Frisco:
Men att du lägger näsan i blöt leder så klart någon vart. Jag hatar inte Hasse, jag försöker få till en förbättring kring den klubb jag älskar.
Gusse:
Men det är ju inte vad han skriver som kritiseras. Det är hur det skrivs, eller rättare sagt hur SLARVIGT det skrivs i form av stavfel, sakfel och konstigt ihopsatta meningar.
shinzawai:
Rykten från de som varit där säger att det var nästan magiskt då Pontare tog publiken till hjälp för att sjunga nationalsången. Hoppas folk fortsätter att göra det även på ishockeyn, det vore en mäktig upplevelse.
I övrigt hänvisar jag till Paddan eller AM, de var där.
Cyklob:
Paddan skrev väl något om 3647 sålda platser på sittplats, baserat på det som stod i extrabilagan till fredagens ÖA. Sedan tillkommer väl logeplatserna som är 516 stycken. Om man dessutom tror att det kommer bli slutsålt på ståplats så är det 1600 platser till (också enligt ÖA). Restaurangen har väl 255 platser men bara 147 är publikplatser.
Summa sumarum så börjar det väl närma sig ca 6000 åskådare per match.
Alfred Awful: Dom platserna lär vara svåra att se på några bilder då de är bakom den översta stolraden i hörnet uppe till höger om man står i restaurangen och tittar ut i arenan.
Där har det snickrats några bänkar och de är "reserverade" för de hockeyungdomar som har frikort genom MoDo (och andra klubbar???) om jag fattat det hela korrekt
Alfred Awful:
Hörre Nalle, jag sa aldrig att det skulle bli ett snitt på 1600 sålda ståplats. Däremot tror jag att många kommer köpa enstaka biljetter på sittplats. Med tanke på att flera andra klubbar har sin största andel biljetter just här så kan vi väl hoppas på att MODO lyckas sälja 500 sådana per match. Alltså 4000 sittplatser, 1000 ståplatser, 516 logeplatser och så 200 matgäster. Nog tror jag på ett snitt närmare 6000 än 5000.
De 400 platserna extra ståplatserna är på restaurangsidan, till vänster på bilden i länken.
Hawerchuk:
Så skulle man kunna säga om man vill vara elak. :-)
Personligen hoppas jag att klacken kommer bli bättre och röststarkare nu i nya arenan. Det kan vara den nytändning som klacken behöver.
Salle: Ståplatserna på etage 5 är väl ändå placerade på ungefär halva långsidan, om jag inte minns fel, plus det högra hörnet.
Akustiken i hallen kändes bättre än vad jag fått förvarning om. När hela publiken stämde upp i nationalsången tillsammans med Roger Pontare var det en så magisk stämning så håren på armarna krullade sig.
Petey21: Det är korrekt. Där fanns en lång bar och utrymme för liveband under invigningen. Sen om det är så det kommer se ut framöver det vet jag inte.
Visst är det härligt när man kommer till en arena där det var invigning för fem dagar sedan och det fortfarande ligger popcornförpackningar och annat skräp kvar på läktarna och i sportbarerna är öl/vin-fläckarna fortfarande oupptorkade på golven och urdruckna vinflaskor och ölflaskor står fortfarande kvar i sportbarerna.