1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 542050 inlägg · 4144 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Icing-Ove:

"Det är nu dags att såga MoDo Hockeys informationsförmedling. Det är ett otroligt intresse kring nya MoDospelare och har varit i flera år. Ta tag i detta nu. Vi supportrar vill veta ALLT om laget och det skall stå på modohockey.se först "

Jag är nog beredd att hålla med. Vi vill veta allt om dessa nya. Jag tycker man borde ge mer, bättre och snabbare information om våra nya. Nu när MoDo äntligen har fått guldbyxor borde man ha råd att förbättra informationen runt laget.

Fast o andra sidan har allt blivit otroligt mycket bättre. Så här i efterhand känns Nicke Andersson och Bengt Hedin som två tungsinta jantetyper jämfört med Mia och Ecke. Många har sagt att Ecke är en av våra bästa värvningar någonsin. Jag tror att vi får räkna in Mia där också. Överallt hör jag positiva saker om henne. Jag satt i en loge under premiärträningenträningen då¨hon kom in för att hälsa på och tacka de nya logeägarna.

westerlind: Nu har du allt luktat för mycket på glöggen igen, mäster Olof.

Jag skulle aldrig få till en så schyst moppemusche om jag så sparade i flera veckor.

Det därna inlägget med låttexten kommenterar jag inte mer en detta.

Icing-Ove:

Klubben har alltid varit dålig på att avtacka spelare som lämnar klubben. Så långt är jag beredd att hålla med dig. Men i övrigt så går man ut med nyheterna i den takt de är ett faktum. Något annat vill inte jag ha i alla fall.

Paddan: Du menar alltså att Zacke är ännu sämre än vad han är.

Suger-Zacke mao...

Paddan:
Att du smädar mig och är allmänt otrevlig bryr jag mig inte om, men varför lägger du in en länk till Salles bröllopsfoto?

Ja, alltså Eerikki Koivu. Av bilden att döma så kunde man nästan tro att han och westerlind haft hårdrocksgrupp tillsammans.

Salle: Så dålig kan väl klubben ändå inte vara. Koivu ska ju provspela med Dragons.

MorganaLefaey:
Känns som att det mest är den norska klubbens önskan. Mest artighetssnack om jag får gissa. Ecke gör rätt i att inte svamla för mycket om nyförvärv som inte är klara, men det måste till lite mer öppenhet kring klubben. ÖA känns lite utstängda vad gäller att bevaka laget, om så är fallet måste klubben presentera färska artiklar om nya spelare, intervjuer, lägesrapporter och information om spelare som lämnar laget (t.ex. Blatny)

MorganaLefaey: Äh det blir ju ett jättebra ställe att skeppa iväg Zacke till så kanske han kan få vara/bli 1:a målis nångång. För nästa säsong så petas han ju ändå av Svedberg om båsöppnarpositionen.

Icing-Ove: Nu hänger jag inte riktigt med. Vad kommer modo tjäna på att ha ett vidare samarbete med Storhamar? Försöka locka till sig norskhydro eller statoil som storsponsor eller något......  Nu finns det väl säkert något som alla klubbar är bättre än andra på men tycker det låter knepigt.

Paddan:
Det är nu dags att såga MoDo Hockeys informationsförmedling. Det är ett otroligt intresse kring nya MoDospelare och har varit i flera år. Ta tag i detta nu. Vi supportrar vill veta ALLT om laget och det skall stå på modohockey.se först !!!

Det står ju för h-vete att vi ev. ska inleda samarbete med Storhamar. Om det nu tar 24 timmar att korrläsa Hasses texter, sparka den dagisskribenten då, börjar bli rejält trött på webbplatsen och sena felskrivna texter, sorry!

Icing-Ove: "Les mer på Modos hjemmeside." Snarare läs en mer kortfattad information på MoDos hemsida. Så om jag förstått saken rätt så betalar alltså MoDo större delen av Yetmans spelarförsäkring under tiden han spelar i Storhamar.

Jävligt märkligt att en norsk klubb så snabbt kan presentera så mycket mer information om lånet. Ecke kommer t.ex. åka dit för att bevaka lånet.

Bissett19: Jo, det är klart. Dessutom så får han ju spela med Storhamar. Det hade ju varit värre om han hamnat i Lillhamar, de har ju så liten rink.

MorganaLefaey,Paddan:

Tänk på vilket självförtroende killen kommer med,)

MorganaLefaey:
Enda chocken är väl att han kommer att få såna jävla otroliga mackor av Susse och ångra att han inte var född i Ö-vik.

Bissett19: Själv hade jag nog hoppats på att han skulle lira lite i en serie med högre tempo. Men det kanske bara är jag som är rädd att han skall få en chock då han kommer hit direkt från norska ligan.

Bissett19: Vad bra, då har han ju rätt matchtempo i kroppen på en gång, eller nåt.

Paddan: Eran Yetman inleder i Norge.

www.hockeyligan.se/nyheter.php?nid=11741

Oavsett om Stortofflan dyker upp i laget eller inte, så ser det ju sjukt bra ut. Kunde Susse göra Gretsky bättre, så blir det ju ingen konst med Yetman :-) Tyngsta, tuffaste och bästa laget i Elitserien, MoDo!

Wayne Gresky: De borde anställa ett par elektriker.

Silly Season inom industrivärlden...
Det här var ju inte bra alls!
Bye bye sponsorpengar?

Martin S: Tur ändå det inte är Hallandsåstunneln vi väntar på!
Den skulle ju ursprungligen vara klar före HK-bron.

AM: ta det inte så ordagrant..

MoDoFille: Tränade dom utomhus?

Frisco: Det är en viss skillnad mellan eleganta kontorsbyggnader på Manhattan och skabbiga plåtskjul och andra industrilokaler.

