1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533566 inlägg · 4126 ämnen

Arenan klar?

Sv: Arenan klar?
Poffa: Jag tycker att du kan lägga energi på annat än att klaga på en skribent som du 100-tals gånger talat om att du ogillar. Ditt hat kommer inte att leda nån vart.

Poffa: Så har då Allehandas artikel om invigningen dykt upp.

Frisco:

Men att du lägger näsan i blöt leder så klart någon vart. Jag hatar inte Hasse, jag försöker få till en förbättring kring den klubb jag älskar.

Foldron:

När man läser Hasses texter handlar det snarare om att söka efter meningar som går att tyda än att söka efter sakfel, stavfel och andra sorters fel. Jag har lärt mig acceptera att alla inte är lika felfria som mig vad gäller språket i skrift, men jag kommer aldrig att acceptera att en JOURNALIST som SKRIVER för tidningar inte behärskar konsten. På Aftonbladet korrekturläser de hans texter, men det verkar de inte göra någon annanstans.

Trist att inte MoDo Hockey tycker att det vore värt att låta någon korra hans texter. Jag vet inte om du har märkt det, men sen Martin Sedin började låta sina texter gå igenom korrekturen innan de publiceras på hemsidan är det aldrig någon som gnäller över hur de är skrivna längre. En så enkel sak...

Jisses, snacka om att ha överskottsenergi och felprioriteringar. Det går verkligen inte att tillfredsställa pöbeln. Hade det inte kommit någon krönika hade det väl klagats på att de inte berört kvällen i någon nyhet eller krönika. Personligen blev jag skitnöjd över att få ett så pass snabbt referat om kvällen, stavfel eller ej.

För övrigt tycker jag att Svenska fans-Torbjörn inte skriver tillräckligt mycket krönikor. Han kan skriva han.

shinzawai: Nu var du ironisk. ÖA har förresten ett referat.

shinzawai:

Du får väl läsa hans blogg också, då.

shinzawai: Apropå Shangattay, visst har väl han haft ett registrerat nick här på HS förut, eller är det inbillning från min sida?

knaskamilla: Jag tycker han kan skriva rätt så bra ..kanske aningen feg bara att kritisera modo ..men alla kan ju inte gilla han ..alla gillar ju inte Stephen King heller..

Gusse:

Men det är ju inte vad han skriver som kritiseras. Det är hur det skrivs, eller rättare sagt hur SLARVIGT det skrivs i form av stavfel, sakfel och konstigt ihopsatta meningar.

Paddan: Varför hade Foppa Damgaards gamla avlagda tröja igår?

Ni som var där på invigningen, var det så bra akustik för "allsång" som det verkar utifrån rapporterna?

shinzawai:

Rykten från de som varit där säger att det var nästan magiskt då Pontare tog publiken till hjälp för att sjunga nationalsången. Hoppas folk fortsätter att göra det även på ishockeyn, det vore en mäktig upplevelse.

I övrigt hänvisar jag till Paddan eller AM, de var där.

Poffa: Ja vi får ju verkligen hoppas på att publiken även kommer när det spelas hockey och inte bara går dit på andra evangemang.

Du som har lite koll Poffa du råkar inte hört något om hur många säsongskort man sålt ?.

Cyklob:

Paddan skrev väl något om 3647 sålda platser på sittplats, baserat på det som stod i extrabilagan till fredagens ÖA. Sedan tillkommer väl logeplatserna som är 516 stycken. Om man dessutom tror att det kommer bli slutsålt på ståplats så är det 1600 platser till (också enligt ÖA). Restaurangen har väl 255 platser men bara 147 är publikplatser.

Summa sumarum så börjar det väl närma sig ca 6000 åskådare per match.

Poffa: Låter riktigt fint det. Ska försöka åka upp en hel del i år vart inte så många matcher ifjol, men arenan lockar en hel del :).

Poffa: Om MoDo skulle sälja 1 600 ståplatsbiljetter i snitt/match under kommande säsong kommer jag att cykla till Övik, iförd valfritt hockeylags t-shirt. :-)

Jag säger snarare att snittet i dagsläget pekar på 5 200 - 5 300, givet Paddans uträkningar + tidigare uppgifter om logeförsäljning från MoDo, för att antagligen sega sig över 5 500 om säsongen blir mitt-i-tabellen och inte riktigt sportsligt usel.

Alfred Awful: Vi får ju verkligen hoppas att publiken väljer att bege sig till SBA istället för att sitta hemma i tv soffan och se matchen på tv. För ska vi få den stämmning alla snackar om så bör det komma över 5500 personer varje match i alla fall :).

Alfred Awful: Strax över 5000 låter realistiskt. Jag är lite frågande till varför det blev så många ståplatser, inte en chans att dom kommer att ha en hyfsad beläggning på dom om inte det händer något drastiskt med intresset på ståplats.

Hawerchuk: Håller helt med att det låter realistiskt, men man får ju som sakt hoppas på att folket ställer upp för grabbarna/klubben.

Hawerchuk: Sund åsikt, för övrigt blev jag helt tagen på sängen av uppgiften om de 400 nya ståplatserna på etage 5, var ser man dessa på bilderna?

Paddan, Frisco?

Alfred Awful: Dom platserna lär vara svåra att se på några bilder då de är bakom den översta stolraden i hörnet uppe till höger om man står i restaurangen och tittar ut i arenan.

Där har det snickrats några bänkar och de är "reserverade" för de hockeyungdomar som har frikort genom MoDo (och andra klubbar???) om jag fattat det hela korrekt

Alfred Awful:

Hörre Nalle, jag sa aldrig att det skulle bli ett snitt på 1600 sålda ståplats. Däremot tror jag att många kommer köpa enstaka biljetter på sittplats. Med tanke på att flera andra klubbar har sin största andel biljetter just här så kan vi väl hoppas på att MODO lyckas sälja 500 sådana per match. Alltså 4000 sittplatser, 1000 ståplatser, 516 logeplatser och så 200 matgäster. Nog tror jag på ett snitt närmare 6000 än 5000.

