1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533376 inlägg · 4126 ämnen

Arenan klar?

Sv: Arenan klar?
Salle: Fast jag menade ju Clontarf... Tjocka fingrar ibland.

10 minuter och inget gensvar... Nåja får väl visa "svaret" då

[url=www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=401&Butik=0&SokStrangar=]Clontarf Single Malt (nr 401) [/url]

På väg hem från Gideå (Gideå - MoDo Fotboll 0-1) såg vi att det lyste vackert över Örnsköldsviks Centrum. Vi följde ljuset och hamnade nere på Framnäsudden.

www.frisco.se/hs/060810a.jpg

www.frisco.se/hs/060810b.jpg

Frisco: Aha, det är sådär det ser ut när det är lite mörkare ute. Vi märkte att de hade tänt upp den där Active Light Field, eller vad den heter, under lunchen idag.

Paddan: Under lunchen. Så klart, restaurangen är ju på plan 3.

Frisco: Usch vilken ökenvandring, närmsta vägen är det hela 90 steg från min plats till sportbaren. Har förresten inte tänkt på det tidigare, men när jag provsatt min plats igen idag så är den placerad precis mitt för förlängda mållinjen. Tro om man kan få tjänst som måldomare?

10 dagar kvar till invigningen och de stolar som för två veckor sedan inte var fastsatta är fortfarande inte åtgärdade, nu håller man på att montera skyltarna som visar sektionsnummer med mera ute i gångarna. Dessutom har man satt upp x antal plattskärmar i pausutrymmena.

Paddan: Paddan: En kompis till mig var och monterade skärmarna i logerna och sa att det skulle komma fler skärmar för montering. Jag försökte förtvivlat få han att montera en vid min stol. Han kunde inte lova något men skulle försöka sätta en 7" i ryggstödet på stolen framför. :)

MorganaLefaey: Och innan någon drar iväg en ful kommentar... Självklart så var det ett skämt han klämde ut sig och inte något jag tror mig finna när jag skall slå mig ner vid min stol nästa gång.

Paddan:

Har inte räknat stegen till "min" pub, men det ligger nog ungefär i samma trakter...

Vi borde få billigare kostnad tycker jag, eftersom jag kan agera linjedomare vid motståndarnas blå, eftersom jag sitter exakt rätt där.

Ska vi göra gemensam sak och kräva reducerat pris, du och jag? :-)

Paddan:

Hade du suttit på rätt sida, på rätt sektion, då hade det inte varit mer än åtta steg tills du varit inne i puben. Men du kan ju börja gå med minuten kvar av perioderna så syns vi i puben.

Poffa: Så har man då gjort en ny uppdatering av antalet sålda platser i arenan, även om jag inte tycker det ser ut att vara någon större skillnad. Man kan väl konstatera att sektionerna 208 och 408 inte verkar vara några favoritsektioner.

Paddan: Och själv har jag gjort min första blogpost som jag tycker är värd att delge en begränsad del av omvärlden. Trådrelaterad är den också.

ZZZ på det.

wap.hockeysnack.com
Just hemkommen efter att fått se arenan från vattnet när sjöräddningen bogserat hem en. Båten började brinna vid malmön och gick inte så bra efter släckningen. Det hände vid 21 och nu är man hemma med livet i behåll men med självförtroendet nere på botten.

Nu har jag försökt göra en uppdatering av antalet sålda platser.

Förra uppdateringen:
etage 2: 1240 osålda stolar av 2780
etage 4: 590 osålda stolar av 2130

Denna uppdatering:
etage 2: 1142 osålda stolar av 2780
etage 4: 526 osålda stolar av 2130

Om jag nu har räknat rätt borde det betyda att man hittills sålt 3248 serie/VIP-kort.

Paddan: Det borde alltså närma sig 4 000 med loger och ståplats. Mer än halvfullt, och då inte bara i sportbarerna...

Lumber Jack:

Glöm inte matgästerna i restaturangen. Vi har nog passerat 4000 sålda platser per match redan nu. Återstår att se hur många platser man kan sälja styckevis. Det är, vad jag förstår, den delen som är störst i Karlstad. Färjestad har 44% av sittplatserna som säsongskort.

Och Linköping har sålt 3200 säsongskort.

Lumber Jack: Med andra ord så är facit, med lite drygt en månad kvar till första ES-match, att i stort sett samtliga stolar som fanns i Kempehallen är utsålda på säsongskort, samtidigt som cirka 400 tidigare vipkort har blivit till platser i VIP-box.