Salle: Sen så kallar vi den inte för hockey hall of fame utan bara hockey oh fuck. Eller kanske hall of fame. Då fungerar det perfekt med det märket.

knaskamilla: Nu menade jag väl mer att om modo skulle göra något av den så kunde de sälja det hela som reklamplats åt coca cola eller något. Om HHOF skulle vara där så står väl inte modo för det och då kan det få kosta vad det vill. Så länge de gör om det yttre till något snyggare.

knaskamilla: HHOF skall ju självklart finnas i en...

[bild]www.netetiket.dk/imgs/smaa/carlsberg_pilsner_hof_lille.gif[/bild]

MorganaLefaey:

Och du tycker att det vore snyggt att ha en HHOF i en Colaburk? =)

MorganaLefaey: MSG skulle ligga riktigt fint mitt inne på Manhattan bara de fick bort de där höghusen bredvid.

Petey21: Skulle man bara fixa lite snyggare fasad runt om och lysa upp den så skulle det nog gå att ha kvar den som HHOF. Tror nog den är stor nog för det ändamålet. Sedan så kan man väl byta ut den lilla byggnaden på toppen av den och göra ett HHOF café i så fall eller något. Nu är den väl inte mitt i staden och drar folk hela tiden men själva hhof lär väl dra en del folk som vill kunna sitta och spana på Ö-vik och vattnet från en upphöjd position. Gillar i alla fall tanken jag har om att försöka få ett dryckesmärke att sponsra ombyggnationen. Men om det blir ett hhof så är det väl inte modo som kommer stå för kostnaden så det kanske spelar mindre roll då.

Sedan så skulle jag inte neka till att man fick bort Nordemans lagerlokal och lite av de småbyggnader som är runt där också. Skulle vilja ha enbart nya snygga byggnader runt arenan.

MorganaLefaey: Silon var ju faktiskt rätt snygg när man lyste upp den under Melodifestivalen. Att man inte kostar på lite snygg fasadbelysning åtminstone? Var det förresten inte där man eventuellt tänker bygga ett HHOF, eller har man skippat planerna på att agöra om silon till det? Vet ju inte hur trång den är invändigt, så det kanske inte är en perfekt byggnad för ändamålet.

Wayne Gresky: Nej, jag ska betala med kort på Swedbank Arenas souvenirshop när boken släpps i slutet av september.

Salle: Då får man vänta eftersom botniabanan verkar bli försenad typ 12år innan den är färdig.

Lumber Jack: Jag noterade först inte att det var rivet då man nästan vägrat att titta åt det hållet när man gått till arenan. Men det är så gott som borta vilket jag hoppas några av de mindre snygga lokalerna bredvid den också är. Men det lär väl aldrig ske. Silon tycker jag man skall göra om till en jättestor CocaCola burk där man självklart får sponsorpengar i egenskap av världens störa cola burk. Sen så kan de bygga en inglasad gångbro mellan etage 4 och colaburken där man har en liten pub som visar alla typer av hockey på tv.

hellge: Den kommer väl stå kvar så länge som bygget av Botniabanan pågår om jag inte missminner galet.

Modoante:

Silon (Cementa) har ett avtal med kommun som omfattar ett eller ytterligare något år..

Paddan: Se där ja, jag har inte varit i Sveriges hockeyhuvudstad, där The Heart of Hockey pulserar, sedan de magiska dagarna i våras.

Lumber Jack: och att man river den där fula betongsilon.

Paddan:

Jo, det fanns några rester kvar ännu.

Lumber Jack: Det är väl redan nedrivet... eller så återstod ena kortsidan av det där plåtskjulet om jag minns rätt.

Paddan: Att man river det där plåtskjulet närmast Arenan får vi verkligen hoppas.

hellge: De nämnde ju också på årsmötet att det ingår i planerna att fortsätta att utveckla området på Framnäsudden, vad det innebär kunde man dock inte säga.

Paddan:

För vi har Peter Öberg, vi har Peter Öberg, vi har Peter Ö-ö-öberg...

En annan trevlig detalj i boken hittar man på sid 46-47 som handlar om arenan. Där Jerry diskuterar visionen att växa till en omsättning på 150 millar.

Ingen som har 5,1 miljoner dollar i fickan? Skulle vilja ha Morozov och Sushinskij till MoDo.

De 10 bäst betalda spelarna i Ryska Superligan (eller 12 då Tverdovsky och Perezhogin också ska in på 1,7 miljoner)

Alexei Morozov, Ak Bars $4.0 million
Sergei Zinovjev, Ak Bars $3.5 million
Danis Zaripov, Ak Bars $3.0 million
Alexei Yashin, Lokomotiv $2.7 million
Alexander Perezhogin, Salavat Yulayev $1.7 million
Kiril Koltsov, Salavat Yulayev $1.7 million
Nikolai Kulemin, Metallurg Mg $1.3 million
Alexei Kalyuzhny, Avangard $1.2 million
Maxim Sushinsky, SKA-St. Petersburg $1.1 million
Vadim Yepanchintsev, CSKA-Moscow $1.0 million

Petey21:

De är roliga de där som kränger hockeyböcker. Tidigare blev jag alltid uppringd av någon frejdig försäljare som sa:

- Tjena Uffe, jag ringe för att sälja hockeyboken till dig.

Det roliga är att jag heter Ulf som andranamn men aldrig någonsin blivit tilltalad som Ulf eller Uffe av någon.

Nja, jag nöjer mig med denna trevliga bok som jag erhöll bara därför man är medlem. Jag gillar absolut den gesten.

knaskamilla: Hehe, jomenvisst. Det där bankandet på trummorna var väl det som störde mig mest under spelarpresentationerna. Det kändes malplacerat på något sätt.

« · 899311 · »