1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481250 inlägg · 4078 ämnen

Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18

« · 2267396 Till forumet


Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Matchdags och dubbelderby!🥳 Kul med fight mot löven igen! Vad tror ni om detta dubbelmöte? Hoppas på två stabila matcher! Nu jäklar kör vi över björkarna. Gooooo MoDo!🥳🥳🥳
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
wolper: Det här var en dag man älskade att få tvåla dig dom dom stora inom situations tecken ..
Undra hur många ggr man tänkte hockey den dan .?
Vi har två sådana matcher denna säsong kval ner eller äker plats och Ni kval upp .
Den här matchen ikväll för er är prestige ..visa vilka som har mest hår på bröstet .
Vinn !!
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
wolper:
Ikväll gäller det att inte underskatta motståndet. Visst, de ligger efter oss i tabellen men de kan faktiskt stundtals spela bra ishockey också.
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
wolper: Jag hoppas nog mest att de finns en jävla revanschlust i laget! Tror dem är riktigt taggade med tanke på sist möte!
Löven ska inte få något gratis ikväll
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
wolper: Bra tillfälle att rycka iväg i toppen! Kör över surlöven!
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
KB65: Jag känner en viss oro inför matcherna. Spelare för spelare tycker jag att Löven är bättre och när de är på humör så är de oerhört svårslagna. Dessutom tycker jag att på slutet så har endast två kedjor fungerat, så vi har fått gå ganska hårt på folk. Det kan bli riktigt jobbigt om det blir högt tempo och över sex perioder.

Samtidigt har vi ett spel som Löven inte är i närheten utav när det sitter. Vi vet precis hur vi ska spela och har en trygghet i det. När vi orkar forechecka hårt och vågar stå upp med backarna (så vi inte ramlar hem som mot Almtuna senast) är vi oerhört bra defensivt.
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
J F K:
Jag håller med dig, dock, är MoDo på hugget i kväll och hittar viljan (som de brukar när det behövs) så vinner vi! MoDo verkar bli bättre de kvällar det verkligen gäller, medan de endast ”snorklar över vattenytan” andra kvällar (vinner ändå) (y)
Jag tror MoDo kommer ut heltaggade i kväll och vinner enkelt!
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
KRB: Verkar som macmaster haft besvär en tid. Karlin säger i ÖA -Han har haft lite strul över tid och då kan man inte leverera på den nivå man ska vara på.
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Basti:

Karlin vill se blåmärken ikväll, hoppas på rena vilda västern😀
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Basti: Skicka MacMaster till Thailand...
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
J F K:

Jag tycker lite tvärtom inför kvällens match, blir det högt tempo och fysiskt som mot HV så tror jag vi tjänar på det, löven har många spelare borta. Vet inte vilka som är tillbaka till ikväll men tidigare har Perron, Fitzgerald, Girard, Plant, Vainio, Selin saknats, det är ganska tunga pjäser i deras lag och de har också gått hårt på folk på slutet och i princip spelat på tre kedjor.

Vår chans ser jag i att driva upp tempot och spela fysiskt och pressa deras backar precis som vi gjorde i två perioder mot HV, lyckas vi med detta blir det jobbigare för dem än för oss över 6 perioder.

Har vi tänk att spela som mot Almtuna kommer det vara över efter första perioden i varje match.
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Rytter: Plant och Selin verkar vara tillbaka för dem ikväll av vad man läser. Kanske Girard.

Plant verkar ju blocka skott med både ansikte och pung så lågoddsare att han är borta igen inom kort.
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
KB65:

Ja vi får se, hursomhelst har de ju också haft skador och fått slita hårt på spelare. Så det är ganska lika för lagen, kanske lite fördel oss som fått tillbaka några de senaste matcherna.

Girard slipper jag gärna ikväll och imorgon, vill inte se filmare på isen sedan är han jävligt duktig att teka så det är en fördel oss om han inte kommer i spel.
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Icing-Ove:

Hörde att man tänkte inviga den nya jumbotronen innan match genom att visa denna:

www.youtube.com/watch?v=X3S-HzEdiLc

Frågan är om det är en bra ide, kommer lövenspelarna ens vilja beträda isen eller kommer de stanna kvar i omklädningsrummet för att slippa skämmas?

Kanske blir en WO seger idag?
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Rytter: Vidrigt, den personen som redigerat och lagt upp videon verkar sakna någon form av inre spärrar..
Kommentera


Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Flera tunga namn på skadelistan senaste matchen för löven, någon som vet hur det ser ut inför ikväll?

