1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481714 inlägg · 4079 ämnen

Apropå ingenting...

« · 1832393 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
locken:
Synd antar att vi var med i racet.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors:
Skulle inte ha nåt emot att Tobias E gick som center, han var bra förra året och kemi med Karlqvist. Både Robin Press och Simon Karlsson är lediga på backsidan så man Ian plocka in nån av dem.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Robin har kontrakt med Rockford Icehogs och Simon har kontrakt med Tingsryd
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Nicklas Grossmann är ledig
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors:
Tack, måste vara mer noggran när jag föreslår spelare. Simon K är nog ett fynd för Tingsryd.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: AIK tappade lite toppar och även en spelare sen som bör ha genererat 600k från SHL avtalet. Så kanske hade mer att erbjuda. Tycker AIK ser farliga ut. Men har ju hänt förut att de jag tycker ser farliga ut floppar.
Listan på lediga spelare blir kortare o kortare och inga rykten i etern. Är Modo iskalla på endera sättet att de väntar ut precis den de vill ha eller är de iskalla för att ingen vill skriva på.
Snart dags för träningsmatcher o vore trevligt om något hänt innan dess
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MorganaLefaey:
Vi är säkert på Goumas....:)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: haha förmodligen :) han är ju dessutom skadad så det blir nog så
(ironi)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
RagnarLodbrok:
Skadan verka vara mindre allvarlig så vi kanske vet på honom....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
RagnarLodbrok: Är inte Goumas klar för en Fansk klubb ?? , eller är jag ute å cyklar nu !
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: Han har inget kontrakt nu (officiellt). Och dom ända ryktena som jag läst är att Färjestad tyckte han var en jätte intressant spelare.
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors: Då var jag nog ute på en cykeltur ändå då 😂
Måste ha blandat ihop honom med någon annan center.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: Deschamps for till Frankrike. Konstigt val, den ligan är sämre än HA, men han är kanske fransktalande och ville bo i Frankrike .Och tjänar nog bra där.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: FBK är klara med sin trupp.Så Goumas vore ett alternativ för Modo.
Jag hoppas på Christensen,Mustonen,Hennesey,
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
RagnarLodbrok: Tror mer på Goumas eller Christensen än på Mustonen eller Hennessy. Men alla skulle nog förbättra vårt lag en hel del.
Dock skulle tex Hennesy göra så att vi fortfarande inte har någon center som gjort en poängmässigt stark säsong de senaste 3.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MorganaLefaey: Ja poängmässigt och med playmaker egenskaper är ju Goumas och Christensen bättre en vad Mustonen är.Men han skulle nog inte göra bort sig i Modo, typ Påhlsson light i en lina med molin,karla,björka..Hennesy fick inte så mycket speltid i Växjö vad jag minns.Christensen vore mumma men vill han till HA? Han va ju på G till oss när vi fortfarande var i SHL..Och hur tänker Modo vill dom ha en helsvensk trupp vad finns då för alternativ i centerväg ledigt?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
RagnarLodbrok:
Hitta en ledig center iaf...goda chanser att bli vår egen supermario:)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Hahah cool :) let´s värva
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
RagnarLodbrok: Det finns inte så många svensk centrar som är lediga. En bra Mikael Johansson och två möjliga Sebastian Strandberg och Fredrik Johansson.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors: Mm tror chansen är stor att det blir något utländskt, det skulle vara kul med nån nordamerikanare t.ex till vår annars helsvensk trupp.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Djuunaz: Jag skulle tro att det inte blir någon svensk herre. Men vem vet. De kanske är kyligare än vi tror. Tänk så trevligt det vore om Öa faktiskt ringde och frågade hur det går. Vad de har på radarn, Om det blir svenskt eller utländskt, varför det dröjer osv.
Men samtidigt så skall det vara en som verkligen producerar och nu har de väl sparat in 1mån lön på den som kommer ha högst månadskostnad.
Tycker Almtuna värvat intressant med 2st NAmerikaner som lirat i Europa förut och som legat i topp i ECHL.
Nu är de två redan tagna, men finns ändå kvar några som ligger i ECHL toppen och som spelat på stor rink förut. www.eliteprospects.com/player.php?player=11432
www.eliteprospects.com/player.php?player=46502
Men det finns så otroligt många lirare kvar i nordamerika så omöjligt att spåna på vem det kan tänkas bli. Hur ofta ser man förvärv från AHL till HA?

