1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480165 inlägg · 4078 ämnen

Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29

1068782 · » Till forumet


Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
spud:

Min åsikt: Visst kunde Zacke ha gjort det bättre vid något av målen, visst kunde han ha åkt ut och stoppat pucken bakom mål ett antal gånger. Nu vågar han inte det pga tidigare misslyckade försök, så det förstår jag.

Det vi glömmer är de fantastiska räddningarna han gör och det stabila spel han ändå visar upp under merparten av matchen. Jag minns i allafall idiotplocken när han liggande på mage kastar upp plocken och snor åt sig pucken när 90% av Läkerol Arena redan ställt sig upp för att jubla. Där räddade han spänningen i matchen och gav utespelarna en riktigt bra chans att göra match av det hele.

En målvakt är utsatt eftersom allt som han gör skärskådas och det är oftast missarna man minns. Vid bättre backspel av Jonsson och Persson samt backchecking av bl.a. Oscar Steen så hade han haft större möjlighet att göra något åt ett par av målen.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Poffa: Att du anklagar nån för nåt gör ju knappast att de får skämmas, och jag skulle knappast stå och peka finger för en sån sak. Men då du upprepar att folk snackat om MZ gör ju att det vore bra för dig om du istället säger vem det är istället för att prata om dom som om de vore spöken. De flesta är ju vuxna här så de kan ju klara av att höra att du har en avvikande åsikt.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Cyklob:

Av det man kunde se på hockeykväll så är det försvarsspelet som brister, bl a Hasse och Timmy spelar virrigt. Steen gör misstag som föranleder ett av målen. Är det 2-0 målet som de ansåg att Zacke skulle ta? Jag tycker det tar på MODO-backens klubba och ändrar riktning, det är svårt att se.

Jag antar att Krizan kommer att få stå nästa ändå. Det känns som varje gång Zacke ska få en extra chans så blir det alltid många och lite konstiga mål i baken.

Jag tror precis som någon var inne på att laget känner sig mer trygg med Karol än med Zacke.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29

Cyklob: Självklart är det inte bara zacke som rår för den här förlusten. Som du säger så var försvaret yrt värre ibland, men som någon säger så kan man fråga sig varför man inte använder den målvakt som inger mer lung till backlinjen när man har 3 backar skadade. Man skriver en hel del när man blir frustrerad och förbannad. Men jag står faktiskt fortfarande för att jag tycker man borde skicka Zacke till löven för att få matchträning där. Att jag inte vill se han någon gång igen i modo var väl att överdriva dock. 

Tror jag att modo skulle ha vunnit med Krizan i mål? Ytterst tveksamt med tanke på hur laget spelade i 1a och 2a perioden. Men man hade lungt haft bättre chans på att vinna.

Snellman vet jag inte vad man skall göra med för att få igång killen. Men just nu så tycker jag synd om Svarten som får spela med Werner och Snellman.

Sen kan man fråga sig hur länge man kommer klara sig med enbart en formation som fungerar. Får hoppas Salle är tillbaka snarast och att man lyckas få ihop en formation med honom som fungerar väl.

Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29

Man kan inte lasta Zacke för denna förlust enbart, försvarspelet långa stunder var ju helt bedrövligt. Men det känns som när Zacke spelar så blir det betydligt yrare i försvaret med så det går väll lite hand i hand det där. Sedan förstår jag inte i vad man ser i Snellman helt rätt att peta ner han till 4e och ge lill foppa chansen. Nu har det iof inte gått mer än 6 omgångar så man ska väll inte hacka för mycket men jag ser då inte mycket som talar för att Snellman ska bli den där snipern som man tog hit han för.

Positivt annars är väll att Zuccarello fortsätter att producera tillsammans med Skröder och Susse. Även kul att se våra junisar verkligen tar för sig när dom får speltid. Nu är det bara ladda om och ta nya tag mot en sten tuff match på torsdag.

Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Lumber Jack: Är det någon stans det masas till arenan så är det väl i Leksand.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Bissett19: Äh, 104 pannor borde han väl palla?
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Lumber Jack: Och då ska ska vi komma ihåg att normal nivå för Pierre Hedin nuförtiden inte är särskilt hög. Tycker dock att han var helt ok idag och en av planens absolut bästa i lördags.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Undra för vilken gång i ordningen Wikegård går ut om manar Gävleborna att masa sig iväg till Läkerol Arena? Är han anställd på PR-avdelning, eller?
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Lumber Jack:

"Jag hoppade verkligen på honom när han dominerade i Boden, men han blommade aldrig ut."

