1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532196 inlägg · 4126 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
shinzawai:

Blatny har ju faktiskt rätt bra AHL-stats om tänker efter. Om han blir kvar, nytändning denna säsong?

2005-06 Providence Bruins AHL 35 8 22 30
2005-06 Boston Bruins NHL 5 0 0 0
2005-06 Springfield Falcons AHL 31 14 15 29
2006-07 Springfield Falcons AHL 19 5 8 13

Fetto: Låter inte helt omöjligt att det blir så. Blatny har ju inte någon gång avskrivts och kunde ju behållas om lönen sänktes. Där har vi även Krizans polare/tolk.

Fetto: Blatny? Va fan. Ja inte har vi förstärkt totalt sett sen april och Frölunda och HV har värvat ifrån oss rejält.

Jaja, vi kanske slipper vara favoriter då.

Icing-Ove: Usch pratade just med en polare nära laget situationen är just nu så här: 2 nya in ( vilket låter bra ) de 2 nya är i nu läget Yetman o Blatny ( vilket låter mindre bra).
Hoppas inte att det blir så jag hade hellre sett en riktig kanon än dessa 2 herrar.
Men å andra sidan så finns det ju utrymme att ändra ett "felköp" under sässong.
Hur som helst så är det bestämt att det ska värvas en artistare under sässong liksom tidigare år.

Förresten, här har vi en fin 231-tums tv. Fyra såna här och vi har en skaplig mediakub. Priset? Ynka 2 miljoner dollar för alla fyra.

Icing-Ove: Det tror jag nog inte, man får många gånger vara glad att det faktiskt går att se vilka lag det är som spelar då kameraarbetet brukar fungera mindre bra. Det är, som jag sagt många gånger tidigare, märkligt att man får dras med "praoelever" och fruktansvärt dåliga kommentatorer och bisittare på de matcher som man får betala extra för.

Paddan:
Tusan vad Dömes mage och Jontes näsa hade sett stora ut på en 100-tums skärm. Själv sitter jag med Com Hems HD-box, tyvärr utan C+ Sport HD då de inte förhandlat klart :-(

Är alla matcher på säsongskortet i HD???

yaqop: Jäkligt intressant, nu kanske man måste kosta på sig C+ när man kommer befinna sig ungefär 25 mil från Swedbank Arena på vardagsmatcherna. Nu saknas det då bara resurserna för att skaffa en TV med full HD, alternativt Benqs full-HD projektor.

Icing-Ove:

Verkar bli så

"Med säsongskortet går det således från och med i år att följa samtliga 330 matcher i elitserien framför teven. Eller kanske ännu hellre favoritlagets 55?
- Den som vill följa till exempel Frölunda kommer med all sannolikhet kunna köpa loss just deras matcher i ett paket, säger Mats Örbrink."

MorganaLefaey:
Han skall bara in som komplement om han är billig. Vi har ett europacupspel och jag vill gärna ha en bredare trupp i år. Jag tar för givet att bättre namn dyker upp. Sådana som kanske ligger runt 1 PPM i AHL.

Icing-Ove: Jag är lite inne på ett annat tänk jag.
Efter att ha sett den där videosnutten med de 42 målen från den norska ligan så dyker bara en tanke upp i skallen. Hur dålig är den ligan egentligen? Vilka otroliga markeringsmissar och taskiga ingripanden från motståndarlagen. Visst han verkar gilla att skjuta direkt men han kommer knappast få de bjudningarna i elitserien om man säger så.

Är han billig och man funderar på ytterligare en spelare så kan jag hålla med dig i att man kan prova killen. Men är inte alls övertygad att han kommer lyckas.

shinzawai:
Efter att ha sett Yetman-videon så kan jag förstå om Ecke och Harald är lite intresserad. Bra skott och speed på fötterna. Sedan är det ju en spelare som gärna tar direktskott. Spelar även back i PP.

Äh, köp Get-mannen bara för skoj skull, det har vi råd med.

Nu återstår det att se om det blir ett speciellt MoDo-säsongskort, så man kan få se på TV och äta chips flera dagar i veckan i höst...

MorganaLefaey

Jag instämmer. Nu när de ekonomiska resurserna finns (och vem vet, kanske Ecke kan locka med att Forsberg kommer spela här), så känns det skumt att dessa namn ens dyker upp. Skröder överpresterade förra säsongen och jag räknar inte med att han gör en favorit i repris. Ska vi försvara guldet så kommer det behövas ett par skarpa målskyttar och vi kan inte utgå ifrån att det kommer dyka upp en Kuusela i januari.

