1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479709 inlägg · 4078 ämnen

Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29

1444028 · » Till forumet


Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29
Huge: de tar var tredje presskonferens, men då Monten verkar rätt korkad så har jag full förståelse för att murvlarna mycket hellre ser Hardy på konferensen. Speciellt nu när det blåser motvind.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29
Gidde: Det är nog media som INTE fattat rätt utan tjatat om Hardy och att han uteblir från presskonferenserna.
Underförstått: han vågar inte svara på murvlarnas kritik.

Om jag fattat det hela rätt så har dom väl ett rullande schema där man i förväg kommit överens om att ta ett visst antal konferenser fördelat på Hardy och hans ass tränare, vad jag förstår Montén i det här fallet.
Nåt som murvlarna borde ha förstått för länge sen, om deras tankeförmåga nu som vanligt inte hade blockerats av ivern och upphetsningen över möjligheten att få ett scoop pga Hardys "vägran"....     :-)
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29

spud:

Håller med. Vi har det där extra flytet som gör att vi går upp till en 3-0 ledning efter första. Men så jävla bra spelade vi inte, det var knappast så att vi spelade ut DIF, vi bjöd ju DIF på mängder av chanser i första, tänker främst på Meyers jävla blindpass i PP. Sedan hade dom ju en rad heta chanser utöver detta.

Nej detta var en match där det verkligen studsade vår väg. Men det är vi förtjänta av efter t.ex AIK matchen där vi inte hade det där flytet med oss trots att jag tycker vi var bättre än AIK sett till hela den matchen. 

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29

spud:

En ny back vore verkligen inte fel. Jag tycker också att det syntes tydligt att fjärdekedjan med Hedman, K-Fop och Westin fick stora problem när tempot skruvades upp.

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29
zigge: Såg du matchen? Det var virrigt och spelarna höll inte ihop laget. Vi hade enorm tur som kom därifrån med 3 poäng. 
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29

spud:Var spelet inte bra? SÅG du MoDo's mål? Jag tycket det var ryskt klapp-klapp, vid 0-3 0ch 0-4. Dock onödigt att inte stänga matchen vid pp:t 5 mot 3 , elr tom 5 mot 2,5 (DIFare utan klubba), det var möjligen det sämsta, o lite onödigt "bjuda in" DIF, men jag är oerhört jublande glad över FULL POTT på Hovet denna sässe! Har ALDRIG hänt förut.

Jag e mycket impad av Janos Hari.

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29

yngwie:

Kul att Hardy tar presskonferensen dessutom, det har han väl inte gjort så ofta förut om jag fattat media rätt?

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29

Såg nyss highlights från matchen.. alltså Freddy Meyers pass bakom ryggen på egen blå som sista man fick mig att vråla högt vid morgonkaffet. Herregud! Aja, det gick trots allt vägen. Skönt att tvåla till Djurgården ännu en gång på hovet. 

Vi är på gång! 

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29

yngwie:

Hoppla! Vad är det för ett litet kjoltyg de har hittat?

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29

NuMo:

Han såg ut att vara på förvånansvärt bra humör Herr Hardy.

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29

Lite efterprat. Hardy både sansad och träffsäker.

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29

Jag vet inte om jag sa det? Men förbannat skön vinst ikväll!

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29
spud:Vi vann alltså inte rättvist? Va skönt. Med tanke på hur den här säsongen varit så kan väl även vi få  ha lite flyt. Kollade lite matchresultat mot DIF i Stockholm under 2000-talet. Innan den här säsongen så hade vi en seger vid fulltid sedan säsongen 02/03. Alltså EN seger på 21! matcher eller 4,8% om ni vill. Nu segrar vi i 13% av matcherna. Det tar sig!
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29

Skönt med 3 poäng, men spelet var inte bra idag. Det fuskades med positionerna, och vi höll inte ihop laget som vi borde ha gjort på en bortamatch mot ett av seriens formstarkaste lag. Att vi kom undan med 3 poäng är bara att tacka och buga för, vi har dock haft otur några matcher så det ska inte vara nåt dåligt samvete över dessa poäng. 

Det stärker säkert självförtroendet att kunna åka hem med 3 poäng trots att vi inte spelade bra, det tyder ju på att det finns några kvaliteer i laget. 

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29
Frisco: Nä? Det är väl just därför jag inte tycker det är nå bra att han har ont i ljumsken?:P
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29
Monno: Har du missat att han opererat sig?
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29

spud:  På Twitter:
@dickaxelsson: Har mått bättre #kaninteljumskenochmagenblibra!

Magen är en sak, men ljumsken? Aj aj inte bra...

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29

NuMo:"- Han mådde illa. Det är därför, säger Modos assisterande tränare Ulf Samuelsson till HockeyExpressen.se. "

Undra förresten om det var Stig Kenne som tog det där kortet också? Kan vi hoppas på en före och efter bild? Kanske hakan minskat lite nu?

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29
NikkiNine: Ändå ligger vi på kvalplats. Det är hårt att ligga på topp. Eller nått.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29
Dream Team: Ja, tabellen visar mycket riktigt säsongen 1984/85 och inget annat.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29

Modo är det laget som tagit flest poäng efter uppehållet. Om ni undrade.

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29

supertr?tt: Säsongen 1985/86 i division 1 norra, när ni mötte storheter som CRIF, Östersunds IK, IK Polar och Antjärns IK, så var era största segrar 19-1 mot nästjumbon Bodens IK, som ni också krossade på bortais med 15-2, 17-1 mot serietåvan CRIF.

