1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532203 inlägg · 4126 ämnen

Artister är vi allihopa

Artister är vi allihopa
westerlind: miljövänligt och miljövänligt... just nu sitter jag och skivar ett par gurkskivor på nattmackan. Det är väl miljövänligt om något?

*Firma samjo/westerlind sätter ribban för övriga nattsnacket* ... känns inte som en omöjlighet att NuMo och paddan hakar på.

Sv: Artister är vi allihopa
samjo: Gurkskivor, själv kör jag med ett stycke wienerbröd!
Apråpå inget, kommande vecka kommer gå i hokkyns tecken för undertecknad:

Tisdag: Live from Kempis
Torsdag: Live from the Livingroom
Lördag: Live from Kempis

Livet är underbart. (Bara plexis bil orkar hela vägen till Övik)

scim:

För min del blir det live från Kempis ggr 2, bara, men det nöjer jag mig fullt ut med. Känns bra!

See you in the hörn...

knaskamilla: Har du inte råd med TV?

scim:

Jag har TV.

scim: Själv hoppas jag få bevittna en head-to-head-challenge mellan Pihl och Wilde i stångebrohallen på torsdag. Lite surt att jag inte har några modo-attiraljer med mig så att jag kan visa vilket lag jag stödjer. För jag tvivlar på att jag hinner få halsduken om jag beställer den på webbshoppen idag?

Å andra sidan så kanske det inte är så dumt att gå som "anonym" heller, bland alla andra Linköpingsbor på ståplats. Om inte annat så lär dom märka vilket lag jag hejar på när Werner gör 0-1 då matchuret visar 08:45 i den första perioden. Eller nåt! :)

knaskamilla: Men inga kanaler?

samjo: Du kommer snarare få bevittna Pihl försöka utöva grekisk-romersk på diverse modoiter.

scim: Usch, är de soDoMiter?

scim:

Jo, jag har kanaler också.

westerlind: Det ordet känner jag inte till, förklara.

Vad tror ni om nya DB780 föresten? Dolby Prologic II och annat lullull, det är nästan så att man vill slänga iväg en beställning.

knaskamilla: Förmodligen för få.

samjo:
Vi får hoppas att ingen är så fräck att han går på Wilde med några ojustheter, för honom vill vi ha hel. Det gäller alla i laget naturligtvis, men just nu ser det ut som Wilde kommer att ha stor betydelse i både PP och boxplay.

scim: Så länge Pihl gör som han brukar så är jag nöjd. Dvs hamnar i utvisningsbåset minst en gång/match (troligtvis fler nu när han stöter på gamla modoiter på rethumör)

Kärran: Wilde var en kanonvärvning. Honom kommer vi att ha mycket nytta av. Kanske visar han upp sig för sina gamla LHC-kamrater och stänker in ett mål också? Han har ju redan gjort ett och det är ju ändå inte det han är värvad för att göra. Men han får gärna fortsätta göra mål, inte mig emot.

scim:

Förmodligen, ja.

samjo:
Var på träningen förra sönd. Då de flesta hade lämnat isen, förutom de som nötte på PP, så tränade han för sig själv på andra halvan, skridskoåkning baklänges och skott mot mål. Så gjorde också Lintner, som ofta var sist ut.

Kärran: Gött att höra! Wilde är jag inte det minsta orolig över. Då tycker jag det är värre att en spelare som var en av TPS bästa backar ifjol knappt platsar i MODO:s laguppställning. Antingen har ledningen gjort en grov felbedömning av Lehtinens kvaliteter eller så har killen hamnat i en formsvacka utan dess like, alternativt mår så dåligt vid sidan av isen att det påverkar spelet. Nog är det lite märkligt allt, hela den här Lehtinen-historien.

« · 125287