1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480955 inlägg · 4078 ämnen

Djurgården - MODO 20081111

1086642 · » Till forumet


Sv: Djurgården - MODO 20081111
Paddan: Jag har varit på en av om tre vinstmatcherna.
97/98 så vann dom en match i globen mot dif med 6-3 den var jag åxå på
Har sett två vinster och två förluster i stockholm
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Wayne Gresky: Appropå avtackningen, för att vara SAIK, för att vara en lång period utan hemma-hockey och för att vara Wernblom Night så är det förfärligt dåligt med sålda biljetter. WTF?
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Petey21: Jag antar att du pratar semi 1 mot DIF? 30:e mars, 2-1. Den var jag också på. Magiskt avgörande av Foppa i sudden, jag satt i perfekt vinkel. Killen som gjorde MoDos ack så viktiga första mål i matchen ska avtackas på måndag.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Paddan: Jag måste ha haft sanslös tur, eller så för jag tur med mig, för jag är hundraprocentig på MoDos matcher i hufvudstaden. Fast jag har iofs bara sett en match där, det var den historiska första segern i Globen våren 1994.

Fast den säsongen fanns det ju lirare som Peter Forsberg, Erik Holmberg, Martin Hostak och Marcus Ramén i truppen.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Lumber Jack: Ja det stämmer. Pihl hällde upp groggarna och Högardh fick vareviga gång påminna om att det inte skulle vara så mycket cola.

Om Zackes benskydd. De kanske växer på en. För det såg ut som han stod målvakt i korpen.

-Gamla skydd är snygga, nya skydd som är målade som gamla är det inte.
-Män som klär ut sig till kvinnor ser roliga ut. Kvinnor som klär ut sig till män ser bara ut som flator
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Lumber Jack: För att tralla vidare på gamla klassiker (dock utan spritreferens):

M O D M O D O D O D.

Det är nog min favorit, alla kategorier.

Ka-Hlinka, Ka-Hlinka, ligger iofs varmt om hjärtat också...
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Plexi: Klassikerramsan "En colagrogg, men inte så mycket cola!" ej att förglömma. Var inte Pihl och Högardh inblandade i tillkomsten på något sätt?
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Plexi:

Jag undrade också om Zackes benskydd, men sen kollade jag lite mer på dem och insåg att de faktiskt är snygga.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Plexi: För att han såg sådana på Hockey Hall of Fame då han besökte polaren Alexander Steen i våras. Och han tyckte de var "skitsnygga".
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Efter ha bevittnat spektaklet igår (två perioder, sen fick jag bättre för mig) var att jag tyckte då inte MoDo spelade så överjävligt dåligt som resultatet visade. Förhoppningsvis vare bara nåt glapp nånstans. Jag skyller även på spolaren som medvetet missade en sträng som förblev ospolad till andra period. Kanske dags för MoDo att lämna in en protest och begära omspel av matchen? (eller omspol)

Heder till alla ångermanlännigar som var på plats, en ganska redig skara. Heder också till klacken som gjorde sitt bästa. Kanske var promillenivån lite för låg för att få igång något riktigt gung. Kom ihåg fylleklackens devis: "Mera sprit, mera sprit! Å har ni slut, ja då köper vi ut! Mera, mera sprit!"

Men frågan återstår. Varför har Zacke bajsbruna skydd på sig?
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Paddan: Framför allt vill man se var länken leder för att veta om man vill klicka.. Man kan sålla om man ser om den leder till nån google-sökning, till youtube osv.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Paddan: Nä, det är kuligare att vara kvar på HS när man har klickat bort länken.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
T T: Jag fick aldrig vara med och spela ruta när jag var mindre :(
Det är mycket kuligare när länkarna öppnar upp i fönstret där man just sitter och kollar HS. ;)
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Paddan: Vad har länkrutan gjort dig för ont?
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Och så var det dags att koppla in advokathjälp:
www.youtube.com/watch?v=AYU6nfui7oQ&feature=related
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Äh, det är dags för lite norskt

