1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 528224 inlägg · 4121 ämnen

Färjestad - MoDo 17/2-07

Sv: Färjestad - MoDo 17/2-07
hellge: Spel' upp Mo-Do, Mo-Do spel' upp.

Frisco: 1965, the year of the butt-masar (and almost butts).

Ludvika FFI smiskar IFK Nyland i norra kvalserien, i Nyland. Rolf Persson visar rumpan för Ådalen.

bjorn.grunka.se/lager/ludvikaffi.jpg

Avesta BK får smisk i Karlstad i södra kvalserien, på samma isyta som Zacke/Karol kommer att sätta sig på idag. ABK med Leksands-tröja, FBK med älghorn, färgkombination okänd.

bjorn.grunka.se/lager/avestabk.jpg

Alfred Awful:

När jag extraknäcker som stuvare i Husum brukar det komma ett gäng Rundviksstuvare. Trevliga gubbar och starka. Det krävs när man lossar dessa sydamerikanska jättebåtar med eukalyptus.

Men nu är det match. Jag sa:

ANDRA SIDAN ÄR NI KLARA!

BUUUUH!

ANDRA SIDAN ÄR NI KLARA!

Frisco: Exactly, det krävdes nog ett 1970-, 1980-, och 1990-tal innan Rundviksbor helt plötsligt bara var en del av Nordmaling. Eget hockeylag hade IFK Rundvik en kort period också.

För övrigt är det the Bylund of all Bylunds som har rett ut det här med Öberg åt mig.

Alfred Awful: Nej nej. 1,5 mil. Två helt olika samhällen. Nu två olika kommuner. Däremot fanns det många från Ludvikatrakten när Morgårdshammar var i allsvenskan som var smygsupportrar på plats på Hagvallen.

Salle: *Host* är han inte från Rundvik?

Men det kanske jag ska dumpa i en bloggkommentar.

Frisco:

Nordmalings bidrag till elitserien..

har insjuknat i feber under natten. Detta innebär ingen Peter Öberg ikväll. Övriga förändringar verkar vara att Hedman går in istället för Adam som börjar på bänken. Snart dags för värmning på is..

Frisco: Om man träffar NCC-märket räknas det då som en "Turning Torso"?

Poffa: In med Baxter.

Paddan: Jag säger bara en sak. SOPA!

Poffa: Knepigt att Adam, som var en av de bättre backarna förra matchen, får sitta på bänken när Mr 99% felbeslut får spela i samma backpar som Hasse. Fast det kanske är en fördel att ha en pappa som basar över vaktmästare.

Poffa: Var är Foppa?

Och Peter "Foppa" Öberg är inte med. Wargh in i stället.

29. MOLINDER, Andreas 4. HELLSTRÖM, Mattias 34. WARGH, Tommy 
 4th Line 38. ANDERSSON, Adam  

19. PETTERSSON, Mikael23. BLATNY, Zdenek 28. HORAVA, Miloslav 
 3rd Line 35. HEDIN, Pierre5. JONSSON, Hans 

59. DÖME, Robert39. SVARTVADET, Per 17. KUUSELA, Kristian 
 2nd Line 32. VIKLUND, Tobias3. TIMANDER, Mattias 

10. SKRÖDER, Per-åge20. STEEN, Oscar 12. MORRISON, Justin 
 1st Line 6. ENSTRÖM, Tobias8. HEDMAN, Oscar 

Goalkeepers 60. KRIZAN, Karol 
 30. ZAJKOWSKI, Mikael 

MODO Hockey

Adam Andersson är tydligen sjunde back idag.

shinzawai: jo fan... idag tar dom nya tag.. kul oxå att vi har 3 av 4 vinster mot fjollorna från byn... nä upp , spela smart å aningen grishockey.. så kan kexchokladjönsson å co: få de jobbigt ;)

Berka: Jag vet inte om jag vill kalla Modo loja, bara.. dåliga. Dåliga pass, dåliga dragningar, långt mellan lagdelarna, stod inte upp på blå. Snarare okoncentrerade än oengagerade tycker jag. Det såg ut som HV 71 - Malmö, inte Hv 71 - tabelltrean Modo.

Nya tag idag, 0-0!

shinzawai: men jag har hört (då jag inte såg matchen ) av många att de tyckte de såg lojt å tafatt å allmänt segt ut.. som om man nästan gett upp efter första...

Berka: Man skapade faktist en hel del första 10-15 av första perioden.

Paddan: harld var ju relativt nöjd med första perioden av hv-matchen åsså att man kämpade å slet i varje närkamp... hmmmm =/

qwertas: På tal om jämförelse så hoppas man ju att spelarna inte sparar på krutet så att de orkar gå på melodifestivalefterfest utan att de spelar ut ordentligt i eftermiddag. Mot HV såg det ju mer än lovligt virrigt ut och det såg ut som att många av spelarna helt glömt bort hur man spelar hockey under detta landslagsuppehåll.