De 400 platserna extra ståplatserna är på restaurangsidan, till vänster på bilden i länken.

Salle: Alla ståplatserna på övre plan är inte reserverade för hockeyungdomar, det var iaf vad som stod att läsa nyligen i... ja någonstans, vart hittar jag inte.

Men var det inte tänkt från början att det bara skulle vara 1000 ståplats plus då 100-200 till hockeykidsen?

Poffa: Åhå, på det viset. Så det är där klacken kommer stå alltså. ;)

Hawerchuk:

Så skulle man kunna säga om man vill vara elak. :-)

Personligen hoppas jag att klacken kommer bli bättre och röststarkare nu i nya arenan. Det kan vara den nytändning som klacken behöver.

Poffa: Sorry, det är nog bara mina pragmatiska gener som talar, mycket i ditt resonemang som jag vill köpa, men jag är inte beredd att ta ett retoriskt ansvar för det om någon skulle söka reda på ett sådant inlägg från min sida när april 2007 kommit.

Call me Bumpaberra, anytime...

När jag pratar med folk uppe i Ö-vik så är det ett jävla intresse, så visst, närmare 6000 är en möjlighet. Mia Karlsson sa att man budgeterade ett snitt på 5000-5500. Så det känns skönt att dom inte kommer med några glädjekalkyler.

Hur många ståplatser sålde man ifjol i snitt?

Poffa: Jag har inte sett en specifik siffra, men använder man sig av lite kreativ extrapolering (vilket jag bl.a. gjorde i min tidigare uträkning) utifrån saker som faktiskt sagts...

*="Vi sålde bara ut 30% av ståplatserna en genomsnittlig grundseriematch"
-Peter Blomqvist år 2003 när man hade cirka 2 400 ståplatser föregående säsong. Alltså ungefär 700.

*Den faktiska försäljningen av sittplatser, vilken ju enbart lämnat några enstaka upp till ett par hundra osålda sittplatsbiljetter/match under föregående säsong. Vilket ger (med totalt 3 300 stolar i Kempis och ett publiksnitt på 4 128 föregående säsong) ungefär 800 biljetter.

Med det som bas skulle jag nog säga att den enda säsongen sedan ombyggnaden 1995 som MoDo sålt över 1 000 ståplatser/match är lock out-säsongen 2004-05.

Alfred Awful: ...och 30% av 2 400 är ju vanligtvis ungefär 800. Poängen förändras förhoppningsvis inte.

Alfred Awful:

30% av 2400 är 720. :-) 

Poffa: Jag skriver väldigt dåligt själv ..kanske är därför jag inte har några problem att läsa hans stil

Salle: Ståplatserna på etage 5 är väl ändå placerade på ungefär halva långsidan, om jag inte minns fel, plus det högra hörnet.

Akustiken i hallen kändes bättre än vad jag fått förvarning om. När hela publiken stämde upp i nationalsången tillsammans med Roger Pontare var det en så magisk stämning så håren på armarna krullade sig.

Jaha. Trevligt.

Det har nu tagits ett beslut p åatt det kommer vara tillåtet att servera sportdrycker i arenan. Trevligt, tom. på plan fyra. Ett klokt beslut som visar att sportdryck och idrott inte nödvändigtvis har med varandra att göra. Man behöver alltså inte blanda ihop begreppen.

allehanda.se/lokalt/10828

NuMo: med alla sportbarer och grejer i hallen fördubblades väl antalet ölkranar i Ö-viks kommun nu?

El Maco: Det låter troligt. Jag ser ingen anledning att ha kvar de gamla.

De som inte är intresserade av idrott skall väl inet behöva supa ner sig bara för det.

NuMo: Vad är Hockeypuben på plan 1 för något? Var ska den vara? Någon som vet något om denna pub? Jag hade fått för mig att det "bara" var de sex sportbarerna samt restaurangen och logerna som skulle servera alkohol, och Hockeypuben existerar väl inte ens ännu vad jag vet?

Petey21: På invigningen så fanns en pub på plan 1. Direkt till höger från ingången. Vet inte om det är den du tänker på.

MorganaLefaey: Jag var bortrest så jag såg inte invigningen, men menar du utrymmet längst till höger som fortfarande ser ut att vara "under konstruktion"?

Petey21: Det är korrekt. Där fanns en lång bar och utrymme för liveband under invigningen. Sen om det är så det kommer se ut framöver det vet jag inte.

Sverige - Tjeckien i Swedbank Arena i februari?

shinzawai: Jag som trodde att Tjeckien hade flyttat till Luleå, eller något sånt...

Visst är det härligt när man kommer till en arena där det var invigning för fem dagar sedan och det fortfarande ligger popcornförpackningar och annat skräp kvar på läktarna och i sportbarerna är öl/vin-fläckarna fortfarande oupptorkade på golven och urdruckna vinflaskor och ölflaskor står fortfarande kvar i sportbarerna.

Paddan:

Det har faktiskt aldrig hänt mig.

På tal om det, är det fler än jag som tagit kortet på avbetalning och undrar när man ska in och skriva papper på det?

Någon som vet när det blir något biljettsläpp till första matchen, alltså mot Lulio?

Lumber Jack:

På måndag, är det väl sagt.

knaskamilla: OK, var när hur?

Lumber Jack:

Jag gissar på: 10.00, hela landet, ticnet.

knaskamilla: Jag undrar inte över seriematcherna utan träningsmatchen mot Luläh.åååh.

« · 742365 · »