En liten skön detalj från igår var applåden till zebran. Råd-bjär ÄR en grymt bra domare och det var härligt att höra att publiken har så pass bra koll att de gör det osedvanliga och APPLÅDERAR domaren. Heja oss!
Förutom att den skulle passa våra grannar just nu så är nog denna biterljuva symfoni kanske min absoluta favorit bland musikvideor. Speciellt trevligt är det när han knallar över folka-bubblan och mellan skinnhuvuderna. Dessutom är det en fantastisk låt med hemtrevliga stråkar. Stråkar är underskattat.
Det är som jag alltid sagt, man ska aldrig underskatta britter med smala ben.
När jag presenteras i modos line up, vilket sker inom en snar framtid om jag får tro min pappa, då vill jag ha "God gave me everything i want- Mick Jagger" som intromusik. En skön låt som låter rätt mkt som sin producent som jag glömt efternamnet på, Lenny Krawitz..?
Frisco: "Sen njuter vi också av läsningen i Timråboken angående ett par tomma stolar i Arenan ikväll. Det är fantastiskt att se hur ledsamheten av att vara förlorare fortfarande sitter i."
Ja, det avgör väl saken antar jag. Hela vinterna har man ju hört att - eftersom det är si och så mycket publik i Swedbank så måste det väl bli minst lika här...osv. etc.
Nu har vi äntligen facit. Publiken svek, satt hemma och tittade på matchen i tv i stället och sparade sina surt förvärvade pengar till en senare match i finalspelet i stället. Om det nu inte var så tom. att de frånvarande satt på någon parkbänk i centrum och knäckte en vinotinto i väntan på nästa socialbidrag.
Nä, det här kommer alrig att hålla. Det är ingen mening att man bygger någon ny arena för Timrå IK.
Poffa: Jodå, nog finns skägg, men inte slutspelsskägg vill jag lova. Jag gnäller inte så mycket, det är bara tha facto, rätta mig om jag har fel, men det har jag inte. Lycka till på Fredag, det kommer behövas.
Hawerchuk: Jag håller med dig, kan bli lite enformigt att intervjua Svarten, Susse, Timmy, Svarten, Susse, etc. Man borde ha kanske intervjuat Kuusela idag men eftersom vi pratade med han efter förra matchen så gick han bort idag. Eftersom vi också tar actionbilder på spelaren i fråga så bestämmer vi innan matchen vilken som blir vårat objekt.
Man kanske skulle våga sig på Krizan eller så pratar man med Döme igen och frågar hur glad han var efter slutsignalen i förra matchen.
zigge: jo jag har hört de jag me... men har även hört att han ska vara klar för nån finsk klubb.. men de e bara ett rykte.. ja han stärker ju sina chanser för en ev. förlängning som han spelar nu iaf . =)
knaskamilla: Borde inte damerna harangeras? Kanske en egen tråd, eller blir det oordning & kaos här då, NuMo? Betydligt roligare än att tjöta om våra usla publiksiffror med grannen i länet.
Konstigt, kan tyckas, att så många gick på matchen efter 10-1-matchen... Fast de kanske grundade sitt beslut att gå på hockey på den första matchen, den vi vann. Jag tycker mig dessutom minnas att det var en makalös stämning i Kempis den matchen, trots att det var så få i publiken.
knaskamilla: Prexis, o så här va förra kvarten mot HåVen: Kvartsfinal 1 Måndag 1 mars MoDo Hockey - HV 71 5-2 4 139 Kvartsfinal 2 Onsdag 3 mars HV 71 - MoDo Hockey 10-1 6 236 Kvartsfinal 3 Fredag 5 mars MoDo Hockey - HV 71 6-0 5 200 De va DåDe
Kan nån få till en Sunny-banner? Jag tycker han förtjänar det.
Hv kan omöjligt gör en lika dålig match igen på Fredag.
Erik Ersberg har varit lite darrig i slutspelet.Han åkte på en lårskada precis innan slutspelet startade och det har hämmat honom.Fast han inte själv säger det rakt ut så syns det , i vanliga fall är han en otroligt smidig målvakt men nu ser han allt anant än smidig ut.Troligen mörkar Hv sin målvaktsituation då Kapanen gick sönder precis innan slutspelt skulle börja.Nu har man en halvskadan målvakt man måste köra med då man har en juniormålvakt som backup.
Idag får Ersberg ta på sig två av målen men han fick också dålig hjälp av sina utespelare.
Bra start för Modo men på Fredag i Jönköping blir det en helt annan match kan jag lova.
Spasm: Ja det är lite synd att det garanterat är en annan mach på fredag. Det hade ju liksom varit lite kul om man spelat samma match nu på fredag, då hade ju Modo varit i överläge med 2-0 i matcher. :)
Spasm: sant broder.. men när modo spelar på topp då känns dom klart vassare än hv71. som om vi e snäppet bättre på varje plats.. jag kan ha fel..men de känns så. ajja på fredag e de nya tag å 0-0 igen =)
Hade MODO gjort en bra macth så hade ni vunnit med typ 7-1...
Något som slog var vilka ytor det fanns speciellt i mittzonen. I möterna med Brynäs så mittzonen helt igengröttad med BIF-spelare som drog ner tempot i marchen.
Kvällens match kändes kändes ju som en träningsmatch befriad från tacklingar och tempo.Tycker även det var dåligt med folk i Ö-vik.
Ja ja..första ronden till MODO det kommer bli andra bullar i Jönköping...
qwertas: Spelar HV så här uselt försvarsspel kan Kuusela spela bredvid Sundström som den målskytt han är. Blir det tätare och mindre yter så ser jag hellre Morrisons tuffhet brevid Susse.