1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480405 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 2346780 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Detta blev en cliff-hanger. Undviker versaler, så inget jag kan ha skrivit. Men någon med anti-passion mot Mårts...tydligen
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Spelprogrammet till SHL är släppt och allsvenskans kommer i slutet på maj enligt deras egen hemsida. Spännande hur de lagt de heta matcherna mot Löven, DIF och Östersund.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ssk verka satsa lite i år oxå, Viktor Liljegren klar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson:
Ja mkt bra värvat av dem hittills
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Kul att många tror på truppen i alla fall eftersom ifjol tydligen vid denna tidpunkt så hade 200 köpt säsongskort inkl stå , nu har dom tydligen sålt 800 och då är det endast sitt som är sålda !

Ståplats / Klack korte släpps ju i Augusti !
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Såg att Ullmark kom till vm! Riktigt kul!
Får han inte stå imorron mot usa blir jag fan galen, matchen börjar 11:20!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hk: MoDoiter måste väl alltid stå i mål.
Vi är ju för faaaan bäst!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Icing-Ove: Blir trist att inte få höra dina observationer om Olle Liss och hunden, nu när han är klar för Djurgården nästa säsong.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Icing-Ove: Jeremias Lindewall verkar va klar för ÖIK, kommer presenteras under dagen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
dempa: Har inte sett Olle Liss och hunden på ett tag nu. Känns tomt...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Slaggaplexi: Ska vi slå vad redan nu att Jeremias MINST kommer att göra 4 mål mot modo nästa säsong?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Hakning-Henrik: Fan vad less jag är på 3mot3 förlängningar, aja Ullmark spelade bra.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Icing-Ove: Känns som att de utlyst sorgedag i Umeå. Älven är snart överfull med bortslängda Lucky Liss mössor.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KB65:
Fördelen med Dif i as är att ligan får mer uppmärksamhet. Radiosporten tog upp i dag att Liss går till djurgården, tror ni de skulle gjort det om han gått till Kik, knappast.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Saleva: ni som har hockeyabstinest kan i väntan på nyförvärv läsa/lyssna på Fredrik Backmans senaste bok Vinnarna, handlar om två fiktiva städer med var sitt hockeylag, är tredje fristående delen-det är viktigt att vinna matcher men nästan viktigare att det andra laget förlorar sina- över 700 sidor men långt till seriestart..;-)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Å i dyngdikets stads tidning så gör man reklam på rätt sätt !!

Vad tycks Icing-Ove ?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen:

VK är smygmodoiter, det är sen gammalt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Hakning-Henrik: Han kan få göra ett mål i varje match men Modo gör 4-5!
Låt inte Östersund bli ett nytt Troja som vi endast tog en trepoängare mot. Visa vänligt med bestämt vilken Ö-stad som regerar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen:
Beror väl förvisso på historiken i din telefon..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Saleva: manskavaraseriös.jpg
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Blake: Vi har Sveriges bästa pressvärd i alla fall !!

Alltid något!!

Grattis bästa Marie till priset !!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: Jag tror att det är väldigt viktigt. Det påverkar absolut om Leifby kommer att skriva pfft och racka ned på MoDoe eller om det blir en hyllning trots torsk mot Tingsryd en fredagsmatch:)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Icing-Ove: Nej du har ju varit iväg på andra äventyr.. 😉

– Jag är från Umeå.

– Men jag hejar fan på Modo. Det måste stå med.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sputnik: Vikten stämmer hyfsat, men hade inte haft 0 utvisningsminuter i Div.3
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Icing-Ove: 😅👍
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Blir det så att Tobias Viklund spelar kommande säsong?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: troligtvis inte? Han skrev kontrakt till -23? Tror att han kommer nog ingå i klubben framöver som påläggskalv för backarna.

Tycker det är dags att MoDo som förening steppar upp nu och verkligen satsar uppåt. Med widebro i spetsen har vi tänkt på ekonomin och det är ändå a och o i en förening och gjort det med bravur, men som storklubb så finns supportrar där och räddar upp om chansningen inte går vägen. Swischkampanjer talar för det. Ge oss ett lag nu vill/kan gå upp så är vi med !

Dif kommer ha ett bra lag, Löven och SSK ev AIK kommer också att vara med där uppe.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Werner: Lägg till VIK också som satsar hårt
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: Baserat på lagbyggen och satsningar så är ju detta på förhand topp 8 utan någon speciell ordning:
Djurgården
MoDo
Löven
Västerås
Södertälje
Karlskoga
AIK
Mora

Nån kommer floppa och ett lag underifrån kommer flippa i vanlig ordning. VIK och SSK kommer öka sin spelarbudget till ungefär samma region som där vi och Löven höll oss föregående säsong. Karlskoga kommer också öka.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KB65:
Hedman stormar mot en ny final.
4 - 0 vann dom math-serien med mot Florida som var det poängstarkaste laget i år!✌
Nu väntar Carolina eller Rangers i semfinalen. Låter som ett lättare motstånd än i kvarten?🤔
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Silly: Sjukt att de städade av Panthers på det där sättet ändå. Många som trodde att de kunde vinna hela skiten i år.

