1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545869 inlägg · 4160 ämnen
« · 2671811 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly season
Walle2: Ser att ni blir stämda av Teg. Fullt inbördeskrig i Umeå?

Klappor igen i Husqvarna Garden. Blir att bara se kvalmatcherna från Oskarshamn då.

Tarasov: Grusbil
Uppladdat:

500x0-screenshot20240314162402chrome.jpg

Tarasov: hur blir det nu, lediga några veckor sen hårdträning fram till midsommar? De som lämnar lär väl ha lön t.o.m april.

Tarasov: Kan även användas till att grusa bortalagens förhoppningar om poäng i Övik

www.youtube.com/watch?v=v0zqzBYxNv4

Tarasov: för att prata lite bredare kan det vara smart av modo att titta på vilka spelare som får lämna topplagen, spelare i inte för gammal ålder som av konkurrensskäl inte fått spela så mycket

ta blichfeld som exempel som vi pratat om tidigare, han har av forwards i växjö fått 12e mest speltid i lika styrka, 11.45. är det en spelare som skulle kunna få en utväxling att få spela 3-4 byten mer i lika styrka varje match i en bra omgivning?

bara ett exempel på hur modo skulle kunna tänka

Tarasov: Faan vilket lag vi kommer få nästa säsong. Härligt att drömma om två-tre nya centrar.

Vore inte detta ett klockrent toppnamn att gå efter?

Padrone78: joe sakics klubbor ska ha setts på flygplatsen

Padrone78:
Ja det kommer småsaker som OS inemellan också.

Koff:
Det är nu vi fans skall slå våra kloka huvuden ihop

Tarasov: Deprimerande och befriande på samma gång! :D

Padrone78:
Kring 6 månader till nästa match…..

Tarasov:
Ingen som vet av en rörmokare som kan montera en påfyllnadsventil till bortalagets inkommande vatten? Då kan man fylla ett expansionskärl med laxermedel. 😝

Padrone78: Landeskog till MoDo. Går i Foppas fotspår

GE MIIIIIIIIIIIIIIIIIG EN BOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOMB eller 10! Har hockeyabstinens....till den grad att jag kollat ÖIK-VIKs båda kvalmatcher. :D

{8225}:
Köpt grus skall grusa bortalagets spelargång nästa säsong.

Tom Topp: Har samma problem, fast dubbelt så långt, vinner gärna grus också

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9315}:
Nä tror inte man är klar heller. 20-24 spelare man ska samtala med, kanske minst 1 timme med varje. Samt förbereda och notera ner mötena. 24 spelare x 1 timme så är det minst 3 dygn att börja med.

TickledDonkey:
Vi kommer iaf inte gå upp till SHL nästa säsong, vågar jag lova redan idag utan att ha sett truppen.

Gavelo: Dä får vi sikta in oss på bomberna från div 1 snart!😁

KB: Bomber sker väl knappt i Shl längre, det bästa spelarna går ju till Khl och NL före Shl, ja även Ahl är snart mer attraktivt.

Sv: Hur går det för Modo 23-24?
Tarasov:
Ja hyfsat, missade på köp men klarade mig tack vare halvgardering. En poäng i från att sätta poängen. Rätt på Ranta och Lehtinen, grov miss på Woods. Just Brickley är väl subjektivt men får ändå sägas vara en positiv överraskning

KB: tror de börjar på måndag. Vem vill ha tråkiga besked i slutet på veckan

Tarasov: Inte jag! Förväntar mig tack och hej och sen 5-6 bomber klara och presenterade innan veckoslutet!!

Monno:
Jag skämtade 😀

KB: Gissar, helt utan att veta hur det går till, att Karlin och Hinken ska sammanställa material till exit samtalen också. Vilket när det handlar om +20 pers inte görs på en dag direkt.
Och just Karlin kan ju faktiskt ha förtjänat nån dags ledig också. Än om jag tror han har svårt för sånt.

