1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532445 inlägg · 4126 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Frisco: Bra, då är ett moln till borta från himlen.

Frisco:

Jovars, men ibland får man vara glad över det "lilla". Jag ser iof inget motsatsförhållande, så jag klarar av att vara glad över både små Hedmän och 30-åriga landsmän.

bisterfinnen: Är du glad över Victors kontrakt? Hade det inte varit bättre med en 30-årig finne?;-)

bisterfinnen:

Haha: "Victor Hedman är trots sin ungdom fullväxt kan man säga. Han mäter 196 cm i strumplästen och väger 96 kilo."

Gidde: Fantastiskt.

Gidde:

Två citat som speglar det mesta:

"Vi i MODO Hockey är hur glada som helst och har haft en bra dialog hela tiden med Victor och hans agent, säger sportchefen Ecke Holmberg."

"Ecke Holmberg avslutningsvis:
- Vi ser stor potential hos Victor och en framtidsspelare. Det ska bli hur kul som helst att följa hans utveckling."

Får man gissa på Hasse? :)

bisterfinnen:

Säjer som Gert Fylking:

ÄNTLIGEN!!!!

Bra jobbat Ecke! :)

Wayne Gresky:

VICTOR HEDMAN!!!!

WO-HOOOOOOOOOOOOOOOO!!!

NuMo: Generellt sett så verkar det vara bra drag på värvningarna på juniorsidan. De flesta topplagen verkar väldigt aggressiva. Timrå värvar ju rätt friskt också, även Linköping har jag för mig.

Har Modo verkligen värvat så här många juniorer förr om åren, som man verkar göra just nu, eller är det en ny strategi för att bygga inför framtiden? Smart förutseende och billigt.

hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc/18228.htm

shinzawai:
Nä, det låter otroligt att han går till Modo. Han verkar dock gilla det trygga sociala livet och det kan ju Ö-vik bidra med.

Icing-Ove:

Finns väl ingen logik eller vinst i att vänta till efter VM med att offentliggöra värvningar om alla berördas säsonger är avklarade?

For the record så tror jag inte alls att Tärnström spelar i Valvet i höst, men det är ett rykte som kliar där man inte kommer åt, helt klart.

shinzawai:
Kanske lite känsligt läge att offentliggöra detta. Hade Ecke fått bestämma hade nog Werner, Warg och Hålla presenterats efter VM. Jag gissar att man inte är helt nöjd med Adams prestationer heller. Ecke ljög ju inte då han sa att de har full backbesättning...just nu.

Men blir det Viklund, Enström, Andersson ut och Hållberg, Tärnström, V.Hedman in så blir jag ju nästan lite nöjd.

Har någon här tyckt till om Tärnström-ryktet? Senaste bulletinen är att han köpt hus i stan vilket är trovärdigt. Jag har läst det på forumet OCH hört av "trovärdiga" källor att så är fallet.

Om han inte är klar, varför tjackar han kåk i stan?

Per HApps:
När jag träffade honom så sa han "We win. That's it. I'm happy!"
Jag tolkade det som att han har ett envägskontrakt i NHL redan fixat :-)

Icing-Ove:
Är Krizan på väg till Nordamerika?

scim: Theodore eller Denis?

Icing-Ove:

Då tar jag hellre Riksman.

Har Hento klart med ny klubb eller kan han vara en möjlig ersättare till Krizan?

hellge: Om TV3 sa så där, så har de fel. Så enkelt är det.

Paddan o AM:

Det där är bara ett rykte som Looben har planterat för han är bitter för att Hållberg inte skrev på för bollklubben.

Jag utgår ifrån att Hållberg gick till Modo för att han fick bra pröjs och att han gillar MoDo, samt att han längtade hem.

Paddan:

Han sa nått i stil med att han hade haft hemlängtan men hemlängtan till Karlstad var inte lika stor som den till Övik så därför har han skrivit på för modo nu. Hörde då inte att han så nått om att det strulat med övergången till Färjestad.

Paddan: Nej jag hörde samma sak, och tänkte jahaja.

Låg och halvsov på soffan och tyckte mig höra Lasse Kinky svamla något om Hållberg i stil med att "...eftersom det strulade med övergången till Färjestad så valde han att gå till MoDo istället". Var det jag som hörde fel, eller?

Hur blir det med Salomonsson då? Han kan väl fortfarande lämna oss va?
Lite väl tyst där annars för att vara nöjd. Men visst blir väl an kvar! eller!?

Jag tycker att det är en perfekt tidpunkt för Näslund och Forsberg att komma hem nu, men det är nog kanske bara jag som tycker det.

Näslund får göra en ALF och packa väskan ett år innan sitt kontrakt går ut och Foppa får ju nära till fot-voodoodoktorn i Umeå vid hemflytt.