Hur som så gör den här tystnaden mig galen. En så viktig pjäs och ännu inte på plats.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MorganaLefaey:
Sundlöv nämnde grannlandets grabb i någon intervju, men det var nog mer än omskrivning för att det skulle vara med en utländskt pass snarare än skandinavien.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Jo. Ska nog inte glömma bort att det faktiskt finns Norrmän, Finnar och Danskar som är duktiga. Med tanke på att vi numera är i HA så blir säkert fler från våra grannländer intressanta. Sen behöver de inte heller ha lirat i hemlandets ligor. Men tror mer som du att det var omskrivining för att det skulle vara en utlänning.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Denna supermario gick till Norge. Synd, han skulle ha varit intressant att se i Ha.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MorganaLefaey: Det blir nog en transatlant. Det är fler transatlanter som spelar i sämre ligor än vad dom skulle kunna spela i.Så om vi ska värva en toppcenter som ska vara en av dom bästa i HA, så blir det nog en amerikan eller canadick.
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors:
Eller varför inte vår egen "Rocco med klubban" hehe... han är nog å andra sidan för bra för att tänka sig allsvenskan.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors: Där ser man. Gick bara och kollade om det fanns ett C där. Så inte direkt någon seriös scouting. Men fastän antalet sjunker så finns det nog en väldans massa spelare kvar som skulle kunna göra oss bättre.
Vill dock minnas att det sades i någon intervju att kommande säsong så skulle alla vara på plats från start. Vilket minimum kan ses som 1) Försäsong 2)Första isträningen 3) Seriestart.
Då 1 inte längre är aktuell så hoppas jag på 2).
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Nja. Om han är släkt med Joseph Grimaldi så tror jag han är ett skämt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MorganaLefaey:
Bra där fick bli google...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Är det någon som vet om Modo skickar ut medlemskort till medlemmar?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Jag fick inget medlemskort ifjol och har inte fått något i år.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors: Jag fick nog inget medlemskort för att jag bor i Hörnefors, så det skickades nog med PostNord.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Blir detta sista säsongen för bröderna Sedin i Vancouver, eller blir det förlängning på deras avtal? Om dom kör bara denna säsong, finns det i såfall någon chans att vi får se dom i Modo?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Senast så lät det väl som att de inte var speciellt intresserade av att komma hem och lira. Men man vet aldrig. Dock så tror jag det är kört för oss som hoppas.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon:
Deras pappa trodde inte de skulle köra en säsong i Modo, den allmänna känslan när man läst intervjuer med dem är att det gått från "troligen" till "kanske" till "förmodligen inte". Men det bygger bara på vad som stått i tidningarna.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Den uppfattning jag har fått är att dom kommer att stanna i Vanouver efter att hockeykarriären är slut, att dom har sitt liv med familjen där.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors: Jag har hört rykten om att Tobias Enström har tänkt komma tillbaks nästa år och avsluta sin karriär i Modo.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors: Hörde att det bara handlade om detaljer, MoDo vill skriva på 8 år, Toby vill ha 9 år och gratis dillchips...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors:
Givet familjesituationen och det intervjuer läst så är mitt intryck att han nog kan tänkas komma hem när kontraktet med Winnipeg är avslutat.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza:
Va inte det Micke Johansson;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov:
Då är det klart med sändningar från våra t-matche
Timrå 11 augusti mittmedia
SCA - cupen Mittmedia förutom Löven hemma då är det Modo Channel.
Luleåmatchen sänds på Cmore
Saikmatchen har jag inte hittan nåt om.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Öa har världens scoop.
www.allehanda.se/ishockey/hockeyallsvenskan/sasongen-narmar-sig-har-ar-tio-spelare-som-fortfarande-finns-pa-marknaden
De listar 10st spelare som fortfarande finns på marknaden och som enligt dem kan dyka upp i HA.
Känslan är dock att de klickat på Free Agents och sedan slumpat fram olika spelare. Den enda som var center och då kunde ha varit intressant för modo är Strandberg. Och han ska ju vara klar för Pantern. Resten är en blandning mellan buh, bäh och kanske. Ser inte många förvärv som HA fansen skulle ljubla över förutom något enskilt fall.
Men då det är från mittmedia så får man kanske leva med att allt inte har Modo i fokus.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MorganaLefaey: Varför inte Sebastian Strandberg, 25, center?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Skrev att han tydligen skall vara klar för Pantern. Så då blev inte han heller intressant. Och skulle han inte vara klar för Pantern så tvivlar jag faktiskt på att det vore ett namn för Modo. Han är knappast en spelare som man väntar 2månader med att signa.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Martin Röymark Modo. Blir ingen center. Molin kliver in i mitten och centrar sin kedja. Molin är stark med pucken och borde kunna passa som center. Eller vad tycker ni? Dock lär han få träna på att teka i sommar.

www.modohockey.se/artikel/ph16aj5o0-4ij6i1/
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
S-vikaren: Röymark har alltid varit en liten favorit så ska bli kul att se han i Modo 👍.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MorganaLefaey: Här är mina tio intressanta centrar.
Rob Schremp
Kevin Goumas
Mikael Johansson
Jamie Johnson
Colby Genoway
Jeff Taffe
Kyle Wilson
T.J Hensick
Peter MacArthur
Brandon MacLean
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors: Jaha nu var jag lite sent ute med min lista. Jag tycker fortfarande att vi behöver en topp center. Röymark är ju ingen poängspelare. Utan en toppcenter blir det kanske topp 5 i HA men inget SHL spel nästa år. Besviken.
Kommentera

« · 1832393 · »