1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527893 inlägg · 4121 ämnen
2881967 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly season
Silly:
Enligt MP så vart det inte klart mellan Nord och AIK men det kan ju mest vara för att han inte hört något

Ju mer jag tänker på det så blir jag mer säker på saken!
Hinken borde skriva me Oscar Nord.
Och få 3: e kedjan klar också!
Han skulle vara perfekt där med M.C och Gästrin. Tung jobbig jävul! En Grit!
Som kan göra en hel del på poäng på den här nivån!
En Wernblom som tjeckar in på kontoret/Framför kassen varje kväll! Och gör jobbet!

gurkan1921:

"kan även tillägga att 99% av målen kommer runt kassen"

Kommer ni ihåg för länge sen när SSK (?) gjorde 2-1 med typ två sekunder kvar och allt kändes åt helvete. Man trodde att följande tekning bara skulle spelas av med modo vann den och jag tror det var Magnus Wernblom som direktsköt in kvitteringen från egen planhalva. Helt otroligt 😀

gurkan1921: kan även tillägga att 99% av målen kommer runt kassen.

Nattscoutningen avklarad, Alex Swetlikoff. Det första jag märker med hans spel är att han är sjukt duktig framför mål och är stark runt sargerna, ser att ligga bra ut i BP, PP Given framför kassen (PP1) där har han osat in poäng och han kan både passa och driva in själv extremt bra. Skridskoåkningen klart godkänd med tanke på storlek, inte någon fara. Tekningar är han bra på i NA, kan bero på storlek men ser klart godkänt ut där. En blandning mellan Oscar nord och josh dickinson, tycker han ser riktigt bra ut. Det som kan vara på minussidan är nog det defensiva men tycker han ser godkänd ut samt att han spelar BP vilket lugnar en. Kan nog snitta 0,75 ppg i en andra kedja. Tycker han ser ruskigt fin ut. Detta blir riktigt bra.

Jag tror att MoDo kommer börja typ så här, och fylla på sedan:
Chamez: Kelleher - (Topping/Lundin)- ( Indrasis)
(Linus A) - (Swetlikoff) - Olofsson
Falken - Gästrin - MC
OP - Bjersa- Ohlsson

Chamez:
Din 1: a kedja är 3st. spelare som inte platsar ipå SHL nivå som vi får säga tack och hej till om vi går upp.
Medan 2: a kedjan är massor av rutin, Tyngd och Rutin från högsta serier..eller serier över HA...?

Chamez: Man kan inte bara kasta in spelare utan tanke på klubbhandsfattning, så för att få det korrekt så kan Hineken köra med,
Olofsson Lundin Andersson
Indrasis Topping Kelleher
Alex Gästrin Carlsson
Op Bjärsa Olsson

Man kan byta plats på Gästrin och Alex även om Gästrin bör gå som Center för det är där han är som bäst.

2881967 · »