Matcherna mot Timrå då? Ja, ni vann båda mötena. Borta med 5-3 och hemma med 7-4. Här ska man veta att Timrå var inne i en kris modell större. Ja, lite som nu då! :) 
Men CRIF hade väl kanske en bra årgång med många SAIK-spelare i laget? 

Jag klistrar in tabellen här bara för att:

Division 1 norra 1984/85

Grundserien

MoDo AIK.....................18  15  1  2  172- 60  31 (+112) 
CRIF.........................18  12  2  4   84- 77  26  (+ 7)

Timrå IK.....................18   9  3  6   86- 74  21  (+12)
Östersunds IK................18   8  4  6   73- 69  20  (+ 4)
Tegs SK......................18   7  6  5   97- 96  20  (+ 1)
IK Polar*....................18   9  1  8   89- 95  19  (- 6)
Piteå IF.....................18   7  1 10   86- 94  15  (- 8)
Kiruna AIF...................18   6  3  9   75- 83  15  (- 8)
Bodens BK....................18   4  0 14   56-117   8  (-61)
Antjärns IK..................18   2  1 15   58-111   5  (-53)


*Sammanslagning 1977 av Sollefteå IK och Långsele AIF.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29

NuMo:

Hmm, det gjorde ju jag också. Nåväl. Jag har inte riktigt förstått hur det där med Live-betting fungerar. Kanske borde testa nästa omgång?

NikkeNine:

Denna seger var väldigt viktigt. Nu är det helt plötsligt helt öppet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29
Bra omgång. Vi tar en fullpoängare och de fem lagen närmast kring oss (AIK, LHC, DIF, Växjö, TIK) tappar alla poäng.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29
Bad_Brett: Stora och stora. Sammanlagt spelade jag alltså för 50 kr, vilka jag förlorade.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29
Jävlar va härligt de va att se Skröder näta! Vilket jävla slarv av djurgårdsbackarna direkt när målisen plockats. 
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29

NuMo:

Oj, du spelar med stora pengar!


Jag satte 20 kr på oavgjort mellan Luleå och Timrå, oavgjort mellan Växjö och AIK och förstås, MoDo-seger. 53 gånger pengarna.

Väldigt lukrativt att spela på oavgjort.

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29

Bad_Brett: Grattis. Jag hade inte marginalerna med mig den här matchen.

Själv satt jag och tvekade om jag skulle trycka på spelaknappen på Skröder som måskytt för 50 kr, så gjorde han plötsligt mål men jag blev så upphetsad när vi anföll att jag glömde trycka.

Sen spelade jag äntligen 50 kr på skröder när vi hamnade i nummerärt överläge, men då åkte karln ut. Som ett under levde spelet kvar in i tredje perioden tills dif gjorde mål.

Tänkte sen gå all in att modo skulle göra sista målet. 100 kr om 2.60 gånger. Precis när jag tryckte på knappen stängde man spelet. En liten stund senare gör Skröder nästa mål.

Huvudsaken är att vi vann. Ont om vinster har man haft gott om genom tiderna.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29
NuMo: Det är alltid skönt att vinna fler än hälften av så viktiga tekningar.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29

Modoante:

Det är fan inte bara!

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29
Bad_Brett: Sen borde 0-0 efter full tid och OT inte ge nåt av lagen några poäng alls. ;-)
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29
NuMo: Herregud vad skönt!

Trots ledning med 4-0 tycker jag vi stjäl 3 poäng ikväll.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29

NuMo:

1062 kronor i vinst på tipset också! Härlig kväll det blev till sist!

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29
Frisco: Vi kan konstatera att vi vann den viktiga tekningsstatistiken, det var det enda vi vann, furutom själva målsstatistiken i statistikprotokollet.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29
Modoante:Även tre raka bortasegrar..Nu får dom gärna börja ta treor på hemmaplan också.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29
bisterfinnen:Själv tror jag att jag nöjer mig med en Zeunertz Julmust
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29

Bad_Brett: Frugan har hela kvällen malt på till ungarna att: "Det här är inte bra för pappas hjärta. Kolla på han"

Själv råkade jag bara ha starkvinsglögg i skafferiet. Det smakar gott nu.

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29

Bad_Brett:

Mums!!

Själv tar jag en till enkel dansk och en skotte

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29
Bad_Brett: Jag tar en dubbel whisky jag. En för seger och en för (emot) min förkylning!
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29
Gusse:Det har dom nog inte gjort sen Sundsvall brann.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29

bisterfinnen:

Det här är inte nyttigt för mitt hjärta. Nu blir det segeröl för lugna mina nerver. Tur att jag råkar ha en Sierra Nevada Torpedo Extra IPA på kylning.

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29

Har Modo vunnit tre raka matcher i Stockholm förut?

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29
Gusse: Ojojoj! Sällan jag varit så nervös så länge. Men det gick ju vägen.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29

Gusse:

Yes.

Tack för dom tre poängen. Ska vi testa att köra på hela matcherna framöver.

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29
Onödigt nära men GRYMT skön seger!
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29

Gusse:

Så skön seger!!!

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29
Så jävla skönt mål
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29
Sawchuk: Det är fan inte över än. Men vi kan slå hur många icingar som helst, vilket är en fördel.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2011-11-29

Sawchuk:

Fan nu blir det svettigt igen...

Kommentera

1444028 · »