1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480359 inlägg · 4078 ämnen

Färjestad-Modo 29/10 2005

605122 · » Till forumet


Sv: Färjestad-Modo 29/10 2005
MoDo-PATTE: Märkligt händelsefattig match med häpnadsväckande lite kroppskontakt, märktes att Ledin och Frögren inte var på isen igår.
Krizan hade en betydligt svårare match än Hento, inte minst på grund av de två 3-5 lägena i första perioden men enligt Expressen så var det världsklass över Hentos målvaktsspel igår.

...och domaren var ju på isen igår, tror jag.

Måste faktiskt säga att PPV-sändningarna har gjort en ordentlig uppryckning jämfört med fjolåret. Nu hittar kameramännen 95% av gångerna den del av isen där det faktiskt händer någonting.
Kommentera

Sv: Färjestad-Modo 29/10 2005
Modoante: jorå dom lira rätt bra för att vara bortamatch o boxplay spelet var bra. Krizan storspelade igen, de som saknades var utdelinigen och det var bedrövligt spel i PP.
Kommentera

Sv: Färjestad-Modo 29/10 2005
NuMo: Modo verkar har gjort en bra match nere i LLA. Men dock så börjar det se lite jobbigt ut och det verkar allt mer som att matcherna nästa vecka blir väldigt viktiga Mora hemma på tisdag till att börja med.
Kommentera

Sv: Färjestad-Modo 29/10 2005
Skotten blev 31-27. Man kan konstatera att 50% av de som röstat kan hockey, resten är idioter.


Vinner Modo skottstatistiken mot Färjestad i dag? Röster
Nix 6 (42.9%)
Jo 0 (0%)
Det blir oavgjort 1 (7.1%)
Jag är en idiot! 7 (50%)
Kommentera

Sv: Färjestad-Modo 29/10 2005
NuMo: Skotten blev 31-27. Man kan konstatera att 50% av de som röstat kan hockey, resten är idioter.
Kommentera

Sv: Färjestad-Modo 29/10 2005
Modoante: Skotten efter två perioder: Skott: 21-19 Stenjämnt.

Modo är ju tvungen att göra mål så det finns en liten chans att vi vinner skotten tillslut, men matchen? Knappast.
Kommentera

Sv: Färjestad-Modo 29/10 2005
Poffa: 1-0 till Färjestad
Kommentera

Sv: Färjestad-Modo 29/10 2005

Poffa:

Bra period av MODO. Sedan får Ulrik Lind för sig att blåsa för allt men trots det så har MODO faktiskt hållit undan väldigt bra. Nu blir det en knapp period till innan det bär av mot premiärmatch.

Kommentera

Sv: Färjestad-Modo 29/10 2005

Paddan:

Dansk dynamit i form av Morten Green, säger Brittan. Han är en riktig hockeykunnare den där Jimpa.

Kommentera

Sv: Färjestad-Modo 29/10 2005
scim:
22. ENSTRÖM, Tommy18. ÖBERG, Peter 
 4th Line32. VIKLUND, Tobias 

 13. GREEN, Morten4. HELLSTRÖM, Mattias11. TUOMINEN, Pasi 
 3rd Line24. SICAK, Vladimir3. TIMANDER, Mattias 

 19. PETTERSSON, Mikael40. GÄSTRIN, Magnus28. HORAVA, Miloslav 
 2nd Line6. ENSTRÖM, Tobias7. DAMGAARD, Jesper 

 15. SALOMONSSON, Andreas39. SVARTVADET, Per89. PARDAVY, Jan 
 1st Line5. JONSSON, Hans34. WARGH, Tommy 

 Goalkeepers1. KÖNIGSSON, Christopher 
  60. KRIZAN, Karol
Kommentera

Sv: Färjestad-Modo 29/10 2005
westerlind:

Jag kan förresten tänka mig några matcher som slår Tottenham - Arsenal, Newcastle - Sunderland för att nämna en.
Kommentera

Sv: Färjestad-Modo 29/10 2005
Paddan:

