1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481519 inlägg · 4078 ämnen

Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29

« · 1068236 Till forumet


Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29

Kommentar

Harri Rindell: En skön och välkommen trepoängare

Det var idel glada och avslappnande miner i MODO Hockeys läger efter 6-3 hemma mot Djurgården. Alla var eniga om att det handlade om sköna och välbehövliga poäng.

- Visst var det så, säger också coachen Harri Rindell. I och för sig är alla poäng lika mycket värda, men det är alltid skönt vara med från början i serien.

Rindell säger sig se tendenser att det blir bättre och bättre för varje match.

- Visst är det så. Nu tappade vi trots allt koncepterna igen i början av andra perioden och släppte 2-0 till 2-2. Onödigt förstås, men vi kom tillbaka och hade ledningen igen med två mål då perioden var över.

Tränare Rindell gläds också över att flera spelare börjar producera.

- Vi har en fantastisk förstakedja, men skönt att också Tuokko och Fredrik Warg gjorde mål den här gången.

Ingen rast eller ro. Nu handlar det om Brynäs i Läkerol Arena.

- Härlig utmaning eftersom Brynäs börjat så bra och t o m leder serien. Brynäs vändning senast i Ängelholm imponerar oerhört. Laget verkar ha en enorm spelglädje och det kommer man långt på.

MODO har mött Brynäs en gång på försäsongen. Då föll man med 2-1 i SCA-cupen.

- Redan då såg jag att Brynäs var på gång. De har ett tätt svårforcerat femmannaförsvar.

Skador gör att MODO återigen spelar med tre juniorbackar.

- Ingen skugga dock över dessa, tvärtom. Tycker att Eric Persson gjorde en mer än godkänd debut.

Noterbart om laget

Noterbart är

a t t Mikko Kurvinen (nacke), Per Hållberg (ljumske), Andreas Salomonsson (ljumske), Tommy Wargh (axel) är skadade och ur spel.

a t t också, förstås, artistspelaren Patrick Yetman, som kommer i oktober, är det.

a t t backen Hållberg är närmast spel av de skadade spelarna. Som det ser ut kan han spela länsderbyt mot Timrå hemma på torsdag.

Målvakt:
30 Michal Zajkowski
(60 Karol Krizan).

Backpar:
41 Victor Hedman,
3 Mattias Timander

5 Hans Jonsson,
35 Pierre Hedin

7 Eric Persson,
2 Jens Westin.

Kedjor:
10 Per-Åge Skröder,
24 Niklas Sundström,
36 Mats Zuccarello Aasen

81 Ville Snellman,
39 Per Svartvadet,
9 Magnus Wernblom

13 Marco Tuokko,
20 Oscar Steen,
79 Fredrik Warg

16 Tobias Forsberg,
29 Andreas Molinder,
11 Thomas Enström.

Extraspelare:
25 Joakim Mattsson.

Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Salle: Observera det 3:e backparet...
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Salle: Ska vi gissa på att Harri kommer splittra på Hasse och Pierre och låta dem ta hand om var sin av Persson och Westin?
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Poffa: Ja oddsen på det är ju inte så höga.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Salle:

Jag fattar inte riktigt, är Yetman skadad och ur spel?

(När jag ändå skriver vill jag också passa på att slänga in ett beröm för bannern och ett grattis till AM, trots att det hamnar i fel tråd nu.)
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
knaskamilla:

Min gissning är att man ska tyda texten som att han heller inte är med eftersom han kommer först i oktober.

Men jag håller med om att det är lite lurigt och luddigt skrivet.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Gidde: Det jag undrar är vilka det är tänkt ska producera poängen när motståndarna lärt sig hur de får Zuccharello-kedjan ur spel?
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29

Paddan: Jo det är väl inte så många fler formationer som känns som anfallsvapen. Men när Yetman och Salle kommer tillbaka så bör man väl kunna få till någon kedja till som kan producera.

3 backar borta och 2 forwards. Vore roligt att veta hur många matcher den här säsongen som laget kommer vara skadefritt. Jag chansar på 0.

Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Paddan: Nu gjorde ju även Steen, Warg och Tuokko två mål senast så låt oss hoppas att det inte var en slump. Släng därtill in Svarten, Salle och Yetman senare så ser det ju tre mkt fina kedjor.

