1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532491 inlägg · 4126 ämnen

Är Zajkowski förlorad nu?

Sv: Är Zajkowski förlorad nu?
MartinS:

Då är vi två, det enda jag känner nu är besvikelse. Otroligt dåligt att man inte vågar satsa på den största målvaktstalang man tagit fram ... någonsin?

scim: Det är officiellt på modohockey.se också. Dock säger Hedin följande om Micke Z. Den sistnämnde har vi inga funderingar på att släppa ifrån oss utan skall fortsättningsvis se till att han får bästa möjliga utbildning.

Zakke har ju också sagt i en intervju i ÖA att det viktigaste nästa säsong är att han får matcher och att han inte har något emot om att spela ännu en säsong i Allsvenskan.

Mitt tips är att Zakke är en av MODOs två elitseriemålvakter 03/04 vilket också nog innebär att Zakke kommer att ha hand om målvaktsspaden under MODOs gyllene framtid.

Ikväll gäller det dock att hålla tummarna för Asplöven borta mot Teg.

scim: Man kan sammanfatta vad jag tycker om det hela i en mening från Hockeymagasinet...

"30-åringen har spelat i Troja de två senaste säsongerna..."

Vad har dom för ambitioner i klubben egentligen när dom värvar en halvbra finne på 30 år istället för att ge Zacke chansen? Riksman har ju visat att han håller hyfsat. Jag fattar ingenting.

Är Zajkowski förlorad nu?
Enligt Hockeymagasinet (se länktips) har Modo värvat den finländske målvakten Kimmo Vesa som i år spelade i det allsvenska bottenlaget Troja. Man vågar därmed inte satsa på Zakke, trist..

« · 262891