1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482702 inlägg · 4079 ämnen

En Timrå Tattare enligt er

« · 1447675 Till forumet


Sv: En Timrå Tattare enligt er

Gustafsson:

Så du menar på fullaste allvar att delar av det här gänget aldrig har stått på klackplats? I sådana fall jag har jag blivit felaktigt informerad, för informationen jag har fått är att de misskötte sig UNDER MATCHER i bland annat SCA-cupen.

Kommentera

Sv: En Timrå Tattare enligt er
Bad_Brett: Återigen: Robbins avgång har inte med klackens beteende att göra som du försöker få det till. Det har istället rört sig om ett gäng som sedan starten har motarbetat Lumberjacks som officiell supporterförening.
Kommentera

Sv: En Timrå Tattare enligt er

Ambroo:

Det har ju naturligtvis sin förklaring i att det är mer laddad stämning just mot Timrå (lite som när Djurgården och AIK möts).

Men sedan gäller det att vara tydlig med att två fel inte gör ett rätt. Det är givetvis helt oväsentligt att det finns Timrå-anhängare som kastar flaskor och spottar. För mig är det otroligt främmande hur folk kan gå på match missköta sig så enormt. Ytterst få skull få för sig att skrika könsord till främlingar på en biograf eller en matsal. Varför begrepp som sunt förnuft, respekt och empati skall försvinna så fort människor kliver in i en ishockeyhall är ett mysterium.

Det som är tråkigt är att jag egentligen älskar att sjunga i grupp. Jag skulle gärna vara en del av en grupp som kunde stå och sjunga pampigt och sedan kunna gå ut och ta en öl ihop, men med tanke på hur klackkulturen ser ut idag är en sådan sak otänkbar. Istället skall det skrikas, brölas och svinas som om de vore studenter från Konstfack.

Kommentera

Sv: En Timrå Tattare enligt er

bj21: Ja, jag vet. :) Står på samma sida av ståplats som dig och vi har nog både du och jag sett vår beskärda del av rötägg som står i vår klack. Och även sett dessa personer ta sig över till vår del av stora stå när de vill mucka med motståndarna - tyvärr.

Men jag gillar ändå ideén och visionen som många av grabbarna i Lumberjacks står för och det engagemang de lägger ner i det hela. Därför jag reagerade lite. :) Tycker att de förhöjer hela upplevelsen att gå på match när de fokuserar på att stötta vårt lag.

Kommentera

Sv: En Timrå Tattare enligt er

Bad_Brett: Det är jag säkert, men nu syftade jag till bortaklackarna som har besökt oss de två senaste säsongerna. Det är väl egentligen bara Glenns armé som inte varit på plats.

Vad klackarna sysslar med hemma eller borta hos andra kvittar denna gång. Jag hoppas iaf på bättring nästa gång i plywood arena.

Kommentera

Sv: En Timrå Tattare enligt er
Dexter : Läs om mitt inlägg.
Kommentera

Sv: En Timrå Tattare enligt er

bj21: Är det så pass illa? Fy vad trist.

Kommentera

Sv: En Timrå Tattare enligt er

Gustafsson:

Jag bryr mig inte för öre vilken grupp de har tillhört. Det väsentliga är att de står i klacken, brevid Lumberjacks, och förstör. Som jag har förstått det gjorde Robbin sitt bästa för att försöka upprätta hålla en god stämning i hela klacken (alltså inte bara Lumberjacks), någonting han fick ta emot oerhört mycket skit för.

Kommentera

Sv: En Timrå Tattare enligt er
Bittesehr:Du har rätt men det är så lätt att hamna på tikarnas nivå och dra alla över en kam! ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: En Timrå Tattare enligt er

Ambroo:

Ja, vi Modosupportrar är verkligen ondskefulla människor. Så fort vi vinner en match tappar vi all ödmjukhet och börjar prata om SM-guld. Så fort vi möter Timrå beter vi oss som svin.

Ni däremot är ju fläckfri. Trumpinnarna som slängdes mot Modo-klacken efter kvartsfinalen 2007, eller de stulna flaggorna, eller de inslängda glasflaskorna, det har aldrig hänt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: En Timrå Tattare enligt er
Bad_Brett: Nu var det väl snarare så att Robbin avgick p.g.a trakasserier från ett gäng tidigare The Reds-anhägare.
Kommentera

Sv: En Timrå Tattare enligt er
Bad_Brett:    K L O C K R E N T !!!    
Kommentera

Sv: En Timrå Tattare enligt er

Ambroo:

Nu är du orättvis. Både Djurgården och Linköping har betydligt större problem. Till viss del HV 71 med sina slipshuliganer.

