1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478810 inlägg · 4078 ämnen

Försäsong 2022

« · 2361560 Till forumet


Försäsong 2022
Jag vet inte om vi ska köra en tråd för alla mathcer eller flera trådar, dvs en för varje.

Jag skapar i alla fall en där det gäller att spöa Västerbottens bästa lag.
www.modohockey.se/artikel/ymo3al6xi-4ij6i1/har-ar-laget-mot-skelleftea-aik-ikvall

För er som inte orkar följa länken. Det är i princip bästa laget vi kan ställa på benen då vi inte fått in förstecentern:

Backar
Emil Wahlberg - Niklas Folin
David Bernhardt - Pontus Näsén
August Berg - Josef Ingman
Jakob Norén

Kedjor
Theo Jacobsson - Riley Woods - Rihards Marenis
Filip Sveningsson - Erik Jinesjö-Karlsson - Mikkel Aagaard
Johan Södergran - Adam Pettersson - Daniel Mannberg
Sebastian Ohlsson - Oscar Nordin - Oscar Pettersson

Notis: Vi måste inte gnälla ihjäl oss om det inte ser lysande ut. Ifjol slutade motsvarande match med torsk. 1 - 5...
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
J F K: hoppas på minst två rejäla spets relativt snart. Detta är ett lag för övre halvan, men inte i närheten för avancemang. Grymt trevligt lag dock om vi har som ambition som hobbyprojekt/underhållning på tisdagkvällar för ett snack och lite tippning i fikarummet på skiftet.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Frontschwein: Ungefär som det lät ifjol och vi slutade tvåa. Då var det förvisso ännu grövre sågning av målvaktssidan, men får vi in den - enda - spets vi saknar är det ett på alla sätt - utom möjligen just målvaktssidan - ett väsentligt bättre lag än det som slutade tvåa.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
J F K: samtidigt så tävlar man inte mot sig själv utan mot ett visst antal andra lag. Så att säga att vi blivit bättre spelar inte så stor roll om andra lag gått förbi.

Jag har inte en blekaste just nu var jag skulle tippa Modo.
Men jag tror faktiskt att jag skulle sätta Löven som etta.
Djurgården har inte alls samma djup som HV och inte alls så säker på att de kommer hoppa upp direkt.
De ser inte så starka ut på back eller målissidan. Men de har iofs inte heller så många backar på kontrakt.

Ser ut som tidigare att det blir de större som får tips 1-8.
Men vilken ordning Djurgården, löven, bik, modo, ssk, västerås, mora och aik kommer vete sjutton.
Men skulle kanske kunna plocka ut 2-3st som borde ta de lägsta placeringarna.

Det är av ruskig vikt att vi hittar rätt med våran 1a Center.
För skillnad kan bli enorm om det är en Vigge mot en Tanner.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
J F K:
Tycker vi kan köra en tråd för hela försäsongen diskussionerna glider ofta in i varandra. Ja och visst blev det rätt rejäl förlust på Luleå 7 eller fler bakåt
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
J F K:
Har sagt att Frontis har oss som topplag 🤣
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Tarasov: Hoppas att MoDo bara testkör Woody som center, för jag gillar det inte alls. Är väl bra att han tränar där för att ha som backup i framtiden, men varför inte Theo?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
J F K: Hoppas Jocke Lindström ligger lågt nu med sina high-sticking i min födelsestad och sparar dem två dagar till den staden jag bor i...
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Icing-Ove: Gillar att de provar Nordin i PP tror det kan bli en succé med hans storlek och spelsinne
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Icing-Ove:
Tack för infon!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
bengt88: Vart ska vi pröva dig? Du får bli ny agent i Winpos Arena! Spana lite på Jesus och Rahimi. Nåt fuffens håller de på med..
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Icing-Ove: Har redan full koll på dom! De satsar på att förlora en hockeyallsvensk final för fjärde gången i följd men denna gången mot Karlins mannar!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
bengt88: gillar bortastället. Påminner om det vi hade SM guld säsongen fast utan de svarta byxorna då.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Tycker gudlevskis ser fruktansvärt bra ut hittills!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
dempa: Lite försäsong för domarna också...
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
J F K: KUNGEN GUDLEVSKISSS
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Färdkost:

