1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480358 inlägg · 4078 ämnen

Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12

1199725 · » Till forumet


Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
Man har ändå en känsla av att det kommer att bli bättre, spelet är stundtals inte helt hopplöst och det ligger kontrakt ute till spelare som förhoppningsvis kommer att bidra med tanke på den tiden de lägger ner på att välja rätt spelare. Kanske kan bli någonting av den här säsongen till slut ändå.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
Lumber Jack: Känns tungt att hitta något bra i detta läge, vart hittar man klasspelare i nowember ?

Skulle vara skojigt att få veta vad som gick snett i haydar affären
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
Berka: Freddan har väl sina sidor, men han har trots allt ärvt ett skatbo som han inte har haft ekonomiska möjligheter att reparera. Nu fick han i alla fall lite ROT-avdrag att snickra för, så vi får hoppas att han fyndar OS-kvalité och inte en massa kvinta och utskott.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
Paddan: Jag tycker sportchefer som inte fattar att man har ett värdelöst lag borde bannlysas
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
Paddan: Du vet att jag kan stänga av dig om du vill? :-)
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
Salle: Tycker att såna personer som heter Morgan borde bli bannlysta...
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
tom FBKs målvakttränare erkänner att Morgan var snett ute på Tuokkos mål.

Känns inte ett dugg bättre dock.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
Blir det slaget om västernorrland i kvalserien tro?
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
shinzawai:

Trots att han var inne på två baklängesmål så var Mojzis i särklass bäste back i MoDo.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
Berka: Tackar fast det känns oförskämt orättvist. Fredrik var en av nödlösningarna från Skåre när grisen härjar som värst. Se länk
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
Svanru: ok, grattis iaf. serieledning nu för er =)
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
Berka: Fredrik Ljuden
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
NuMo: vem är nr:23 i fbk? på de bortdömda målet så trippar han mza rätt rejält när han försöker trycka in pucken.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
Tuokko bra igen (!!!). Hållberg mycket bra, Mojzis mindre kass. MZA värdelös, Skröder osynlig, Enström en dvärg, Hasse J alltid 2 meter ifrån sin man... Jag orkar snart inte mer.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
Berka:

Tommy Samuelsson är jävligt lik Joe Averell.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12

Modoante: Bra första period iaf

so sorry ni behövde poängen bättre än oss

Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
GRATTIS MODO

Den tunna truppen viker ner sig igen
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
Alla har rätt att ha en dålig dag, även domarna. Men att hålla på att försöka justera statistiken när matchen är avgjord. Det gör mig vansinnigt irriterad. MODO har gjort 2 solklara checking from behind, men det passar inte Morgan. Istället vill han justera snevikten på utv minuter och plockar ut FBkare på en slashing. Det känns lite för utstuderat.


Vi ska inte skämmas för denna match. Vi var bäst i halva matchen, sen klev någon in och omfördelade styrkeförhållandena och slog undan benen på oss.

Nu jävlar ska HV få smaka!
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
Modoante: Vi fick oavgjort i tredjeperioden iaf. :)
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
NuMo: Slaget om Västernorrland del3 snart i en kvalserie nära dig
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
Berka: Nu slår jag över. Det är roligare att se en timråförlust än en modoförlust.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
NuMo: Tack de var fyndigt ;9
Så nu har modo ännu en tveksam utv. så nu kan fbk göra mål så vi förlorar ytterliagre en 3:e period
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
Berka: Det är gillTIKt.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
Poffa: haha ja just de ja, du har hackat på min stavning förut ;)
Jag bor 3 mil från timrå, är de en gilltig ursäkt? ;)
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
Poffa: Vi har svårt nog att få tag i pucken i PP trots att vi har den hela tiden.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12

Berka: Jag har sagt det förut och jag säger det igen...

