1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480400 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 2192899 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
Gick förbi en hel karavan med Lövenbilar här utanför en vårdcentral vid Dyngdiket, med vårdpersonal som verkade testa dem. Surrealistisk syn egentligen.

Crandall (tror det var han) ser för övrigt lika dryg ut bakom ratten som på isen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KB65: Dyngdiket? Då måste det ha varit Löven du såg, dom har kommit hem..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KB65: Jag sprang på Belov som stod med kryckorna i vårsolen utanför Swedbank.
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
Saleva: Frågan är om ”han känner sig tömd” och det kanske kittlar med ett äventyr i Schweiz med en högre lön?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Saleva: Undrar om det börjar kittla i åsnebrottarem nu?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Nej man vill inte lämna Leksand och sen har han ingen out ;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jalapeno: Han ville inte lämna Modo heller för han hade precis skrivit ett nytt treårskontrakt.

Sedan skiter han fullständigt om han har en out eller inte. Han behöver bara bete sig så illa att han gör sig omöjlig för klubben.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jalapeno: Hahaha... out... Hellkvist...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: "Han ville inte lämna Modo heller för han hade precis skrivit ett nytt treårskontrakt." Jävlar vad konstigt att han lämnade isåfall. Tjomme måste ha tvingat han eller något.

Såklart så skämtar jag om det inte var tydligt. Jag är dock 110% säker på att han blir kvar. Han har inte utryckt någon typ av missnöje i Leksand än och jag tror han tror på det förening gör.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jalapeno: Problemet med Hellkvist är att han inte uttryckte missnöje alls eller antydde att han ville lämna, förrän han plötsligt gjorde det.
Det är problemet med den där typen av människor. Den dag de vill lämna så kan det komma som en blixt från klar himmel.

Du verkar helt enkelt inte riktigt förstått hur BH fungerar. Han är inte en helt normal eller stabil person och han verkar helt sakna empati. Modo är inte den enda klubben han bara dragit från, utan en dag som kan vara imorgon eller om tre år lär han ta sitt pick och pack för att dra någonstans det kittlar mer.

Men, en jäkligt bra hockeytränare är det.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Fast MoDo är väl det enda laget han har lämnat med kontrakt utan out om jag inte har missat något?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jalapeno: Nja för oskarshamn bröt han också, sen var det något strul i rögle samt malmö med.

så att tro att han kommer fullfölja sitt 3 års med just leksand kanske man ska ta med en nypa salt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nooky: Så han bröt ett kontrakt med IKO utan out för att gå till MoDo? När jag googlade lite snabbt så verkar det stämma att han hade kontrakt men är du säker på att det inte hade en out?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jalapeno: Förvånar det dig om så är fallet, att han inte hade en out i IKO?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Trodde på Leksand i slutspelet. Sen insåg man att spelare redan skrivit på för andra klubbar som betalar bättre...Näringskedjan heter det visst..
Uppladdat:

450x300-dala-donkey.jpgdala-donkey.jpg

Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Majbrasan: Ja det skulle det
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Majbrasan:
Ska vi verkligen dra den här soppa ett varv till.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Saleva: Går på repeat varje gång Jalapeno tittar in
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jalapeno: Han hade ingen out, för dom flesta " Normala " tränarna dra inte in en out i deras kontrakt när dom skriver på, så han bröt det som det bara vore ett litet papper

sen om hade nu en out, varför kör han den " outen " till ett HA lag?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Saleva: Nej då, det var på frågan direkt från en leksing. Han har inte behövt erfara att BH varit sugen på något annat än. :-)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
För mig var väl sättet det hände på det som var riktiga problemet.

Hade Leksand gått igenom Modo och dom sen kommit överens om att köpa ut han är det en sak, men det här med att dom kontakta Björn först och kom överens och sen när Modo fick veta det och inte ville släppa han så började han med uttalande i media för att göra så Modo inte hade något val än att släppa han är det stora problemet för mig.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Majbrasan:
Det är inte första gången denna leksing tar upp ämnet, han älskar att provocera tydligen.
Sen är vi snabb att nappa på betet
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Saleva: Det är roligt att du inte ens har orken att scrolla ner 10 inlägg för att inse att det inte var jag som tog upp det.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jalapeno:

Känns som den här Hellkvist debatten är passé för längesedan

Ingen idé att ta upp gammalt groll

Hellkvist gjorde fel tjomme gjorde fel Modo gjorde fel leksand gjorde fel, min Pappa är starkare än din

Säsongen är över för våra lag och nu siktar vi på att få ett så bra lag som möjligt tills nästa säsong vilket Modo såklart också gör