Lars Jansson kan ju alltid bära deras utrustning om de tycker det är för dålig service och uppbackning i Elitserielunken.

Hawerchuk:

Ja, jag håller med Mr Gresky, väl talat.

Hawerchuk: Väl talat. Enda molnet på himlen är att det finns en risk att Krizan försvinner. Annars är läget hur bra som helst!

Äh, chilla. Det är april och redan ser det oförskämt bra ut. Att andra klubbar värvar friskt med fina spelare är bara roligt för kvalitén på serien. Elitserien har aldrig varit bättre (borträknat en viss osäsong) och mer attraktiv.

Men visst undrar man vad för spännande som Ecke och grabbarna har på gång. Sen har man ju lärt sig att ju tystare det är, desto maffigare blir smällen.

TIKbiff: Själv tycker jag att det där med SM-guld är väldigt upphaussat. Det är mycket större prestige i att hamna i kvalserien. ...tänkte om TIK behövde några pointers... ;)

Paddan:
Att backlund blir NHL proffs är upphausat, därimot så är det nog större risk att Krizan drar

Paddan:
Och efter sin första vinst i Rovers så svarar han på journalisternas frågor:
"We win, thats it. I like to sleep"

Icing-Ove: Det kunde ju bli intressanta kontraktsförhandlingar.
-Nå, Karol vad säger du om ett 102-årskontrakt med Melchester Rovers som innebär att du får betala 15.000 kronor i månaden för att spela och dessutom måste fungera som materialförvaltare.
-I´m happy.
-Ok, här har du en åra leta nu rätt på en eka och börja ro.
-Capitanooooo!

Paddan:

Är dåligt insatt i de där turerna. Sedan är det väl något om att någon klubb måste drafta Krizan innan en övergång.

Eftersom hans enda engelskakunskaper består i frasen "I'm happy" så kanske han drar sig för en flytt :-)

Icing-Ove: Hur är det med Krizan och kontraktet, jag läste detta i en artikel om Backlunds eventuella möjligheter att bli NHL-proffs.

"Ett annat problem är att det inte finns något nytt avtal mellan NHL och internationella hockeyförbundet. Det innebär att spelare med kontrakt inte kan bryta sitt avtal för att sticka till NHL. "

"Ett rykte som dyker upp hela tiden är att föreningen sitter med Obol-dynga upp till nacken. Att delar av Leners monsterlön ska ha betalats i Obol-papper och att man (när Obolmännen försvann) tvingades betala ut lönen ännu en gång."

Lycka till Horava....

Poffa: Intressant artikel det där. Jag vet inte själv om jag skulle vilja kalla Horava för "en målskytt av rang... med utomordentligt målsinne". Eller så stirrar jag mig bara blind på hans spel som gick i baklås under stora delar av denna säsong.

AM: Han kan nog bli bra i Luleå. Han kommer ju få mycket speltid i alla fall. De har ju inga andra spelare.

Rytter: Tommy Enström klar för två år i Rögle.

mattias - 74:

Absolut ingenting nytt där.

- Jag TROR han FUNDERAR på att sluta helt, säger Poile till The Tennessean.

Alfred Awful:

Foppa kanske kommer till Modo eller ?

Malmö är intresserade av A.Molinder...

Apropå hockey så har Kristian Kuusela fortfarande inte offentliggjorts som Uleåborgare. Att något förändrats sedan hans uttalande i Aftonbladet efter finalen tar jag därför för givet.

Om det är NHL eller Ecke svär jag såklart inte på, synd bara att Rufus the Great avregistrerade sin användare innan man fick svar på sin fråga.

Kanske redan avhandlats här, men apropå Tärntröm, kan han ha ett liknande kontrakt påskrivet som Zäta hade med Modo? Om inte Timrå gick upp så var det redan klart att Zäta spelade elithockey med Modo.

Så kanske Dick blir Modoit OM Enström drar till NHL?

En meningslös artikel om en spelare som har lyckats bra i årets lokala löneförhandling.

Wayne Gresky:

Ja, och inga förvärv. Men det kanske blir störningar när de ska mickla in något på sidan.

Jag tycker det känns som en förvärvsdag, antingen idag eller imorn eller övermorgon. Solen skiner, vi är mästare och ett fett högtryck är på väg, årets varmaste dag nalkas. Livet är lätt helt enkelt.

Det luktar förvärv långa vägar...

Wayne Gresky:

Jag håller med dig.
Den var nere tidigare, men funkar nu igen...

Tyvärr inget nyförvärv dock...

Poffa: Nu funkar den igen ja.

Wayne Gresky: Hemsidan nere? Åfficijella funkar då för mig.

« · 879328 · »