Där kanske du har anledning till att han inte blir någon bra ES-målvakt,taskigt o hoppa på honom tycker jag;)
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29

spud: De får "skämmas" utan att du ska kunna stå där och peka finger.

Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Poffa: Jag vidhåller den åsikt jag har haft om Zacke ända sedan jag såg honon i Brunflo för ett halvt decennium sedan. Han blir aldrig någon ES-målvakt, tyvärr. Jag hoppade verkligen på honom när han dominerade i Boden, men han blommade aldrig ut.

Sedan är det inte Zackes fel att vi torskar idag. Vi gör helt enkelt en skitmatch i 50 minuter eller så. Försvarsspelet är stundtals lovligt virrigt, men vi har för tillfället tre junior i uppställningen och en seniorerna undantaget Hedin kommer inte upp i normal kapacitet. Men Hållberg är på G, det kanske kan ge lite stadga och lugn.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Poffa: Istället för att insinuera nåt kanske du borde skriva ut vilka de gäller så de kan bemöta din kritik. Blir ju rätt barnsligt som du håller på nu.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29

Wayne Gresky: Jag har inte sagt ett ord om hur han betedde sig på situationer utöver målen. Men flera här inne (inte du och qwertas, men andra mindre belevade) har påpekat hur dålig han är som släpper in femtielva mål, hur han borde tagit än det ena och än det andra målet.

Samma personer har skrikit om att Zakke borde få chansen, tidigare.

Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
qwertas: Ja de va det jag menade, Han kunde ha kommit ut och ev. avärjt målet. sen va kanske markeringen den bästa heller
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
spud: Den smakade rätt illa så nu hoppas jag du fick din lilla upplevelse du me
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Berka: Då kan du ju lika gärna nämna vad korven smakade också? För det påverkar ju inte heller matchen men det är en del av upplevelsen.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Berka: Jag vet inte om han borde tagit trean men nog skulle han kunnat stöta på pucken och således också avvärja situationen.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Rytter: Du måste förstå vad jag skriver käre vän!! Jag tycker dommaren va petig å hade en del konstigheter för sig som jag inte gillade, men jag nämnde aldrig att de va därför modo förlorade!! Alltså dommaren va INTE anledningen till att modo förlorade idag!! Förstår du??!
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Rytter: Jag tycker att utvisningen på Timander var lite hård men annars så var domaren bra.Jag tycker att Modo kan ta med sig avslutningen på matchen annars så brukar Modo i vanliga fall ramla ihop som ett korthus när man ligger under med tre mål.Nu kom man nästan ikapp trots dåligt spel det visar lite styrka trots allt.Med alla spelare friska så förlorar vi inte en match till mot Brynäs denna säsong
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Rytter: Håller med, domarn påverkade inte vart poängen skulle hamna idag. Han gjorde säkert någon miss men det jämnade ut sig.

Killar som Timander Hasse Werner och Warg ska man kunna kräva mer av. Warg förstår jag mindre och mindre på. Sen går Hedman bort sig vid 2 av målen.
Kul dock att se vilken otroligt vass första lina vi har. Nu är det upp till Harri att hitta rätt i resten, då jävlar blir vi farliga, och nog borde 9an få spela PP, annars är det ju INGEN mening att ha med honom.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Poffa: Säg vad du vill, men Zacke var ingen stjärna idag direkt. Dock var det helt rätt att låta honom stå två på raken. Nu är det dock dags för Krizan att hoppa in och dominera igen.

Trots andraperioden så ser jag ljust på matchen. Vi har en offensiv vi inte såg under fjolåret och vilket sjukt sparkapital vi har med alla friska och anlända.

Nu hoppas vi på Hållberg på torsdag så får Timrå spela jävligt bra för att vinna.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Poffa: Jag har sett matchen å jag kan säga att zacke borde tagit både 2:an och 3:an sen 4:an kunde han gått ut lite och täckt av, nu stog han på linjen och va väldigt liten. Zacke gör en ganske darrig tillställning ikväll och ökade inte direkt på sina chanser att ta över 1:a spaden framöver!
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Poffa: Det är inte målen som jag och qwertas främst kritiserar, det är hans spel och framtoning i målet. Han skrämmer inte en spelare som kommer fri, det är lätt att sätta press på honom och han tappar puckar omkring sig. När man saknar två-tre ordinarie backar så är en målvakt som utstrålar osäkerhet och dåligt självförroende inte att rekommendera som starter.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Berka:

Fattar inte detta tjat om att dommaren var kass. Dommaren var inte anledningen att vi förlorade idag, utan det var spelet i den andra perioden som var uselt och man gav bort alldeles för lätta mål där.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29

Wayne Gresky: Snellman sas det inget om, han har jag heller inget att säga om.