Btw, Svenne spelar antagligen imorgon enligt Jonas om ingen redan sagt det
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
KarateKing700: Såg att Olle Liss var vaken vid 03.30 i natt. Karln verkar nervös.
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Rytter:
Skön hyllning av fansen, känns genuint!
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Tarasov: MooDoooröööööv!!!!
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Icing-Ove: Sveriges snyggaste stjärtar är för alltid de med Modo-röv🤤
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Blir det fullsatt i Hägglunds på lördag?
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Icing-Ove: Minns när MoDo Syd bodde på Scandic. Match mot Färjestad och via tips från en receptionist som är fru till en MoDo-legend fick vi reda på vilket rum Jörgen Jönsson hade. Vi hade rummet ovanför. På frukosten hörde man Färjestads nr 21 muttra om att han inte sovit en blund, för det var ett jävla liv hela natten...MoDo vann såklart
Kommentera


Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
puffe: Vi MoDo-sabotörer är strategiskt utplacerade över landet. Jag valde Umeå...
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Tarasov:

Ja den känns verkligen genuin eftersom de var tvungen att byta språk till engelska så deras främlingslegion skulle förstå.
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Rytter: Fight! Fight! For Every Inch!!!!
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Rytter:
Haha.... tänker mer på allt redigerat och visserligen välgjort skit man ser, här tycker jag man fångar vanligt folks känslor. Jag gillar verkligen öhhhaaahhäähh 😀

Men vår hyllningsvideo får väl bli på franska, lovar att ställa upp!
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Icing-Ove: Fajjt får ävri insch!!!
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Icing-Ove: Så det finns folk som vill sabba MoDo runt om i hela landet?…
Det låter ju elakt.
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Icing-Ove: heter verkligen Lövens arena Winpo? har jag missat helt. Vad är det ens? Låter som när man hinner gå på toa och skita på en normal toalett innan en 12 timmars flygning typ.
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
DansbandsWolf: Äh, Icing-Ove , han kan inte klara språket särskilt bra.förstår du. Han menade ambassadörer

'hundar prata med mej...'
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Rytter:

Tydligen har man upptäckt en spricka i en svetsfog för jumbotronen ska fästas så den blir ytterligare försenad.
Det innebär också att den inte kommer vara i funktion under fredagens match MoDo.
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
puffe: Löven verkar få klara sig utan Plant, Girard, Fitzgerald, Perron och Vainio ikväll. En halv främlingslegion.

Nu får vi köra fullt ös ikväll och mala ner dem.
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
KB65: Känns gjutet att man kan somna in vid midnatt med MoDo i topp på sidan 360 TextTV
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
puffe: Hur känns det nu när ni leder ligan och nyförvärv troligtvis väntas in , kan ni bli ett nytt Timrå och vinna finalen och göra oss sällskap där uppe ?
Fasiken ..det luktar SHL !
Kommentera


Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Clay.2:
Tycker det känns skönt med en toppstrid, följt MoDo nästan 30 år, lite osäker på när jag började men kan mkt väl vara 30 års jubileum iår. Våren blir så mkt roligare om man är en toppstrid.
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
puffe:

Kul o se att fler läser på text tv, har fått många gliringar från arbetskamrater när man bara nämner text tv, så skål på den👍
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
jonsson: Dina jobbarkompisar är nog bara töntar som vill visa hur fin middag dom gjorde, hur mycket kantareller dom plockade , hur gulliga deras barn är etc.. Text-tv är ren o skär fakta, räcker långt för mej, Haha utan sidan 376 o föralldel 360 är det en förlorad dag
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Tex står ikväll och enligt dagens modo channel live så intervjuade dom Svenningson som ser ut att göra comeback imorgon inför ett fullsatt Hägglunds arena! :D
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
puffe: Text-tv, moviebox och gula tulo är väl fridlysta?
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Hank: En Cola-igloo och Emser-tabletter, ej att förglömma
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
puffe: fast text-tv hade också 1-4 i Almtunamatchen precis som swehockey, 1-4 dök upp nån sekund efter 1-3..f.ö. ser jag att AIK lånat in MoDobekantingen Sebastian Walfridsson.
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
puffe: Spännande drabbning väntar minsann.

Om inte Sylwander håller ett brandtal inför dagens match(som han gjorde förra) är vi nästan redo för seger. Älskar Sylwander dock!!

Dock en bonus-fråga för frågesportsälskare.


Vilken skribent gnäller på domarna först
idag?

Har fina stall-tips, men dom håller jag för mej själv
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Nubben och Gradin är fan lika som bär😂
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
puffe: Det blir jag som gnäller när det inte tar Ottosson för filmning.
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Håkkybåkky: Oväntad, men lite relevant kommentar
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
hk: Klagar du en kvart innan match, ligger du bra till. Får ändra stall-tipsen då
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
puffe: Gradin i CMORE sändningen nu. Inte hört honom surra så mycket tidigare, så det blev lite av en chock för mig. Ton, mimik, ponduskagge, ordval. Många likheter
Kommentera

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
Håkkybåkky: Helvete hur har jag inte märkt det förut.
Kommentera

« · 2267396