1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480570 inlägg · 4078 ämnen

Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12

654488 · » Till forumet


Sv: Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12
Hur stor är sannolikheten att Mora är tillräckligt bra för att vi ska kunna slå dem, någon som vet?
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12
Frisco: Det bästa med dagens match var att periodpausen föll samman i tid med Herr Persson föredömliga insats mot pacifismens fula tryne. Klart som bara den att man ska ha matchstraff om man bara tar emot stryk utan att försöka försvara sig. Hur skulle det se ut om hela hockeyvärlden for omkring och lekte Gandhi? Tråkigt värre enligt mig.

Hade han dömt i Globen i afton hade MoDo endast haft en tre-fyra gubbar kvar i truppen. Det gäller att se ljuspunkterna.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12
Frisco:

Nejdå, det har jag varit. Från halv sju till kvart över nio, ungefär.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12
knaskamilla: Du kanske missade att vara social?
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12
knaskamilla: Äh, du missade bara såna höjdpunkter som när fyra! MoDo-spelare markerar en framstormande DIF-spelare givetvis med baklängesmål som resultat, eller när Damgaard och Enström för femtielfte gången i rad blev överspelade i egen zon. Eller varje tillfälle när DIF kontrade och alla MoDospelare var precis som bortblåsta.

Förstår inte riktigt vad Lückner menade innan match när han talade om att tempot varit rejält högt på träning och spelet sett riktigt bra ut. Det var då tvärtemot hur det såg ut i Globen.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12
Paddan: Nu undrar jag; Var ni lika urusla idag som mot BIF härförleden, eller var det ännu värre?
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12
Salle:

Tro om man kan få det till frukost imorgon. Är det hembakt?
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12
knaskamilla: Ja, vi lämnade tom lite åt dig fast Poffa propsade på att vi skulle äta mer.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12
Spontant känns det inte som att jag har missat något. Ska väl vara fikat då, kanske.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12
Vilken strålande hockeyunderhållning, vilken underbar domarinsats och sist men inte minst, vilken enorm stämning det var i Globen...

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12
Gusse: Känns som om det är ett måste med 3 poäng hemma mot mora på måndag annars riskerar vi att bli indragna i striden kring slutspelsstrecket
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12
Modoante: ha ha ha ..mycke troligt....
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12
Gusse: det är nog troligare att vi får upleva en ny istid innan modo vinner i globen
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12
undra vad som händer först..Brynäs seger över frölunda eller modo vinst i globen
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12

NuMo:

Nolltoleransen är total. MODO är sämst. Djurgården näst sämst. Undra om fyra dagar kan få det hela att ändra sig.

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12
Modoante: Idag var det juniorhockey från Modos sida. Öppna spjäll för DIF. Inte så underligt egentligen.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12
Modoante: 5-3 nu!!
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12
4-2 till djurgården nu är det kört.
Kommentera


Sv: Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12
Modoante: Heja MoDo!!!
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12
Poffa: 2-1 till modo Peter Öberg.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12

Modoante:

Weiderståhl är inte sann. De visar en tjej på TV och han häver ut sig "Det där är inte Svartvadet." helt apropå. TV när det är som bäst.

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12
Poffa: härligt pardavy.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12

audiblegiraffe:

Men nu är det 1-1. Pardavy.

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12
Hmm. Hehe, det blir nog aldrig mer seger för modo i Globen. Det är nog inte möjligt. 1-0 redan i baken.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12

Icing-Ove:

Enligt PPV så är han sjuk.

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12
Och var fan är Svartvadet nu då? Blek laguppställning, nu får de fan ta och vinna en match i Stockholm....
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12

Salle:

Ni kan be, men det kommer aldrig inträffa.

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12
knaskamilla: Jag man har ju ganska låga förväntningar inför kvällen men om det blir alltför bedrövlig kan vi ju be värden slå på HV71-VF på C+ istället.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12

knaskamilla:

Du är välkommen. Jag kan dock inte garantera att det finns fika kvar, råttorna kanske äter mig ur huset.

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12
Poffa:

Jag kommer helt enkelt upp när jag jobbat klart och ser om ni lyckats länsa kakfaten. Hockey, säger du? Ja, man hoppas ju verkligen att det är vad som bjuds ikväll. Att det inte blir en repris på måndagen. Känns inte helt lovande när det är match i Globen, dock.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12

knaskamilla:

Du skulle ju jobba kväll i kväll. Men vill du gå upp och fika så är du välkommen. Du kan även få se på ishockey, om du vill.

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12
Poffa:

Fika? Oj. Och jag har inte ens blivit inviterad. Det är som vanligt när det vankas fika.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12

Frisco:

Än så länge är det bara en sats ballerinakex och en sats Maryland Cookies. Men vi får väl se om jag hinner slänga ihop något innan jag får besök.

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12
Undrar vad Poffa har bakat?
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12
Modoante:

Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Mikael Zajkowski).

Backar:
8 Oscar Hedman
6 Tobias Enström

34 Tommy Wargh
7 Jesper Damgaard

3 Mattias Timander
32 Tobias Viklund.

Kedjor:
28 Miloslav Horava
39 Per Svartvadet
15 Andreas Salomonsson

40 Magnus Gästrin
16 Rastislav Pavlikovsky
89 Jan Pardavy

18 Peter Öberg
4 Mattias Hellström
11 Pasi Tuominen

19 Mikael Pettersson
13 Morten Green
33 Johan Nilsson
Kommentera

Djurgården - MODO Hockey 2006-01-12
Djurgården - MODO Hockey
Globe Arena
2006-01-12, kl 19:00



Kommentar
Efter debaclet hemma mot Brynäs handlar det om Djurgården borta för MODO Hockey.
- En ny viktig sexpoängmatch, där vi måste vara vakna och fokuserade från start för att göras ett bra resultat, säger Harald Lückner, tränaren.

Insatsen mot Brynäs senast är svårförklarlig, men sånt som händer.
- Tyvärr är det så och det kommer att hända igen. I viss mån är det väl tjusningen med idrott att det blir så här ibland. Hade vi bara fått 1-0 i början hade det förstås blivit en helt annan match.

Djurgården borta?
- Viktig match som sagt. Men på något sätt känns det som om vi just nu är bättre borta än hemma. I varje fall lovade Timrå borta i lördags en hel del. Men vi ska ha klart för oss att Djurgården just nu är ett mycket bättre lag än då vi mött dem tidigare i vinter.

- Djurgården har nyligen besegrat såväl Färjestad som HV, men samtidigt har de förlorat mot Mora. Vi vet att det blir svårt, men samtidigt också att vi har en klar chans.

Skadeläget?
- Hans Jonsson har ont i sitt tidigare skadade knä och har så haft ett par matcher. Han har bitit ihop då vi hade bara fem backar, men måste vila nu. Men i övrigt ser det bra ut och mot Djurgården blir det spel för alla våra tre JVM-backar eftersom Vladimir Sicak och MODO Hockey kommit överens om att avsluta kontraktet. Sicak debuterar för TPS Åbo på torsdag kväll.

Noterbart om laget
Noterbart 1:
Hans Jonsson knäskadad, Vladimir Sicak lämnar MODO och går till TPS Åbo.

Noterbart 2:
Tommy Enström, forwarden, är hemma och tränar med juniorerna.

Noterbart 3:
Tidigare resultat i vinter mot Djurgården: 2-4 (borta) och 5-2.

Noterbart 4:
Matchen Djurgården-MODO Hockey direktsänds i PPV, det s k Säsongskortet.
Kommentera

654488 · »