Werner, Molinder och Snellman är isåfall inte tokigt som fjärdekedja heller. Det är dessutom endast där och i PP jag vill se Werner.

Nuvarande förstakedjan får fortsätta vara det både i PP och fem mot fem, sedan ser jag gärna Salle, Yetman, Warg, Werner plus en back som andrafemma i PP.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Hållberg där såklart.

PP1 som nu: Skröder, Susse, Zucharello, Hedman och Timmander.

PP2: Yetman, Salle, Warg, Werner och Hållberg.

Steen och Svarten kan få mer PK-tid så Susse avlastas lite där.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Deas: Jag skulle nog hellre se Molinder med Salle och Yetman i 5-mot-5. Wenblom och Snellman med Molinder känns inte helt optimalt. PP blir ju dock mumma framöver. Två riktigt vassa formationer.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Hawerchuk: Ja fast vad skulle Svarten tycka om att lira i fjärdekedjan och knappt alls i PP? Angenämt problem men ändock ett problem i Modo de två senaste åren. Rollfördelningen blir lite otydlig och knappast i alla spelares smak.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Paddan: Du menar som motståndarna lärt sig stoppa brembergs spel i dif?
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
spud: De läste ju honom som en öppen bok, så till slut visste han inte vad han skulle göra. Villrådig frågade han sin fru, och hon sade "Men käre Linkan, byt efternamn då vet ingen vem du är".

Så hädanefter kommer Zuccarello att heta Wilde, Skröder byter efternamn till Kiviaho och Sundström får nöja sig med att heta Kapusta.
Kommentera


Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Ikväll tror jag dessvärre på torsk, känns som att vi brukar ha lite svårt med motivationen efter en sån match som i lördags.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Poffa:

7. PERSSON, Eric - 35. HEDIN, Pierre

5. JONSSON, Hans - 2. WESTIN, Jens
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Stolpskott!
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Självmål :( Hasse J
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29

NordaBoy:Känns som en träningsmatch utan fart och kraft. Måste vara den tråkigaste matchen att titta på så här långt i serien. Sen kan man fundera vad som hänt med Timmy. Han har inte varit i närheten av vad han kan den här säsongen. Vad pysslar han med när han ser till att han blir utvisad?

Jag börjar tro att matchen sänds i ultrarapid eller något.... Sen kan man fundera på varför man har Zacke i mål.

Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
MorganaLefaey: Ja håller med, ingen kvalité nånstans. Och det känns som att timmy dragit på sig en hel del 2or denna säsong, men det kanske är bara som det känns?

Jag tycker det känns rätt att Zacke står, men ändå finns ju frågan varför står inte Krizan? Inför lördagen var det väl han som skulle stå? Man är ju alltid osäker på honom om det finns andra anledningar än de som är kopplade till hockeyn när det gäller honom.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
spud: Tyckte mig läsa någonstans att det var bestämt sedan innan att Zacke skulle stå, i alla fall förra matchen.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Hawerchuk: I inför matchen mot DIF stod det att KK skulle stå. Så de måste ha ändrat det sista dygnet.

qwertas: Zackes klubbarbete har väl aldrig varit hans styrka, i lördags fick man ju hicka så fort han lämnade målet.

Sjukt dålig insats av MODO hittils, men det är ju såhär det brukar bli i de matcher som spelas efter en bra match.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Det var bra att zacke fick stå förra matchen mot DIF. Men det skulle ha stannat i en match. 2-0 målet var en bjudning av zacke. Känns som att vi ger bort matchen genom att inte ha bästa målvakten i målet...
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
spud: Sen undrar jag lite hur Harri tänker använda #9, om han inte har planer på att låta honom spela mycket i PP kommer detta bli den längsta vintern någonsin för werner. För just nu har inte Werner någon uppgift han klarar av att sköta på isen.

Sen gör inte Snellman någon glad heller. Låt svarten spela med någon med talang!
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
jenza: Jag vill slå en piss på dommaren...
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29

jenza: Är iofs inte bara zackes fel. Snacka om oinspirerat lag som inte ser ut att vilja vinna. När perioden är slut ska i alla fall jag vänta in en tredje period med lag som vill bjuda på underhållning. Det värsta är att brynäs inte heller är bra, men att va dåliga räcker mot ett modo som verkligen suger.

Hade jag haft en kvarting hemma så hade jag nog tagit mig en sup och försökt få mig en minneslucka. För det här är inte hockey.

Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Berka: Det kändes ju jävligt surt att den onödiga utvisningen på Timander ledde till spel i 5 mot 3.. Men nu blev det MÅÅÅÅL!!
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
FELTRÄÄÄÄF haha skröder
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
nu suger modo verkligen, aldrig sett sämre PP
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Berka: Det där var droppen. Nu blir det inte ens hela andra perioden. Tur jag inte bidrar till de här killarnas lön den här säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
MorganaLefaey: hehe, känns inte det lite överilat?

Men nog borde Werner få plats i modos pp?
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
MorganaLefaey: ja modo är dåliga idag, speciellt i pp , men brynäs ska väl inte ens spela i elitserien??! Att brynäs leder matchen känns overkligt om man ser till de spel man presterar på hemmais. Nä idag blir de tyvärr torsk som det verkar... surt
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Berka: jaaaaaa hv71- luleå äntligen 1-0!!! Tycker PPV är fantastiska
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29

Hur långt in i serien måste man vänta innan man börjar smäda spelare?

Snellman och Werner är så jävla dåliga så jag skulle inte klaga om man skeppade iväg dem. Eller werner kan man behålla och ha han inne framför mål i PP enbart. Zacke bjussar på hur mycket som helst och jag vill aldrig se han stå en match i modo igen.

Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
MorganaLefaey:
Supen har jag redan börjat med. Öppnade precis en halva Laffe och till den dricker jag en god Heineken.

Usch vad illa man spelar idag.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
spud: Vi får trösta oss med att det inte kan bli sämre. Vi gör alltid några bottennapp några gånger varje säsong och idag är det uppenbarligen inte dags.

Persson, vår back, inte den undermålige domaren, tycker jag klarar sig bra för det mesta. Bra med pucken måste jag säga.

Oscar Steen är lika kass som han var förrförra säsongen. Nu åker han och dräller med pucken hela tiden och det blir bara kontringar av allting.

Snellman måste skärpa sig snart, annars blir det finlandsbåten tillbaka före jul. Man kan inte att ha målskyttar som inte ens skapar lägen. Killen bidrar inte med någonting i nuläget. Jag skulle hellre haft kvar Öberg om han ska spela på den här nivån.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Berka: "men brynäs ska väl inte ens spela i elitserien??! "

Det där var absolut en av dagens höjdpunkter, bäste bror!

Ska jag berätta en hemlis?

Vi leder ES........
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
spud: ja om både timrå och modo spelar som mot brynäs på torsdag så kan man ju lika gärna kolla på en junis match
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Wayne Gresky: Det blev ett inte där i början. Även om jag inte dömer Zacke lika hårt som andra så kan jag bara konstatera att Krizan cementerat sin plats som förstemålvakt under de två senaste matcherna.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
JanT: Det blir kvalserien iaf, så pass på å njut! :)
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29

Wayne Gresky: Jag tycker han bevisat att han inte ska stå om det inte händer Krizan något under en match. Förstod inte alls varför man skrev nytt med killen, men så är det ju nu.

Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Wayne Gresky:

Så här roligt har jag inte haft sen vi vann SM-Guld i Ö-vik '99!
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
JanT: Skall jag berätta en annan hemlis?

Om Brynäs leder ES efter 54 omgångar skall jag åka på min dotters bobycar från Övik till Gävle.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
JanT: För det första. Är matchen slut?
För det andra. Hur många matcher har det gått?
Och sist. Vi måste ju ge dom ´´Sämre`` lite försprång men vi kommer ikapp till slut kan ge mig faan på att vi kommer liga före er när säsongen är slut
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
JanT: Det säger ju en del om hur BIF spelat de senaste åren..
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
JanT: jag vet, med du ädle broder.. tycker du på fullaste allvar att brynäs spelar som serieledare???! De tycker inte jag iaf. Tycker helt klar man kan förvänta sig mera av sitt hemmalag, känns inte ens som att brynäs kan eller vill styra spelet + att man har endast en halvfull i arenan känns ganska mediokert..
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
spud: Bra sagt :)
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
JanT: Jag beklagar ditt tråkiga liv.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
NordaBoy: Matchen är avgjord vi vänder inte detta inte med sållet förlåt jag menar Zajkowski i målet.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Wayne Gresky: Hur många skador har modo nu? Jag har tappat räkningen
Kommentera

« · 1068236