Släpp Hellkvist debatten nu och ta dig en pizza och en Onsdags öl som jag 🍺
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
mattias - 74: Tro mig jag släppte det när denna säsongen började dock är det fortfarande modoiter som gillar att ta upp diverse saker om BH eller Leksand så då har man väl all rätt att dela sin egna åsikt vilket i detta fall var ifall BH skulle lämna Leksand eller inte till nästa säsong Men om man svarar på någonting som någon annan skriver om Leksand eller BH då är det helt plötsligt jag som tog upp det.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jalapeno: Det händer för lite runt MoDo Hockey just nu. När VD går ut och snackar bombanfall så tror man ju att det ska smattra...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jalapeno: Men sluta ÄLTA människa!😂
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: Håller med kan vi inte bara sluta nämna honom på modos forum. Han tränar Leksand nu så vill ni som fortfarande inte släppt att han lämna er skriva något om honom så kom till Leksands forum här på hs. Gör ni inte det och fortsätter skriva här så kommer ni få fortsätta höra mina åsikter när ni tar upp honom. Deal?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jalapeno: Vi får väl prata om personer med historia i vår förening bäst vi vill?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KB65: Absolut men då får ni inte grina när jag också gör det.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jalapeno:
Ställer du krav nu också?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
AddMan: Han borde ställa krav på Ritola istället, som gör 1 poäng per månad för 220 lök... Det skulle George klara av också.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jalapeno: Får vi inte grina i vår egen bok? Vad får vi göra, Jalapeno?
Tänkte, så jag vet hur jag ska förhålla mig till alla framtida inlägg.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Sen hade han över 0.5 ppg och tjänar typ minst i laget men ok
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jalapeno: Ritola passar perfekt i din klubb. Tjock, lat och lite smådryg ;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jalapeno: Allt om Leksand skrev 2019 att han och Fransson låg på 200-250,000 i månaden. Har Ritto blivit filantrop sista åren? Berätta mer...ni och Löven har ju era egna sanningar ;-)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: Ja han passar inte i MoDo längre då han faktist är bra på hockey. Det var väl därför Karla också stack så fort han blev något. Blev bra stack till Finland, spelade kasst i Finland vände hem till MoDo och sen var okej resten av säsongen och drog till IKO. Snacka om utnyttjade.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jalapeno: är väl därför Chelarik och Hrivik vill till ett annat lag som kan spela hockey och inte bara förlita sig på en kedja?

nog om denna pajkastning nu. håll dig till ditt forum istället för du ger bara dåliga vibbar
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jalapeno: Och han gick från SAIK till er för att slippa flyga?😂😂
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nooky: Vi förlita oss på en kedja i några månader sen blev vi ett lag och gick från ingemansland/åttondel till 3a.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jalapeno: Jämn serie. Ni kan åka ur nästa säsong...se på Brynäs, HV, LHC. Kan gå snabbt nedåt. MoDo var skakiga också, hoppas vi värvar tunga namn nu med större plånka.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jalapeno: Det var väl lite det jag skrev väl , att dom kanske blev slutkörda pga ni förlitade er alldeles för mycket av dom.

tyvärr den enda leksingen jag kommer respektera är Mattias 74. Du åker bara längre och längre ner i brunnen
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jalapeno: Ingen är arg på fina Karla. Snittade mellan 0,75-1,3p/match de fyra åren han spelade med oss innan det blev Finland.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jalapeno: Och när det gällde var ni tillbaka till ek slagpåse som Örebro lekte med.
Ritola lämnade Skellefteå för han var för lat för att träna så hårt. Lite som Dick Axelsson. Borde inte värva den typen av lata spelare som tycker sig vara fuds gåva till hockeyn.

Leksands säsong bestäms väl av deras överlägsna MVP. Ejendal...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Smart av Gradin att direkt kommunicera att Nordin spelar Div.1 och/eller HA. Det blir som inget snack om de ändå skriver på då. Det är ju så här NHL jobbar med talanger och AHL. Ner och kör och lär i en viktig roll mot seniorer, så lirar du här uppe när vi behöver dig.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Ja och ni har haft största plånboken i HA alla år sen ni åkte ur men ni har ändå kommit undre halvan nästan alla år. Leksand har en mitten budget i SHL även om man räknar in Ejendal men vi har en bra förening med bra scouter och tydlig väg uppåt.

Skillnaden på våra klubbar är att MoDo lämnar man och Leksand lämnar man sin gamla klubb för. Fråga BH eller alla "era" juniorer som stack så fort bättre klubb kom och rädda dom.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jalapeno: Hur mår du egentligen?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jalapeno:
Tror att det generellt är lite enklare att fokusera på sig själv i sådana här sammanhang.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jalapeno:
Det sista stycket är sånt du inte har en aning om.
Kommentera

« · 2192899 · »