1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481090 inlägg ˇ 4078 ämnen

Behöver Modo en ny målvakt?

« ˇ 1710110 Till forumet


Sv: Behöver Modo en ny målvakt?
hellge:
ok:) då kör vi på behåll
Kommentera

Sv: Behöver Modo en ny målvakt?
hellge: En ny målvakt måste in men det får ej skada ekonomin utan då får man ragga sponsor pengar. Sedan är ju frågan vad som finns ledigt och till vilket pris. Johan Backlund har ju varit på tapeten och han känns väl som en helt ok målvakt. Nu har ju ej Backlund spelat något i år men känns lite som att man vet vad man får i Backlund. Istället för att chansa på en utländsk målvakt. Man får ej misslyckas med denna värvning så i mina ögon kör på Backlund han lär kanske ej vara Krizan men han höjer garanterat vårat lag.
Kommentera

Sv: Behöver Modo en ny målvakt?
hellge: svår fråga. Visst finns både en målvakt o en back på önskelistan. Men vad skulle det kosta o vilken skulle man prioritera först?
Kiwi måste varit ljusår billigare än RW. Men har mellanskillnaden redan använts?

Tidigare i serien tycker jag ändå Reideborn varit bland våra bättre spelare men då det var 15 frilägen per match så blev det aldrig nå fina siffror ändå.
Om man nu får lite poäng här o där så lär han inte va så nervis som i denna match.
Jag klarar inte av att komma fram till något alls.
Kommentera

Sv: Behöver Modo en ny målvakt?
Carl Lejonkräk:

Jag bryter mönstret att låta bli att tilltala dig. Men jag blev tammesju....nyfiken. Hur tänker du då?
Kommentera

Sv: Behöver Modo en ny målvakt?
hellge: Ni hade bättre målis än FBK ikväll i alls fall 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
Kommentera

Sv: Behöver Modo en ny målvakt?
hellge: Jag tycker att om vi ska ta in en målvakt till måste de få kosta, ett säkert kort med häg högsta nivå. Dom vi har duger i serien men jag drömmer redan om ett slutspel med de här laget väl inkört och då behöver vi en topp målvakt.
Kommentera

Sv: Behöver Modo en ny målvakt?
hellge: låt han få vara med och vinna några matcher och bygga lite självförtroende innan vi ger upp. Rätt vad det är så är han omutbar.
Kommentera

Sv: Behöver Modo en ny målvakt?
hellge: Om vi har chansen på ett "säkert" kort, köp (men inte till vilket pris som helst)
Annars tycker jag vi får lita på de vi har.
Kommentera

Sv: Behöver Modo en ny målvakt?
Vad säger Cyklob, JFK, Bad Brett, Sven Tuta, Amitel, Gusse, Supertrött, MorganaLefaey, Ben Perrault, Bisterfinnen eller Dexter?

Ska vi köpa nytt på målvaktssidan? Eller duger Adam?
Kommentera

Sv: Behöver Modo en ny målvakt?
hellge:


Det hela är enligt mig inte bara en målvaktsfråga. Det är en försvarsfråga och en självförtroendefråga.

Om målvakternas kompetens och potential måste vi faktiskt lita på målvaktstränarna och coacherna.

Själv har jag inte kompetensen att veta det. Skulle jag bara lita på det jag sett och låta känslan bestämma så säger jag. Köp nya målvakter. Köp ny målvaktstränare. Köp nya backar och forwards. Sparka Svarten och Foppa. Låt Charlotte köpa målarfärg till ytterpanelen på Lyan. Sparka Hedin. (Det brukade vi göra. ) Bygg en ny arena. Betala supportrarna för att komma till arenan osv.

- Men som sagt. Skall man lita på känslan, när man inte vet bättre?
Kommentera

Sv: Behöver Modo en ny målvakt?
NuMo: Många frågor där. Vad blir det. Ska vi köpa nytt, eller?
Kommentera

Sv: Behöver Modo en ny målvakt?
Tarasov: " men klarar vi oss över plats 10 så kör på med Bjurö Reideborn"

Sånt får man inte veta i förväg :)
Kommentera

Sv: Behöver Modo en ny målvakt?
hellge:
Skulle isåfall vilja veta vem? Ā. Forsberg.... Absolut
Någon annan... Nej. Lite beroende på tabelläget såklart men klarar vi oss över plats 10 så kör på med Bjurö Reideborn
Kommentera

Sv: Behöver Modo en ny målvakt?
hellge: Iom att vi är så pressade säger jag ja. Vi måste vinna matcher.
Reideborn lär dels inte ha något självförtroende efter att fått släppa 4-5 per match i 15 omgångar. Och Bjurö verkar ojämnare är valfri skolparkering.

Om Reideborn kommit in rätt i säsongen och vi inte varit totalt värdelösa (lite hand i hand det där) så hade han nog fått duga för året. Han kan ju ändå spela som en ok SHL målvakt.
Men just nu är han inte en bra SHL målvakt. Vilket är vad vi behöver för att avancera.
Kommentera

Sv: Behöver Modo en ny målvakt?
hellge:

För mig blir det ju. En ny, eller "en till"?

Om det blir en till. Vad innebär det för tillväxten för de vi har?


Hur dyrt blir det? Är det en risk, eller ett säkert värv? Står vi där snart med ett misstag? Hur reparerar man i så fall det?

Finns det ens ett säkert nyförvärv när det gäller målvakter till rimlig kostnad?
Kommentera

Behöver Modo en ny målvakt?
Vad säger ni? Behöver Modo en ny målvakt? Eller håller Reideborn?

Motivera gärna!
Kommentera

« ˇ 1710110