Bondra och Selänne är mina drömvärvningar. Undrar hur omöjliga de är egentligen. Båda har förmodligen gjort sitt i NHL. Selänne är kompis med Forsberg om jag inte missminner mig och Bondra antydde redan förra året att han inte var främmande för spel i Sverige.

Paddan: Ja Bondra vore inte alls fel. Nu är han väl inte ung direkt men den här killen kan väl inte heller vara någon långsiktig värvning om man säger så.

Yetiman var det kanske det där spelet där man slog iväg pingviner och såg hur långt de flög? Ja frågan är om det här är en långtflygande bra slag eller en som gräver ner sig med näbben först efter ett fåtal meter.

Jaja, men får väl lugna ner sig genom att intala sig själv att Harald och Ecke säkert har klart mycket mer koll på spelare och vad de kan än en själv. Det kan bli svårt men jag måste försöka förstå det.

MorganaLefaey: Forza Peter Bondra...

Yetiman, var det inte något sånt där flashspel som vandrade runt på diverse forum?

Äh, hit med lite nya scoutningar från Sedinarna, de verkade ju kunna sin sak.

Var tvingad att återuppta en inloggning på modo's hemsida då jag fick ett behov av att tracka ner på tanken gällande detta nyförvärv på fler ställen än här. Nu är väl lite av det jag skrev där är väl en upprepning av det första jag skrev om tanken på att värva Yetman här men då det är lite nytt så klipper jag och klistrar lite.

Är ytterst skeptisk till denna spelare. Finska ligan brukar ofta generera fler poäng än vad den svenska gör, sen finner jag inte en spelare som 3 av de sista 4 säsongerna spelat i 2a ligan i tyskland eller norge som någon som verkar ta det hela allt för allvarligt. Som någon skrev någonstans. Verkar vara en kanadensisk Conny.
Med de frågetecken man har i Jonasén, Molinder, T.Forsberg och yngste Enström i en av de minsta forwardsuppsättningarna i ES så hade jag nog förväntat mig någon spelare som var närmare Tenkrat som hade bud från NHL men som inte fick envägskontrakt eller som blev bortsorterade efter noga övervägande från klubbarna.

Tycker nästa nyförvärv skall vara en som direkt går in i den första formationen vilket jag inte alls är så säker på med denna spelare. Han kan lika väl bli fågel som fisk

shinzawai: aa :P

Hawerchuk: När andra lag värvat spelare från finland så brukar man väl säga att man skall ta vad de producerat och multiplicera med 0,6 eller något och då får han inte så imponerande statistik.

Utan att ha sett honom spela så säger jag som så att jag inte är övertygad efter att ha kollat vilka ligor han spelat i och vad han producerat. Jag skall vädja till ecke att detta inte är det sista nyförvärvet om man värvar honom.

Hawerchuk: Väldigt lik Kuusela rent visuellt på isen faktist, fast lite bättre målgester. ;)

shinzawai: Hyfsad teknik, bra driv och en schyst bössa. Liknar Kuusela en smula. Frågan är hur effektiv han skulle vara i Elitserien?

shinzawai: ..ÄN Yetman, din fjant.

Han verkar vara en Kanadensisk Conny, om än något bättre. :)

shinzawai: Kan inte annat än att hålla med. Så här direkt så känns det som en ganska liten smällare. Nog hade jag hoppats på ett större namn än så.

Sen så behåller vi problemet med att Krizan inte får någon polare att snacka med.

shinzawai: Lite om Yetman i länken.

Hellre Yet Li and Yetman, hö hö hö. Känns inte som den där drömliraren man vill ha rent spontant?

Bad_Brett: Jo han har inte gjort bort sig i NHL, men jag tror att han varvat ner lite för mycket för att kunna skippa försäsongen och kunna gå in och spela finemang i ES. Men det är min personliga känsla.

MorganaLefaey:

Drew Bannister? En gammal personlig favorit från NHL-spelen faktiskt. Skulle gärna sett honom i MoDo om till exempel Timander hade stuckit till NHL.

NuMo: Nja, jag vet inte varför jag inte tror dig. Men det hade annars varit roligt att se vilket tempo den där backen från tyska andraligan skulle ha efter att han skippat försäsongen och kommit hit.

Men de två första hade väl iofs säkert kunna fungera i lagbygget.

MorganaLefaey: Va? Nu har ju du förstört min anteckningsbok. Rena rama hullerombullret blir det juh!

NordaBoy: Det hela var mer ett fånigt svar på Icing-Ove's snack med Harald. Tänkte att när man ändå kastar ut sig ett antal namn som man troligast inte vet om de kommer eller inte så kan jag bara kasta ur mig några namn på måfå och göra det på ett roligt sätt. Tror inte Adam skulle bry sig om skrattattacker från läktaren ej heller tror jag modo skulle värva någon av de som jag tog upp.

