1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

484925 inlägg · 4079 ämnen

Apropå ingenting...

« · 2348262 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
KB65:
Han och Marenis skulle nog fungera riktigt bra, det finns nog många fynd i det Lettiska laget.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Drömde att Marenis inledde de första 12 matcherna på 0 poäng och -1 för oss. Vaknade upp och skrek.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Drömde du något om Modigs inledning?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KB65: Nej, men det kommer säkert.

Är emellertid övertygad om att han kommer överträffa mina vildaste drömmar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Någon annan måste ta över rollen som Jesus här i Umeå.
Återvänder söderut till Hockeyns huvudstad Örnsköldsvik idag.
Är souvenirshoppen öppen? Räknar med att slippa betala.
Det grekiska färdmedlet drar förresten väldigt lite bränsle.
Heja Sverige!
Uppladdat:

450x300-viksresa.jpegviksresa.jpeg

Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett:Hen, du vinner forumets drama-Queen-award
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tänkvärt, man bör räkna till 10 innan man postar det man skrivit

www.svt.se/text-tv/304
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
1000 säsongskort (bara sittplats) sålda nu och ifjol innan seriestart så var det 1450 som hade köpt inkl både sitt och stå !!

Nog borde vi knäcka den siffran i år va ??
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Utan problem ❤️🤍💚
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tanner MacMaster till Vita Hästen
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Ids du inte läsa vad andra skriver?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors: Hur tänker du nu?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Att Tanner har skrivit på för Vita Hästen, gick ut på det här forumet under silly season av SKiLMY vid 16 tiden.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors: Sillytråden har varit en apropå ingenting tråd ett tag så inte så konstigt att alla inte läser så noga bakåt, ingen riksolycka;-))
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: Hanzon postar alltid sådant som redan diskuterats. Det är lite av en gimmick.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors: klassisk hanzon 😆
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Va kul att göra narr av mig bara för att jag inte läst på va?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett:
Tycker vi kan låta Hanzon vara ifred, han skadar ingen och är inte otrevlig till någon annan skribent. De flesta här upprepar sig på ett eller annat sätt. Bara att scrolla förbi om någon annan postat.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Hej då Garpen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hk: Snacka om att ge bort en match. Helt otroligt!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hk:
Tycker vi gör ett bra VM tyvärr blir vi alldeles för passiva efter första, man måste våga hålla i. Vet inte om det är ett svenskt problem.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hk: haha, ändå skönt att det går dåligt för 3kr. Inte ens Ullmark kunde rädda upp misären till utespelare Garpen tagit ut..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
ToddW: Sanslöst att Garpenlöv fått fullfölja sitt kontrakt. Måste vara den sämsta tränare någonsin som fått fullfölja hela kontraktet utan kicken. Tufft jobb för Sam nu att återvinna förtroendet för landslaget och få NHL spelare att vilja vara med. Men det är fascinerande hur de kan vara så mycket inkompetent folk på samma stället som i hockeyförbundet.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
atomragnar:
Tycker snarare att det är perfekt läge för Sam att komma in, efter ett gäng fiaskon, det kan bara bli bättre.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Det är inte för inte du är en världsledande moderator. Ingen orkar väl läsa alt som skrivs härinne, men skulle vi störa oss på upprepningar vore forumet dött sedan länge.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Saleva: Ja, Sam skulle nog prestera bättre om han bara fick plocka från HA :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: Precis, ser hellre en nyhet 2 gånger än aldrig. Vem har tid att läsa all dynga som skrivs på HS? Fortsätt skriv Hanzon
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Det har som Bad Brett skrivit blivit lite av en rolig grej. Hanzon liksom dyker upp med en nyhet ett tag efter den redan skrivits om på forumet. Det är ingen kritik alls, utan är ungefär som man ler efter "same procedure as last year miss Sophie?"
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: En rolig grej, ja, man kan skratta lite, men då måste alla involverade tycka det är kul, är lite tveksam, men visst kan man skratta på andras bekostnad. Nog om detta.

Tycker Ullmark vore en utmärkt backup nu när Tex blir borta ett tag. Kanske svårt att köpa ut honom, men då vore han även en perfekt lagkapten. Men frågan då är, får en målvakt vara lagkapten? Tror inte det, men vet ej.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: För att förtydliga, Bad_Brett skämtar hit o dit, men om den han skämtar om inte uppskattar det, är det fortfarande lika kul? Eller för att förtydliggöra ännu mer, ska MoDoiter hånas på vår sida? Kan man inte visa respekt härinne så avstår jag gärna från att skriva mer
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Jag tycker bara att man kan visa respekt för dom som skriver här inne, med att man läser vad folk har skrivit innan man skriver själv. Och ja jag läser allt som skrivs på MoDo forumet, så därför tycker jag det är jobbigt med allt onödigt som skrivs här.
Jag tycker också att det är underligt att folk säger att dom är MoDoiter och skriver här samtidigt som dom har noll koll.
Här är en bra sida om man är intresserad.
www.dagenshockey.se/modo-hockey/
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors: Jo, att man ska undvika att posta sådant som redan har postats är en regel som gällt på forum i 25 år. I många fall kan man bli varnad för det.

