1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532209 inlägg · 4126 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
shinzawai:

Blatny har ju faktiskt rätt bra AHL-stats om tänker efter. Om han blir kvar, nytändning denna säsong?

2005-06 Providence Bruins AHL 35 8 22 30
2005-06 Boston Bruins NHL 5 0 0 0
2005-06 Springfield Falcons AHL 31 14 15 29
2006-07 Springfield Falcons AHL 19 5 8 13

shinzawai: Det är lugnt, gå ut och gör av med ett par flashminnen till kameran eller något sånt. Timrå har redan vunnit SM-guldet säsongen 07-08.

Icing-Ove: Inget ont om blatny men i modo så blev han en ren checkingspelare vilket han gjorde bra. Men tycker vi har en hel del sådana spelare i Tolsa, Öberg, Steen och kanske Jonasén. Ser hellre en som är en rent producerande. Men det kanske är som du säger/hoppas att Blatny kommer igång och gör poäng liknande de han gjorde i AHL.

MorganaLefaey:
Äh, lyssna på Zdenek själv. Han säger nedan att han måste få vänja sig vid den stora isen, han vill stanna mer än en säsong, ska vinna SM, sedan ska han vinna poängligan, tror jag han sa :-)

Kung-Blatny!

Icing-Ove:

Nix, tror inte det finns några direkta planer på att sända säsongskortet-matcherna i HD ännu heller.

Icing-Ove: Nu kan jag tyvärr inte se vad som finns på den där länken från den plats jag är nu. Men jag får spana på den senare. Jag kan i alla fall säga att jag hade större namn i tankarna, när man tydligen var intresserade av både Weinis och Morrison. Men jag hoppas Blatny i så fall gör en helomvändning och börjar producera, samt då att Yetman kan göra poäng i en liga där man inte får fri väg hela tiden.

MorganaLefaey: Blatny kom juh in så sent oxå så han hann juh inte produsera också var han väl inte riktigt van vid den stora isen !! dom borde juh värva Lubos Bartecko frän Luleå en som producera kan vara i 3 eller 2 femman eller Niklas Persson från Linköping en bra center som kan vara i 3 femman som center där eller Andreas Falk från HV71 en hård jobbare som sliter varje match fast han gör mål oxå

MorganaLefaey: Som jag skrev på åfficijella, Yetman ser faktiskt rätt intressant ut på video, kvick och teknisk och skjuter gärna direktskott. Dessutom högerskytt. Påminner en del om Kuusela tycker jag. Varför inte? Han kan ju åtminstone få en chans som try-out några veckor så att Harald får studera honom närmare.

Fetto: Värst vad det blev snurr på ekorrhjulet helt plötsligt, om det du säger stämmer. Jag hade fått uppmålat för mig att det skulle in en ny forward innan säsongsstart och sedan eventuellt någon nisse i januari. Jag har absolut inget emot att få in Blatny. Han passar bra in i laget och har större potential poängmässigt än han visade. Synd att han inte signades på stubben bara.

Petey21: Kan hålla med om att han ser kvick ut på grillorna och att han verkar gilla direktskott. Men när man såg videon så måste jag säga att ca 50% såg ut som markeringsmissar och 25% som dåliga målvaktsingripanden. Men håller med om att ett tryout tills slutet av oktober då det väl är tidigaste gränsen för att artistare kan komma tycker jag man kan ge honom.

Hawerchuk: Det hade varit spännande att se vad Blatny skulle kunna göra om han hade fått varit med under försäsongsträning mm. Men nu torde han väl inte dyka upp förrän i slutet av oktober eller början av november ifall man kontrakterar honom.

MorganaLefaey: Fanns det förresten någon tidsgräns på Jonaséns try-out, eller har de kanske aldrig nämnt något sånt?

Paddan: Jag köper dessa två förvärv om båda kommer innan säsongstarten och att man sedan värvar en artistare. :)

MorganaLefaey: Blatny var väl artistare den gångna säsongen, så det torde vara uteslutet att han dyker upp innan säsongsstarten... ja såvida man inte vill betala en massa straffskatt.

Paddan: F-n sanning sanning. Han kan väl inte komma tillbaka förrän 6 månader efter sista matchen eller hur lång tid var det? Då förstår jag inte riktigt det hela.

