1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481378 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 2064378 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
puffe: Gode Frank svarade på mitt mail blixtsnabbt , han anser att han hinner sålla lite, men vi bör höja kvaliten på frågorna, de flesta frågor han fick idag var redan besvarade i sändningen , men att nån vill utmana Glader i badminton är väl bara kul för nån enstaka person. Så jag ska åtminstone tänka och skriva nån fråga till måndagens sändning
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Då är det bestämt att utomhus idrott får starta den 14 juni
Vi får se hur det går och hoppas hockeyn till höst startar oxå
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
ante08: Utan publik så anser jag att det är bättre att skjuta på säsongen
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon:Flytta fram så långt som möjligt vore bra men det finns förstår en gräns där det måste rulla igång.
Tyvärr så känns inomhusevenemang med publik väldigt avlägsna
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Axle San: Hade ju varit coolt om matcherna spelades på uterink istället då :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
dBrobban: såg modochannel sändningen nu. Verkar sjukt ödmjuk inför sin uppgift hugo. Man får ju hoppas han kan kriga till sig en plats i A-laget denna säs eller nästa. Härlig inställning på en spelare
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Såg precis att Janne Andersson ska leda fotbolls-landslaget till 2024. Efter att ha följt han via Norrköping och Landslaget kan jag intyga.

Förutom oerhört duktig ledare, en genuin hedersknyffel som aldrig skulle bryta ett ingånget avtal. Där har Leksands tränare nåt att lära
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: MoDo-inställning tycker jag. Tuffa på isen, ödmjuka utanför. Jobbigt med dom som är tvärtom, eller ja, man kan väl vara ödmjuk på isen med, men inte mjuk.....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Samtycker. Startar säsongen som planerat i september, men utan publik, så är det ett stort hån mot Löven och Modo eftersom det var helt otänkbart att spela klart kvalmatcherna i början av mars.

Undrar förresten om Leksand fortfarande anser att det är för farligt att spela matcher nu när de inte riskerar att sjunka? Det mesta talar ändå för att smittspridningen är större i september än i början på mars.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
goleafs: Ryska fotbollsligan ska börja med 10% publik. Kan ju vara en idé att skala upp gradvis. MoDo får väl köra med 700 pers (mic vid varje plats) och resten på gigantisk storbild utomhus i röda tröjor och toppluvor, sen rullar årskortsinnehavarna som åskådare ute och inne...kanske en period var och sen krav på att dricka en jävla massa öl...och glögg ute.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Pantern får ha inne en halv människa per period alltså , hur löser man det då?

Saxat precis från nåt Timråforum

'Timrå har bästa hockeygymnasiet i landet just nu som lockar väldigt många talanger.' sickna spjuvrar klyktattarna är, tycker om dom för att dom är så roliga(och trevliga)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza:
Äh bara kör igång.... pengarna måste in!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Tycker att det är kul att de är på så gott humör. Som att de bor i New Delhi och nu äntligen får se solen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Japp, vi har det bra nu. Ser fram emot Färjestad borta. I Bjästa är det väl mer som att jag klev upp i morse, sen var den dagen förstörd.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Man ska nog vara försiktig med att kalla Timråiter för klyktattare. Begreppet kommer från regplåtar då Västernorrland var Y-län. Dvs, vi är per definition också klyktattare... Ridå.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Skillnaden är att de är klyktattare och ni från Övik snarare är klykbohemer.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Finns mer bakom detta, bara så du vet, fast du vet ju allt, förlåt
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Axle San: Svartvadet, han var en Klykbombare...en så kallad Klykkung.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza:
För att han alltid satte den i kryllan?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Det vete fan, sköt väl bara ett sånt skott mot Timrå, sen åkte han runt och var dryg, haha!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza:
Var mer Kuuses grej
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Äh, satte han många i klykan? Du menar PikkaRambo ;-)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Slänger upp den här med.
Dessa juniorer har gått genom Modos A-lag sedan 13/14, och som fortfarande är på minimum HA-nivå.
Inte tagit med de med för få matcher.
Säkert glömt nån också.

