1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545228 inlägg · 4159 ämnen
« · 2668081 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly season
grimiss: Peter Kempe intervjuade honom i vintras och dom pratade om hans prestation bland annat, Rundbland tyckte väl att hans egen prestation varit okej men att det fanns saker han ville förbättra, sa inget om några skador eller annat.

Zinch : ja alltså jag hade velat se en intervju med rundblad. Fattar fortfarande inte. Kaptensbindel och allt. Undrar fortfarande om han är småskadad eller fysiskt begränsad på nåt sätt.

Att Modo gjorde en sån här säsong med både rundblad och råma som grava underpresterade är heeelt galet.

Costanza:

Då jädrans kommer jag bli lika glad som den här killen!

www.youtube.com/watch?v=mS5lhcYk5MU

Sv: MoDo - Damlaget
Goalies
30. Persson, Lovisa
1. Jönsson, Lisa
20. Brändli, Andrea

1st Line
12. Berglund, Ebba
15. Andersson, Linnéa
7. Ljungblom, Lina
22. House, Taylor
10. Sundin, Wilma

2nd Line
14. Seitz, Emma
6. Goding, Emma
17. Sapovalivova, Adela
11. Perjus, Julia
27. Klimek, Victoria

3rd Line
24. Hedqvist, Ebba
5. Savander, Eve
26. Moloughny, Abygail
19. Bellefontaine, Lauren
13. Hallin, Mira

4th Line
2. Andersson, Anna
34. Pribylova, Vendula
18. Sohlin, Sofia
25. Grundström, Maja

Tarasov: George är klar för två nya säsonger med MoDo.
Kort förhandling med Hinken och Widebro..

Koff: Kan vara att han vill få ett så bra avtal som möjligt med MoDo, får inte vara dum och säga att de längtar hem väldigt mycket..

{10015}:
Jo de minns jag han sa. Men hur ser han om man kommer som 37+ och säger ”nu vill jag spela för Modo”
Ser hinken att om man ska spela mer Modo måste man hålla hög nivå i minst 2 år?

Koff: Samtidigt måste det finns en möjlighet för egna spelare att någon gång få komma tillbaka under förutsättning att dom faktiskt kan tillföra något.
Nackdelarna nu är att NLA och KHL kommer att plocka spelare som inte platsar i NHL eftersom det finns fina pengar att tjäna, något som inte var möjligt i samma utsträckning för 15 år sedan.

Jag tror tyvärr helt enkelt att det kommer vara mer sällsynt i svensk hockey med återvändande stjärnor som fortfarande inte passerat sin peak.

{10015}:
Själv tror jag att man har flera man hör och förhandlar med samtidigt.

När det gäller Jesper O så förstår jag honom, han har inte gjort så mkt pengar under sin karriär så varje år han kan ta i Schweiz är nog mkt värt.

Koff: Han har ju sagt att vill man inte spela i MoDo så ska man inte spela i MoDo. Sen vet jag inte vars den ribban ligger riktigt eftersom han jagar en spelare vars förstasspår är Schweiz.

{9315}:
Instämmer i det du säger. Bra skrivet gällande elegantkyrkogård.
Förstår att pengar styr. Men är jag felskapad om jag har tjänat gott om pengar och kan säga nej till miljoner för att få spela i mitt Modo?
Hoppas Gradin oxå kan se i det du beskriver.
Här är inget vilohem, här är klubben man offrar kroppsdelar för.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
dempa: Jag kollade ju inte på den tiden, vad var det som gjorde att det inte blev av?

dempa: det var därför jag skrev att det är tråkigt att modolegendarers söner inte väljer modo

{10015}: nån som minns denna bomb? som sen aldrig blev av. jättekonstigt att man gick ut med nyheten för att sen pudlar "parterna kom inte överens".
Uppladdat:

500x0-screenshot20240308161424chrome.jpg

Koff: det är lite nu eller aldrig från min sida. har full förståelse om han väljer pengarna (även om jag då ska tjäras och fjädras som om jag vore timråit) men modo får inte bli en elefantkyrkogård dit gamla spelare kommer för att dö (dvs varva ner i lugn och ro)

kommer han hem i sommar så kanske modo kan få ett år av hög nivå innan han börjar dala

{10015}: med tanke på Stockholms dominans i Tv-Pöckn borde de ju ha tillräckligt med material för sitt hockeygym kan man tycka.