Paddan: Givetvis, när jag säger jämförelse så menar jag också en fullständig jämförelse. :)

qwertas: Kommer ni då att jämföra såna väsentliga saker som kaffet, ismaskinerna och hur snabba arenabesökarna på respektive ställe är från sittplats till sportbar?

Paddan: Det har varit väldigt populärt. Besökare från lite olika delar av europa.
Senare under dagen kommer ett litet reportage i bloggform där vi jämför LLA mot Banken. Fanns önskemål om detta och eftersom vi lyssnar på läsare så kommer det ett sådant. :)

qwertas: Det är bara att hoppas då att det varit ett stort intresse för bloggen. Lite korta och kärnfulla texter med intressant och kanske ibland oväntad information borde väl kunna fungera som lite av en motpol till mer officiella nyhetsrapporteringar på hemsidan.

qwertas:

Fiffinurligt...

Paddan: Vi skall väcka frågan med berörda inom föreningen, jag har i och med denna blogg fört lite statistik och kommer där visa hur pass mycket intresse det finns för en sådan här tjänst.

Poffa: Just ja, den där avdelningen med livechatt mm som inte använts sedan man testkörde den för ungefär ett år sedan. Men det är väl trevligt att kunna locka med något sånt, det låter ju bra på pappret i varje fall.

Paddan:

Förmodligen för att de inte har:
1. Fantasi
2. Ork
3. Tid

shinzawai: Jag är beredd på 59 minuter Aaaaaaaaargh, Neeeeeeeej, Men för helvete domarn, Hediiiiiiin blandat med 1 minut Jaaaaaaa

Paddan: Hmmm, du menar ungefär som den där avdelningen i forumet där spelare, ledare och kansli skulle skriva en massa? Den avdelningen som man bara kom åt om man var medlem i MODO Hockey? Den avdelningen som det nästan inte skrevs alls i?

Ja, varför inte.

Lumber Jack: Funderade på en sak, varför inrättar MoDo Hockey inte en egen blogg på hemsidan där inte bara fasta skribenter utan även spelare och ledare kan lämna bidrag. En liten inblick i "vardagslivet" i föreningen, med andra ord.

Får vi se någon hockey idag eller blir det 60 minuter frustration över spel, motståndare, domare och kommentatorer?

Paddan: Vi bjuder väl på länken igen, för de som missat den.

Riktigt kul att läsa bloggen från "roadtrippen"

"Kim Staal var en gång i tiden världens minst neutrala expertkommentor i webbradion." För att inte tala om hur intressant det var att höra när det konstanta pipandet av inkommande SMS från Staals mobil ljöd genom etervågorna

Paddan: Drömhus Therese. Hon såg man live på gamla Saga i Östersund i mitten på 90-talet. Singback med ett dat-band som strulade, mindre professionellt, men vad gjorde det?

Gidde:

Att du inte slog till på mina biljetter då, medan jag var magsjuk och försökte sälja dem.

hellge: Jodå, jag är väldigt nöjd med kvällen. Vi får trösta oss med att vad gäller tävlingsbidrag så slår vi Jönköping med hästlängder.

Jag gillar Magnus Carlssons låt (hans kvinnliga dansare såg ut att vara något i hästväg, ska bli intressant att se hur de ser ut i tv men de såg riktigt läckra ut) och Sebastians låt är inte dum den heller.

Therese Granqvists bidrag kan nog bli någon sån där trackslistanhit. Sheidas etnolåt var väl lite väl annorlunda, även om jag tycker den hade sina poänger. Fast Sheida och tjejduon Miss Match får nog räknas som de två sämsta bidragen. Även om man såg, när man jämförde med bilden på de storbildsskärmar som SVT hade med sig, att det är en för jävligt kass bild på vår mediakub.

Med Nanne vet man aldrig, det var inga såna tecken idag i varje fall. Men när någon gubbe vrålade "Heja MoDo" under omröstningen kunde man se hur Nanne gapskrattade. Hon struttade runt i bästa Tina Turner stil och for upp och ner i någon slags plattformsskapelse.

knaskamilla:

För en gångs skull är vi helt överens!!

Synd att det var så länge sedan jag såg honom live....

Paddan:

Var det bra då?

Kan vi inte få en kort lägesbeskrivning inför morgondagen. Kommer Nanne ha NuMo-tröjan som klänning?

Frågorna hopar sig...

Paddan:

Jag har varit och tittat (och lyssnat) på Janne Bylund, jag. Han är rolig.

Frisco: Äh, vadå, jag har ju varit på schlaaaagergenrep ikväll! Tråkigare kan man väl ha, förmodar jag

Frisco: Inte alls! Jag har fått ett fint gensvar på lanseringen av min tröjsajt. Känns i nuläget ganska riskfritt att trycka upp 1000 gettröjor...

Wayne Gresky: Du verkar ha tråkigare än vanligt.

Paddan: Du verkar ha tråkigare än vanligt.

Paddan: För att han är en fegis och inte vågar stå för sina handlingar?

« · 835299 · »