1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480917 inlägg · 4078 ämnen

Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26

1463005 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Salle: Ett jävla tragglande härinne om Brynäs nu och ifall vi ska hjälpa er eller inte i morron. Tillåter modoratorn sånt?  

Jag lovar iaf att vi ska göra allt i vår makt för att räcka er en hjälpande hand...    ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Alla: Från och med nu raderas allt vidare snack om FBK och deras tränarrockader i denna tråd. Ja i övriga MoDoboken tom. Vill nån fortsätta detta traglande så finns det en rätt öde Färjestadsbok som säkert skulle bli glad över lite inlägg. MoDorator-Salle
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Rytter: Det var en lång intervju och jag minns inte hur orden föll ordagrant.
Är dock bergsäker på att Loob nämnde just "offensiv hockey" men mkt möjligt att han sen använt ett annat ord än just "rolig", förmodligen "positiv" eller nåt sånt.
Sen är det som du säger: han sa även nåt om rakare hockey och att man till sitt eget spel velat lägga det som CZ kunde tillföra.

Poängen är dock att Loob knappast skulle ha använt dessa ord om Brynäs och CZ  om han nu verkligen ansett att vi spelat en tråkig och defensiv hockey.
Och då återstår den stora frågan: vem ska man tro på?

En kunnig och erfaren sportchef i det lag som varit mest framgångsrikt i modern tid, eller
en okunnig läktarcoach på HS som har för vana att bl.a toksåga laget ena dan och tokhylla nästa.

Jag vet iaf vilken av dom jag skulle tro på alla dar i veckan....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26

Huge:

Du skrev tidigare att Loob i intervjun sa att Brynäs spelade en offensiv och rolig hockey. Sa han verkligen så?

Jag har då inget minne av att han använde ordet roligt i C+ intervjun. Har försökt att hitta intervjun men misslyckas.

Det jag däremot kommer ihåg att Loob med all säkerhet sa var något om att Brynäs spelade en rak hockey och det var därför dom hade valt CZ då just detta vara något dom ville lägga till i FBK's sätt att spela.

Kommer verkligen inte ihåg att Loob påstått att Brynäs spelat en "offensiv och rolig hockey".

Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
J F K: Haha...
Ja, du och Gurra är säkert bättre lämpade än Färjestads sportchef att bedöma vilken typ av hockey Brynäs spelat.
Ett är säkert: du försöker iaf inte dölja dina egna okunskaper med hjälp av några skådespelartalanger.
Heders!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
J F K: Med tanke på att man har elitseriens bästa PP, så är det ju dumt att inte söka den spelformen;) nej men upplever det inte som du även att det just mot
Modo fanns nån tveksam situation, absolut, och inget man gillar..

"Annars så tycker jag att Brynäs under CZ var seriens tråkigaste och mest defensiva lag, förutom före jul förra säsongen då man misslyckades vid försöker att vara offensiva. CZ har hittills bara lyckats när han kört dödgrävarhockey."

Mycket bra skrivet! Håller med fullt ut
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Gurra88: TJ har ju verkligen fått ut det mesta av killarnas skådespelartalanger i alla fall. Skickligt gjort.
Annars så tycker jag att Brynäs under CZ var seriens tråkigaste och mest defensiva lag, förutom före jul förra säsongen då man misslyckades vid försöker att vara offensiva. CZ har hittills bara lyckats när han kört dödgrävarhockey.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Gurra88: Och hur kan DU veta om en tränare får ut max eller inte av sitt lag?
Eftersom CZ tränade laget med de spelare och förutsättningar han då hade och TJ nu tränar laget med de förutsättningar och de spelare HAN nu har, så är det omöjligt att avgöra hur ex CZ hade lyckats med nuvarande lag.
Vad säger att inte CZ gjort det lika bra eller t.o.m bättre än vad TJ gjort så här långt?
Du sitter ju bara och gissar och kastar ur dig amatörmässiga läktarcoachsynpunkter, inget annat.