{10015}:
När jag läser artikeln så känns det som att han inte vill komma hem.
Han är av den ullen att pengar styr mest.
Han kommer väl när han är 37 år och då man normalt inte har samma kvalitet.
Då vill han bara fiska de sista slantarna han kan av sin karriär.

{10015}: tråkigt när söner till modolegendarer väljer bort modo

{7426}: Vad är väl 29 miljoner fel, TIK räknade ännu mer fel en gång.

Costanza: Det var väl 89 miljoner?

Djurgården tar numera in spelare från andra städer än Stockholm till juniorerna alltså.

Costanza:
Tyvärr! dom pengarna gick till Björklöven, men slog huvudet nyss och insåg mitt misstag ;) söker förlåtelse!
Hade jag vunnit hade Hedman skjutit upp Modo istället för OP ;)

Koff: Hoppas du är den som vann 60 miljoner i Ö-vik för nåt år sen och nu fattat läget :-)

{7426}:
Tackar och bugar och skålar på det!

Ja men lagar är till för att följas.
Regler och avtal är till för att brytas ;)
Ja jag får nog maila. Hade varit kul o veta så man har något att sikta på :) (ny startad)

Koff: Maila [email protected] och hör. Däremot lär det finnas avtal för några år framåt redan. :)

Välkommen hit!

Hej,
Nu är man medlem här. Kul!
En fundering.
Vet någon vad det kostar att ha en reklamplats på modes tröjor? Tänkte om man skulle köpa alla ytor så vi får en stilren tröja ;)

{10522}: Nåja, jag skulle inte välja Schweiz alls och de som inte har höga löner har det lite jobbigare där med tanke på de också oerhört höga kostnaderna (sjukvården är exempelvis exceptionellt dyr).

Men, som hockeyspelare med väldigt hög lön och väldigt bekväma resor kan jag hålla med om att det måste vara fantastiskt.

Jag tror att Olofsson brinner efter att spela med MoDo, men att lönen helt enkelt är för hög för att välja MoDo nu. Den diskussionen är lite som att någon som vill spela i NHL aktivt väljer bort MoDo, när det i praktiken inte är ett val.

erjo: jag håller med i sak. Dock har MoDo gått så bra senaste tre åren, mycket för att man väljer unga spelare som vill framåt. Även blivit brända när vi inte gjort det (Ruohomaa, Rundblad).

Se Rundblad ta några lata skär medan en leksing med 9 poäng på säsongen åker sig till ett friläge gör att jag vill tänka en till gång på Olofsson.

{10522}: Österrike går inte heller av för hackor

Zinch : tror nästan vem som helst hade valt Schweiz före Sverige. Bra löner, typ världens vackraste landskap (tillsammans med Kanada) och låg kriminalitet.

Zinch : varför blir du orolig över att en spelare vill se om han kan fortsätta spela hockey i en liga där han tjänar betydligt mer och där resorna är betydligt bättre. Samt om vi ska dra in politiken och samhället ett betydligt bättre land än Sverige.
Jag ser åtminstone inget konstigt i att hockeyspelare ser hockeyn som ett arbete snarare än en välgörenhet som vissa här inne tycker att man borde göra. Lex Dickinson

erjo: ändå skillnad på en 23-åring som försöker slå sig in i NHL och en 32-åring som vill hitta en bekväm plats att avsluta karriären på.

Det skulle vara kul att få hem Olofsson men lite orolig blir man när han ser MoDo som en trygg plan B.

Gavelo: Måste rätta mig själv här.
Importtaket från 4 till 6 spelare i NLA är redan infört från 22/23

modomille: Biel hade en utlänning för mycket och då har Jeppe ibland fått stå åt sidan.
Man kommer öka från 4 till 6 utländska platser inför nästa säsong (tror det är 6) och då kanske det finns en öppning för Jeppe och det är nog det han väntar på.

Hade ligan inte öppnat för fler importer så tror jag han varit klar redan.

