1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533874 inlägg · 4126 ämnen

Bilder på jumbotronen

Sv: Bilder på jumbotronen
knaskamilla:
Skyll på datorn du - Tänker du dra dig ur nu igen? Tacka vet jag Kärran, henne träffar man fast man inte vet om det.

westerlind:

Oj, det måste ha blivit ett missförstånd. Vad jag menade var "jag behöver en NY dator".

knaskamilla: Det är bara att komma och hämta den. Ta med muffins. OBS! Värdet överstiger antagligen inte mopedbränslet...

westerlind:

Tack. När kan jag få den?

knaskamilla: Du kan få min.

Frisco:

Nu är jag lite förvirrad. Det är trevligare när man slipper vara det.

westerlind:

Nej, det är ingen dansklubb. Men fjäska på!

(PS. Jag kan behöva en ny dator.)

knaskamilla: Tröja på Nygatan. Hämtades på Domus (DEEEET ÄÄÄÄRRR INGGEEEN RIIIKTIGG POOOOOST) MAT och KÖK och kostade postförskottsslantar.....

knas o paddan: Fjäsk o fjäsk, det har jag slutat med förlängesen!
Jag har inte fjäskat sen min lärare sa att: "Go o glá ska mänskan va" o sen slog han oss o skrattade när vi grät!

Dä ä int lönt te å fjesk, stosjen mi!

knaskamilla:
Ordförande? Förmodoligen är det en danskklubb... Men jag fjäskar så gärna för dig ändå...

knaskamilla:
jag är GUD...och och jag är ödmjuk
det mig man ska fjäska för....

knaskamilla: Jaha, där ser man, Poffa har tydligen tänkt att stoppa alla era marknadsföringspengar mm i egen ficka. Antar att han "glömde" meddela att han också är kassör och att han fått igenom att han inte kan hållas ekonomiskt ansvarig för några av de transaktioner som kassören väljer att genomföra.

Paddan:

Jag undrar just vem som är kassör, för jag har inte ens sett några ekonomiska siffror på våra möten.

westerlind:

Jag är också ordförande i en organisation, om du råkar ha ont om folk att fjäska för...

westerlind: Säger bara en sak: Hahahahaha! ...och det ska man behöva höra från en brynäsare.

knaskamilla & Paddan:

Vet ni inte vem ni ska fjäska för, så kan ni alltid fjäska för mig. Jag är beredd att stå ut med det...

knaskamilla: Du ska se att han säkert också har ett fett arvode som han har gömt under rubriken "medlemsavgift" eller något sånt.

poffa:

När du säger det sådär verkar det faktiskt lite orättvist.

poffa: Jasså, det är du som snor alla chokladbollarna i kiosken! :-)
Som ordförande gäller det ju naturligtvis att kunna utnyttja sin maktposition.

Paddan:

Är man ordförande har man möjlighet att delegera ansvaret ut på sina undersåtar. Jag har delegerat allt skittagande till knaskamilla. Själv behåller jag bara godbitarna.

knaskamilla: Jäklar, jag trodde det var sekreteraren man fjäskade för. Hmm, varför anmälde jag mig då frivilligt som sekreterare. Nåväl, måste väl skriva av mig på ett sätt eller annat ;-)

Paddan:

Är det...? Jag trodde man hade en ordförande så att man hade någon att fjäska för.

knaskamilla: Hmm, är det inte det man har en ordförande till? Någon som kan ta emot all skit/ hållas ansvarig för allt, i all evighet framöver ;-)

Paddan:

Jag vet inte, jag tycker att det verkar som att jag bara får ta emot all skit.

knaskamilla: Jag föreslog framtagandet av en stilren klädkollektion i samma anda som lapparna, ja alltså inte samerna, men Poffa blev inte alls såld på den idén.

Men något inflytande måste man väl ha som webmaster, eller får du bara ta emot all skit när inte sidan är uppdaterad?

Paddan:

Skulle vi inte?

Jaha. Ja, jag vet inte. Jag är bara webmaster. Han är ju trots allt ordförande.

knaskamilla: Jag tyckte Poffa sa att ni i H Höger aldrig skulle tillverka en tröjkollektion, vet inte om detta med namntryck på matchtröjor går in under benämningen tröjkollektioner.