Och sen är det väl klart att jag försvarar vår f.d elitserietränare in i döden så länge du som vanligt fortsätter att in i döden tjata om och kritisera honom på ett okunnigt sätt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Huge: Helt sant. Men det var enbart för att förtydliga hur lycklig man är som Brynäsare när man fått en tränare som inser hur man ska spela för att få ut max av den typ av lag man har.. Sen ska du, som vanligt, försvara den f.d elitserietränaren in i döden..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Gustafsson: Skämmer ut sig?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Huge:

Gurra88: "Säger ju det.. Jag är
knappast nån som ropar ut guld till Brynäs hur som helst.. Men efter år av missär under czarnecki så kunde man inte ana vad T.Jonsson skulle mäkta med.."

Postat kl 13.30 igår av nån som kallar sig för "Gurra88" här på HS.
Om det nu inte var du, vem drog isf upp CZ i debatten?
Verkar som sagt vara nån som har förkärlek för att dra in CZ i alla debatter..

Tre tummen upp av mig för den =)

Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Gustafsson: Försöker slå in en kil i ert navelskådande? 
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Gustafsson: Gnäller?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Gustafsson: De mättar det stora allmänintresset av Czarnecki-snack.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Vad fan gör alla Brynäsare här fortfarande?!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26

Gurra88: "Säger ju det.. Jag är
knappast nån som ropar ut guld till Brynäs hur som helst.. Men efter år av missär under czarnecki så kunde man inte ana vad T.Jonsson skulle mäkta med.."

Postat kl 13.30 igår av nån som kallar sig för "Gurra88" här på HS.
Om det nu inte var du, vem drog isf upp CZ i debatten? 
Verkar som sagt vara nån som har förkärlek för att dra in CZ i alla debatter..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Lumber Jack: Håller helt med.. Nu va det å andra sidan inte jag som drog upp czarnecki.. Finns nån som har en viss förkärlek till den f.d elitserietränaren. Nya tag på tisdag :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Lumber Jack: Håller i princip med, men som jag alldeles nyss sa: just debatten kring CZ och sparkningen från Färjestad kan väl till stor del även hänföras till kategorin "allmänintresse" för den hockeyintressade normalsupportern sas.
Och ur den synvinkeln kanske det isf inte spelar så stor roll i vilken bok man för debatten, om du förstår vad jag menar. 
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Huge och Gurra88: Diskussioner om Brynäs och Färjestad hålls med fördel i de lagens gästböcker, alternativt i ES-boken. Det är liksom grundidén med HS upplägg.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Gurra88: Ingen kommentar angående intervjun med Loob, som uppenbarligen visar hur fel du har när du alltid påstått hur tråkig och defensiv hockey CZ alltid spelat i Brynäs.
Loob vet säkert inte vad han talar om, hörrudu.

Angående sparkningen så har jag inget emot att flytta debatten till vår egen gästbok. Blir bara ett annat forum där jag kan visa hur fel du har även i den frågan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Bissett_19: Ett inlägg i Modos gästbok tycker jag för enkelhetens också ska besvaras i samma gästbok, svårare är det inte.
Sen har ju Gurra varit härinne och gjort bort sig även i andra frågor än det som är specifikt CZ-relaterat, så där har du ännu en anledning till att han gott kan få svar härinne så att alla modoiter får bedöma hur pass trovärdig och seriös han är som skribent överlag.

I övrigt tycker jag nog att intervjun med Loob kan hänföras till kategorin "allmänintresse" för en hockeyintresserad supporter eftersom Färjestads problem den här säsongen säkerligen intresserar många supportrar som har ett någorlunda brett hockeyintresse och inte enbart intresserar sig för sitt eget lag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Gurra88:

Tycker ni kan fortsätta i denna bok.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Huge: Så czarnecki ville lämna? Ja så måste det vara.. Han fick sparken, som alla utom du anade.. Så lägg ner. Och måste du svara (troligt), så ta det i våran bok efter detta inlägg.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Huge:

Jag tror Modoiterna i denna GB är jätteintresserade av din och Gurras Czarneckigate...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Gurra88: " Alla anat? det är enbart du som hyllar cz.. Han är en dåre, det insåg loob och rundqvist också till slut. De fick inte spela den hockey de ville under cz.. Nu passar spelet dem mycket bättre. Hokus pokus så är vi ett topplag."

