1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531027 inlägg · 4122 ämnen

Banner

Sv: Banner
westerlind: Nu förstår jag inte riktigt det där. MoDo-klack, var hittar du den där skon någonstans i den där bilden? Fast något Knas var det säkert med bilden ändå.

Paddan:
Tack för din bild på MoDo-klacken. Är du säker påatt den är korrekt? Visserligen brukar knas gnälla om att hon hamnar bakom en långhårig drasut från Nipstan, men hennes sylvassa tunga borde väl ändå kunna sticka fram vid sidan om denne ståtlige barbar?

Berghult:
Visst förekommer det en hel del spirituella inslag här emellanåt, men själv är jag benägen att tro att det beror på statistisk osannolikhet. Skriver modoiterna tillräckligt många inlägg så bör till sist något vara begåvat.

westerlind: Med tanke på bannerinnehåll och vissa av diskussionerna som pågår på HS så har jag en kort men koncis bildkommentar. Den kan nog i och för sig också användas till drycken.

westerlind: Det blir ju en del "spritaktuella" inlägg ibland här på helgerna.

berghult: Självfallet, kul med ett spirituellt inlägg här emellanåt.

Visst är Friscos banner underbar, jag hade bara inte hjärta att avslöja att han fotograferade av sin släkttavla.

westerlind: Det viktiga måste väl vara att aldrig bli helt utan...

Vill dessutom instämma med en del tidigare skribenter, bannerkonsten nådde just en högre nivå!

Poffa: Själv har jag en tolftedel av dem - det räcker.

Paddan:

Sex drycker som ändrade historien måste väl ändå vara de sex klassiska malterna från Skottland. Oban, Talisker, Glenkinchie, Cragganmore, Dalwhinnie och Lagavulin.

Själv innehar jag bara tre av dessa för tillfället. Sortimentet är skralt.

westerlind: Eftersom diskussionen nu tydligen blivit av det våtare slaget så får jag väl rekommendera artikeln [url=news.nationalgeographic.com/news/2005/10/1003_051003_six_drinks.html]Six drinks that changed history[/url].

Poffa:
Bra idé, ska genast plocka fram min Talskiter - endast en sval och dygdig jungfru kan överträffa denna oemotståndliga doft av nytjärad fiskebåt som rullar in över gommen som en bakfull snedseglare i Bäckfjärden.

Mums.

westerlind:

Ja, så klart att det ska. Jag ber om ursäkt för den klantiga stavningen. Frågan är om Mr Auchentoshan har med saken att göra?

65selander:
Härligt, det är bara du och jag som uppskattar Friscos konstnärliga geni efter förtjänst. Men han är ju inflyttad.

Poffa: "särsklit"? Ska möjligen "l" flyttas och ersätta "r"?

Banner utses härmed till outstanding. Guldbannern delas ut vid nästa lördagsmatch mellan MoDo-Brynäs.

Frisco:

Inte alltid. Jag minns särsklit hur han en Lucia-afton stod i Brynäsklacken och tomtade. Ljushuvudet Selander var också med.

westerlind:

Vi tycker att du är rätt gullig då du sover då vi andra äter och då du letar dragtruckar.

knas, Poffa, Paddan, Frisco m fl:
Haha, jag är full av beundran vilken energi och inspiration ni har att besudla mig med diverse otäcka och osannolika påståenden - att MoDo älskar westerlind lär väl inte ha undgått någon vid det här (där?) laget.

Själv tycker jag ni modoiter är lite smågulliga emellanåt.

Poffa: Westerlind står väl inte i Brynäsklacken. Han står ju alltid i Mododiton

www.hockeysnack.com/user/files/20/dnil.jpg

Poffa: Overifierade uppgifter gör gällande att denna amatörfilm skall visa westerlind och hans anhang på sökandet efter den heliga graalen, den vattenflaska som Conny drack ur innan han slog den berömda straffen.

westerlind:

Jag förstår att sanningen svider, Olle. Men du kan ju inte förneka hur underbart lycklig du blir då MODO gör mål. Mer än en gång har du ju på dina besök i Templet försökt hålla masken men så fort MODO gjort mål har man sett en ensam jubla i mitten av Brynäsklacken.

Frisco:

Åfan. Har han varit hundhona också? Då får man verkligen säga att utvecklingen gått åt rätt håll!

Frisco: Hahaha, vem är det där - NuMo?

westerlind: Äh, det där är ju timrågrenen av släkten, den har alltid varit lite speciell. Den rätta grenen av min släkt hoppade dock ett par steg i evolutionen och blev fyrögda istället.

westerlind: Gör du om mina bilder utan att fråga. Fy skäms på dig.

www.hockeysnack.com/user/files/20/bannnn.jpg

Poffa: Går inte att ta miste på Robert "Nobbe" Norberg sist i ledet. Minst i klassen och med hockeysveriges kortaste klubba. Å vilket temprament sen.....

