Sawchuk: Jag hoppas att jag har jinxat DIF. Körde ett livespel på dem när vi låg under med 0-2. Logikens alla regler säger ju att Modo då kommer att vinna eftersom jag aldrig vinner på spel.
zigge: Har också funderat på det. Det måste vara inskrivet i föreningsstadgarna att föreningen av tradition ska lida av Stockholmssyndromet, på samma sätt som man lider av Väsbysyndromet. Väsby ligger ju i närheten av Stockholm, så där finns en gemensam nämnare.
Och beror det inte på föreningsstadgarna så måste det bero på att Stockholm har ett hårdare vatten än genomsnittet i landet, medan man är van att åka på is gjord av mjukt vatten hemma i lyan, och det kanske påverkar skridskoåkningen och pucken rent fysikaliskt?
Om inte, så är det ett av världens olösta mysterier.
Bad_Brett: Varför gör aldrig MoDo en toppmatch i Fjollträsk? O varför gör aldrig DIF ett bottennapp mot MoDo hemma? Nåja, vad är väl en bal på slottet? Helt enl ritningarna att torska därnere. OKT's uppvisn skoj iaf. Samt faktiskt Picca's förvåning, "kan den där lille tackla omkull mig?"
Bad_Brett: Jag gillar att OKT försöker hålla sig lugn vid slagsmålet. Han står bara och håller i och tar det lite soft en stund. Sedan när Brodin trots detta fortsätter veva så tröttnar OKT och dänger upp Brodin, rejält.
Poffa: So far so good, men ibland ändrar ju tomtarna på beslut i efterhand. Men kaoz ska förbundet ha om de gör det, helt klart!
33.38 20 min MODO 55. TOLLEFSEN, Ole kristian GA-MI 33.38 20 min DIF 34. BRODIN, Daniel GA-MI 33.38 5 min MODO 55. TOLLEFSEN, Ole kristian ROUGH 33.38 5 min DIF 34. BRODIN, Daniel ROUGH
Poffa: Men Brodin gjorde ju illa sig och blev alldeles rosig i ansiktet? Och så kan man ju hitta YouTube-filmer på Tollefsen som måste tas i beaktande?
MorganaLefaey: I derbyt mellan AIK-DIF slogs Blomdahl och Printz. Ingen av dem blev avstängd. Om Tolle får MATCH för detta, då kommer jag göra kaoz med förbundet.
Bad_Brett: Jag tycker det ser ut som att MoDo är hemmalag och att DIF allt mer börjar slå ifrån sig för att försvara en 1-0-ledning. Livsfarligt ur MoDo-synvinkel, i och för sig.
Poffa: Problemet är ju att Pikkarambo är med i matchen.. Han har ju redan den korta tid han varit här gjort en del misstag som varit nära att resultera i baklängesmål och nu blev det dessvärre verklighet.