1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527873 inlägg · 4121 ämnen

Ejendal blir av , Kempis ??

Sv: Ejendal blir av , Kempis ??
knaskamilla: Jag undrar hur blir det om vi får en nya arena kanske inte H Höger finns där:)

Paddan: Ja, men man kan ju sätta dit en ny stol. Jag tycker att man ska rikta in sig på de kapitalsvaga stolarna.

NuMo: Men då är det väl bara att jämföra årsredovisningar mm, för enligt någon viss person på modohockey.se:s forum så är det ju bara företagsanställda som fått sina kort betalda av företaget som har sittplats i Kempehallen.
Undrar fortfarande var man hittar det där gratiskaffet som man tydligen också skall ha rätt till.

modoante:

Det KOMMER inte att finnas H Höger i den nya arenan, det har vi fått "löfte" om. Vi har också blivit förnekade rätten att sno med oss H Höger-skylten för att åtminstone få det att kännas rätt på vår nya sektion. Förjävligt.

Ni andra:

Jag tycker att man ska rikta in sig på att ge bidrag till den kapitalsvaga delen av H Höger. Bidrag utan att få någon stol tillbaka för det, alltså.

Rättelse angående H Höger i nya arenan:

Enda anledningen till att man drog tillbaka sin ansökan om pengar från Nutek var att man fått förhandsinformation att ansökan inte skulle godkännas. Anledningen till underkännandet? Arenan saknade en kulturistisk högborg och en samlingspunkt för alla hockeyälskare. Denj saknade med andra ord ett H HÖGER!

Poffa:

Det måste ju nästan innebära att de bestämt sig för att bygga H Höger ändå, om det nu är klart med byggandet?

knaskamilla:

Precis, jag räknar med att få en bekräftelse på att vi även i framtiden kan åtnjuta de härliga kopparna kaffe vid ett bord bakom H Höger. Den här gången med utsikt över hamnen istället för en vacker vy mot en skräpslänt.

Mer H Höger åt folket!!

Borde inte ett beslut komma snart angående arenan? Jag har för mig att det sades ugången av april, nu är det ju maj så...

jenza:

Var inte utgången av april räknat på en inlämnad (d.v.s. ej tillbakadragen) Nutekansökan? Fast ska man tro de högre makterna är det ju redan klart att den ska byggas...

Poffa: Lägg ner H Höger omgående. det sägs i gamla Hörnettskrifter att sjukdomar och annat elände drabbar de som har med H Höger att göra.

jenza: Om inte jag minns alldeles tokigt så skulle de väl ta beslut i frågan i mitten av maj.

knaskamilla: Det låter ju bra men "högre makter" låter lite skumt...

Frisco:

Nu var det ju inte så att H Höger var de sjukdomsspridande i sammanhanget. Det var ju helt klart så att diverse mindre pack i form av TIK-anhängare var de som (förmodligen helt avsiktligt) spred sjukdom omkring sig.

Själv står jag förresten (än så länge) över det här med att vara sjuk. Det är ju bara veklingar som blir dåliga...:)

jenza:
Alla satsar tydligen på att bygga ut.
SSK jobbar också på att få till övertagandet om Scaniarinken och sedan få till det med utbyggnad osv etc.

Ska Kempis byggas om oxå, eller?

Poffa: Gäller det även om söndagmornar, eller?

Poffa:

Det har jag inte tänkt på! Illvilliga TIKare...grr... Ska man se något positivt i det hela är det väl att även tre TIKare drabbats av magsjukan (fast vad är väl tre TIKare mot tio MoDoiter?).

Lelle:

Nej, Kempis skall inte bygga om (ifall inte makten över arenan skulle råka gå till en viss SAIKare helt plöstligt). Det blir en ny arena i hamnen inne i stan.

knaskamilla: Plöstligt? Kan man skylla på uttorkning, måntro?

Lumber Jack:

Givetvis. Söndagmornar skall man vakna klockan 07.30 med ett leende på läpparna och lagomt utvilad. Gör inte du det varje söndagmorgon?

Poffa: Nog kan det tänkas att jag ler ibland vid den tiden, men då kommer sjukdomen framåt middagstid istället...

« · 391815