Faktum är att jag blir otroligt upprörd när jag tänker på Djurgårdens klack. De är precis lika goda kålsupare som råttorna, men ändå skall de hyllas som en av Sveriges bästa. Deras facit inkluderar slagsmål, inkastande av stolsdynor på isen och hällande av urin(!) på motståndarsupporters.

Djurgårdens hemmapublik är värdelös. Om stupfulla, brölande tonårsgrabbar som kan exakt EN ramsa ("Hardy Nilssons järnkaminer") är definitionen av en bra publik, så inser jag att det är dags att sluta se ishockey på plats.

Kommentera

Sv: En Timrå Tattare enligt er

J F K: Vilken del av det jag skrev tycker du att jag har oerhört fel i?

Att det finns många fler i klacken som sköter sig bra än de som sköter sig dåligt?

Att döma ut en hel klack som en belastning för att det finns personer i denna stora grupp som inte kan bete sig som folk?

Kommentera

Sv: En Timrå Tattare enligt er

Just beteendet i Modoklacken var något jag försökte diskutera i på Lumberjacks forum i tråden för klacken.

Det jag lärde mig där var att jag och min bror, som delar min åsikt om att klackens beteende många gånger kan vara pinsam, tydligen är dumma i huvudet som tycker just så.

Hehe. Ungdomar.

Kommentera

Sv: En Timrå Tattare enligt er

Bad_Brett: Nu säger jag inte att TIK har världens bästa klack, men det mesta som går att hämta därifrån är faktiskt historia. Där har det iställer dykt upp en ny klick av grabbar under 20 som verkligen har fått klacken att leva igen. Tråkigt nog så är det bara att konstatera att modoklacken i dagsläget endast är slagen av råttornas dito.

Kommentera

Sv: En Timrå Tattare enligt er

Ambroo:

Vi får inte glömma bort ordföranden för Lumberjacks avgick delvis för att han inte orkade med allt bråk i klacken.

Som jag har förstått det så var målet med Lumberjacks att alla skulle vara välkomna att sjunga att ha roligt, utan att någon missköter sig. Men som väntat ploppar det upp grupper med idioter som tycker att det är för mjäkigt och bestämmer sig att förstöra. Och tyvärr verkar det som att de har lyckats.

Kommentera

Sv: En Timrå Tattare enligt er

zigge: 98% är väl lite väl mycket va? Förutom bengal, eller vad det nu var, så bars minst fyra stycken ut ur hallen. Lägger man till alla fina ramsor och de gulliga 13-åriga flickorna som stod och skrek, "SUG KUK!", så ger det nog ett större antal.

Det är inget snack om att er "klack" ballat ur de senaste säsongerna. Det är alltid stök när de är på besök.

Kommentera

Sv: En Timrå Tattare enligt er

J F K: Ja, och nej. Dvs vår klack är ABSOLUT inte en belastning, c:a 98% sköter sig o jobbar på bra, MEN den/de ärthjärnor som vill vara 08-liknande o tänder en bengal, DE ska jagas, förföljas, rannsakas o hängas ut rejält! Finns inget försvar för sånt vansinne.

Jag skulle absolut inte vilja gå tillbaka till de åren, då "MoDo-läktaren" gapade tom i Proppskåpet, o TIKarna verkligen ägde hemmahallen.

i FC är det ett bra hemmastöd, men tyvärr lite gränsfall på vissa "hatramsor" ibland. Gårdagens "TimråT..are" kunde iaf jag varit utan.

Thin line to walk on...

Kommentera

Sv: En Timrå Tattare enligt er
Bittesehr: Jag tycker att du har oerhört fel. Många supportrar hävdar att "det är bara en klick" osv. Så är det säkert i alla fall där saker gått snett såsom stockholmsklubbarna i fotboll för att ta ett tydligt exempel. Saken är ju den att alla supportrar dras över samma kam av "svensson-supportrarna", så det är tyvärr inte så att resten av klacken klarar sig. Misssköter sig ett fåtal så får alla lida!
Kommentera

Sv: En Timrå Tattare enligt er

bj21: Det finns personer i klacken som sköter sig dåligt och det finns många fler i klacken som sköter sig bra.