Hurra Torpedo - Total eclipse of the heart
www.youtube.com/watch?v=ysUjYAi0WcQ&feature=related

Black Debbath - Motorhedda Gabler
www.youtube.com/watch?v=DBrUiXN6TNM

Bare Egil - Rehab
www.youtube.com/watch?v=OBA1fZjB_t8&feature=related
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Lumber Jack: Fast sedan finns det ju riktig finkultur också.
www.oddee.com/_media/imgs/articles/a270_a15.jpg
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Lumber Jack: Eller varför inte betala ett par miljoner till hon den där kvinnan som pinkade på scen i Umeå
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Paddan: Alldeles riktigt av Jarl. Kultur är inte något 50-60 000 personer av alla åldrar är beredda att pengar för att få uppleva, eller något 6-7 000 pers ett par gånger i veckan njuter (och lider) av. Kultur är något osäljbart för några få. Det är dit vi ska pytsa pengar. Varför inte lägga ned MoDo och köpa över Norrdans från Härnösand?
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
AM: Men du, har du någonsin hört talas om frasen "Det var då omänskligt billigt!" ?
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Paddan: Jag tycker vi förbjuder mänskligheten, den kostar ju skattepengar...
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Wayne Gresky: Fast Jarl Strömbäck har väl varit emot varenda nyetablering som planerats i Örnsköldsvik, och han protesterade väl också kraftigt (om jag minns rätt) mot Star Wars Utställningen.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
knaskamilla: Med antagandet i den undersökningen att varje invånare bidrar med 100 000 kr skatt/år så innebär det att det räcker med att 100 personer flyttar till eller bor kvar i Övik för att kunna följa hockeylaget för att dra in extra skatteinkomster på 10 miljoner/år. Några miljoner till hockeylaget är en bra investering för kommunen, även om det kan sticka i ögonen på folk.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
knaskamilla: Jag var där med en Modoit igår (Krister Stattin) och det var iaf riktigt trevligt före match.
Pub med öl och hamburgare i Globen på Legends Bar och fick lite snack med bl.a Ecke Holmberg och Micke Pettersson.
Ecke saknade tiden i Brynäs och Pettersson saknade Widing och Lasse Jonsson.. :-)

Matchen var tyvärr slut efter halva första, då Krizan läckte som ett såll.
När sen Djurgården var på sitt allra bästa spelhumör så gick det inte att ta igen nåt.
Bra försök att reducera till 1-3 men då gör dom istället 4-0 och då är det totalkört.
Ni spelade mest runt runt och inte mkt folk som gick på mål.
Matchen avgörs runt båda kassarna och när en sån som Bremberg ostört får stå och raka in en målvaktsretur, ja då är det illa.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Paddan:

Undrar om han har läst den där artikeln om den där undersökningen som visade att städer med elitlag i någon sport ökar befolkningsmängden mer än motsvarande elitlagslösa städer.

I övrigt tycker jag att de borde göra något åt Rådhuset. Det är ju sjukt att bara står där och är tomt.
Kommentera


Sv: Djurgården - MODO 20081111
Paddan:

Va, vad, var?
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
knaskamilla: Annars så var väl dagens största behållning Bumpaberras inlägg i Allehanda om det stora stygga hockeylaget som byggt en arena som inte behövs och som äter upp bidragen till alla andra föreningar i Örnsköldsviksområdet.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Paddan:

Och apropå gnälliga, kolla kommentarerna till artikeln om matchen. Ser ut som TIK-boken på HS. Undrar om det beror på att merparten av de som skrivit kommentarer är Timråiter som inte har något roligare för sig?
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Bad_Brett:

Jag har en vän i Sthlm som har slutat gå på hockey för länge sen. Hon inbillar sig att det är för att hon inte tycker om Hovet, men jag vet nog att det är för att hon inte tycker om att se förlustmatcher. Igår frågade hon sig dessutom efter 6-0 "är inte det här det värsta som har hänt?". Jag tyckte hon överdrev, men hon sa något om "att bo i Stockholm imorgon". Verkar som att Shinza vet hur hon har det idag.