Personligen har jag dock ingenting emot det och tycker mest att det är lite komiskt. Ibland har jag till och med haft hjälp av det då diskussionen redan tagit slut innan jag själv uppmärksammat nyheten.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Verkar som om jag har blivit ett hett stoft att skriva om härinne, nu är det såhär att jag kanske inte kollar upp allt så noga. Många skriver om allt annat än nya spelare på Silly, vilket verkar var helt OK. Jag har varit medlem i Modo sedan 1979 och är inte lika unga som ni är, kanske därav att jag inte kollar igenom allt som skrivs, men jag är och förblir ett MoDo fan livet ut.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: skapade nytt konto för din skull, Puffe dog idag. Du har full rätt att skriva om dina nyheter närhelst du vlll. Du är liksom jag medlem sen många år. Låt ingen dryg djävel ta ifrån dej dina o mina gamla MoDo-minnen
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Du är lite dumdryg? Ingen respekt,alls
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors:
Har väldigt svårt att se någon må dåligt av att Hanzon skulle dubbelposta något. Skulle man ta illa upp av ev dubbelposter så tänker jag att man har ett rätt bekymmerslöst liv i övrigt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Jösses, menar du allvar att du tar illa upp för att det konstaterats att du ibland upprepar en nyheter. Speciellt märkligt blir det ju när du själv erkänner att du inte läser alla inlägg?

Skulle jag ta illa upp över en sådan sak, så skulle jag aldrig våga besöka internet.

Själv skulle jag bara garvat, för det kan man göra om man kan bjuda lite på sig själv.

Jag tror ingen tagit illa upp av Hanzons postningar. Snarare verkar jag och BB snarare tycka att det är charmigt och lustigt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: vi är alla olika, trodde du var en som förstod det ,men du bara garvar, trodde du hade empati..men icke, sorgligt
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe2: Men, seriöst. Någon skämtar över att en person vid några gånger dubbelpostat en nyhet och du går helt bananas.
Det går alltså bra att bli kallad homofob, men om någon skojar med dig så blir du förnärmad? Är det så jag ska tolka det?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Jag går ej bananas, kallar ej någon homofob, men respekterar alla MoDoiter. Ditt prat om homofob mm får du ta i rätt forum. Dina påståenden är befängda, så vill gärna att du utvecklar vad du menar
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe2: Jag kan uppenbarligen inte skriva på ett sätt så att du begriper. Du verkar inte ha sett Modanos inlägg och tolkar saker på ett sätt jag inte ens trodde var möjligt.

Jag lägger ned diskussionen då jag inte klarar av att skriva så du förstår
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Har ej läst Modanos inlägg. men vad har det med dina argument

att göra?
PS du avslutar ofta med att jag absolut inte förstår dej, men tvärtom, du är så lättläst
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Detta sammanfattar dej o Bad_Brett. Lite kul , men bjud på er själva då. Bad_Brett tar nog gärna en gliring, han kan ju tala för sej, , men du har noll tolerans till kritik så lär dej respektera andra. Vore en ynnest om du kunde ta ett skämt själv , men klarar du det?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe2: Då ska jag ta det hela igen.

Hanzon upprepade en nyhet. I sig ingenting märkligt då det händer ofta, men jag skrattade till över att det var just Hanzon för det händer honom lite oftare än de flesta andra. Hanzon erkänner också att det kan bli fel ibland då han inte läser alla inlägg.

Bad Brett och jag skojar om det hela. Vi tycker att det är lite lustigt.

Då kommer Don Puffe på sin häst och börjar veva vilt mot sina väderkvarnar. J F K är både lättläst och empatilös (som i mina ögon är ett mycket värre påhopp än att skämtsamt påpeka att någon upprepat en nyhet).

Dina inlägg däremot vittnar om att du sannolikt missuppfattat ganska mycket när du gör en höna av en liten fjäder.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Du glömde nämna när jag blev homofob? Du behöver inte raljera, utan t.o.m du inser att det inte är Ok att skämta om någon som är genuin MoDoit,.

Men skämta på Ni, dock tycker jag inte det är att göra en höna av en fjäder , när man'
skämtar med en genuin MoDoit
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ingen fara grabbar, bara 4 månader kvar till säsongstart.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hk: En jävla Kristi-Flygare
Med Ullmark i buren är vi trygga
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe2: Är man intresserad av vad som skrivs på forumet så kanske man scrollat ned och läsa först innan man postar en nyhet så med säkerhet ganska många läst redan. Speciellt om nyheten redan är några timmar gammal. Jag stör mig inte heller på att Hanzon lägger in sina nyheter och håller med dom som tycker att det är lite komiskt. Vill han fortsätta med det det så gärna för mig
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jag läser allt här på HS och när Puffe och JFK hittar sin månatliga käbbelstund har det absolut lägst nyhets och läsvärde.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gusse:
Södergran klar för Modo 2 år!

😁😁😁😁😁😁😁
Kommentera

« · 2348262 · »