Hawerchuk: Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Men inte känns det väl på rak arm som om Yetman är en fullgod ersättare till Kuusela eller Morrison( inte heller Weinis för den delen).

Vad gäller Blatny måste det ju bero på att Döme stack och dom känner att det finns risk för att Krizan inte ska trivas. Men som redan skrivits så kan väl inte han bli aktuell för något annat än ett artist kontrakt?

Jaja den som lever får se men som jag uppfattade det så är inget skrivet ännu, så oavsett hur man ställer sig i frågan så är det bara att hålla tummarna ett tag till.

Fetto: Problemet i det hela är att jag faktiskt inte håller några tummar. Jag hoppas på 2 bättre spelare rent namnmässigt. Blatny är inte alls dålig men jag tycker vi har tillräckligt av den spelartypen redan och ska man ta in någon på artistskatt så bör det vara en som har mer kunnande än honom.

Eller egentligen bör man väl ta in en spelartyp som man anser att man saknar. Så varför Blatny.

Att de tittar på Yetin kan väl inte ses som något annat än en chansning och jag trodde det var slut på sådana nu när vi var på god fot och svenska mästare men jag hade tydligen fel. Om dessa rykten nu stämmer så hoppas jag på att jag blir positivt överraskad men det känns som det är närmare åt andra hållet.

Personligen hoppas jag på att man ger nuvarande trupp en rejäl chans och om det visar sig i januari att komplement behövs så inhandlas det en eller två sådana.

"Under mina år i klubben har jag aldrig upplevt att laget varit så motiverat och laddat som nu. Dessutom har de yngre killarna bättre inställning än tidigare. Nu märks det att de inte är nöjda med att bara vara med utan de vill verkligen kriga till sig en tröja."

Hawerchuk: Jo så klart hoppas man att nån av juniorerna kliver in o tar för sig utav bara f.n. Men en till ska ju in innan seriestart är det ju sagt ( med all rätt ) oavsett om junisarna tar för sig eller inte.
Jag hoppas nog lite ändå att det blir ett bättre namn än Yetman. Men va fan man har ju varit pessimist förr när det gäller nyfärvärv som visat sig vara riktigt lyckosamma, jag har gärna fel igen.

Paddan:

Jag skulle bli besviken om det blev Blatny och den där Yetman. Nu när vi har stålar tycker jag att man kan ställa högre krav på förvärven. Förutom att Blatny verkar ha egenskapen att han alltid vinner tycker jag han tar allt för många knepiga utvisningar. Av alla spelare i MoDos trupp ogillade jag nog Blatny allra mest.

Fast tar Harald in Blatny får man väl lita på att han gör rätt. Han är ju trots allt guldtränare.

Yetman leder åtminstone mina tankar till Yeti, han snömannen.

hellge: ... älskadade jag nog Blatny minst, men mycket ändå. Skulle det väl vara ?

Blatny och Yetman? Va fan jag hoppas på bättre. Måste ju finnas någon vass slovak/tjeck som blir över när NHL-lagen har fyllt trupperna. Sen ska vi ju inte glömma bort foppa...

Lumber Jack:

Du har helt rätt, en klar felformulering från min sida...

hellge:
Fin bild. Här är en bild på Stor-Yeti också...De känns så lika.

hellge: Förutom att du felformulerade dig kring Blatny, då håller jag med. Jag gillade Blatny minst av alla spelare jag gillade mer än den sämsta, Men ändå hälften så mycket som jag borde ha gjort med en fjärdedel av alla.
(Typ Bilbo.)

Däremot tyckte jag inte alls att hans utvisningar var konstiga. Han slog ju helt enkelt folk på käften i tid och speciellt i otid. Ja, det blir ju två minuter per gång det.

Icing-Ove: Någon som var på dagens träning och kan köra en kort sammanfattning?

MorganaLefaey: Is, skridskor, klubba, puck, svarta träningsställ, röda träningsställ, Harald, Freddan, Lonken. Räcker det så?
(Jag var faktiskt inte på dagens träning men tänkte att en kort sammanfattning kan jag väl köra ändå.

Rätt tråd också. Yetman klar.

