1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480204 inlägg · 4078 ämnen

BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03

2463567 · » Till forumet


Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
jonsson: Vore kul med någon uppdatering över huvudtaget.

Är Widebro kvar och isåfall hur mår ekonomin?

Är Gradin kvar, och söker han något.

Är Karlin kvar, fick du betala taktiktavlan själv?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Gavelo:

Längesen det blev en intervju där man kan ställa nån fråga, kanske svårt att ordna, va vet jag.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
KB65: Idag kommer Mattias posta en intervju med Karlin där han snackar Modo, PP och tankarna inför slutspelet osv, spännande!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Bad_Brett: Jag tycker att det till viss fel beror på att de spelare du nämner inte kommit upp i samma klass. Wiklund är en skugga av sitt forna jag. Både Possler och Bengtsson har väl haft skador.
Det är lite som att säga att vi är mycket bättre då en spelare som Sveningsson ligger längre ned i interna poängligan, dvs en sanning med modifikation

Jag tycker fortfarande att vi i våra bästa stunder är det bästa laget och hoppas med en dåres envishet att vi kommer tillbaka till det spelet.

Dock får vi inte spela på Lövens villkor om vi möter dem.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Bad_Brett: Vet inte om jag skulle kalla det bredd hos Löven när fyra forwards har stått för nästan hälften av alla deras mål. Rahimi leder med 4 mål internt hos backarna.

Tycker de påminner mer om oss 19/20 då vi hade en superkedja som drog hela lasset.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Nooky: Är han inte bra, alltså? Västerås har ju stora ambitioner
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
MoDoNörden: Det där är nog det sämsta tänkbara för VIK just nu att ta in Tero Lehterä om det stämmer, för om man tycker att TP är kass.. ja.. jag tror kvalet kommer hamna mellan VIK - VVIK nu
Kommentera


Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Rödluvan: ”We need to live the life” brukade Nieminen säga i MoDo Channel. Hoppas vi på liknande i Västerås?
Kommentera


Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Västerås sparkar Paananen och panikvärvar en finne. Det har man varit med om förr. Kommer inte sluta bea
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Ozzy: För mig vore det en enorm skräll ifall inte Löven går upp. Helt ärligt känner jag att vi hade större chans ifjol. Jag menar, helt ärligt... Om man kikar vilka forwards som var dominanta i Björklöven ifjol... Visst, Axel Ottosson var duktig, men efter det?

2. Olle Liss
3. Christopher Bengtsson
4. Gustav Possler
5. Alexander Wiklund

I år är Bengtsson på 7:e plats i interna poängligan, Possler på 9:e och Wiklund på 12:e. Det säger en del om den bredd Björklöven har i år. Och detta _trots_ skador på Lindgren och Olofsson, som garanterat hade legat i toppen av poängligan annars.

Utöver det har ni en av seriens bästa målvakter. Förstärker ni truppen med ytterligare två spetsspelare har jag ytterst svårt att se vad som skulle stoppa er. I ärlighetens namn skulle det inte förvåna mig ifall ni går rent genom slutspelet.

Hoppas såklart jag har fel, men jag kommer sätta en fet slant på avancemang för Löven. Tycker det känns mer givet än HV71 ifjol eller Timrå året innan...
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Gavelo: har sagt det hela tiden att deras rutinerade gubbar kommer att höja sig många klasser när det väl gäller får väll se hur långt det räcker…..
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Gavelo: Enfaldig som man är, tror jag fortfarande att vi vinner serien. Då får vi möta Björklöven eller Djurgården i final. Allt annat vore en bonus. Jag räknar inte bort Djurgården innan dom är borta, finns resurser där
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
puffe: Jag skrev det igår jag också, tycker inte alls att Djurgården är borträknade, men påfallande många här verkar tycka tvärtom.
Djurgården är en Darkhorse i slutspelet, jag skulle inte bli förvånad om dom går långt i slutspelet
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
mikenomad: Is-ove säljer ju Latex-produkter på Vandelay Industries, icke matchdagar, men återkom på onsdag kväll(om vi vunnit mot West Bay) så svarar han på alla frågor.

