1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532584 inlägg · 4126 ämnen

En familjeaffär

Sv: En familjeaffär
Björn VII: Albert var väl ganska duktig i hockey som ungdom? Var han inte med i TV Pucken för Norrbotten?

Jag håller med Albert när han säger att vi svenskar inte har fattat hur stort detta är.

Björn VII:

Haha...älska Albert!

"Om sex, sju år när "Zäta" är bäste svensk i poängligan på tjutredjeplats sådär..."

Och Albert ska föreställa norrbottning. :-)

Frisco:

Bara så att du vet: En pojke med likadan tröja som dig börjar alldeles strax att spela hockey, nog för att Jimbo har fin klädsmak för att vara svensk tränare med att slå på webbradion från USA är nog att föredra. Det känns ungefär som man lyssnar på fotboll när man har Knghts-sändningen på, av någon anledning.

Men det är självklart ditt val.

Frisco: Rich Bronilla har gjort mål för Team Brithén.

Finalen efter 1 period: Belfast 1 London 0.

Lumber Jack: London Knights vann semifinalen i Brittiska slutspelet mot Nottingham Panthers med 4-3. Det avgörande målet inprickat efter 59.59.
I mål för London stod den evigt unge ÅKE LILJEBJÖRN (född 1962).
Imorgon är det final mot Belfast Giants som vann mot Sheffield Steelers på straffar.

Ludvika HC dominerar alla slutspel.

LumberJack: ehm, det finns ju en turnering som heter World Cup, med landslag. Men jag förstår vad du menar och har ofta själv lekt med tanken =)
Modo skulle verkligen stå sig bra. Men det finns säkert många kanadensiska lag som har bättre bredd. Lag från Ontario, Quebec, områden kring Montreal osv...

Tunt framåt??

Ingen #6 på backen?

Lumber Jack: Ludvika Hockey Club skulle inte hävda sig speciellt bra i en sån turnering. Men vi har ju Ronnie Sundin och Jonas Frögren på backen och Åke Liljebjörn i målet. Lite tunnt framåt kanske?=)
På tal om Liljebjörn så spelar ju han i Brithens London Knights som fått målvakten skadad till slutspelet. Då kanske Åke får hoppa in och se till så Brithen blir Brittisk mästare?

En familjeaffär
Thontorn två ass i afton, det innebär att det endast är en familjeaffär. Men den fråga som kanske är av störst intresse har ännu inte börjat avhandlas. Om det nu promt ska spelas en World Cup-turnering vore det inte då, för att kunna kora en värdig vinnare, så att MoDo borde få ställa upp som ett eget lag? Jag menar vilka i världen är bättre på att spela hockey än Västernorrlands enda stoltheter? Jag bara frågar.

« · 259648