Poffa:
Äh, du är ju inte ett spår bättre än knas, såna där verklighetsfrämmande och kränkande påhopp hade jag inte väntat mig från dig. Ännu.

Knas:
Ja, för en gångs skull har du rätt. Jag är ett maskrosbarn.

Efter en traumatisk barndom född bland modoiter och somrar bland modoiter växte jag slutligen upp och blev en kritisk och tänkande människa - jag skådade ljuset från Gavlerinken.

Paddan:
Apropå påhopp, jag har hittat den fullständiga bilden som belyser hela utvecklingskedjan. Det är antagligen av vänlighet som Frisco har beskuret den - se länk >>

westerlind:

Öööh, har du tullat på lördagsspriten? Jag gav Frisco lysande kritik för hans perfekta skapelse. Hur han fångat glädjen i dina ögon då MODO gör mål och med vilken elegans han fått in hur Timrå och MODO ses i betraktarens ögon.

westerlind: Konstigt, hos mig loopar det då någon form av ljudfil. Eftersom jag förstår att hela bannern skall illustrera matchprogrammets evolution från trädgren till färdig produkt så undrar jag, var sjutton har du gjort av matchprogrammet? Har du kastat in det på isen som vanligt?

Paddan:
Ja, att Alexander Östlund står tvåa i kön är intressant - men är han verkligen modoit?

En liten miss i bannern är väl att Frisco glömt att göra en länk till en ljudfil som läser upp texten på den högra sidan. Risken är ju annars uppenbar att de från Ångermanland skrattar åt de skojiga djuren men missar att det är information om en match.

westerlind: Äh, hörrödu cykelproffset jag har minsann redan berömt Friscos mästerverk. Att jag hade problem att se skillnad på en Växjöbo och en exil-MoDoit är oförklarbart. Men jag tycker inte riktigt att Miike är sig lik heller i den röda och vita t-tröjan

westerlind:

Ja, nu får han kriga. Du är ju t.ex. avverkad som motiv nu - synd för honom, kunde annars ha använt dig nästa gång Brynäs möter MoDo. Ja faktiskt hade det räckt med bara en bild på dig, du symboliserar ju så väl de bägge lagen.

Poffa & Paddan:
Äh, är det där det bästa ni kan åstadkomma? Det här är ju ett mästerverk, en kul bild som de flesta modoiter kan skratta åt och med en genialisk och träffsäker vinkling som ni som dessutom klarat grundskolan kan le åt.

Hatten av för dig Frisco, nu jelar får Selander kriga för att överträffa det här.

Salle:

Ge det bara ett par hundra miljoner år så förstår du.

Paddan:

Stefan Edberg? Är det inte allas vår favoritmodoit Westerlind som travar omkring i sin nyinköpta fintröja?

Salle: Jag är mest fundersam på varför Stefan Edberg inte fått några byxor på sig. Han måste ju frysa, stackarn...

Poffa: Jag har hur som helst svårt att se hur en Sanny Sapiens skall bli en MoDo Sapiens.

Frisco:

Vacker sak. Darwin är stolt över hur väl du anammat hans lära.

Frisco: Återigen en riktigt snygg, och denna gång framförallt pedagogisk, banner.

Nalle Sjuh: Men det var ju iofs Viola G. vid närmare eftertanke, Helena har ju bara en skorsten där bak.

Frisco: Helena, en parant dam som man tappar andan inför varje gång hon stävar upp över horisonten. Hon är ännu vitare idag, visserligen till bekostnad på lite skrift i skogsgrön, fetkursiv Arial (100000 punkter?), men ändå...

Dags att leverera en burk med stjärtsmisk till Huskvarna först, in i Göta Kanal och tryck på.

Paddan: Tummen upp för ditt beröm.

Frisco: En riktigt snygg banner, måste jag säga. Men vems tumme är det i vänsterkanten?

Wernbloms crosscheckingar på Jämtin är numera borta. Ja det ser ni nog.

z2

Myggan: Rätt. Länkade till bilden i måndags.

Frisco: Fredrik Andersson och Harald Lückner som står i båset.

Paddan: Jaså, är det så han heter NuMo?

westerlind: Så där ser världen ut genom Ernst Kirchsteigers ögon.

Frisco: En Solleftebos syn på MoDo-TIFO.

Paddan: Man ser ju Intersport reklamen i bakgrunden så det måste väl vara någon reklamfilm

Frisco: Jag tycker det ser ut som en konstnärlig tolkning av en av U2:s hitsinglar, möjligen Even better than the real thing.

Eller så är det en massa färgkluttar på en duk...

Gusse: nej nej den vänstra har ett brunt huvud så jag gissar på Stora stygga vargen och Bror Duktig

Frisco: ser ut som två modo tränare på is..

« · 594390 · »