Frisco:
Tja, äter du en pasta av något slag så är du uppe i samma mängder kalorier. Dessutom är fett inte det farliga, det som är värst är kolhydraterna. Pasta innehåller 70% kolhydrater, men endast 2% fett.
Frisco:
" Till 100 g potatismospulver har använts 86 g"
Är det då de brukar skriva att innehållet kan ha tryckts ihop under transporten, men ändå innehåller den normala mängden?
Frisco:
Haha! Det är inte så att du åt pasta till lunch och att den nu ger sura uppstötningar?
Frisco:
Visst är det skönt då man känner att man hamnat i en helt jämställd omgivning?
Salle:
Rykten gör gällande att de kommer sätta plexi runt om, så att sitter man längst ner på övre etage ser man inte bra, men sitter man högre upp kommer man se väldigt bra.
Inte är det väl plexi runt om övre etage i LLA?
knaskamilla:
Gäst @ Rundvägen var jag. Jag skickade meddelandet och bytte sedan websida. Tydligen registrerade den inlägget men inte vilken signatur som skrev det.
Frisco:
Jag menar att det snackades om att man skulle sätta upp någon form av (plexi)glasskivor i nerkant på övre etage. Ungefär som det är stålräcken i Globen.
kärran:
Att att man skulle flytta in konserter under sommarhalvåret och använda sig av arenan istället för utescenen då Rhapsody in Rock eller liknande kommer, tror jag aldrig blir verklighet. Det här med väder i samband med sådana konserter är en del av charmen.
Dessutom har Övik oftast haft en enorm tur med vädret. Många gånger har det varit dåligt under förmiddagen för att spricka upp och bli kanonfint lagom till konserterna börjar.
------------------------
Räksallad:
Ingredienser:
Vegetabilisk olja, vita betor, räkor(20 %), äpple, äggula, senap, kryddor, konserveringsmedel (E202, E211), smakförstärkare (E621), ättika, stabiliseringsmedel (E412, E415), surhetsreglerande medel (citronsyra), färg (E120).
Näringsvärde per 100g:
Proteinhalt 3,0g
Kolhydrathalt 3,5g
Fetthalt 42g
Energivärde 400 kcal/1650 kJ
----------------------
Kokorven däremot är ju rena rama nyttighetsprodukten. Endast 22% rent fett.
Innehåll
Gris- och nötkött, vatten, fett från gris, potatismjöl, bindväv från gris, koksalt, druvsocker, potatisfiber, stabiliseringsmedel E450:E451, kryddor, lök, jästextrakt, blodprotein från nöt o gris, vitlök, antioxidationsmedel E330:E300, konserveringsmedel E250.
Köttmängd
Köttmängd 42 %
Näringsvärde per 100g
Energivärde 1100kJ (260kcal)
Protein 8g
Kolhydrat 8g
Fett 22g (22%).