Att säga att vår s.k. klack är en belastning är därför inte vidare bra formulerat. Bättre att säga att det finns vissa individer som är en belastning. (Precis som i alla andra supporterskaror, vilket i sig inte är en ursäkt för de som förde sig illa i vår klack)

Kommentera

Sv: En Timrå Tattare enligt er

J F K: De danska roliganerna är väl just denna typ av klack, men fenomenet kanske inte har spridit sig över sundet än? Möjligen att 80-talet hade en del liknande, "fredliga" klackar, HV:s klack Klapp & Klang var ju rätt omtalad på 80-talet och jag fick intrycket av att de var rätt schyssta, de röstades väl fram som landets bästa klack om jag minns rätt.

Hur vår egen klack MoDo Wings var i sammanhanget har jag dock ingen aning om, men det kanske var lugnare på den tiden rent allmänt jämfört med nu? Bortsett då från att Black Army och Blue Saints satt och sköt fyrverkerier på varandra under matcherna...

Kommentera

Sv: En Timrå Tattare enligt er
bj21: Absolut. Frölundas griniga gubbar kallade sig goa gubbar (och gör det fortfarande) samtidigt som de försökte med just detta. De fick en del positivt gensvar, men har hela tiden haft svårt att hålla sin linje. Dock är det verkligen något jag skulle vilja se från vår klack. Jag ogillar starkt när man hela tiden ska hata osv.
Kommentera

Sv: En Timrå Tattare enligt er
bj21: Jag måste få kommentera mig själv. När ska en klack skaffa sig ett rykte om att vara ett glatt gäng som alltid finns där för laget och skiter fullständigt i motståndaren? Tänk att var först med det beteendet! Det skulle skapa ett mycket större och bredare stöd för laget runt om i landet.
Kommentera

Sv: En Timrå Tattare enligt er

Poffa: Jag kommer speciellt att tänka på en av deras ”proffstyckare” som alltid (med rätta) är upprörd över de tillmälen som klacken fjantar på med. Problemet är väl trovärdigheten hos denna skribent när samma person ständigt skriver om just modolider, inavel och extrafingrar mm. Tror inte ”han”? besöker FC så ofta och har väl inte därför hört på Timrå-klackens varianter.

Det är inte ens fel att två träter. Det kanske inte ens är fel!

Och ja! Vår så kallade klack är absolut en belastning.

Kommentera

Sv: En Timrå Tattare enligt er
Mappe: Däremot är våld aldrig ok. Kastande av grejer är inte heller ok, vare sig det gäller matchprogram, mynt, flaskor, trumstockar eller bengaler.

Eld och arenor är dessutom en väldigt dålig kombination!
Kommentera

Sv: En Timrå Tattare enligt er

Nybbe: Äh ,var inte så jävla pk. Hockey är känslor, det ges och tas. Så skall det och måste det vara.

Alla Modo___er: Grattis till en väl genomförd match!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: En Timrå Tattare enligt er
Nybbe: Nog för att jag håller med dig, men kom för f*n inte här å kasta sten i glashus!
Kommentera

Sv: En Timrå Tattare enligt er

Nybbe: Vadå, kan du förvänta dig något annat av personer, som enligt Timråklacken, är inavlade med trasiga DNA-stegar?

P.s. Drar det inte lite kallt i glashuset nu, med alla inifrån krossade fönsterrutor?

Kommentera

Sv: En Timrå Tattare enligt er

Nybbe: Det är inte okej att slänga bengal, det är inte okej med rasistiska uttryck. Modoklacken ska uppföra sig, annars är de en belastning.

Men sopa framför egen dörr, hela er jävla gästbok kallar oss för Modolider. Så länge ni håller på med det så ska ni nog sitta jävligt still i båten.

Kommentera

En Timrå Tattare enligt er

Fy Fan vad dåligt detta är ,den klack ni har som far runt till oss och skriker dessa nedlåtande ramsor åt publiken ALLA I TIMRÅ GåR PÅ SOC och visar fingrar hela tiden är en skam för er.

Sedan den dåre som slänger Bengaleld i eran klack ,vad är det för supporter!

Vad har detta med HOCKEY att göra.

Ägna er att heja på erat lag och inte HÄCKLA publiken.

Kommentera

« · 1447675