Det som är slående är hur sjukt många som även gick till andra klubbar/ligor

sedan 13/14:

Isak Wallin

Albin Carlsson
Robert Hägg
Jonathan Leman
Jesper Lindgren
Albin Runesson
Jakob Stenqvist
Sebastian Walfridsson
Victor Berglund
Tom Hedberg
Mattias Norlinder
Jesper Sellgren
Hugo Styf
William Wallinder


Emil Alba
Cristopher Bengtsson
Carl Grundström
Edwin Hedberg
Kristian Jakobsson
Adrian Kempe
Daniel Muzito Bagenda
Victor Olofsson
Axel Ottosson
William Nylander
Manuel Ågren
Victor Öhman
Anton Karlström
Oskar Stål Lyrenäs
Tim Wahlgren
Oscar Öhman
Tobias Åhström
Oskar Pettersson
Lukas Wernblom
Max Wahlgren
Joel Wahlgren

Då har också nästan lika många lämnat efter J20 till andra klubbar, bl.a dessa:
Dmytro Timashov
Linus Sandin
Rasmus Sandin
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
goleafs: Vita Hästen hade väll insjuknade spelare? Det var ju också en faktor som sabbade kvalet inför tomma läktare.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Nu vet jag inte jag vilken årgång du är, förmodligen är jag äldre än dig, men den minnesbild jag har angående ” klyktattare” är att de förknippas med Sundsvallsregionen. Det var aldrig något snack om att en klyktattare var från de norra regionerna.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sven Tuta: Jag har hört det många gånger, men skitsamma.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: klyktattare är Västernorrland vs surjämtar enligt mig
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Hank: Innan Icing-Ove hinner kommentera är Dahlén ingen sur jämte :) Han är bara halvjämte då han brukade gå på kul i backen i Hammarstrand vilket nästan är Västernorrland.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Hank: epicentrat för klyktattare förr var i Sundsvall(enligt farsan som var från Ånge-trakten) men oavsett ett lustigt ord
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky:
Tobias Aronsson bror
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Jajust, men han lirade div 1 ifjol
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky:
Skall bli kul att se hur han karriär blir, gillade hans passningsspel.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: bra listat! Glader nämner i ÖA att de ska ha koll på tidigare modospelare, här får han lite att bita i ...;-)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: RYLLAN!!!!!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: Kabanov...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Det kommer väl ifrån den tiden länen hade olika länsbokstäver. Västernorrlands län hade bokstaven Y ,vilket kan liknas en klyka, därav klyktattare. Men det visste ni väl redan.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: Ska egentligen lägga upp listan på alla som gått igenom våra J-lag, även de som gick till andra klubbar.
Många intressanta namn som idag har bra HA/SHL-klass.
Jag tror verkligen på det sätt man arbetar nu, det kommer betala sig med tiden.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Kommer inte ihåg den grabben, vilket gör mig jävligt förvånad med tanke på hur många matcher han spelat.
Oerhört märkligt!😀
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Golden boy : Jo, och jag menar inget nedlåtande med klyktattare, fast för de äldre(åtminstone i Ångermanland)är det mot sundsvall epicentrat ligger, inte i Hoting. Finns nog flera orsaker till detta, vore intressant att höra Timråiters åsikt om detta begrepp. Men nu måste jag läsa på om vår presumtive tränare. God Natt alla Modoiter o andra
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Var det senaste idrott utan publik fram till 5/9?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Vet att en del avskyr att man besudlar våra forum med musik, men Apropå Ingenting.

Denna rockvideo är oantastlig, får aldrig ifrågasättas(utom av äkta moderatorer, finns 2) varför den spelas eller när den spelas. Borde egentligen avsluta varje dag på vårt forum
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Nödgas lägga ut även detta. Laget med klubbkänsla va, den som inte får gåshud av detta har inte fattat grejen med MoDo
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Nu blir det inte fler härinne idag , fast Roger Pontare står o stampar, 'jag vill också vara med...'
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Har inte sett de där klippen så det var coolt. Blatny sitter i båset och vet att han kommer att vinna ännu en gång.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: skrev gåshud, kunde skrivit tårar. Fantastiska minnen och en jävligt bra video, den som gjorde denna video borde bli nominerad på Oscarsgalan
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Det ser ut som att ingen kommer att få spela med Nr: 100 på ryggen!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Klippt o klistrat lite

Gör som Statsministern och var med på resan! ⠀

”För Ulla och mig dunkar hjärtat, som ni kanske vet, särskilt för Modo Hockey. Därför har vi precis köpt säsongskort för Modos dam- och herrlag. Det är ett litet bidrag för att stötta klubben inför att spelen kan börja igen”
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
hanzon: absolut, Peter Edholm från Sundsvall , kastar gatsten i glasarenan i Timrå , skulden skall så klart betalas, inte skrivas om eller vad som är brukligt för att bygga ekonomi.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: I Timrå hade man löst det med att sälja ett reklamtryck för kommunen
på en publikvärd för 2 miljoner
Kommentera

« · 2064378 · »