NuMo: Man måste peta skröder, han är åter sämst på banan. Sen finns det så mycket att jobba på för modo, 8 av 10 ser ju inte ens ut att våga spela offensivt, vi äger inte en meter av banan, vissa glider till avbytarbåset och uppför sig patetiskt på plan.
Berka: Det handlar väl snarare om hur man ska komma ifrån det faktum att oberoende av vilket lag man har så drabbas MoDo av något slags "Äh, vi har redan förlorat matchen"-anda i truppen så fort det är dags för match i Stockholmstrakten.
NuMo: frågan är om vi klarar spela detta (tråkiga) borta spel i ytterligare 20 min? Får dif ett mål så kan man nog räkna med att modo får spela siste delen av matchen i egen zon. Får däremot modo in en till så tvingas dif framåt ännumera vilket kan öppna för en spik i kistan.
Berka: Spelarna hinner inta med att komma på rulle eftersom man är så försvarsinriktade. Det finns alltså inga bra passningsalternativ på spelare med fart. Det är inte så konstigt att man bara lägger ut.
Gustafsson: Å gud vad jag önskar att modo slutade slå dessa rensningar, iceingar å lobbar, snälla snälla modo försök hitta passningsvägar efter isen ist.
Vi kanske spelar smart?! , Men hellvetes tråkigt att titta på......
NuMo: Varför trampar inte madsen in på mål?? Nu trampar han igång för att på sedvanligt es-vis vända ut mot sargen och invänta andra våg! Han ska trampa å gå på mål då är han som bäst!
Poffa: Intressant att ingen lägger märke till att rubriceringen blev "boarding", får ju hoppas att det har blivit något fel för annars förstår jag inte hur domarna resonerar.
Gustafsson: Onödigt att tokproppa någon i matchminut 2-3, men han ska ju spela fysiskt men han kanske borde komma in i matchen innan man åker runt och kör ihjäl folk. avstängning blir det, 3 matcher tror jag.