1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480548 inlägg · 4078 ämnen

Försäsong 14/15

1627722 · » Till forumet


Sv: Försäsong 14/15

Betalat 300 riksdaler nu för medlemskap + 300 till csports

Finns det streaming gratis numera?

Trodde det var stört omöjligt med canal+

Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
ULTIMAVICI: En som faktiskt varit bättre än väntat är DP. Han slarvade förvisso i passningsspelet mot SAIK någon gång, men med tanke på att han får väsentligt mindre betalt än i Brynäs kan ha vara ett riktigt kap.
Jag vet. Man ska inte döma för mycket efter försäsongen, men...
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Amitiel: Eller så kan vi ju både hoppas och anta att vi inte bjuder på så många rena lägen under säsong! Tycker iaf detta sammantaget blev ett stort kliv frammåt om vi ser till spelet i stort, det var vi som skapade mest tryck och lyckades hålla pucken konstruktivt inom laget i anfallszon (Något vi inte blev bortskämda med förra året)
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15

Mano:

Nja skulle väl inte säga det, minst 1 mål var ju på ensam med målvakten och 1 straff och tror säkert att Ullmark tagit minst 1 av dom om det nu varit "riktigt" match.

Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Mano: 2 frilägen, 1 situation där en spelare blir serverad pucken ensam 1 meter från Ullmark och 1 straff! Det är iaf saker vi kan ordna till då vi vinner över Brynäs i grundspelet. Ullmark släpper ingen puck utifrån på skott och målen som han släpper är ruskigt svåra situationer för en målvakt.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Bortser vi från de slarv som blev kostsamma bakåt så var Modo det bättre laget de sista 30 minuterna och förde matchen, problemet låg i att vi inte lyckades låsa upp Brynäs försvar tillräckligt men vi kunde likväl gått segrande från denna match. Samtidigt skall sägas att Brynäs kunde dragit ifrån ytterliggare den första halvan av matchen då Modo spelade med huvudet under armen. Bäst i Modo: Possler, Flanagan och Roche. Rittola gör också en bra match och visar redan att han kommer bli nyttigare för Modo i år.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Vågar man säga att Ullis inte hjälpt laget idag? Förutom en period över slutet av första och början av andra har ju Modo varit tydligt bättre. Ullis i normalt slag borde släppt ett, möjligen två. Dock = ej orolig för honom.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Monno: Hade zonerna inte varit större hade det varit lika illa, nu är det största problemet att ta sig in i anfallszon organiserat. När vi får tag på pucken finns det ytor och iaf ett embryo till PP spel. Tror det kan bli bättre men svårt att se att vi kommer ligga bland topplagen i den spelformen.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
ULTIMAVICI: Så PP det likt ut som ifjol helt enkelt?..
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Flanagan kommer nog bli riktigt bra när han kommit igång och fått nån match i benen, ser lovande ut i alla fall.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Lehtivouri dammar en puck stenhårt i stolpen, Modos andra ramträff, sekunderna senare sätter Brynäs 4-2 i friläge
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Nära 3-3 men 3-2 till Brynäs efter två perioder. Känslan är ändå att Modo tagit över matchen.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Nytt PP för Modo 1:50 kvar av andra.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Efter att Brynäs ägt första 10 av andra har Modo tagit tag i taktpinnen och äger spelet totalt.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Roche i ribban efter snygg pass i PP av Possler. Modo drar sedan på sig en fasthållning och spel 4/4
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Men icke, lika illa denna gång och att ens ta sig in i anfallszon är ett problem i PP för Modo. Nytt PP Modo
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Nytt PP för Modo, dags att höja kvaliteten nu.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Dennis Persson 3-2 efter retur på Roches skott.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Rytter: PP spelet fungerar inte heller och känns mer stressat än organiserat.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Rytter: 3-1 till Brynäs efter straff. Matchen är väl ingen höjdare då spelet varit slarvigt från båda lag, dock går Modo bort sig oftare och alla mål i baken har föregåtts av slarv tyvärr
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
ULTIMAVICI:

Vad står det? Hur ser spelet ut?
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Amitiel: Så svagt agerat av backarna
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15

ULTIMAVICI:

Hängde inte riktigt med men tror det var Lehtivuori på assist från Possler.

Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Missade första 4, vem gjorde mål?
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Blake: Ja, är Flanagan den spelfördelare vi saknat och Possler kommer igång kan den bli fantastisk. Ritola sägs klart bättre tränad och på försäsongen är han nog den forward som imponerat mest på mig. Det känns som en helt ny kille...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Försäsong 14/15

18 Mattias Ritola - 17 Kyle Flanagan - 31 Gustav Possler

Denna kedja skulle kunna vara så himla bra om allt faller på plats. 

Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
ULTIMAVICI: Byström och Bagge står inte mer utanför än någon annan förutom möjligen Öhman.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Smurfen: Ingen aning, men Kauppinen är med. Räcker för att jag ska spendera 79:- på streamen ikväll.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Dirigo: Fast flertalet av de du nämner har redan ena foten i laget, det jag undrar är om Byström o Bagenda som mer eller mindre står helt utanför A-laget idag kommer kunna ta en hel del speltid i representationslaget kommande säsong. Anledningen att jag undrar över dessa 2 är egentligen enbart för att de imponerat på mig det lilla jag sett dem i J lagen.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
 Någon som har en aning om varför inte Skröder spelar ikväll ?
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
ULTIMAVICI: De är många om budet på forwardssidan. Victor Öhman, Ottosson, Byström, Bergkvist, Grundström, Bagenda, Sandin.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Blir spännande se Kauppinen ikväll, nog tror jag att båda 2 nog kommer få spela nån eller några matcher den här säsongen, men tror mer att dom kommer tränas och matchas för att  steget upp nästa säsong.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Jag ser alldeles för lite juniorhockey för att kunna bedömma de spelare som står vid tröskeln till A-laget, är det någon på detta forum som har bra koll? Skulle vilja veta hur stor chans det är att Byström och Bagenda tar plats i laget under säsongen?
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15

ULTIMAVICI:

En sak som "kan ställla till det" för SHL lagen i den matchserien,
är att den spelas: borta, hemma, hemma, borta, borta, hemma, hemma.

Det var ju det som de klagades på, när det var så i slutspelet tidigare.
När det lägre rankade laget fick börja hemma.

Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
J F K: Att det var en matchserie hade jag glömt, dock ska det inte vara några stora problem att vinna en sådan serie i bäst av sju, nu är iof idrott alltid beroende av psykologi och laget uppifrån kommer från en tung säsong medans laget som ska slå sig upp kommer från en säsong i medvind. Tror fortfarande att de två SHL lag som kommer till kvalserien spelar i SHL även nästkommande säsong.
Sedan påpekar du precis som jag att vi kommer med ett bredare mer balanserat lag i år och jag menar även att de som på förhand var våra stora värvningar inte nådde upp tillnärmelsevis till förväntningarna, det gör att mina förhoppningar är än mer stora i år.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
ULTIMAVICI: Det är en matchserie i bäst av sju mot lag typ fyra, fem från allsvenskan. Det är väldigt beroende för hur det går där, men det bästa laget slipper SHL-lagen helt...

Går man igenom laget så ser det inte svagare ut än ifjol, mer än meriter på papperet. Det ser bättre balanserat ut och med mer möjlighet för juniorer att kunna kliva fram.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Arlansk: Visst kan man vara superpessimist också, men ser det som helt otroligt att om vi hamnar i en kvalserie inte skulle hamna topp 4 och rädda kontraktet, i år är det troligtvis att föredra kvalserie framför att förlora i play in då det ekonomiska överväger risken mångfalt.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15

ULTIMAVICI: "Vi tippas av många att sluta på placering 10-12, vi kan alltså enbart lyckas i år!"