NordaBoy: Är din svensklärare en cs-bot?

MorganaLefaey: tro du det ?
Jonasén är han dålig?? och molinfer han fåra juh vara reserv och aa in med dom spelarna tycker jag med och adam andersson var juh reserv i fjol så det gör juh mej inget

Icing-Ove: Sen hörde jag att modo var på jakt efter denna kille om det visar sig att Jonasén inte håller måttet.

www.eliteprospects.com/player.php?player=10996

Sen om det visar sig att Molinder inte tar en plats så kommer de att försöka övertala den här killen.

www.eliteprospects.com/player.php?player=9097

Sen så hörde jag nyss att det ryktades om att Adam Andersson sagt upp sitt kontrakt efter hånet under träningen och att modo jagar den här backen istället.

www.eliteprospects.com/player.php?player=3727

Eller hur var det egentligen..

Istiderna är ändrade på sidan nu, de tränar som i dag 9-10.50. Det är onsdag och fredag 2 pass till innan lördag den 11. A-juniorerna tränar efter A-laget.
Det var ju ingen öppen träning direkt, allt var låst. Vi behövde nyckelhjälp för att komma in. De lägger nytt och fint golv på etage 2, så de kanske behöver jobba i lugn och ro.
Freddan har fortfarande rakat huvud, han trivs kanske med den varianten, som han fick efter Guldet. Som vanligt en skön känsla att få uppleva lite kyla och höra skridsko och puckljudet.
Jag stod alldeles bakom plexit, och nog såg de flesta ganska trötta och svettiga ut efter ispasset.

NordaBoy:
Harald sa att bägge Peter är välkomna till MoDo om de vill...De är ju för närvarande arbetslösa, stackarna.

Icing-Ove: Men vad då bondra vem är det har modo värvat honom och foppa har vi värvat honom också???? asså det står juh ingen stans var läste du det ofta du har ringt harald??:Phaha

Icing-Ove: Har vi värvat bondra

Icing-Ove: Men se, där har vi ju Lumber Jacks slovak. Hurra hurra, vi har vunnit honom!

Ringde nyss Harald och jag lovade att inget säga men...

1. Skröder - Sundström - Bondra
2. Salle - Svarten - Forsberg
3. Wernblom - Warg - Tolsa
4. P.Öberg - Steen - Jonasén

Poffa: Ah, nu skarvar du allt. Det var väl snarare en halv meter över från en halv meters avstånd.

Förresten, vem var han i blå hjälm? ;)

Fetto: Tycker formationerna ser ganska ok ut om det visar sig att Jonasén håller. Men fram tills han bevisat det så kommer jag fortsätta tjata efter 2st forwards innan seriestarten.

Sen för att bygga på det paddan och poffa snackar om så kan man väl säga att det inte vore fel med en back som är högerskytt så kan vi låta AA springa efter Gatorade.

Paddan: Nu skall man väl inte säga att det enbart var Adams fel att skotten blev som de blev. Var inte så fina passningar han fick. Men visst, var nästan så att man ville gömma sig bakom någon för man tänkte nu kommer snart pucken flyga den här vägen för att få tyst på oss.

Paddan: Kan man annat än skratta åt en spelare som skjuter 1,5 meter över från 1,5 meters avstånd?

MorganaLefaey: ...och Poffa skrattade så högt åt Adams missar att man bara väntade på att Adam skulle klättra över sargen och börja jakten på "häcklaren"

MorganaLefaey: Återigen tack.
En sak säger ju ändå en del med tanke på kedje sammansättningarna.
Det är till första man söker en ny gubbe.

Fetto: Nu är det väl inte så enkelt att se hur de är efter den första isträningen, men jonasén såg ut som om han var ungefär vid snittet av spelarna när det gäller åkningen. Fanns de som det såg tyngre ut för (Werner). Under spelsekvensen så lyckades han med 2 ganska fina felpass som man skulle kallat indianare om det var vid något annat tillfälle än första träningspasset. För att på något sätt kunna vara rättvis så väntar jag med att säga något mer tills dess att i alla fall den officiella isträningen har varit. Då borde de i alla fall fått lite mer koll på åkningen och sina försäsongskamrater.

Poffa: Tack för rapporten. skulle va kul å höra lite mer om hur Jonasen såg ut på rören och i övrigt.

Paddan:

Modo har gått ut med lite info om den 11e och där ser jag inget om att man inte får vara på etage 2.

www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=2997&rows=5

« · 896843 · »