1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532604 inlägg · 4126 ämnen

Arenan klar?

Sv: Arenan klar?
Salle:

Ja, nu har jag inte själv hört reklamen, men...förmodligen något sådant.

knaskamilla: Det är alltså nån slags allmänhetens åkning fast det inte finns nån is än.

Salle:

Ja, nu har jag inte själv hört reklamen, så jag kan inte riktigt uttala mig om hur de menar. Det kanske står någon i dörren om man försöker komma in och säger "App, app, app, Kamilla, du har minsann bokat seriekort...kom tillbaka i augusti!". Eller också menar de att det är en chans för alla som ännu inte sett arenan att få göra det.

knaskamilla: Så vi som bokat får inte komma in dårå???

Enligt grannen ska man ha öppet i arenan på eftermiddagar och kvällar till veckan, för de som "inte har bokat säsongskort".

Petey21: Så har då Skanska överlämnat arenan i Arenabolagets ägo från och med idag.

Paddan: Fyra panoramor är vad jag också har hört. De borde isf göra ett nu, när det fortfarande byggs i arenan, och ett när den är helt klar. Fast de kanske har glömt bort detta löfte?

Petey21: Tro förresten när det blir något nytt panorama från inuti arenan. Var det inte sagt att det skulle bli fyra panoramor, eller minns jag fel?

Petey21: Sargade paket till Lyckoslanten Memorial Arena.

"Det börjar ta sig", tänkte Raita Sport, och skickade dessa paket till Swedbank Arena.

MorganaLefaey: För min del får gärna Green joina Damgaard i Tyskland, visserligen gjorde han som du säger en bra avslutning av serien men det totala intrycket av Greens insatser i klubben tror jag kan sammanfattas med ett med stor tvekan godkänt.

Nu kommer säkert Poffa att börja tala i tungor, rulla med ögonen och vräka ur sig allehanda obsceniteter när man vågat kritisera den gröne guden...

Paddan: Något som gör en orolig är att man på allehandas hemsida kan läsa att modo förhandlar med Green. Iofs står det att de nu är längre ifrån varandra än just efter VM men ändå.

Han avslutade faktiskt säsongen ganska bra och var helt ok i slutspelet, men om man skulle kontraktera Green så försvinner ännu en plats där man hoppats att en bättre spelare skulle lira till hösten.

Gidde: Äh, räcker det inte med ett stort och fint uppslag med en intervju med Timmy i den gula Xtrabilagan idag? Verkar dock inte finnas på allehanda.se.

Tydligen är det i varje fall Haralds "förtjänst" att Timmy fick ett VM-guld. Timmy hade tänkt att tacka nej, men Harald tyckte att han skulle ta sig en funderare till.

Det låter också intressant när Timander sist i intervjun säger detta om ett SM-guld: "Jag tror också helt klart att MoDo kan vara med och fightas, vi kommer att få ett hyfsat bra lag, säger spelaren som har fått smak för mästartitlar."

Poffa:

Hehe, iofs sant...

Dessutom en del andra trevliga nyheter eftersom det verkar försvinna 1-2 spelare varje dag från andra lag...

Malmö blev ju en hel del fattigare igår... ;-)
Och allas favoritlag Brynäs har tappat en viktig pjäs, det var ju också rätt trevligt..

Hoppas nu bara att vi får behålla det vi har...

Gidde:

Veckans glada nyhet har ju redan kommit.

Hawerchuk: "Zzzz... Susse gott."

På tal om Susse, blir det någon god nyhet idag?!? :-P

hellge:

Kameran Hellge, kameran!

hellge: Svartfot!

Zzzz... Susse gott.

Hawerchuk: Hade min laddare till skruvdragaren varit hel hade jag kunnat montera gratis.

Go natt sa jag ju!

(:

hellge: Så dom smyger in dom icke avtalsbundna på kvällskvisten? Smart.

Nyss hemkommen från Swedebank arena, ja ni vet att jag gärna svänger förbi där. Även denna gång smet jag in. Det var ca: 10 stolsmonterare där. Som jag kunde se var det bara 100 stolar längst upp till höger och kanske 50 stolar närmast isen kvar. De verkar prata polska eller ryska, något slaviskt språk var det i alla fall. Jag sa: - Spatsiba till en, men han bara titta på mig som jag hade pratat svenska.

Nu när alla stolar var uppe ser den ännu mäktigare och större ut. En grej som jag hade missförstått var de där stolarna som är utanför logerna. Vid en snabbräkning fick jag de till 520 platser. Sen noterade jag att de monterade en stolsrad längre ned närmare isen än jag först trodde.

Tack och go natt för kaffe.

Per HApps: Det ser bra ut. Men har du tänkt på dränera och skaffa dig en ordentlig fuktspärr. Själv skulle jag aldrig bygga källare om jag byggde nytt. Med din lösning finns det uppenbar risk att det blir stora fukt- och mögelrosor i plywooden. Man brukar ha som regel att inte ha trä i källarutrymmen.