Konstaterad positiv nettoeffekt på säsongskorten/VIP-boxar blir då alltså ungefär +500 sålda platser. Spär vi på detta med ca 150-200 kort under den närmaste månaden borde vi ligga på +650-700 sålda platser. I procent blir det väl (650/3200) en ökning på cirka 20%. Spär vi på med motsvarande procentantal på lösbiljettsköparna (vilket är lågt räknat för den gruppen med tanke på syftet med arenan) ger det ytterligare 200 pers. In alles en nettoeffekt på ca +900 pers/match, eller 5 100/match.

Om nu inget drastiskt positivt/negativt inträffar med tabellpositionen.

Alfred Awful: Vilket då är något mindre än vad klubben hoppas på och har budgeterat för om jag minns rätt av vad Mia sa i den där intervjun. Sa hon inte 5500?

Wayne Gresky: 5000-5500 sa hon lite luddigt.

Wayne Gresky: Jo, hon svävade på målet där litegrann "5000-5500", men jag skulle anta att hon har svårt att få en riktig bild av hur mycket kringförsäljningen kommer att öka. I vilket fall som helst innehåller ju min uträkning fortfarande en hel del "slack" för oväntade variabler. Ökar antalet lösbiljetter med bara 20% är det ju en rejäl besvikelse. Själv tänkte jag öka mina lösbiljettsköp från ifjol med 500-600%.

Och så får man inte glömma: Drick mer öl, för MoDos skull!

Hallå, här sitter MoDoiter och Timråiter och tjafsar om småsaker, när alla borde förena sig i förväntan inför vad som händer på lördag. Eller måste han kanske börja cykla redan på fredag, eller imorgon, för att hinna upp? Inser ni att PH:s gaaaamla löfte gäller helgen som kommer? Oh, så spännande.

knaskamilla: Jag kan riktigt höra hur Per Happs sjunger:

"Bicycle bicycle bicycle
I want to ride my bicycle bicycle bicycle
I want to ride my bicycle
I want to ride my bike
I want to ride my bicycle
I want to ride my
Bicycle races are coming your way
So forget all your duties oh yeah
Fat bottomed girls they'll be riding today
So look out for those beauties oh yeah
On your marks get set go
Bicycle race bicycle race bicycle race
All I want to do is
Bicycle bicycle bicycle I want to ride my bicycle
Bicycle bicycle bicycle bicycle
Bicycle race"

Frisco: Hehe, en riktig klassiker.

Frisco: Tycker annars att den här passar minst lika bra idag!

Är det någon här inne som hört när lösa biljetter kommer släppas till försäljning på Ticnet? Har några som funderar på att gå på någon lördagsmatch i oktober och skulle vilja beställa biljetter.

Jag ringde kansliet. Den 4:e släpper man till första matchen och den 7:e släpper man till alla matcher under resten av säsongen.

Poffa: Bra sås reder sig själv!!!

Mats Edström:

Exakt.

Sedan så fick jag en liten pratstund med Gabriella också. Hon berättade att det var ett mindre kaos inför invigningen. Kanske inte så konstigt då de har enormt mycket att förbereda.

Poffa: Med tanke på hur låg aktivitet det varit runt om i arenan de senaste veckorna är jag inte förvånad att det nu är kaosartat. Fast det är klart, samtidigt skall det väl byggas scen och fixas med mat, dryck och allt möjligt sådant.

Paddan: Det är ju lite av vinna eller försvinna för MoDo, om det här arrangemanget går bra så är chansen stor att flera produktionsbolag vil lägga konserter och dylikt i arenan. Men skulle det gå på tok så minskar chanserna att få arrangera nåt stort igen...
Så jag förstår om dom känner sig lite pressade.

Scenen däremot byggs av Wells egen personal.

AM: En julkonsert kan man ju redan nu köpa biljetter till. Invigningen blev lyckad med andra ord (hur man nu kan kalla det invigning när det inte än nån hockey utan bara 50-60åringar som ska dit och dricka vin och flämta när de ser råttan Robert Wells)

Frisco: Äh, håll käften... det är faktiskt ett tag kvar till jag fyller 50...

Paddan:

"Äh, håll käften... det är faktiskt ett tag kvar till jag fyller 50..."

Samma här!!