Här inne är det dock allt från att skicka Zakke till Löven till betydligt allvarligare saker som ska göras. Jag ska se målen på nätet sedan. Förmodligen får han ta på sig andra målet och övriga mål är inte hans fel. Trots vad vissa gnällspikar här inne påstår.

Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Poffa: Hade du sett matchen tror jag du hade varit ordförande i gnällkärringaföreningen. Skämt och sido, Zacke ger inte sken av att sprida ett lugn som man behöver.

Enligt mig så hade vi faktiskt vunnit denna match om Karol stått. Jag hoppas verkligen att man vilar Zacke ett tag framöver nu, poängen är viktiga varje match.

Det enda som är positivt är att Zucco fortsätter att producera och att man faktiskt gör 4 mål på bortaplan. Lite plus också till Tobias Forsberg som jag faktiskt tror i och med denna match petar ner Snellman i fjärdelinan.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Poffa: Zajkowski utstålar osäkerhet både i lördags och idag. Han har setts mycket bättre. Han ser liten ut och kryper in i mål. Utanför målet så spelar han hela tiden på motståndarspelare när han ska spela bort pucken. Jag dömer inte ut honom som målvakt, men i de senaste matcherna så har han inte hållit elitserieklass.

Kan du bjuda på en liten hyllningskrönika om Snellman också, eller sa det inget om det på radiosporten?
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
spud: De va de... Tycker modo gör en stark avslutning på matchen å till det stora hela så är man klart mycket bättre än brynäs. Att hockeyn är orättvis i bland är något man får svälja å sen hoppas att de jämnar ut sig över säsongen! Men en spark i röven ger jag till dommaren som jag tycker va för petig i vissa situationer, å en jätte känga till publiken, eller rättare sagt till dom som inte va där. inte speciellt elitseriemässigt. Men de är klart lite kan jag förstå att man inte är så sugen på att titta på sitt favoritlag spela så tråkig å fantasilös ishockey.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Synd att svarten passade bakåt mot backen istället för att skyffla den mot mål i den där tilltrasslade situationen vid mål.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Modoante: jag tycker inte zacke varit bra alls men inte helt bedrövlig heller. hade vi haft krizan hade vi nog vunnit men skit samma. De avgörande idag är att brynäs knappt skapat några chanser men lyckas på något underligt sätt göra 5 mål??! Brynäs har fruktansvärd medgång just nu och det har visats sig i denna match.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Modoante: inte skylla allt på Zacke !
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Berka: Det kan du ju inte mena?
Timanders utvisning var klar, så jävla dåligt av honom att ta en där, i det läget av matchen.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Berka: förstod när jag såg att zacke skulle så att det skulle bli torsk.Det enda man man vara säker på när zacke står är att han släpper in minst tre mål.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Årets orättvisaste seger......
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29

Se där, här har gnällkärringarna haft årsmöte.

Zakke är tydligen skyldig till allt. Enligt radiosporten styrde Hasse J in pucken i egen kasse i spel 5 mot 3, tredje är det backarna som inte får ut pucken och fjärde är ett friläge. Det enda han kan lastas för är andra målet.

Är det Zakkes fel att börsen gick ner fem procent idag?

Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Berka: Så farlig har han välinte varit?
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Dommaren håller inte måttet idag......
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
NordaBoy: Men ge dig, HS verkar lite segt nu så tryck för fan inte flera gånger på skicka...
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Modoante: Mål igen fan vad han är bra
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
AM: Zuccarello snyggar till siffrorna igen alltid nått
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
AM:

Aasen kommer vi igen, igen! :)
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Modoante: Mål igen fan vad han är bra
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Modoante: Heja Norge
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
hellge: Jag vet att han lovade det. Jag tycker mig dock ha mer kött på benen än vad han hade i den frågan. :)
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
hejja norge... fan konstigt de känns att säga så ;)
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
AM: Zuccarello snyggar till siffrorna alltid nått
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
qwertas:

"Om Brynäs leder ES efter 54 omgångar skall jag åka på min dotters bobycar från Övik till Gävle."

Det kan vara vanskligt att göra sådan uttalande. Det var en känd forumprofil för Timrå som sa att han skulle cykla upp till Ö-vik om man byggde en ny arena i centrala Ö-vik.

Eller hur, visst lovade han det?
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Otroligt vad norrmännen betyder mycket för oss.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-09-29
Modoante: Heja Norge
Kommentera

1068782 · »