knaskamilla: Nej jag menar att det finns det minsta hopp om att du någonsin skulle känna igen ett vettigt och intressant ämne om det så hoppade upp och bet dig i näsan.
NordaBoy: Inga laguppställningar är släppta än... Åtminstone kan man inte få tag på dom via [url=stats.swehockey.se/]Swehockey[/url] trots att dom brukar finnas där en timme före nedsläpp.
NuMo: Låter bra att Hönqvist åker in i Jonasén. Det får han gärna göra många gånger, gärna om och om igen. Det får Bremberg göra också för den delen. Då har vi fått bort de två djurgårdarna.
Salle: vad är femmorna inför matchen? samma som förra matchen? borde nog byta plats med Fredrik Warg mot Molinder och Warg gå in med Steen och Öberg och Molinder med Jonasén och Tolsa och Yetman mot Wernblom!
Modo spelar frejdigt, men gör inga mål, trots flera goda chanser. Plötsligt kommer Bremberg på kanten i ett två mot ett läge när Modos spelare gör ett taskigt byte. Den han har med sig är Hörnqvist som gör mål hur lätt som helst. Det har gått åtta minuter av matchen.
- Det var ju grämligt det där sitter man och tänker framför teven, vi var inte värda ett mål i sjätte hålet.
Modo sätter högsta fart igen och skapar faktiskt ett par chanser till som mycket väl kunnat gå in. I stället tar plötligt Hönqvist pucken när Hasse Jonsson får ett felskär och åker in i Jonasén , eller nån. Plötsligt så är det öppet hela vägen mot mål och Oscar Hedman kör i all iver över Krizan i målet, just som han tänkte rädda. 2-0. Tiden: 10:22.
F.o.m. nu så faller Modos spel sönder. Djurgården spelar dåligt, Modo spelar sämre. Matchen slutar 4-1, eller 4-2 till Djurgården, samtliga mål av firma Brember/Hörnqvist.
zigge: Det riktigt stora minustecknet är väl vårt annat än positiva facit genom åren i Globen/Hovet. Det blir stortorsk. Bremberg och Hörnqvist gör hattrick innan första periodpausen.
Jag har en vän i Stockholm som sagt att hon ska sluta gå på MoDos matcher där nere. Jag tror att det kan vara avgörande. Plus att jag kommer att sitta framför TV:n. Det kan inte bli annat än vinst.
HOPPAS på vinst gör man ju !! Mina + - inför quällen: + MoDo har 1 match i bena, hoppas DIF e ringrostiga som MoDo o FBK va i tisdags. + REVANCH på DIF borta!! + Salle, Karol m.fl. vill visa var skåpet ska stå! + MoDo har vunnit genom 'smart' spel på sistone
- Var ihåligt försvar i FBK, blir DIF lika 'lätta'? - Tur att FBK INTE var så giftiga framåt, bommade massor! Tror inte Linkan o de andra missar så..
shinzawai: Själv tycker jag det var lite kallt om 9:an idag, och kaffet var gott vilket gjorde att jag var tvungen att slå många 7:or... fast inte fysiskt för det är förbjudet i skollagen, tror jag...
scim: Det är väl så det är. Nu handlar det inte om någon sifferlek utan vad man skall göra på denna dag. Men då jag tror att det handlar om något annat så kan det bli riktigt fult om man blandar in 6 i det hela. Nu fick jag en knepig syn framför mig. Adjöss till sömnen i natt.
"Jag bävar inför Djurgårdenmatchen. Speciellt att i frustration behöva se firma Bremberg-Hörnqvist köra igenom laget byte efter byte"
Det som är allra mest frustrerande är att Harald ofta låter vår 4:e line spela mot Brembergs. Jag har aldrig fattat varför Harald tillåter att det blir så. Han försöker inte ens undvika det. Hållberg, Salle och Svartvadet och andra defensivt bra spelare får gärna var på isen när den firman härjar. Ibland går det inte undvika, men karln borde åtminstone försöka. Hur många poäng har inte denna firma gjort mot oss. Det är säkert något slags rekord.
Jag bävar inför Djurgårdenmatchen. Speciellt att i frustration behöva se firma Bremberg-Hörnqvist köra igenom laget byte efter byte medan modospelarna mer eller mindre ser förlamade ut, oförmögna att stoppa deras attacker.