1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527964 inlägg · 4121 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Salle: Det är en skön lirare, har inte sett han sedan Kempehallens dagar. På den tiden så hade man ju mera kontakt med publiken.

Martin S: Det kan ha varit ni, men jag hakar gärna på då jag tycker att det är passande, förutom att Dragan dock inte lirar i hockeyns Serie A.

Vars åt 84:an och Ecke lurre och när?

Forna H Höger mfl: Är Nisse lycklig eller lycklig...

shinzawai: Vem myntade egentligen uttrycket zlatan-on-ice? Jag vet att vi i webbradion var tidiga men var vi först?

shinzawai: ...med galet mycket större lönekrav...

Paddan: Dragan känns som en galet mycket kompetentare hockeyspelare, men han kallas inte bara Zlatan-on-ice för att han är ett teknik-geni. Wink-wink.

Hellge: Jag älskar när du gissar rätt!! ;)

shinzawai: Det känns också som att Dragan skulle kosta väldigt mycket mer att kontraktera än Kimby, fast det är bara en känsla jag har. Då beror det på MoDohjärtat då, där bör det väl också väga över för Kimby... fast Dragan kanske har någon morfarsfarmorssystersbryllingsmosterssvärmorsfar som kommer från Öviksområdet.

Martin S: Jojo, men han ska gå med på det också. Tänk dig Umicevic-Döme-Blatny. Tjockiskedjan?

shinzawai: Bara att sätta han på extraträning med Hasse o Micke P då :)

Martin S: Jag vet inte vad jag tror om latfisen Umicevic.

Rent statistiskt så samlade han ihop 28 poäng med dåligt med istid i år. 4:a i interna poängligan, 13:e i istid. Varför kan man fråga sig.

Paddan: Detta var en helgardering som heter duga. Förutom Kimby och Dragan kommer jag inte på någon 84a från Stockholm som skulle kunna vara aktuell.

Poffa: Då tror jag att det var Dragan Kimby som han åt middag med.

Martin S:

Krutet måste varit fuktigt.

scim:Vad hände med bomben egentligen? Har vi fått reda på vilka de två spelarn var?

Poffa: Äntligen kommer Zlatan-on-ice!

Poffa: Kimby?

Poffa:

Is it lebömb?

Efter matchen hade Ecke och en stockholmare född 1984 ätit middag tillsammans. De pratade om ett eventuellt kontrakt.

Start speculating...:-)

zigge: Äh. NHL intresserar mig inte. Fel tråd också:-)

Frisco: Såg just C+Sp2 repris, 21 är fortfarande 'skaplig' i PP, mycket nära få 2-2 på slutet, men åxå nära ställa till det.

Gidde: Jag tror inte att Warg ska spela i MoDo. Jag tror inte att han orkar pendla mellan sina nyköpta villor i Sundsvall och Arenan i Övik för träningar och matcher.

Gidde: Tackar ides inte läsa allt som stog längre ner ..Har varit uppe och jobbat sedan tre tiden inatt .så man sprudlar inte av energi..

Gusse:

Skriver som vi gjorde tidigare:

Godmorgon :)

Fyller även på med:

Välkommen in i spelet!

Gusse: Jobbigt att läsa igenom vad som skrivits tidigare under dagen?

Gidde: Han gillar ju Foppa, men han är liksom allt i ett.

Lumber Jack:

Huvudsaken det är någon typ av powerforward, eller möjligtvis kelgrisen Linkan. Det är nog den enda lirare som Wikegård någonsin berömt.

Gidde: Äh, Wikegård är ju van vid såna klasspelare som han Ekman, Ulf eller Gösta eller vad nu var han hette.

Gidde: Samt att allting positivt de åstadkommer är den tredje killen i kedjans förtjänst.

zigge:

"Dom är ju inget att ha, dom snurrar bara i sarghörnen och kommer aldrig in framför mål, och som alla vet står ju inte målet nere i hörnet!!"

Typ så.
Aldrig att han skulle erkänna att han haft fel....

Wayne Gresky: Vi får nog börja hoppas på de här herrarnas återkomst.
Vad ska Skrikegård säga om dem nu?

Wayne Gresky: Good shit.

Wayne Gresky: Jag vet inte om jag blivit miljöskadad, men jag blev uppriktigt förvånad över att det inte var en filmsnutt i den länken. Kändes konstigt på något sätt.

Lumber Jack: Han räknas väl redan som klar i de flesta ögon men här är senaste Warg-nytt.

För er som inte har pappersupplagan av dagens TÅ/Allehanda kan jag meddela att det är en informell intervju med Ecke där. Han kör på i gammal fin MoDo-tradition och säger inte ett knyst om vad som är på gång och besvarar alla frågor om eventuella nyförvärv med: "Inga kommentarer." En kommentar som alltid funkar, säger han.

Men en liten spricka i fasaden visar han ändå upp på frågan om han skrivit något kontrakt med några spelare inför nästa säsong. Han ger upp "inga kommentarer" för ett "det är möjligt".

En lite lustig passage är när Ecke kommenterar AB:s artikler om att Hållberg skulle vara klar för MoDo kommande tre år.

"Fan vad kul, konstigt att ingen talat om det för mig."

Ecke, fjolårets värvning tillsammans med Susse.

Salle: kärringar... ska alltid komma ivägen ;) efter denna säsong bör de inte finnas minus på modos konto iaf.

Wayne Gresky: Det hade inget med lön att Stefan stack österut. Det var kärleken. Tjejen skulle plugga. Nu är hon (snart) färdigutbildad och då är MoDo ett alternativ igen. Men som nuvarande städchefen skött saken så var det inte ett alternativ för någrå år sedan. 

Wayne Gresky: vi får se till att vinna sm med 7 matcher i semi å final så de blir lite slantar till ecke då!

Poffa: Dvs ungefär samma sak som lär ha jagat iväg Wernblom, en orättvis lönesättning.

Poffa: Det har blivit mtvket bättre sen Ecke tog över men jag säger som du. MoDo får vänta nåt år på Stefan och dessutom jobba lite för hårdare på att förbättra relationerna.

Lumber Jack: Det spelar nog ingen större roll.

Poffa: Men det var före Ecke.

shinzawai: Säger så här, MODO valde att satsa massor med pengar på Hlinka m fl, istället för att erbjuda Öhman en riktig lön.

Wayne Gresky: nä de gör de ju iofs. inte men jag hoppas han kommer iaf. vore grymt med 4 toppcentrar..

Poffa: Jag vet ingenting om dåliga relationer mellan Öhman och Modo. Går det att återberätta i vaga ordalag utan att det blir ryktesspridning? :)

Sen att han skulle bli fjärdecenter är väl knappast garanterat. Spelet, inte namnet bör/ska/måste avgöra vars i hierarkin man hamnar.

Poffa: Platsen som fjärdecenter lockar väl inte sådär jättemycket heller...

shinzawai: Alltså, jag skulle också gärna se honom i MODO. Kanonkille, både på och av isen.

Men med vetskap om hur frostig kontakten mellan Stefan och MODO varit tidigare så räknar jag inte med Stefan i MODO:s dress i framtiden.

Poffa: Maybe. Jag gillar dock killen.

shinzawai: Min personliga tro:

Glöm Stefan Öhman.

« · 865811 · »