Förresten, ni som var där, fick de ha kvar sin Andreas-banderoll hela matchen?
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
shinzawai:

Vilka paparazzifasoner! Det var emellertid länge sedan jag var så arg under en match. Inte så mycket på grund av resultatet egentligen, utan snarare för att stämningen i hallen var allmänt "störig". Att flickans fader sedan jublade lika högt vid 7-0 som vid 1-0 och frågade oroligt om jag hade missat 4-0 medan jag var och pinkade ut min enda lycka under kvällen, gjorde förstås inte saken bättre. När lämmeltåget satte igång var jag på bristningsgränsen.

Jag överväger att sluta gå på ishockey i Stockholm. Igår blev jag rejält bestulen på underhållningen och det var inte direkt första gången. Jag vet inte om att är värt att donera 220 kr till Djurgården för att se hur de förnedrar mitt favoritlag gång på gång.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
shinzawai: Jo, kom ihåg att vara riktigt jävliga med dina arbetskamrater när MoDo vinner mot Djurgården den 10 november 2098...
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Idag har jag fått 5 mail, en utskriven lapp med "7-0!!!" uppsatt vid min dator, folk har gått in via andra ingångar än normalt för att kunna passera och glira, folk som inte har sett en enda hockeymatch kommer förbi och djävlas... Det är kul att bo i Sthlm efter en 0-7 torsk mot Dif.

Det här kommer bli en lång dag. Eller kort, man kanske kompar ut tidigt. Roligt det där med skadeglädje. Det finns ingen i min grupp som är intresserad av hockey, men alla är intresserade att djävlas när det går dåligt för de som är det. Mycket intressant fenomen, måste fråga psykologen till fästmö vad det beror på.

Note to self: Djävlas tillbaka nästa gång Modo vinner.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
wrinken: Visst kändes det sjukt bekant när de börjar veva den där jävla "...Djurgården gör mål..."-låten? Sist jag var på Hovet (ifjol) vill jag minnas att jag tvingades lyssna på den 6 ggr..

Bisterfinnen: Jodå, det blev några bilder. Jag har inte kollat om någon är värd att publicera än, dock. Jag har dock en skön videosekvens på Bad Brett på läktaren där han sitter ihopsjunken och överväger att hoppa huvudet först från Huvudstaleden...
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Paddan:
Det är bekräftar bara känslan jag har efter att ha sett varenda match mot DIF i Globen/på Hovet sedan 2001.

Spontant vill jag nästan uppmana alla modoiter till bojkott av nästa match på Hovet. Inte för att vi var så genomusla som siffrorna kan misstas för att jag kräver Svarten & Co på en ursäkt. Många andra gånger har vi som letat oss dit faktiskt varit förtjänt av en sådan. Men det känns lite väl dumt att DIF ska få tre gratispoäng och en stor (nåja) säck bortafans-pengar varje gång vi är på besök, hehe. Skulle vara intressant att veta hur stor del av deras publikintäkter bortafans står för.

Mycket märklig match idag. Först det att Susse utgår efter en en situation som jag inte alls uppfattade (Där fick man för sin stillsamma skadeglädjen över Frölundas Andreas Karlsson. Hoppas det inte är lika illa här). Och sedan 3-0 i baken efter ett spel i 4 mot 4, 4 mot 3, 5 mot 3. Och då hade det bara gått fem minuter. Härligt!

Första kassen föregicks av en diskutabel retur av Karol. Vid de två nästkommande sa det bara pang. Visst, DIF är vassa i PP, men ikväll kändes de mer effektiva än än brukligt och lite väl tidigt. Efter våra olyckliga första fem så äger vi i mitt tycke perioden, skapar en hel del utan att komma riktigt in på kassen och vara först på returerna. Vi vinner också skotten med 15-10. Hade vi haft ett uns av DIF:s utdelning så hade oavgjort efter första inte på något sätt känts ologiskt.

