1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531027 inlägg · 4122 ämnen

Banner

Sv: Banner

Frisco:

Tja, jag kunde ju inte lägga förslaget här på HS så jag gick direkt till tävlingsledningen istället.

Fick ett förslag på nnat håll:

Ta murskydd!

rupert: F´låt "Transatlantisk" ska de va´!

Mats Edström: Transantlantiska rink (liten) Europeisk rink (mittemellan) Asiatisk rink (Stoooor)

Frisco: Vart tusan har dom målet i den här rinken???

Dream Team: Arbeta med sten? Jag tyckte du sa Green

Frisco: "Bara över nästa kulle, så är vi framme!"

Frisco: "All makt åt Harald, vår befriare!"

Frisco: "Nästa års vykortsmotiv för Conny"

Frisco: Alla vägar lär leda till Rom men i det här fallet är jag skeptisk...

Frisco: Släpp inte tillbaka Pirro över muren!

Paddan: Roligt, men svordomar ska inte finnas i min banners. De får språkpoliserna stå för i denna gästbok.

Frisco: "Vem f-n installerade svängdörrar i försvarsmuren?"

Dags för en bannertext.

Kom igen och knåpa.

El Aka Ali: Tallarna utanför Kempehallen är vackra. Sov gott.

Frisco: Tydligen är vi populära i hela landet. Tallarna går hem. Men det kanske handlar lite om avundsjuka också.....He, he, he, Gnägg gnägg!

Det verkar som Bannertävlingen i Brynäsboken är avgjord. En tall leder klart före Evolutionen i Västernorrland. Otroligt underligt.

Frisco: Bannern. Det är ju en Husqvarna-Vetterstadsåg. En 444:a kanske. Eller snarare, troligen inte. I alla fall. En sådan har man ju kört dagligen i tolv års tid, så den drömmer man ju om ibland.

65selander: Oavsett hur många pinnar som fälls i Småland så brukar det vara norrlänningar som får samla ihop dem (och räkna in kulorna).

65selander: En bra idé. Vi spikar den.

hmm... kommer HV att såga MoDo?
Fast är det spik i stubben eller i trädet så vinner ni eftersom kedjan kommer att gå av.

Poffa: aha ok:-) jo, jag vet att Leif har gjort en kriminell handling, fast frågan är, blev leif dömd för det han gjorde? (annars tycker jag inte killen i mitten är speciellt lik strumpan, fast vissa likheter finns ju)

Dawidovski:

Nä, han menade den kriminella Strömberg.

Salle: Mika strömberg?

Frisco: Är det Strömberg i mitten av nya bannern?

Paddan:
Låter som en obehaglig form av pennalism. Talar du av egen erfarenhet?

westerlind: Jag tycker ditt inlägg verkar vara ett perfekt exempel på vad som händer när man eldar blyertspennor i ett rum med otillräcklig ventilation.

Paddan:
Hmm, jag framkastar ändå tanken att ditt utkast om kast-väsendet riskerar att omkastas till något förkastligt och kastas bort som skräplitteratur. En intressant iakttagelse är att litter är skräp i England.

westerlind: Tja, jag förväntar mig ett laddat, nästan högexplosivt innehåll, med en lång och synnerligen strålande effekt på omgivningen så det kanske vore värt att göra ett försök.

Paddan:
Underbar idé, det blir säkerligen intressant, även om man oftast slutar mer förvirrad än innan efter att ha läst den litteräre gigant.

Bifogar kontaktinfo i länken.

westerlind: Det funderar jag på också. Jag har ett helt examensarbete som han kan få skriva ihop om han vill.

Paddan: Du borde barnlysas. Kan inte NuMo skriva något istället?

Hardy Bacardy: Äh, humor, det är väl inget kul, eller?
Folk från Köpmanholmen däremot, de är lite smålustiga på något knepigt sätt.

Frisco: Risken med din konstiga MoDo-humor är ju att man kan tro att du skämtar på riktigt.

Hardy Bacardy: Humor du, det begriper jag inte.

Paddan: Inbyggd belysning, det verkar den stilige mannen till vänster ha. Undrar vilken baktanke Frisco har med den gröne jägaren där fram?

Paddan: Jag minns rubriken i Sundsvalls Tidning. -NOLBYMAN SVALDE GLÖDLAMPA. Lös i magen.

Hardy Bacardy: Världelös, hmm, är det vad en jordglob med inbyggd belysning gjorde?

Hardy Bacardy: Aha du menar bilden till vänster i bannern. Den är med som utfyllnad till den viktiga texten till höger.

Db_04: Personer som saknar humor förstår sällan allvar.

Frisco: Förstår inte vad för slags budskap en Brynäs-westerlind i en MoDo-tröja är?

Hardy Bacardy: tycker den va rolig ja

Hardy Bacardy: Värdelös vet jag inte då den framför ett budskap.

Frisco: Världelös banner.

Hardy Bacardy: Trodde ni honhundar slutat med att driva med utvecklingsstörda cinemaaktörer men ack vad jag bedrog mig.

Frisco: Sanningen ljuger eftersom ingen i Timrå kan spela banjo.

Hardy Bacardy: Sanningen svider.

berghult:
Äntligen sa du ett sanningens ord, Övik är och kommer alltid förbli ett andrahandsalternativ. Vi som älskar hockey samlas i Gavlerinken. Hederliga jordbrukare och samhällparasiterande ordbrukare samlas i Ångermanland.

westerlind: Fosterlandförrädare? Så länge som Republiken Jamtland inte existerar så. Däremot, all credit till dig som en trogen skribent i HS, samt att du tål stockholmsmiljön. Har provat själv men aldrig kommit sams med stan och återvänt hem. Mitt 2:a alternativ är och förblir Ö-vik.

berghult:
Du din förb-nnade fosterlandsförrädare, som du mycket väl vet har jag länge försvarat färgerna för Frösön och ibland tattarna från Östersund. Naturligtvis medräknar jag inte mina genomtänkta och analyserande inlägg bland tramset och skvalet som ångermanlänningarna tippar ur sig i parti och minut.

Ett ljus i mörkret är Björn VII, Nalle Sjuh, Agent Orange eller de andra täckidentiterter han döljer sig bakom. Där har vi en sann entusiast som har två cyklop och sålunda har ett helt annat perpektiv än medelsnittsmodoiten.

I hemlighet dyrkar jag även stollen NuMos bisarra inlägg, men det kommer jag aldrig att erkänna.

westerlind: Utan att vara elak mot en s.k. smygmodoit kan jag bara konstatera att du själv har producerat ett ansenligt antal inlägg på egen hand..... Så låt oss anta att merparten har varit spirituella ;-)

« · 602283 · »