Paddan:

Nej, det fick man inte välja, men man kanske kan roa sig med att tillverka sitt eget namntryck? Eller inte... ;)

Det ska nog stå hhoger.cjb.net på min tröja. Eller kanske hhoger.com. Eller också skiter jag i det.

knaskamilla: Antar att man inte fick välja eget namntryck på tröjan. Typiskt, här har man slitit och sparat för att få sittplats under säsongen och inte faan får vi någon sketen matchtröja!!!

Paddan:

Jepps. Skulle komma på posten till veckan. Matchtröja i strl XS, minsann...

knaskamilla: Jaha, där ser man. Med tillhörande matchtröja också, antar jag.

Paddan:

Nej, men man fick köpa ett ståplatskort för 1000:-.

knaskamilla: Jasså, fick man betala per dans, eller ;-)

Paddan:

Nej, inte det heller. Tom plånbok, däremot.

rådbjer:

Jajust. Nu kanske vi får våra efterlängtade textremsor vid intervjuerna med Brithén... ;)

knaskamilla: Ömma ögon och sockerdricka i benen, då? :-)

poffa:

När jag tittade på den gigantiska saken i taket hade jag varken ömma fötter eller grus i ögonen - så det så.

Björn VII: Ja, du, det var ju en annan femma. Men de där Disciplinnämndsledamöterna skall väl ha något att göra de också.

Hahaha, kanske det...

Paddan:

Regleringen finns, men domstolen & straffskalan då?

Tycker annars att ståplatsskärmarna kan användas helt och hållet till pedagogiska budskap som:

Clap your hands, yeah!
Make zum noize, yeah!
Flush your brain, yeah!

Paddan: frågan är om "intelligenta" värktabletter hjälper på oss norrlänningar! Får väl spänna av med bra matcher istället för att försök förstå nåt som int e lönt!

rådbjer: Äsch, det är väl er huvudvärk.

Björn VII: Va, menar du att det finns skärmar mot ståplats också, hmm, måste ha varit någon planeringsmiss. Trodde att vi på sittplats var de enda som skulle få njuta av denna storbildsteve.

Det är klart att det finns en uppenbar risk att skärmarna används för att "hetsa" mot domaren. Men jag antar att det på något sätt bör finnas reglerat vad som får visas, och när, på dessa skärmar.

Paddan: Man kan behöva tolk för iprenmannen ibland också, gröt på gröt kanske det blir. :)

Timrå Fans som har Dream Team eller ska göra ett lag tveka inte att gå med i min liga Elit 2002
Ingen Liga?! Då är ni välkommna till ligan: Elit 2002 Gå med i Sveriges största liga!!
Coach:Johan Sköld

rådbjer: Vi har ju Brithén, fd tränare för Danska Ishockeylandslaget, behövs det verkligen någon tolk då?

Paddan: Mycket grötsnack blir det då! Skaffa tolk! :))

rådbjer: Nej, vi kommer att sända DR1 och DR2, sen så kommer vi under året att kontraktera resten av det danska landslaget :-)

poffa:

Angående användningen vid diskutabla situationer...
I Malmö hände det ju ett antal gånger den första säsongen att det visades repriser vid sådana lägen, för att sedan få åthutning från högre ort.

Problemet med detta är ju att det handlar om några sekunders överväganden och beslut för en/två människor som sitter i en redigeringshytt och bestämmer vad som ska visas. Senast ifjol höstas minns jag t.ex. att i matchen mellan MIF-TIK så användes den när MIF utsattes för tveksamt bortdömda mål.

Frågan är ju VAD man vill visa (och vad man tror att man visar): "se hur NÄRA det var att ditt favoritlag gjorde mål, pucken glider ju på mållinjen, asså!"

eller:

"Dumma, dumma domare som rånade oss på den där pucken som var hela 2 centimeter inne asså!"

Värt att notera är att det i Malmö ej finns någon skärm mot ståplatssidan...kanske man skulle täcka över den sidan i Kempis när det är dags för slutspel, man vill ju inte förfära någon DN-reporter i onödan, menar jag. :-)

rådbjer: hoppas att dom visar Höjdpunkter får övriga matcher i pauserna.

ModoAnte: Finska nyheter eller nåt sånt :))

rådbjer: vad är det?????

« · 114771 · »