Sigge: med din logik, ska vi tacka nej till Norlinder ifall han vill vänta ut svar från NHL-klubbar med då?

{9315}: Står att schweiziska klubbar var intresserade. Rätt 100 på att det inte blir något med MoDo

{9315}: Har svårt att se han få ett nytt kontrakt där nere. Känns klart att det blir MoDo.

Sigge: jag vet inte, tolkar det snarare som att det blir klart med modo snabbt om schweiz tackar nej. kan vara så att dom i princip är överens men att jeppe vill se klart i schweiz först

Men det är ingenting som är nära med Modo i dagsläget?

– Nej, jag vet inte. ”Hinken” och jag pratade för några veckor sedan och han är medveten om min situation. Kan jag få ett svar här nere så kan vi gå vidare efter det och sedan kan det gå ganska fort.

"jag vet inte ... vi kan gå vidare och sen kan det gå ganska fort"

{9315}: Jeppe verkar inte så värst sugen på att komma hit. Om vi ska hålla våra principer tror jag vi tackar nej om han ska vela fram och tillbaka för länge

Tarasov: jeppe pratar framtid. ska jag bli orolig att jag har blivit använd i ett pussel att försöka hitta läckor? nej, jag får tro på informationen jag har fått :)

{9315}:
Norlinder vill jag minnas är rätt bra i duellspelet. Nu kan man inte fylla laget med 6 st EK, ser inga större problem med den backfyran föredrar spelförståelse framför ”fysik” även om man inte kan bortse från den dimensionen. Det viktiga är struktur i defensiven och det tycker jag vi har.

{9315}: Låter bra, jag är dock av naturen tveksam till värvningar från Finland men jag överbevisas gärna, för vi behöver bra backar.

Det här med Rundblad är knivigt, han har rutinen och allt en potentiell toppback skall ha, men han känns bara så oinspirerad och gör så galet många till synes enkla misstag och har egentligen inte blivit bättre på hela säsongen.

Trilske: När vi gick upp sa väl Karlin att han ville träna MoDo tills pension, naturligtvis sagt i stridens hetta men jag hoppas det blir sanning.

jag har fått från två av mina vänner som jobbar med hockey att winberg antagligen är den bästa backen modo har just nu. vet inte om det säger att han är jättebra eller att modos backar på kontrakt för 24-25 inte är så bra, antagligen mer från b än a. men han får goda rekommendationer

modo måste nästan göra sig av med rundblad i sommar. inte så att jag skyr honom som pesten, men med tanke på hur gärna hinken vill ha hem norlinder... kan ni tänka er norlinder, bernhardt, näsen och rundblad som fyra av sex backar? en vindpust så har man vunnit den duellen

modomille: Inte så konstigt att man går nån mille minus år 1 i ny liga. Tar längre tid än så att passformssy kostymen och man har ju behållit många dyra(?) spelare från shl dessutom.

Jag önskar iaf Anton, Johan och Brynäs lycka till i årets slutspel.

(Det här var ett exempel på nivå)

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-03-07 Borta
TickledDonkey: Även DIF har bra statistik mot topplagen. Det känns spännande och vidöppet om vilka som grejar uppflyttning!

{5647}: Ja det instämmer jag till fullo på.
Det är skillnad att satsa en säsong med hjälp av externa finansiärer om man ser sig ha en kanonchans att nå det mål man satt upp, men att göra sig beroende som Rögle gjort för att kunna satsa mot det där avlägsna SM guldet så är man ute på väldigt djupt vatten.

Att sen försöka med deras nyliga approach att dammsuga landet på draftval kan såklart ge några kronor i avkastning men det är heller ingen modell för att vinna ett Sm-guld.

Gavelo: Ja, det är absolut vanskligt att bygga sin ekonomi på externa sponsorer. Framförallt om det bygger på en eller ett par drivande personer hos dessa sponsorer.
Det är en sak att ta in kapital för värvningar, men om man har en ekonomi som i grunden går minus är det verkligen farligt på längre sikt.

Där tycker jag MoDos approach att man alltid ska göra vinst och att man kan ta in externt kapital på specifika värvningar är mycket sundare.

malkin: Vadå höj nivån?

modomille: Jaja, höj nivån lite.

« · 2668081 · »