Jaså, du tycker att Martin framstår som farlig...? Jag tycker att MoDo Hockey borde skicka med en utbildad kameraman nästa gång, jag.
Kommentera

Sv: Färjestad-Modo 29/10 2005
Frisco: På tal om TV. [url=www.modohockey.se/modotv_visa.cfm?nyhetID=2297]MoDo-TV träffade Weinhandl[/url]
Låter lite smått chockerande, men tydligen klarade han sig undan oskadd
Kommentera

Sv: Färjestad-Modo 29/10 2005
Mot TV:n. Först en sväng till Templet.
Kommentera

Sv: Färjestad-Modo 29/10 2005
knaskamilla:

Ja Spurs tänker jag ju inte missa iaf, sedan är det ju hårfint mellan FBK-Modo och Liverpool - Hammers.
Kommentera

Sv: Färjestad-Modo 29/10 2005
westerlind: Glöm inte att Arsenal har en stabil mittback också.
www.frisco.se/hs/sol.jpg

Tottenham är chanslösa.
Kommentera

Sv: Färjestad-Modo 29/10 2005
scim:
Hmm, jag har just konstaterat att ingen bra hockey sänds, men kan inte tänka mig mycket som slår Tottenham-Arsenal.

Alltid lika kul att se det enorma tryck och liv på läktarna som blir. De otroligt heta derbykänslorna gör också självfallet att alla normala bedömningar får läggas åt sidan: Arsenals elegans och teknik vinner inte alltid mot Tottenhams tjurrusningar och alla-på-bollen-taktik.
Kommentera

Sv: Färjestad-Modo 29/10 2005
Jaha, nähä, jaha. Min far har tydligen med sig min mor till stan idag, och hon prioriterar visst att komma hem och se på hockey klockan tre före att jag ska få mina hyllor uppsatta. Ja, men då så. Då får man väl masa sig till en TV som visar matchen då, helt enkelt.

scim: Svårt att gissa vad du väljer bort. Hmm...
Kommentera

Sv: Färjestad-Modo 29/10 2005

scim:

Först ser man en timme på Tottenham - Assenall. Sedan en dryg timme på hockeyn och runt 16.20 så skiter man i TV-sporten och far och spelar premiärmatch i innebandyn istället.

Kommentera

Sv: Färjestad-Modo 29/10 2005
scim: Färjestad-MoDo låter väl som ett bra alternativ :-)
Kommentera

Sv: Färjestad-Modo 29/10 2005
Paddan: Förresten, det verkar vara Calle Johansson och inte Brithén.
Sportbladet hävdar dock att det ska vara Brithén som är bisittare.
Kommentera

Sv: Färjestad-Modo 29/10 2005
Hmm,

14:00 Tottenham - Arsenal
15:00 Färjestad - Modo
16:00 Liverpool - West Ham

En måste bort.
Kommentera

Sv: Färjestad-Modo 29/10 2005
Frisco: Jim Brithén är bisittare i dagens PPV-sändning. Huvudkommentator är någon som heter Patrik Westberg, tro vad det är för stjärna.
Kommentera

Sv: Färjestad-Modo 29/10 2005
Frisco:

Ja, det är ju det... Man kanske ska passa på när man kanske kan? Fast etta på prioriteringslistan är ändå att vara hemma när min far kommer med hyllor som ska upp och en borrmaskin.
Kommentera

Sv: Färjestad-Modo 29/10 2005
knaskamilla: Du brukar ju se väldigt få matcher så.... Jag ska nog se den.
Kommentera

Sv: Färjestad-Modo 29/10 2005
knaskamilla: Nej.
Kommentera

Sv: Färjestad-Modo 29/10 2005
Alltså, den här matchen. Ska man ens bry sig om att försöka titta på den?
Kommentera

Sv: Färjestad-Modo 29/10 2005
Dagens domare i LLA är Ulrik Lindh, linjedomare Johan Sjödahl och Henrik Jansson.

Är det verkligen lämpligt att skicka in ett får som domare i "vargarnas" högborg?