{9315}: Nä så är det kanske. Skulle ha varit typ idag då som tidigast.

KB: är faktiskt inte helt säker på att exitsamtalen har börjat

{7426}: Det kommer, gissar på att spelarna fått någon dag eller 2 ledigt efter Rögle matchen för att sedan samlas och avrunda säsongen.

Costanza: Där sa du nåt, gällande NHLers.
I och med att Växjö heter Lakers, borde inte MoDo heta MoDo NHLers med tanke på alla NHL-stjärnor vi fostrat? Samtidigt som vi kopierar NHL-loggan lite så den blir mer MoDofierad🤔 Så får vi vår nya logga på plats av bara farten. Tål att tänkas på tycker jag dårå!

KB: Vore coolt om herrlaget och andra NHLers peppar damerna imorrn. De kör stenhårt och borde få mer credd i medialandskapet.

Costanza: Vissa föredrar faktiskt varm öl och kall korv!

JoJo2613: Vore grymt om alla som kan skulle åka till Hägglunds imorrn och stötta damerna. Ta en kall öl och varm korv. Annat än på Winpos.

TickledDonkey: Fullt fokus från föreningen på SM-finalen nu och det gillas!

Samtliga exit-samtal är säkert inte ens helt färdiga på herrsidan, så det lär nog dröja någon dag innan de knyter samman den säsongen helt och hållet.

Sv: MoDo - Damlaget
Brändli och Ljungblom, ta oss till guldet. Kan det bli 2000 pers i Hägglunds vore det kanon för damerna. De förtjänar det!

{7426}: Säsongen är inte slut än!😁

Heyerdal: Jo jag vet, men skrev att även ÖIKs första mål (efter rättelse på mitt eget inlägg) kändes som en liten tavla av Eltonius.

Tarasov: Håller helt med om det. Inget tack, ingenting om säsongen, ingen avtackning av spelare som dom redan vet ska lämna. För det är många som redan fått beskedet.

Riktigt uselt.

Heyerdal:
Jaha….två dagar sen säsongen tog slut och inga besked från klubben!!!!! Dåligt!!!! Vill ha TRANSPARENS

TickledDonkey: avgörande målet 40 sek från visslan, Eltonius stoppade en puck bakom målet sen skickade han den till en Östersundspelare vilket blev upphov till 3-2.

Koff:

Starkt jobbat P.G 😉👍

JoJo2613:
De bokat!
5-års present ;)

Koff: Det är ju bara o ta med hon på damernas final match på fredag! :) Perfekt avrundning på säsongen. Borde snart passera 2000 sålda biljetter.

{8225}: Nix, har 200m grusväg som behöver underhållas!

Idag är det 5 år sedan jag träffade min fru.
Hon var ingen hockey fantast och kollade hon så ville hon se Skellefteå.
Redan första dagen var jag nära på att vända vid dörren. Men vi höll ihop, mycket bråk och tjafs och irritationer mellan glädjevaren.
Vi har fått 2 barn och därav 2 Modo pipmuggar som är fan dom bästa pipmuggarna som finns!
Idag är frun nästan mer modoit än jag. Hon tjatar på att åka till Hägglunds och titta på hockey typ varje dag.
Så,
Från en modoit till 4st idag.
Det finns hopp om mänskligheten att människor har lite Modo hjärta inom sig. Det är upp till oss att dra fram den!

Ha en trevlig dag :)

TickledDonkey: Menade första målet för ÖIK.

TickledDonkey: Han var ju en bra värvning för allsvenskt spel i Modo men svårt att se honom i Shl. Är nästan mer sugen på att vi tar tillbaka Tex som gör det bra i Nybro. Då vet vi vad vi får.

KB: Även första målet för Vvik var lite av en tavla kan jag tycka.

Ett gott skratt 🤣🤣🤣
Vilken pajas 🤣
Uppladdat:

500x0-img0751_0.jpeg

« · 2671811 · »