Och stor
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
dempa: Gudlevskis ger ett väldigt bra intryck så här långt. Snabba reflexer och bra på att göra sig stor.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
KB65: nr på Marenis?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
KB65: Guden ser bra ut, smidig i sidleds. Laget ser bra ut. Det blir SM-guld i år.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022 Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
hk: Prisskåpet växer?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
dempa: Bästa är att namnet står längst upp på tröjan
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Färdkost: Krille Gud ser helt klart intressant ut.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
hanzon: Bästa är: "icing med fem sekunder kvar"
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
hanzon: tittar på en pytteskärm..
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Heyerdal: Ser att det är en massa folk som svarar mig på TIK-forumet, läser aldrig ett svar. Kan du ta över? Du kan låtsas vara en chinesisk chat-bot...
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Inga intervjuer i försäsong va? eller kan man hoppas på att C-more ids gå ner och möta upp nån.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
KB65: En annan som sett pigg ut är Södergran. Han har inte haft så mycket puck men har gjort några bra proppar och hans skridskoåkning sticker verkligen ut. Kommer bli användbar.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
modomille: Jo, både hans storlek och skridskoåkning sticker ut. Det går fort!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
jonsson: Foppa var nog den sämsta försäsongsspelaren. Intervjun hade bara mynnat ut i en trött suck...
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Icing-Ove:

Bättre fart från bägge nu i 2:a
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
modomille: tänk så olika man ser på saker.
Tänkte själv att 3e varit helt osynlig.
Mest synlig har dock vår målis varit. Sett riktigt bra ut må jag säga.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Icing-Ove: Kan du eller någon annan för den delen ge en kort sammanfattning efter första? Chanslösa, vad gör vi bra mm.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Måste säga att södergran ser riktigt pigg ut!!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Gäsp: 1a enligt mig. Skellefteå bättre och klart mer lägen och tryck. Men det farligaste läget hade Modo.
Guden har vsrit grym och vi är på intet sätt utspelade.
Men vi kommer inte riktigt till.
Men jag brukar alltid säga efter de 2 första träningsmatcherna "varför såg jag det här med obefintligt passningsspel o noll tempo.
Men sett klart bättre ut med det än vanligt.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Gäsp: Skott 12-17 efter första. Guden bra där bak. Hetare chanser för SAIK som varit lite längre på is, men 0-0 bra och många är bekväma med spelsystemet och håller bra fart i tanken.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Icing-Ove: 1-0 är väl mest ett slumpmål. Tror också Gudde blev störd när en SAIK-spelare åkte på honom lätt i målgården precis innan målet.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Icing-Ove: 17-12 var skotten efter första!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Robin Moberg: Inte sett Berg på bra länge nu, redan skadad?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Robin Moberg: Fyra raka utvisningar mot oss varav flera väldigt väldigt låg nivå. Den senaste mer av typen pinsam.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Icing-Ove: Hur ser det Karlin ville se, forechecking?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
J F K: även 2-0 är resultatet av lite flyt o styrningar.
Men trycker man på o lastar in skott så är det inte ovanligt att man får resultat efter ett tag.
Just nu så är vi lite mer på efterkälken. Vilket vi såklart också borde vara.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Gäsp: Jag ser bara på TV om vi leder...
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Gäsp: Den har varit ok, liksom försvarsspelet. Deras två mål är bara att kasta in pucken mot skymd målvakt och någon studs. Inte så att vi blivit utspelade.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
MorganaLefaey: Väldigt trubbigt framåt.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
J F K: Skönt att höra, vill inte hörs att allt är uselt även fast det är första träningsmatchen.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
J F K: Ändå tydligt att vi möter ett SHL-lag. Absolut inte utspelade men mycket som har suttit bättre för Skellefteå.

Surt med 1-0 där, när vi hade några riktigt fina sekvenser precis innan.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
hk: ja framåt är det mycket att önska.
Men mycket sitter väl i att vi inte har några riktiga tillfällen då vi placerar oss i deras zon o snurrar på.
Men vi får väl vänta nån vecka på det
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
KB65: Det syns tydligt att anfallsspelet inte tränats. Tycker att Woods hamnar fel i banan om han är center och Marenis inte alls hamnat rätt.

Samtidigt är det I regel lättare för kedjor av mer typen Tuta och kör sådana här matcher.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
hk: Saik styrde det mesta i andra, märks att de har ett högre tempo vi fick sällan tid med pucken de gånger vi fick låna den
Låst ämne

« · 2361560