1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 532805 inlägg · 4126 ämnen

FA-cupen

FA-cupen
[1992: Wrexham-Arsenal 2-1
Wrexham låg sist i trean, Arsenal var tvåa i Premier League - och topplaget tog till och med ledningen med 1-0. Men två osannolika hemmamål de sista tio minuterna ordnades 90-talets första, största skräll.]

Idag Farnborough-Arsenal [på Highbury]. Ska vi dra till med 1-1?=)

I övrigt.3,5 timmar kvar till Luleåslakt.

Sv: FA-cupen
Frisco:

Mystiskt, vem kan det där inlägget vända sig till? Jag låter Björn ta hand om dig senare.

FA-cupen är en underbar idrottshändelse. Jag blir lika glad när nästan varje år något pajasgäng ifrån amatörserien sänker något proppmätt Premier League-lag. Finns det någon motsvarighet överhuvudtaget i världen till denna cup? Då menar jag alltså vilka som får delta och vilken enorm prestige det är att vinna.

Visst, 1-1 finns det en rimlig möjlighet till - i halvtid - men snarare 0-0: Arsenal ställer ju i princip upp med B-laget. Händer det så skickar Wenger in några av de stora pojkarna, och sedan kan jag inte tro att de ska lyckas förlora.

Hur är det, är det inte i FA-cupen, som det blir omspel vid oavgjort? Har för mig att det ibland har krävts fem matcher för att avgöra. Härligt England: Våga vägra Golden Goal, Sudden death, och annat otyg.

westerlind: Det blir omspel om första matchen slutar ovgjort. I omspelet blir det förlängning och straffar.
Jag har sett 2 FA-cupmatcher. 8 februari 1995 4 omg omspel mellan Chelsea och Millwall. 1-1 vid full tid och 5-6 efter straffar. 14e februari 1998 5 omgången mellan West Ham och Blackburn. 2-2 slutade den matchen och Martin Dahlin fick nöta bänk i alla 90 minuterna.

Frisco:

Poor Frisco went to Hockeysnack and won **** all, som den N17-stackare du är misslyckas du självklart med att se det polemiska självmål du just begått. En påminnelse om Mickey och hans kompisar från 1991 är självklart inget som lyckas sänka modet på en Arsenal-supporter för fem penny.

Säg så här: Hur presterade Scum för elva år sedan - hur presterar de idag? Nej du supporter av kroniska medelmåttor, det blir bakläxa för dig - The Great Divide av Alex Fynn och Olivia Blair om&omigen tills that smirky face är wipe-at långt ner i Seven Sister roads rännsten. :-)

Som ett bevis på min totalt rädslolösa approach till dagens match bjuder jag på en bild av min favoritreplica genom alla år. Tänk att, den av en händelse går under öknamnet "mashed bananas". Tänk va!

Björn VII: Där fick han.

Björn VII:

Farnborough - Arsenal 2-0 i halvtid.

Vad är det här? Ska vi behöva inta en ödmjuk attityd? Hellre än att tvingas göra det inför mannen från Nygatan så kommer jag att vara på okänd ort ett tag framöver.

westerlind:

Fin arena har de också Farnbårrå, ganska vågat med Art Deco-läktare må jag säga, något annat än rucklen av korrugerad plåt, plast och dylikt som det bjuds på i N17.

Björn VII: Warg verkar skottvillig idag..

Wewillwintoday: Flera heta chanser av MODO, nära 2-0...

Wewillwintoday:

Och Lulä-klacken är behagligt beskedlig - Fuck Övik, sa Bull.

Björn VII: Hörde det. Hmm.

Hoppas Lehtinen får sätta dit sitt första i Elitserien idag..

Wewillwintoday:

Nåja, det måste väl ändå ses som någon form av evolution från deras sida. De är varken nakna eller tokroliga längre, aggro-epoken är här istället.

Antos 2-0 i tom bur säger jag.

Björn VII:

Nu får du väl skärpa dig. Här ligger Arsenal under med 2-0 mot ett plommongäng och du börjar lalla om korrugerad plåt. Hur ska vi någonsin kunna undgå att bli påminda om denna nesa av den odräglige mannen från Ludvika?

westerlind:

Du har självklart helt rätt, vi får sätta vårt enda hopp till att Lumber Jack och Co. har preparerat honom ner till apstadiet, i och omkring den rosa bilen.

Håll tummarna!

(I övrigt: Peter Hirsch - Hvergang!)

Björn VII:

Nämen, en plockhandske - coolt!

Björn VII: Idag bugar, bockar man och tackar HIRCH för sin gudomliga plockhandske!

Härlig seger!!

Wewillwintoday:

Hehe...idag håller jag med dig till 100%, ju! ;-)
Men nu fimpar vi fotbollstråden va?

« · 199955