Nikki: Det känns som om det skulle kunna bli Eckes första floppvärvning. Men med tanke på hur han skötte värvningarna ifjol så är det vänta och se som gäller.

Klipp å klistra, typ.

MODO Hockey förstärker truppen
Det handlar om kanadensaren Patrick Yetman, född 1980, som skrivit ett sk artistkontrakt med MODO Hockey.
Patrick anländer till Örnsköldsvik och MODO Hockey i slutet av oktober månad.

- Vi tror mycket på den här värvningen, säger Erik Holmberg MODO Hockeys Sportchef. Det handlar om en sniper i huvudsak. Patrick är i sin spelstil väldigt lik fjolårets finalhjälte Kristian Kuusela, snabb, rivig, orädd och vet vart målet är beläget.

- Han är precis den rollspelare vi sökt, en rightare och framför allt målskytt. Vi har också bra koll på honom via kontakter med de klubbar
han representerat de två senaste säsongerna, säger MODO Hockeys tränare Harald Lückner.

För två år sedan spelade Patrick i norska Storhamar där han gjorde 76 poäng på 50 matcher varav 46 mål, vilket är klart imponerande.
Ifjol spelade Patrick på artistkontrakt i finska Pelicans från Lahti där han gjorde 25 poäng på 35 matcher.

- En spelare som gör 46 mål på 50 matcher, vilken liga det än gäller omges helt klart av respekt, avslutar Holmberg

Fakta Patrick Yetman
Född 1980
Längd 178 cm
Vikt 80 kg

Lumber Jack: Jag håller mig lite avvaktande till den här värvningen, men hoppas att Ecke, sin vana trogen, fått in en femetta.

Poffa: Förra året fick Ecke till och med in en åttaetta.

Frisco: Den såg jag bara på TV, så jag litar inte riktigt på den. Allt på TV är inte sant, nämligen.

Poffa: Du tror det är nåt i stil med www.konspiration58.com/default.php alltså?

Lumber Jack: Ja detta kan bli intressant. Han verkar ju, i rätt omgivning, kunna producera. Men det innebär ju en plats med Susse i nån av topp-linorna.

Spelarlåten är väl dock solklar...
[url=
www.youtube.com/watch?v=oq7HxaAxF78]BTO - You Ain't Seen Nothin' Yet[/url]

Frisco: Äh, det vet ju alla att judarna låg bakom VM-58, styrda av rymdgubbarna från Hangar 18 i Area 51. Det var även dom som sänkte Estonia, låg bakom 9/11 och framförallt avgjorde SM-finalen 99. Dom och satan själv.

www.youtube.com/watch?v=fLqdFnbHAlw

Lumber Jack:

"För två år sedan spelade Patrick i norska Storhamar där han gjorde 76 poäng på 50 matcher varav 46 mål, vilket är klart imponerande.
Ifjol spelade Patrick på artistkontrakt i finska Pelicans från Lahti där han gjorde 25 poäng på 35 matcher."

En som gjorde lika många poäng i den norska ligan den säsongen var
Mads Hansen och han har väl inte direkt imponerat på svenska isar 54m 8m+11a.
Sen att han gjorde 25p på 35m i finska ligan tycker jag inte heller säger så speciellt mycket. Jag är ganska orolig när det gäller detta nyförvärv och har inte så mycket förståelse för att man var tvingad att plocka hit han på artistkontrakt. Så otroligt dyr kan han inte vara då han tidigare spelat i norska ligan och tyska andraligan.

Hur blir det i så fall med den spelare som de ville värva för spel vid säsongsstarten? Då kan det inte vara Blatny i så fall eller så kör man på med den uppställning man har nu vilket är en ganska blek uppställning för att försvara ett guld och sedan så kommer Blatny som artistare också.

Ja man får väl äta upp det här, men jag är just nu en aning irriterat och förbannad på vad de värvar.

MorganaLefaey: Tydligen blev han vald till fansens favorit under tiden i Pelicans.

Hawerchuk: Det blev väl den där finnen som brynäs hade en säsong också som inte direkt fungerade i Elitserien. Kommer inte ihåg vad han heter.
Men jag hoppas innerligt att jag får äta upp att jag trackat ner på honom.

MorganaLefaey: Det är nog Antti Aarnio du tänker på.