Annars ser den rätt cool ut.

wap.hockeysnack.com
Per Happs- Tror det är samma för Modo, Brynäs och Färjestad, lägger in ett halvt veto om att LHC är med istället för FBK. lir nog lite jobbigt att trampa för dig från Timrå till Ö-vik men Westerlind gör dig nog sällskap. Själv är jag för lat. Skall man åka till Frisco så åker man limmo från PM

Frisco:
Hehe.
Annars tycker jag att Arkitekt PH's förslag var häftigare.
www.hockeysnack.com/medlem/Per+HApps/filarkiv.php?showfile=birsta2.jpg

Per HApps: Det får du reda på den 26 augusti.

Lumber Jack:
Vilken arkitekt är det som ligger bakom Arenan?

modo_foppa: C:a 2880 sålda sittplatser, 516 logeplatser, drygt 900 ståplats... Allt enligt räknade stolar + insideinformation från en som påstår sig veta.

slösurfade runt lite på modohockey.se och råkade klicka på reklam sidan och tog upp en pdf fil där det dtod om sarg reklam, där stod det att en fulsatt swedbank arena rymer 7200 personer vilket enligt min uppfatning har vi fått klart för oss hur mycket templet kommer att ta in.

några sifror på sålda årskort?

Salle: Nejdå, sektion Forza Enström kommer givetvis att prydas av en gummiklubba.

Paddan: Ja så är det är nog. Visst! Säkert! Säger du det så!

Eller skall den bli dörrmatta i entren till sektionen månne???

Salle: Äh, det märks ju vem som är populärast... alla platser utom tre på "min" sektion är redan sålda. Måste bero på Wildetröjan...

Salle: Har för mig att engelska Barnets hemmaarena Underhill sluttade 3 m i längdriktning, vet inte om de fixat till det än.

Salle:

Det är väl bara att hoppas att vår sida blir full snart, så folk måste börja köpa platser på andra sidan.

Jämrans vilken snedfördelning av köpta platser det ser ut av vara på den uppdaterade pdf-filen. Nog för att det är bättre att sitta på "våran" sida men detta är nästan lite löjligt. Hoppas dom pålat ordentligt annars kanske Arenan tippar. Fast det kanske vore bra med lite utfärsbacke...

[url=www.modohockey.se/bilder/arena/stolar_kopta_060523_lowres.pdf]Stolar köpta (060523)[/url]

Lumber Jack:

Äääh, han ska väl bara sitta hemma och se på division 2-fotboll från England i stället. Det smäller ju tydligen mycket högre.

Poffa: C:a 2880 sålda sittplatser, 516 loge, ? (drygt 900?) ståplats... and still counting...

Har scim inhandlat sitt årskort?

Paddan & Numo: Det är möjligt att jag såg fel, det ser onekligen lite skumt lågt ut. Biljetterna är dock fasligt dyra där längst ner.

hellge: Aha, där ser man. Jag reagerade, precis som NuMo, på att nedersta raden såg ut att hamna på ungefär samma nivå som den var innan ombyggnaden i Kempis. Men då är det alltså fotografen vi får skylla på.

shinzawai: Bra det, sprallighet är en bra egenskap. Sprid budskapet om vår nya fantastiska Hellgedoom. Jag är inte säker på att allmänheten ännu är lika spralligt förväntansfull. De behöver inpiration från oss hängivna entusiaster.

shinzawai: Är arenan stor nog? Vem vill inte vara där och softa till schysst hockey i ett par timmar?

hellge: Jag blir helt sprallig när jag ser bilderna på arenan.. Jag börjar helt släppa mina "fan vi kommer inte att fylla skiten"-tankar och bara känner att jag vill dit. :)

NuMo: När man sitter på nedersta raden kommer man ha huvudet drygt 2 meter ovan isen. Man ser bra överallt.

Och då menar jag inte iskuberna i glasen. =)

Hawerchuk:

Då hade jag tur, jag hann se alla bilderna :)

Håller med, det ser verkligen bra ut (Y)

modohockey.se gled sakta tillbaka i sitt komaliknande tillstånd efter två bilder. Well, av vad jag hann se så såg det jävligt bra ut.

Paddan: Nedersta stolsraden ser oroväckande låg ut. I Kempis så sålde man ju under lång tid en stolsrad som endast kunde se hjälmar som åkte omkring strax ovanför sargkanten. Kommer det att bli så igen?

Paddan:

Då ses vi där det datumet ;-)

Så har det kommit lite bilder på monteringen av stolar i arenan. Den 26 augusti blir det till att prova hur stolskomforten är på riktigt.

Paddan: På tal om arena så finns det i länken ett försök att beskriva häcklandets historia. På så sätt kan ni tala om "Redan de gamla grekerna..." när ni försöker förklara ert handlande.

Lumber Jack: Torsdagen den 21 september var en magisk kväll, en fullsatt Swedbank Arena fick se en strålande tillställning mellan MoDo och Linköping där Pasi Tuominen gjorde det första målet 10.17 in i första perioden. Karol Krizan uppträder precis lika säkert som i grundserien 05-06 och matchen slutar 3-0. Stor segerorganisatör var Niklas Sundström som gjorde en bejublad återkomst i MoDotröjan. Poffa var dock skeptisk och återgick till att prata om sin numer något igenslammade hemmaölpump.

« · 723920 · »