1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

484595 inlägg · 4079 ämnen

Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00

« · 1719646 · » Till forumet


Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
NuMo: Ja. Nu har domarna varit oerhört avgörande. Kiwis andra är patetisk, men de blåser inte åt andra hållet trots massor av tydliga grejor. Helt galet.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
modomille: Tycker de ska komma nåt form av system att klubbarna ska få anmäla domarna till dn.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Steken84: Ja första situationen är solklar utvisning på Alcen men dumt att ge igen. Ja det är tyvärr sådana onödiga som brukar kosta matchen nu är det tidigt men endå.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Värsta filmningen i år? Helt jävla horribelt beslut av domaren. Grattis Brynäs
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
J F K:

Domarna verkar vilja vara avgörande.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Steken84: Suck , man behöver inte göra mycket som Modoit heller för att åka ut.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Brynäs IF - MODO Hockey 2-1
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Steken84: borde ha varit utvisning innan på Alcen.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
J F K: Så Kiwi får handskarna i huvudet. Hakar upp Alcen för att prata med honom och åker ut. Bra domarn.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
J F K: Jösses. Alcen drar en tackling med armarna rätt i huvudet på kwiatkowski. Denne petar på Alcen som hämd och åker ut när killen filmar. Helt djävla galet.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Steken84: domaren skulle tagit en i första läget! Domarna är riktigt jävla pinsamma!
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
onödig utvisning igen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
S-vikaren: Undrar vad goaltenderinterference är. Det kan ju inte vara när man åker på målvakten i dennes målgård i alla fall.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
J F K: Fegt som fan av Alcen att tackla där. Han vet precis vad han gör.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Zappaholic: snygg axel i huvudet där. Märkligt att det inte är utvisning. Jättehärligt.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
J F K: Håller inte med dig så ofta men vad gäller screening så träffar du huvudet på spiken. FBK var världsbäst på det.

Jag minns också hur Kanada satte i system att en back förde upp pucken, droppade den till en forward och fortsatte rakt upp i banan och screenade bort förste motståndare som satte press. Fruktansvärt irriterande.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
J F K: Men. Någon bra match är det inte. Mycket dåliga pass som gör att tempot går ned hela tiden. Jag tror inget lag är nöjt med hur man presterat hittills.

Sedan är ett mindre bra Modo fortfarande klasser bättre än ett lag under Huras.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Zappaholic: Jag har oerhört svårt för screening/interference. FBK satte under många år i system att använda sig av tydliga sådana i anfallszon och det är oerhört trist att se då jag tycker att det är spelförstörande. Jag tycker att domarna skärpte sig under nollvisionen, men nu har det börjat bli värre igen.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Monno: Jag brukar bli irriterad när det tillåts screening och kommentatorerna jublar över hur duktigt det var. En screening är också en interference. I alla fall enligt mig men vad fan vet jag...
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
J F K: Ok ja den missade jag nog. Interference är något som allt för sällan tas för tycker jag.
Kommentera


Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Monno: Jag tycker att interference var värre. Tror det var Thomas som ska ta pucken, men en bra bit från pucken får han en tackling och en andra brynässpelare tar pucken. Det hade varit en sak om tacklarens gjort en offensiv tackling och tagit pucken själv, men han plockade bort en icke tacklingsbar spelare hur tydligt som helst:(
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
J F K: En rätt sömnig tillställning i halvtaskigt tempo. Kan sluta hursomhelst.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
J F K: Jo fast den där var svår att missa iofs...
Hög klubba utanför spel är såklart dåligt att missa men fullt möjligt. Det där var inte möjligt att missa. :-P
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
J F K: efter att ha släppt två solklara utvisningar mot Brynäs plockar de istället en på oss.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
ytterligare en ny onödig utvisning!! Man kommer att ge bort denna matchen oxå. Sen behöver man inte skita på sig när man har pucken på offensiv blå
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
NuMo: Ja, det är verkligen ingen bra match nu.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Steken84:

Fruktansvärda slarv med passningsspelet. Vi förstör ju själva våra spelvändningar.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
modo slarvar mycket med passningarna nu
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
J F K: Ja det var bra läge att ta timeout. Men vi spelar bra även om vi hamna i en svacka är det ljusår mot hur det såg ut tidigare i år.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
J F K: och nu missade jordens interference. Den kan inte bli tydligare än så...
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Dundee: Men det som är mest glädjande att vi åker skridskor nu hela tiden och skapar chanser. Så skönt att se att själva spelet håller i sig från dom senaste matcherna. Spelar man med den fart man gör så kan man ta poäng mot många lag. Gäller dock att få lite med studs ibland.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Brynäs IF - MODO Hockey 1-1
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Dundee: Jag tycker det är rätt att ta time out. Efter den missade solklara utvisningen har vi gått ned oss rejält.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Hakning-Henrik:

Rätt av Andreas att ta timeout. Modo har börjat mesa och titta puck.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
NuMo: Tycker den där Jakobsson ser rätt bra ut. Kanske skulle man flytta ner Possler i 4e och sätta in han Jakobsson med Pettersson och Olofsson. Tycker Possler blandat otroligt mycket.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
snowden: Nej, nu bjöd han på målet också. Sedan är det en liten tavla av Bjurö.

Innan dess kommer Brynäs i princip två mot en och Djuse går ut mot sargen för att avvärja. Det saknas en hel del hos den killen.

Dock var det en sanslöst tydlig hög klubba mot Ottosson som domarna mirakulöst missade.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
snowden: nope. Och surt värre med 1-1 när domaren just innan missat solklar hög klubba.
Jaja. Är nöjd med 1-1 hur som.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
NuMo: Ett billigt mål efter halva matchen känner man sig riktigt bortskämd med förvisso.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
NuMo: Vilken onödig assist av Possler....
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
seriös vad håller Welch på med? Vem ger bort pucken i egen zon helt ohotad
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
snowden: Herregud Possler...
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
J F K:

Nu gör ju Modo bort sig två gånger om. Först "backen" på anfallsblå, vem det nu var.

Sen är det ju lite billigt mål där.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
J F K:
Possler har ingen bra match
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
NuMo: Vet inte vem som kom på kanten (karlström) från dålig vinkel, men rätt nära mål kastar in en puck på starkbaum. Den senare hinner inte mer än att styra ut den och grundström vispar in returen.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Brynäs IF - MODO Hockey 0-1
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
J F K:

Fan här sitter man och sover och missar matchen.

Någon som kan kommentera målet?
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Steken84: Ganska lös knuff. Hade inte Rödin ramlat så skulle det inte blivit utvisning. Men, visst är den onödig.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Welch gör bort sig och tar en onödig utvisning igen
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
NuMo: Vi gör en sämre match än mot Skellefteå,men det är rätt väntat med tanke på att det var den bästa vi gjort för säsongen.
Jag tycker att det är rätt jämt. Förutom deras läge där vi gått helt bom och de missade öppet mål är det inte så att något lag dominerat alls.
En bra bortamatch än så länge, även om man sedan i lördags vet att det finns en växel till.
Kommentera

« · 1719646 · »