Får gratta förresten, Timrå är inte min likör egentligen, men om ni vunnit alla matcher mot Frölunda denna säsongen, är ett grattis befogat
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
puffe: Kikar in och kollar efter is-ove men han verkar vara ledig ikväll. Jaja, hoppas han såg hur man sätter den i kryllan. Hälsa honom att det är såna hinken ska värva, inte van der Poel i en hockeyrink 👍
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Axle San: Djurgården ska man nog inte räkna ut än, får dom ihop det håller dom nog minst Brynäs-klass, därför skönt om vi kan styra lite vilka dom får möta i ett slutspel
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Majbrasan: fast tamby är en outlier så det skriker om det. Antingen var han bara sjukt bra (som i skils) men personligen tror jag det vara kombon mellan skills och enorm hockeyintelligens. Finns ju fler såna men tror dom är ovanliga.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
KB65:

Jo det tror jag med. Jag gillar verkligen halloran, skapat mycket och har på egen hand fått fart på kedjan.

Sett till spelet borde han haft mer poäng. Men tror det kommer mer när laget är ur formsvackan.

Att han håller hög kvalitet är det inget snack om.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Majbrasan: Absolut. Slängde bara fram namnen som dök upp i huvudet. :)

Det gör ju Tambellinis resa än mer imponerande egentligen. Han började ju typ dominera efter en handfull matcher och den där tidiga avstängningen.

Fallet Jelisejevs är ju mångt och mycket varför jag tycker om att vi plockade in en spetsspelare redan är bekant med svensk hockey. Letten hade enorma kvalitéer men vågade aldrig komma in i det helt och hållet.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
KB65: Blir ju ofantligt spännande att se vem Karlin väljer att petar från 2:a respektive 3: när JD är tillbaka och/eller/om/när Werner ansluter?

Lyxiga problem på sitt sätt men det kan nog skapa en hel del missnöje.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
KB65: Tamby och Jelisejevs hade ju dock aldrig spelat svensk hockey ö.h.t? Liknelsen med Vela och Brickley är det såklart annorlunda med. En helt annan typ av acklimatisering för de två förstnämnda var det jag ville få fram :-)
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Rytter: Problemet med Kangasniemi var ju mycket att kedjekamraterna Rosdahl och Olofsson var fullkomligt under isen på sluttampen.

Tror det kommer lossna, det är nog ändå ett av de nyförvärv som har kommit in och sett mest intressant redan från start ändå. Han skapar ju mängder.
Både Vela och Brickley var väldigt avvaktande de första tre matcherna. Till och med Tambellini såg helt vilsen ut de första matcherna. Jelisejevs kom aldrig riktigt in i grejerna alls.

Halloran kommer bli väldigt bra för oss.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Saleva:

Jag är mest orolig för den uteblivna produktionen (mål), lätt att det sätter sig i huvudet. Tycker man börjar se tendenser till det då han börjar göra svårare och svårare saker bara för att lyckas.

Kan han bli en ny kangasniemi? En spelare som bidrar och skapar men inte får den poängutdelning han förtjänar.

Med de chanser halloran har skapat borde han gjort 2-4 mål redan, inga dåliga lägen han missat, är väl minst 2 helt öppna mål.

Hoppas det lossnar för tycker det finns mycket hockey i honom och han klarar det fysiska spelet i offensiven på ett bra sätt. Sedan finns det mer att önska defensivt, men så är det alltid med poängspelare i ha har de defensiven också så spelar de i shl eller en högre liga.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Gavelo: De har varit hyfsat pricksäker under nuvarande ledning.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Gavelo: Man överdriver ofta med några/någon veckor/månad för att ge spelaren andrum. Lövens spelare har i princip alltid kommit tillbaka några veckor snabbare än tänkt också.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
J F K: Som sagt, Modos skador och prognoser är jag tveksam till.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Gavelo: Jo, Tex fyra månader när det skulle ta 6-9 var verkligen en felbedömning gällande skador och visar på hur oerhört svårt det är att prognostisera.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
JoseGonzales: Man ska inte prata skit om andra människor, men han är riktigt riktigt dålig. Tror att det DIF gjorde med att anställa honom, kommer att göra att dom åker redan i kvarten.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
KB65: Helt klart. DIF slösade bort tränarkortet på att ta in en profil istället för en bra tränare. Kan inte tänka mig att Garpenlöv är den bästa tränaren djurgården kunde tagit in..
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
jonsson: Ja något sådant, har läst att man räknar med att han är tillbaka i spel med 5-6 matcher kvar av serien.
Men jag är av naturen tveksam till Modos skador och prognoser.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
jonsson: Var väl 7:e jan han fick skadan, vet inte om man räknar de 5-6 veckorna från då eller från veckan efter men man vill ju inte chansa heller samtidigt som tiden börjar bli knapp. Är ju inte optimalt om Josh startsträcka blir kvartsfinalen.