Jag tror fortfarande att Colorado tar hem det i slutändan, men blir kanske mot Tampa i finalen då.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KB65: Marenis uppmiccad under uppvärmningen på VM. Rekommenderad lyssning. :D
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KB65:

Haha en skön lirare.

Tänk när han och Aagaard får feeling och börjar ösa på.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Och Woods. Kan bli galet...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tampa Bay gör det extremt bra och undrar lite varför det är så. Kollade lite hur de fördelar och viktar lönekostnaderna i truppen och sätter det i relation till vad Tampa och MoDo har att röra sig med i spelarbudget (874 miljoner vs. typ 18 miljoner). Så här skulle då MoDo lägga upp det med månadslöner för att spegla giganterna från Florida. Man ser ganska snart att de lägger stor tyngd på toppmålvakt, 2 kedjor och 2 backpar.

Förstakedja: 159,753 per mån
Förstakedja: 142,937 per mån
Förstakedja: 113,508 per mån

Andrakedja: 89,125
Andrakedja: 80,717
Andrakedja: 74,831

Tredjekedja: 25,224
Tredjekedja: 18,918
Tredjekedja: 16,816

Fjärdekedja: 16,816
Fjärdekedja: 15,134
Fjärdekedja: 14,159

Första backpar: 132,427
Första backpar: 113,508

Andra backpar: 80,717
Andra backpar: 49,607

Tredje backpar: 21,860
Tredje backpar: 14,293

Förstemålvakt: 159,753
Andremålvakt: 15,134
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Icing-Ove: Där både Löven och framförallt HV satsade på bredd ända ned i fjärdekedjan. Vi hade väl snarare två toppkedjor och gick lite på tomgång på slutet.0

Jag tycker att det blir oerhört svårt att jämföra rakt av.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Jo, när man kikar närmare så går det inte att jämföra då Tampa kan köra med rutinerade Corey Perry i tredje för en mille. Vill också ha mer balans och produktion i tredje/fjärde. OP producerade mer än jag hoppats på. Sylle och MaxT var lite bleka denna säsong men det går väl upp och ner för spelare. Sylle måste ha fått lite eld i baken efter Allehanda-artikeln, haha!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Icing-Ove: Ha en gnuggarkedja i all ära, men då ska de vara riktigt bra defensiva. Det är exempelvis inte Sylle, vilket gör att fjärdekedjan snarast blir en belastning. Kan Oscar Nordin ta ett steg till och verkligen leda en fysisk fjärdekedja där man kan förlägga mer spel i anfallszonen och nyttja OPs förhållandevis bra skott. Då blir det mycket bättre.

Alltså, jag tycker att det föll lite på att både Max och Sylle är för endimensionella. Max för svag offensivt och Sylle för svag defensivt i egen zon.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Märkligt hur man år efter år överskattar silly season. Det är till 99,9% stiltje medan de värvningar som kommer brukar avslöjas låångt i förväg och gärna flera samtidigt. Överraskningseffekten är med andra ord inte jättestor.
De positioner som är kvar kan utan vidare ta 1-2 månader till.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: De bästa spelarna väntar på att MoDo ska ringa.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: Senast vi hade det så här lugnt var väl inför 19/20. Då handlade det mest om att göra sig av med en del spelare och sen kom Öhman, Rosdahl, Olofsson och From in på sommaren där.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KB65: Var spelar Öhman nu?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gusse:
Danmark senaste säsong, men ryktas till Vvik denna.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KB65: Karlins uttalande att truppen ska vara till 95% spikad innan midsommar känns som lite onödigt. Varför ha en sån stress? De kan ju inte vara så fiffigt när man ska kontraktsförhandla med agenter. Vips sticker lönen iväg. Eller tänker jag för snävt nu?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
M Horava: Midsommar har varit en vanlig riktlinje de senaste åren för många sportchefer. Inget märkvärdigt uttalande.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Lill-Nyllet, Ulmark o Jelisejevs, matchens 3 stjärnor idag. Mycket MoDo, som vanligt.

Men det bästa med nutida VM-sändningar i obskyra kanaler, är att man aldrig får se sej mätt på Jihde/Granqvist. Dom är som en jävla tennisboll i gummiband, studsar alltid tillbaka i rutan hur hårt man än slår bort dom. Nu saknar jag t.o.m Pelle Nyströms spirituella inslag från gamla stats-TV
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Stråhle kvar i Löven fram till 2026
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: är jelly 100% avskriven? Hade fan velat se honom 1 säsong tilö.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
M Horava: kan inte tänka mig att det går att använda som leverage.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
grimiss: Han har ju tekniskt sett kontrakt med Dinamo Riga 22/23, vi ”lånade” bara in honom. Dock oklart vad som händer med det laget nu när de dragit sig ur KHL.
Jag hade gärna sett honom återvända, lite av en personlig favorit. Man ser ju att han verkligen inte fick ut hela sin potential den korta tiden han var här också.
Kommentera

« · 2346780 · »