Sedan hinner jag knappt uppför läktaren innan fyran letar sig in. Och så dog det hoppet som ändå fanns efter första. Där dog också matchen. Femman och sexan var bara likskändning av densamma. Och när det var dags för tredje perioden hade jag redan tackat för ögonsågandet och åkt hem efter att ha hört "klockan slår, klockan slår Djurgår´n gjorde mål!" ungefär tusen gånger för mycket.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Lumber Jack:

Men då spräckte ni ju i alla fall nollan...
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Frisco: 7-0 mot Juuuuvrgåårn,vad är det att hetsa upp sig över? Vi fick stryk med 11-2 i dagens korpmatch.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Frisco: Ja nu känns matchen bättre igen:-) det var snabb arkivinfo
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Dawidovski:

Djurgården - MODO Hockey
1 - 2
(1-1, 0-1, 0-0)

1999-09-23, kl 19:00
Globe Arena

Skott: 18-20 (6-9, 5-9, 7-2)
Utvisningsminuter: 6-6


Mål

Period 1
1-0
Lars Hallström (Björn Nord)
Inga kommentarer tillgängliga.
05:36
1-1
Pierre Hedin (Jesper Duus)
Inga kommentarer tillgängliga.
15:33

Period 2
1-2
Mattias Weinhandl (Andreas Pihl)
Inga kommentarer tillgängliga.
01:40

MoDos andra vinst mot Djurgården i Globen. MoDo hade full kontroll på matchen förutom de 10 första minutrarna och i slutet då Djurgården gjorde allt för att kvittera. En match helt i publikens smak med många chanser och snabba spelvändningar. Bäst i MoDo var Tobias Lundström i mål som visade att han förtjänade chansen att få vakta buren, beröm får även kedjan med Sedin, Sedin och Weinhandl samt backarna Hedin och Alavaara.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Paddan: Jag har faktiskt sett en modo seger i globen:-) det var det året när sedinarna och weinhandl sattes ihop och började snurra friskt runt om i hockeysverige!
undrar om det blev 2-1 till modo då? har iaf för mig det.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Kapp: Allt var bara en dröm. Bobby Ewing klev alldeles nyss ut ur duschen...
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Spännande läsning, från att vara så hemskt bra till att vara helt värdelösa på mindre än en vecka! Förmodligen några skadeglada timråiter som yttrat sig.

allehanda.se/sport/1.229459#articleComments
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Kapp: Dif gjorde 7 mål MODO gjorde inte några. Observera att detta var den långa analysen.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Kapp: Du glömde släppa shift-knappen.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
VAD HÄNDE?????
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Paddan:

Inte konstigt att det känns som att man bara sett förlustmatcher där nere.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Gusse:
2-1, 3-1;
1-2, 3-1, 4-3 e. straffar, 5-0, 4-1;
3-1, 2-1;
4-1, 2-5;
2-0, 5-3;
5-0, 5-3;
2-1 e.förl, 5-2;
4-2, 6-3;
3-1, 2-4, 2-1;
4-1, 4-2, 3-0;
7-0


Så ser den fina raden ut med matcher mot Djurgården i Globen eller på Hovet sedan säsongen 98/99:

23 Djurgårdsvinster, 2 efter straffar eller SD
3 MoDovinster

Så att säga att det var överraskande att vi skulle förlora idag tycker jag är ett felaktigt påstående. Att vi sedan kastar in handduken redan halvvägs in i första bytet, som det känns är väl en annan sak...
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Jag tycker att det är intressant att kidsen i DIF-klacken inte blev fråntagna sin heja huliganerna-banderoll och utslängda från arenan. Eller i alla fall det förstnämnda.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Poffa: Man funderar fortfarande på hur det kan ha gått om Svartvadet gjort 1-1 i början på matchen.Hadde Djurgården haft samma effektivitet ändå eller har Modo fått lite av den
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Paddan: Nä, men en Morrosova i lägenheten.
Kommentera

1086642 · »