Jag kommer vara nervös under hans första match...
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Gavelo:

Va sades det senast, från 15 januari och 5-6 veckor bort, blir slutet på februari då.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
JoseGonzales: De har ju dock redan dragit tränarkortet. Snacka om att tappa alla trovärdighet om man gör det en gång till inom ett par månader.
Sen tycker jag att ni hade ett bättre komponerat lagbygge ifjol än vad DIF har i år, så vet inte om man skulle kunna räkna med samma effekt.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Gavelo: Ja ännu ett Mordor-mörker. Jag har räknat bort honom. Han kommer vara en skugga som Woods efter skadan
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Axle San: Tror inte många räknade med att vi skulle slå ut Modo och nästan ta det till 7 matcher mot HV ifjol heller när Wallson lämnade. Saker kan ändras fort och djurgården har ett bra lag. Men ska det ske måste Garpenlöv bort, han är Sveriges mest överskattade tränare. Helt värdelös i landslaget och likaså nu i djurgården.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Gusse: "Djurgården är fortfarande en dark horse."

Sannerligen inte, de är helt ute ur bilden skulle jag säga, de är ju verkligen inte bra.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
BobbyG: Såklart att ni skall vara favoriter, det är bara lite små frågetecken angående gruppdynamiken efter värvningarna som skall rätas ut för att ni skall gå upp. Sen kan ju Rahimi bli jobbig förstås om domarna får fel på pipan i slutspelet.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Padrone78: DIF hade seriöst kunnat vara indragen i den stora bottenstriden utan Lindbloms enorma överprestation i höstas. Så bra var han och så mediokert är det i övrigt.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
J F K: Ja det gäller att ha ett vasst BP för att kunna vinna i deras hall från 1972! Vore ett av det bästa med att gå till SHL att slippa sådana där matcher i gammlador som i Karlskoga, Västervik, Kristianstad och Tingsryd, minns Panterns ishall tror jag det är som KIK spelade i en del av förrförra säsongen, var typ 100 pers max där, Tänk att byta det mot Vida Arena, kaffeburken i Karlstad och Scandinavium.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
BobbyG: gällande pp har jag kanske en kontroversiell åsikt och det är att näsen borde flyttas på
fungerar inte att ha en spelare som inte skjuter, han skulle kanske överväga att skjuta om hans liv hängde på det men annars så är han inget målhot överhuvudtaget

halloran på hans kant istället, woods på motsatt sida, bernie på blå, vela i mitten och dickinson runt mål när alla är friska
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
J F K: Haha men de har inte investerat hela sitt hjärta i 40 år ❤️🤍💚Tack, den behövde jag 🥹
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Holmström verkar ha glömt den viktigaste punkten i sin genomgång. Ska ligga en lapp på alla spelares plats, även hos Guden och Tex.
Uppladdat:

450x300-kryllan_0.pngkryllan_0.png

Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Tarasov: håller med, ser ingen anledning varför modo inte är en av favoriterna, om inte den största, att gå upp. en sån liten grej i sammanhanget som att få ett normalbra pp kan vara tungan på vågen som inte funnits där senaste tiden

med det sagt kommer det inte bli någon promenad upp men det trodde nog ingen
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Statler: Så har det gått 3 veckor på Josh senaste skada, hade varit kul med en uppdatering om läget.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Statler: Spelbolagen har oss fortfarande som vinnare.
MoDO 2,65
Löven 3,75
Mora 6,50
DIF 7,50
SSK 10,00
BIK 33,00

De förlorar pengar på att sätta helt fel odds, så de är i regel väldigt pålästa.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Statler: Har väldigt svårt att ta dig seriöst när du inkluderar Djurgården i den där samlingen. De är inte före oss, även i våra sämsta stunder.

Vissa lag är i bättre form än oss just nu, det ser alla. Tycker dock vi höll jämna steg mot ett stekhett Mora senast. Löven är i en dalande form just nu om man ska tro deras supportrar.

Det är lika lite avgjort i februari som det vari november.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Statler: alltså DIF är svagast av alla topplag, Garpen är inte rätt man att få ihop laget. Så nej, DIF är ej synonymt med vass. 😅
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Statler:
Ja jag ser oss som det, tror det bara handlar om att känna att man får lite medvind igen. Kan mkt väl se oss ta 5 raka. Sen blir det svårt att gå upp och jag tror att i euforin kring 16 raka segrar att det glömdes bort. Tycker vi har trycket i många matcher.
Kommentera

2463567 · »