, exvis jesper olofsson, en hemvändare, lite snällt sagt, som har en verktygslåda som saknas i laget, dvs ett bra skott. vill heller inte att han ska räknas som den ultimata spetsen i laget utan mer sekundär som jag räknar mikkel i ett bättre lag. mikkel är för övrigt 29 i år, känns inte en dag över 25. kan absolut spela i topp sex, inte det jag menar, men ska inte vara spelaren som förlitas göra 40+ på en säsong

spetsen bör utgöras av spelare runt åldern 24-27, ge och ta något år såklart, alla är olika. därför jag hoppas på en spelare som lukas jasek som bör vara i sin topp dom kommande åren

det finns givetvis spelare över 30 som är bra också, som sagt är alla olika men jag gillar inte risken när det handlar om så viktiga platser.

Horace76c: Helt horribelt! 🙃I sånt fall var Armalis överfall också en krock.

Rytter: undrar vad som händer med dif och Brynäs om dom inte går upp iår?

Bad_Brett:

Det borde gå att bygga bra lag med gedigen scouting och ett noggrant lagbygge där man hittar rätt spelare till rätt roll.

Jag gillar när man värvar spelare i "rätt" ålder och med en tänkt roll i laget och med egenskaper man
vill ha in istället för att gå efter trötta 30+ spelare som börjar se slutet och främst vill maximera sitt kontrakt fram till slutet.

Tror man kan få ihop ett bra lag och grupp genom att tänka till istället för att köpa det dyraste och mest etablerade som t.ex HV gjorde i år.

Visst att man behöver några erfarna äldre med rutin typ rundblad, sedan några med spets egenskaper typ en ytter med bevisad klass och målskytte, eller en center med bevisad klass.

Men jag tror mycket väl man kan hitta bra spelare i HA eller andra lägre ligor för att komplettera och hitta spelare som vill bli bättre och framåt istället för att värva spelare som i åratal harvat i en tredje/fjärde i SHL utan att utvecklas.

Sådana som Ingberg-Nilsson eller Nilsson i DIF tror jag är smarta värvningar till låg peng som dessutom vill framåt och kan ta steg. Ingeberg tror jag inte alls skulle göra bort sig i t.ex en färdekedja och säkert bidra med mer än en trött Öhnerud.

Horace76c: bara jag som inte ens hittar den? Måste man ha Twitter?

Keriksson:
Diskuteras inte i vår egen bok, så måste vädra här.
Såg precis situationen.

HUR I HELVETE kan inte det där bli diciplinärt???
Eller är det jag som är helt dum i huvet?

☀️☀️ skiner över Ö-vik och MoDo är kvar i SHL

MAN ÄR GLAD !!!!!

{9315}: det har han verkligen. Sen är det svårt att värdera. Hans LAG har ju presterat enormt bra. Gör det svårare att utvärdera enskilda värvningar. När man lyssnat på hinken låter det ju också som att det knappt är han som har sista ordet.

« · 2666815 · »