SKJUTER! :-)

Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
NuMo: Sondell fri, skuter i magen..
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
Oj hållberg hårt skott i ribban, där fick jag på käften ;)
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
Berka: Andra matchen i rad Hållberg drar ett skott i kryssribban.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
Modoante: Jag förstår inte att FBK kan få ha de här dräkterna. TV-mässigt är de ju helt katastrofala med de vita partierna.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
Modoante: Ja men va fan skuta kan man väl lära sig även fast man är en dålig hockeyspelare, tror inte jag sett modospelare skuta snyggt och hårt i taket på bra länge.

Alla backskott går utanför eller i magen på målvakten

Forwards skuter lösa som målvakten enkelt tar.
JAG VILL SE STENHÅRDA HANDLEDARE I KRYSSET
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
Berka: Vi har för dåliga forwads helt enkelt.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
Berka: Skröder kunde ju förut i alla fall. Nuförtiden så fungerar det inte så bra tyvärr.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
Berka: Skröder fri nyss, men vad är det för skott ??? haha målvakten tog de halvsovandes
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
NuMo: Varför har alltid modo så dåliga skyttar?, andra lag kan skuta dragskott/handledare som sitter stenhårt i nättakena, men modo klarar bara av lösa fladder.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
Berka: V-norrland verkar inte stå högt i kurs nånstans. Jaja, det blir ju trevlig derbyn i kvalserien iaf, ÅNGEST!
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
NuMo: Nej precis, vi fick tillbaka det som drabbade tik mot oss.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
spud: Ja, är det så så är det inte ett felaktigt bortdömt mål. Det var inte ens mål.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
Dream Team: ja det är lite tungt tyvärr.
Men de är väl inte heller i karlstad som man ska plocka 3 poängarna
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
Poffa: Det ser verkligen ut som att han tar beslutet att döma bort målet efter att han konstaterar att pucken är i mål. Jag tycker det inte ser ut som att han blåser i anslutning till en eventuell blockering.

Men men. Man kan ju alltid ha fel.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
NuMo: Han blåser ju innan han slår in pucken för att han tror den är blockerad.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
Berka: Ungefär som det brukar kunna se ut i vissa av de matcher vi försöker vinna då. Det känns väl som det är fullt tillräckligt med en motståndare i matcherna. Då räknar jag inte domaren.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
NuMo: Blåste han verkligen inte? På webradion hörs en signal.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
shinzawai: Det handlar väl om att domaren redan blåst, då spelar ingen tidsangivelse i världen någon som helst roll. Blåst är blåst, även om det är fel som fan.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
shinzawai: Jag tolkar det som att domaren bedömer att modoiten slår pucken när den är blockerad och att han därför dömer bort målet av den anledningen. Den bedömningen är ju het felaktig så därför borde han kolla det.

Det hade varit skillnad om han blåste, eller tänkte blåsa av spelet för att han tyckte att pucken var blockerad. En för tidig avblåsning alltså. Är spelet avblåst så är det det hur felaktigt det nu än är.

Nu blåste han inte för det.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
Ambroo: Jag försöker att inte göra de ,då domaren oftast gör några missar i varje match, men i våran match är det nästan lite komiskt, domaren har nog sina egna barn i fbk eller något annat för han ger verkligen allt till fbk.

Sen har modo varit slarviga i egen zon som bäddat för några mål, men en bra domarinsats ikväll så hade de stått 2-2
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
shinzawai: Därför beger jag mig nu till den lokala uterinken och finslipar mitt A-game. MODOJohan, snart i vår lokala hjärteklubb.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
Ambroo: Att du alltid ska vara en god kristen.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
Salle: bara hålla skenet uppe och försöka göra en bra 3:e period.

Modo har försökt göra en bra bortamatch men domaren vill annat, bara att jobba hårt i 3:e och inte dra på sig skador
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2009-11-12
VARFÖR kan inte domaren videogranska MODOs ledningsmål? De har väl för helvete tidsangivelse i videofeeden om det nu skulle handla om blockering. Det står väl i regelboken hur länge pucken ska vara blockerad?

Jag blir så less. Och Svarten visade sin mest uppgivna sida någonsin, nu blir det defilering och tvåsiffrigt i tredje.
Kommentera

1199725 · »