Kommentera

Sv: Färjestad-Modo 29/10 2005
Paddan: Problemet för Oscar är väl att han är född -86, kunde han inte vara född -84 och Enström -86 istället så vi slapp se gummiklubban i powerplay?

Och Pavlikovskys frånvaro hjälper ju knappast laget, men man kanske kunde kasta in min och Poffas favoritjunior i laget? Även om han inte är center så kan det ju inte gå sämre än det gjort de senaste 5 perioderna så varför inte testa honom åtminstone...
Kommentera

Sv: Färjestad-Modo 29/10 2005
Jahapp, så får vi en skada på en center igen. Då blir det dags att se hur Pardavy klarar sig utan Pavlikovsky. 
 

Kommentera

Sv: Färjestad-Modo 29/10 2005
Modoante: Jahapp, det blev som vanligt då, Oscar får kliva av medan Enström får fortsätta att rada upp tillfällen att visa sina färdigheter med gummiklubban.
Kommentera

Färjestad-Modo 29/10 2005
Färjestad - MODO Hockey
Löfbergs Lila Arena
2005-10-29, kl 15:00

Matchinformation »


Kommentar
Harald Lückner: Nu måste vi visa handlingskraft

Sämsta matchen spelmässigt, riktigt tamt och nästan ingen kamps alls. Så blir betyget efter 1-5 i COOP Arena i Luleå.
Ansvarige coachen Harald Lückner håller med.
- Jag är mycket förvånad över att det blev den här typen av match, säger han. Det gällde ju enormt mycket för båda lagen. Nu var det nästan inte en tackling på 60 minuter.

Först åtta omgångar med mycket bra spel emellanåt, 15 poäng av 24 möjliga. Nu ytterligare sex matcher, bara två poäng av 18 poäng, inte en seger.
Ordet kris är dock främmande för tränare Lückner.
- Det går alltid upp och ner. Det är i lägen som det vi är inne i som man ska visa sin styrka, såväl spelare som ledare. Nu gäller det att visa handlingskraft.

Färjestad borta på lördag. Hemmamatchen mot värmlänningarna slutade 1-1 och kanske är höstens klart bästa, åtminstone spelmässigt.
- Helt klart, säger Lückner. Tror just lag av typ Färjestad kan passa oss bra, det blir bra hockey då. Hockey som passar oss. Förhoppningsvis blir det så igen.

Några patenterade lösningar i bakfickan?
- Finns bara inte. Det är bara att gnugga vidare och jobba hårt. Någon annan medicin finns inte.

Just när skadeläget var närmast perfekt ? alla utespelare åter och målvakten Zajkowski i träning ? åkte MODO på en ny smäll i går.
- Ja, Rastislav Pavlikovsky knäskadades på träningen och hans medverkan är ytterst tveksam som det ser ut. Naturligtvis ett tungt avbräck, men det är bara att gilla läget.

Noterbart om laget
Noterbart 1: Oscar Hedman spelar med J 20 i helgen.

Noterbart 2: Mikael Zajkowski ur spel ännu, men i full träning efter sin ljumskskadade, Rastislav Pavlikovsky knäskadad.

Noterbart 3: Den definitiva laguppställningen tar tränare Lückner under matchdagen, MODO Hockey åker förresten charterflyg t o r till Karlstadunder lördagen.


MODO Hockey:s trupp mot Färjestad.
Målvakt:
60 Karol Krizan
(1 Christopher Königsson).

Backar:
3 Mattias Timander,
5 Hans Jonsson,
6 Tobias Enström,
7 Jesper Damgaard,
24 Vladimir Sicak,
32 Tobias Viklund,
34 Tommy Wargh.

Forwards:
4 Mattias Hellström,
11 Pasi Tuominen,
13 Morten Green,
15 Andreas Salomonsson,
18 Peter Öberg,
19 Mikael Pettersson,
22 Tommy Enström,
28 Miloslav Horava,
39 Per Svartvadet,
40 Magnus Gästrin,
89 Jan Pardavy
Kommentera

605122 · »