Haha, du har ju inte en siffra rätt som vanligt.
Häromdan intervjuades Loob i CanalPlus studio i en av pauserna när Färjestad mötte Luleå.
En mkt bra intervju där intervjuaren ställde de frågor man själv gärna hade velat få svar på.
Ex: varför värvade ni CZ öht? Ni borde ju ha vetat vad ni skulle få eller var det en dålig scoutning?

Loob svarade att man defintivt hade scoutat bra och mkt väl visst vad man skulle få.
Man var dessutom imponerade över Brynäs offensiva och roliga spel förra säsongen och det jobb som CZ hade gjort med laget.
Och att man därför ansåg att CZ var ett mkt intressant namn som ny tränare.

Ett märkligt betyg på CZ från Loobs sida när DU samtidigt påstår att han och Rundqvist skulle klassa CZ som en dåre, tycker du inte det?

CZ har under 3 säsonger tillsammans med TJ successivt utvecklat laget och det är först den här säsongen som framförallt våra duktiga juniorer blommat ut ordentligt. Det handlade inte om att våra spelare inte fick spela den hockey dom ville under CZ, snarare mer om att dom inte var tillräckligt mogna för att spela det spel vi presterar idag.
Sen har TJ självfallet spetsat till det hela ytterligare vad gäller offensiven så att spelet ska passa vårt material ännu bättre, men CZ har i grunden ändå starkt bidragit till att TJ idag kan skörda mkt av det som CZ varit med om att bygga upp.

Och din avslutning är enbart patetisk.
Vi är inget topplag bara för att vi råkar ligga i topp av tabellen just nu.
För att kallas ett topplag krävs det nog lite mer än en halv säsong i toppen.
Ditt yrande blir än mer komiskt och motsägelsefullt när du inför den här säsongen påstod att vårt lag måste vara det sämsta Sundlöv ställt på benen. Och ett halvår senare skryter du över att vi är ett topplag.

Snacka om att ge kappvändarna ett ansikte....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Bissett_19: Ja just, vilken osis,
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Sådärja, hemma lagomt till å se vem som åker snabbast på rören där borta på andra sidan. Underbar seger måste jag tillägga! :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Berka:

Då blir Brynäsarna utvisade för det också,så enkelt är det Berka...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Bissett_19: Är väl heller ingen nyhet att Brynäs spelar med klubborna i midjehöjd.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Bittesehr:

Ett lag till som inte fattat att klubborna ska vara på isen och inte i midjehöjd,men det blir lätt så när man inte hänger med.
Men ikväll fick Brynäs möta ett lag som hade ett Boxplay tillskillnad mot i Torsdags.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26

Finns fler som vet att Brünäs filmar. Timrå-Kolan skriver så här på Twitter efter kvällens seger.

Go vinst mot filmstjärnorna i Brynäs. Jättejobb i alla boxplay. #30 grym igen! Vi tar helg på det. Tänk om jag satt den i sudden. #åretsmål

Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Huge: Alla anat? det är enbart du som hyllar cz.. Han är en dåre, det insåg loob och rundqvist också till slut. De fick inte spela den hockey de ville under cz.. Nu passar spelet dem mycket bättre. Hokus pokus så är vi ett topplag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26

Gurra88: " Men efter år av missär under czarnecki så kunde man inte ana vad T.Jonsson skulle mäkta med.."

Det är tack vare CZ:s utvecklande av framförallt våra junisar som TJ nu kan mäkta med det vi ser.
Det har alla anat, som har den minsta hockeykunskap så jag förstår att inte du har gjort det....

Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Gurra88: It's a thin line....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Spinningswede: Säger ju det.. Jag är
knappast nån som ropar ut guld till Brynäs hur som helst.. Men efter år av missär under czarnecki så kunde man inte ana vad T.Jonsson skulle mäkta med..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26

Spinningswede: Ja Gurra hade ju helt missat att någonting stort var på gång med denna säsongs Brynäslag, han trodde inte alls på laget i likhet med många andra. Brynäs har väl bland experterna tippats allt från att komma sist till att vinna guld och det bevisar ju att det inte är så lätt att tippa elitserien dessa dagar. Med så många nya spelare i många lag så är det helt omöjligt att sia om hur det ska sluta för att bedöma spelare som kommer från andra ligor och kanske andra kontinenter är inte lätt minsann.

Roligt värre är det i alla fall med en jämn serie som inte alls känns som någon transportsträcka för andra än för stackart Timrå.

Spelchemat är idiotiskt kan vi konstatera igen, Modo har tre hemmamatcher i rad nu och Brynäs hade nyss tre bortamatcher i rad, ser också att Växjö nu har 4! raka bortamatcher.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Gurra88: skitsnack, jag har snackat med många brynäsare som är fantastiska skribenter och supportrar här på HS, och du må anse att du är ödmjuk, men då kan jag tala om för dig att du har långt kvar till många andra från er!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Spinningswede: gött
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
arnio: Med den glamourtjej som Foppa har så blir sonen nog modebloggare ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26

arnio: Sagt av Gurra88 27/8-2011:

"Kan det vara så att detta är det sämsta laget Sundlöv någonsin ställt på isen? Ja jag tror faktiskt det.."

Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Gurra88: Hur många här anser att det "mest är otur" att vi ligger där vi ligger? Nä skärp dig och sluta generalisera så oerhört.
Majoriteten här inne vet nog om att vi är ett bottenlag men det har handlat om enstaka poäng från säsong till säsong som gjort att vi har missat slutspel. Därför blir man extra less när man tappar en poäng när det återstår minuten av matchen. Det kan vara helt avgörande i slutet av säsongen.
När det dessutom kommer efterblivna Brynäsfans hit och är urusla vinnare gör det inte bättre.
Visa lite förståelse och be the bigger man.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26

Berka: Saknar ödmjukhet? haha..

Jag är nog en av de på vårat forum som är mest kritisk till guldsnacket.. 

Tycker bara det är fantastiskt underhållande att läsa här att det mest handlar om otur att ni ligger där ni ligger.  När ska ni inse att ni inte är bättre helt enkelt?

Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Berka: det är ju också kul för Brynäs att gamla storheter producerar i form av söner som Silverberg och Molin kanske Modo får en liten minifoppa en vacker dag också.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
arnio: Jag tror aldrig lhc klättrar så högt, men i övrigt ett helt trovärdigt tips!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Zappaholic: "Så har det varit för oss brynäsare sen senaste guldet. Lindansarlag hela jäkla 2000-talet. För en gångs skull ligger vi i topp, och en förhoppning om att nå längre än kvartsfinal har tänts för första gången på många år"

Tala om detta för gurra88, saknas en del ödmjukhet där!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Sawchuk: nästan omöjligt att tippa hur det går runt strecken, ska jag tippa idag så tippar jag så här:

6 Linköping
7 Färjestad
8 AIK
9 Modo
10 Växjö
11 Djurgården

I morgon ser mitt tips säkert annorlunda ut.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Bissett_19:Som sagt, jag önskar jag behövde kamma mig!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26

Sawchuk: Så har det varit för oss brynäsare sen senaste guldet. Lindansarlag hela jäkla 2000-talet. För en gångs skull ligger vi i topp, och en förhoppning om att nå längre än kvartsfinal har tänts för första gången på många år.

Jag tror nog ni klarar er till slutspel...

Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26
Gurra88: Ja vem gör inte de???
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26

Zappaholic:

Just nu har Modo en lång väg till slutspel.

Det känns som alla säsonger där vi undviker kvalserien är en lyckad säsong nuförtiden.

Kommentera

1463005 · »