Tycker att Frisco ska knipa, han kommer ju farligt nära en annan milstolpe om några dagar...

Jag ska i alla falla njuta av Wells & Co, men jag tror jag håller mig till öl, det är lite ungdomligare...

;-)

Gidde: Jo, det lär väl bli en eller annan Zeunerts i någon av sportbarerna och bland annat fundera över den framtida yrkeskarriären och ifall invigningen av arenan blir det sista jag ser av Swedbank Arena i år.

På tal om att "föryngra" laget så såg Lars Molin lös och ledig ut där han stod på Stora Torget i Övik för en stund sedan. Är det han som är bomben? 

Någon som vet om det kommer att vara någon online rapportering från matchen ikväll ?

Hmm, i dagens Xtrabilaga i Örnsköldsviks Allehanda har man bland annat lite nya siffror vad gäller publikplatser i Swedbank Arena.

Där uppger man antalet publikplatser till 7.600, varav 5.317 sittplatser, 1.200 ståplatser plus 400 ståplatser på etage 5, varav 250 för MoDo ungdom, 516 sittplatser i loger samt 255 sittplatser i restaurangen, varav 147 räknas till publikplatser, 20 handikapplatser.

Om antalet sittplatser är samma som på PDF:en så bör det betyda att antalet sålda platser är : 5.317 sittplatser - 1.668 osålda platser =  3.649 sittplatser.

Någon som sett till Per HApps än?

knaskamilla: Han är ju inte online i alla fall. Det ser bra ut det här, ingen som ska ut och åka på E4:an idag och lämna rapporter? "Camera, video et foto?"

Galibier et Tourmalet
En danseuse jusqu'au sommet
Pedaler en grand braquet
Sprint final a l'arrivee
Crevaison sur les paves
Le velo vite repare
Le peloton est regroupe
Camarades et amitie

:-)

Alfred Awful: En vacker liten fras där. Slutknorren lär dock gå om intet om dagens cykeltur uteblir. Ja, det lär inte finnas behov av några älskande vänner som kan motta en cyklist som uteblir.

Alfred Awful: Får väl se om han dyker upp som "bomb" på invigningen... eller blir det klavertramp om man kombinerar Robert Wells och cykling? 

knaskamilla: Ingen som dokumenterar det hela? Jag har ju sett fram emot bilder och annat :)

Alfred Awful: Förresten, kraftwerk lär man väl kanske ha efter sånt där pedaltrampande.

Deas:

Det var väl ett par Timråiter/Sundsvallsbor som sade sig vara villiga att både cykla med honom och agera följebil?

Paddan: Jag kände mig i alla fall tvungen att lyssna på mina båda mp3:or, tyvärr har jag ingen lp-spelare längre så att jag kan lyssna på maxisingeln.

Arenarelaterat: jag såg ett sätt som du kan fastställa antalet stolar på pdf-bilden: zooma in 200% på bilden så ser du att samtliga rader är numrerade i pdf-bilden. Adderar man samtliga 16 rader (obs, inte 16 rader hela vägen runt) får man det till 5 128 synliga sittplatser i pdf:n. Antar att de resterande upp till det senaste angivna antalet är de där beryktade platserna på rad 0.

Eller på nå' vis.

knaskamilla: You tell me. Det enda jag vet om det här är från själva inlägget som du sparat på din presentation.

Deas:

Nu blandar du nog ihop mig med Poffa, eller någon.

knaskamilla: Det var han som hade det på presentationen? Då minndes jag fel =)

Poffa svamlar. Han påstår att spelarna SLÅSS om ett kontrakt med MoDo, samtidigt som de fortfarande tycks vilja spela i NHL och det borde ju inte vara något problem ifall det rör sig om spelare i världsklass... Såvida inte det är så att spelarna av någon anledning inte kan eller får spela i NHL!

www.letsgopens.com/scripts/phpBB2/viewtopic.php?t=4383

Palffy kan alltså tidigast göra NHL-comeback om ett år. Samtidigt saknar han ishockeyn. Palffy är en dessutom en riktig målspruta, precis som Poffa har antytt att bomben skulle vara. Vi kan utgå ifrån att Lückner har ett gott rykte bland slovakerna, med tanke på att en diva som Pavlikovski talade så gott om honom hela tiden.

Sedan får vi förmoda att det är en rent ekonomisk fråga som gör att båda spelarna inte är välkomna.

« · 734591 · »