Angående Hansen så har han fått en defensiv roll av Boork (ovanligt..not!).
Han fick egentligen inte chansen att producera (som i Norge) då han lirade mest 4-5 och 5-5. Duon Hansen-Dackell bar nästan laget på sina axlar under en period i vintras.

wap.hockeysnack.com
Aarnio är bra tycker jag. Som en Söderberg på anabola ungefär. Stor publikfavorit i Kärpät.

bisterfinnen: Nu tycker jag iofs liknelsen är lite missvisande. Söderberg producerar i alla fall vilket man knappast kan säga om Aarnio. Nu verkar iofs vissa lag köra mer efter att söka direkta rollspelare vilket gör att Aarnio inte direkt behöver ha varit dålig fastän han mäktade med 4 poäng.

Jag hoppas jag har fel och att Yetman fungerar som den skjuta direkt och speedkula som de sökte efter. Skulle i så fall bli mer glad än jag någonsin varit efter att ha fel.

MorganaLefaey: jag förstår inte vad modos ser i han att han har gjort 46mål på 50 matcher i norska ligan säger inget förutom att norska ligan är kass.är modo snåla eller vad är det?.Vad vi behöver är en målskytt av rang och jag är lessen att säga det men Patrick Yetman håller inte måttet enligt mig

Förstår inte att Ecke säger att han är en målskytt när han inte har producerat nått målmässigt förutom i den norska ligan som håller vadå div1 klass.luktar floppvärvning lång väg.

Gud va besviken och irriterad man är nu svagt modo.

MorganaLefaey: Håller med dig, detta blev ju t o m ännu sämre än vad jag fick berättat för mig. Hoppas för fan att dom låter bli Blatny o siktar högre än så. Artistkontrakt med en lirare som fan inte spelat i en vettig liga under hela sin karriär nä huuuuuga. Dessutom är vi ju forfarande en man kort.....

Fan man blev lite små lack nu vi är ändå mästare och gjorde ett resultat på 13 millar nog fan hade vi haft råd att få nåt vettigare än det här.
Juha Lind hade fanimig varit ett mycket sundare köp men nääääääääääääääääää inte kan vi ju konkurera med stormakter i allsvenskan inte.

Jaja lite lack just nu bara men de går väl över när vi tar guld hehe.

Lumber Jack: Då var det bara att måla de första tvåpinnarsarna om honom då...

Modoante: Ge killen en chans :D, jag är mycket optimistisk till denna värvning jag. Men jag är som de flesta andra mycket besvikna på Ecke om inte en forward av rang inhandlas innan premiären.

Vi ska spela både elitserien samt europa cupen i år och då gäller det att ha så bred trupp som möjligt. Nä in med en klass forward till så ser detta riktigt lovande ut må ja säga.

Cyklob: Om det visar sig att det kommer en forward av rang innan säsongstart (och då menar jag inte Blatny) så tycker jag att denna värvning är lite mer förstålig. Men hur jag än ser på det hela så kan jag inte säga något annat än att den här värvningen är lite för mycket chansning för min smak.

Hur många matcher är det en artistare kommer att missa? Någonstans mellan 12-15 eller?

Är den sista pusselbiten Blatny så kommer våra formationer kanske se ut som på träningen vilket medför att vi nästan har ett frågetecken i varje formation ett antal matcher från början.

Skröder Susse T.Forsberg
Salle Svarten Jonasén
Werner Warg Tolsa
Öberg Steen Molinder.

Får verkligen hoppas på att både Jonasén och Yetman fungerar på den här nivån.

MorganaLefaey: Ecke är ursmart. Han vill inte värva någon som vi blir beroende av.

MorganaLefaey: Om vi säger att han skulle missa alla matcher i oktober månad så innebär det att laget har spelat 15 matcher (8 hemma och 7 borta) innan han dyker upp.

MorganaLefaey: Ja kommer det inte en klass forward innan premniären så blir jag mycket förbryllad över hur klubben resonerar. Menar yetman är en 3-4 line spelare i mina ögon som kan bli en outsider. Men det är spetts vi behöver och yetman känns inte direkt som någon super spetts. Men han kan bli en possetiv överaskning för många men fortfarande inte en spetts värvning.

« · 896843 · »