Eller så slutar Modo 11-12 som alla tror, kvalar och åker ur. Inte så lyckat.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
ULTIMAVICI: Jag säger då det....men lycka till.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Vill även inflika att som Modosupporter sedan tidigt 90-tal så ser jag fram emot kommande säsong mer än på åratal, vi bär en underdogstämpel som närmast går att jämföra med 94, vi har en trupp med många individer som kräver upprättelse dels som individer/spelare och bland de som varit i Modo ett par säsonger som lag. Vi får upp juniorer som ska slå sig in i truppen och med den talangen som många av dessa besitter kommer detta ge ett spetsigare lag än jag tror många räknat med. Vi tippas av många att sluta på placering 10-12, vi kan alltså enbart lyckas i år! Själv tippar jag Modo topp 6, då laget är bredare än på många år och då spetsen förra året varken blev spets utan snarare en belastning så torde vi vara starkare i år i en liga som överlag blivit svagare.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Snyggaste lagfotot genom alla tider!

Redigerad kommentar

Uppladdat:

450x300-image_47.jpgimage_47.jpg

Kommentera

Sv: Försäsong 14/15

BGJ: Vi har varit skadekänsliga i flera år nu så det är inget nytt. Vi är van. =)

Som tur är verkar Jocke B ha ett bra upplägg då vi vare nästintill fri från förslitningsskador senaste åren. Till skillnad från t.ex. Brynäs (Som ändrat upplägg i år). Dock är det ju omöjligt att träna sig från vridningar av knän och brytna ben tyvärr.

Kommentera

Sv: Försäsong 14/15

ULTIMAVICI:

visst. försäsong är försäsong. men kan int kännas bra att ert lag är så pass skadekänsligt.

Lycka till me säsongen iaf :) hoppas att de ska gå bra för er. förutom då ni möter mitt lag :P

Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Amitiel: Äntligen en spelare som värvas som man har lite koll på! Vill påstå att detta är en mycket bra värvning av Svarten, går inte alls att jämföra med Ahnelöv då det är 2 helt olika spelartyper, för er som inte har koll på Kauppinen kan jag säga att vi får in ytterligare en offensiv back som kommer ligga topp 3 av SHLs backar i skridskoåkning, dessutom har han ett riktigt bra spelsinne och slår fantastiska passningar inte minst i PP! Vi har fått in en spelare med ett riktigt bra spelsinne... Nu blir jag hoppfull igen, spetsa med en riktigt bra forward och detta kommer bli bra!
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
BGJ: Klart det går, Skellefteå har en bredare trupp än Modo och kan därmed stå emot bättre med spelare borta. Modo är väldigt beroende av att nyckelspelarna finns på isen, annars tappar vi otroligt mycket. Därmed vill jag inte påstå att ett komplett Modo är sämre än ett komplett SAIK det får säsongen visa, men 1: Detta var en försäsongsmatch och 2: Skellefteå har fortfarande större bredd
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Förstärkning på backsidan klar

Marko Kauppinen 
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15

ULTIMAVICI: 

går de verkligen att skylla på att de där 3 var borta? Skellefteå hade borta  Svensson , Lindgren , M Lundberg , Sörensen , M Pettersson , Holmström , A Karlsson , Lehtonen 

även om holmström och A karlsson kanske inte bör räknas in då dom va med J20 laget istället. men skellefteå hade bort 5 ordnarie utespelare. och den troliga förstamålvakten.

Kommentera

Sv: Försäsong 14/15

ULTIMAVICI:

Och en liten summa till över för om det behövs göras nån krisvärvning senare under säsongen.

Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
spud: Detta betyder dock att Modo frisätter en hyffsad mängd pengar som kan skjutas till en värvning, dessutom ska det ju finnas kapital för ytterligare en forward redan innan i budgeten.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15

spud:

Allt som inte innebär risk för nedflyttning är en mycket lyckad säsong.

Kommentera

1627722 · »