1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482642 inlägg · 4079 ämnen

Försäsong 2022

« · 2373045 · » Till forumet


Sv: Försäsong 2022
J F K: fördröjande av spel tydligen
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
J F K: nej dessutom blev det mål, två pp i rad o löven inne i matchen känns så där
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Heyerdal: Är det någon som sett vad domarna hittat för utvisningar de två sista? Fattar verkligen ingenting. Såg att AP blev rejält hakad i fritt läge, men ingenting Södergran gjorde trots repris.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Vad åker Södergran ut för????
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Silly: Modo släpper två frilägen till löven i pp.. 90% av spelet men löven har haft de tre bästa chanserna
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Heyerdal:
Va fan möter dom Ljusdal i kväll?
Man får ju en stroke när man tittar på dräkten!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Heyerdal: bra start löven tar timeout men nyss hade de en skaplig chans
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Stor skillnad i lagens presspel. Fördel MoDo.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Heyerdal: Näsen hade öppen kasse i pp passade..
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Heyerdal: finns länk p sporten
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Heyerdal: Ok, den jag jag ej.
Typiskt 😅
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
J F K: Jo jag tar för givet att de har koll.
Men likväl så skulle det vara trevligare med fullt lag och den kamp som kan bli mot löven. Men men.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Gavelo: sportexpressen play
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Heyerdal: Hos mig är det ingen hockey.
Kanalen heter Sport expressen tv
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Gavelo: Inte alltid så lätt att satsa. Vi har ju erbjudit avtal som varit höga men där spelare gått till Växjö eller ändå inte velat lämna Frölunda. Lyssnade på Höken och han sa att även i SHL har man en del platser att fylla. Sportcheferna trodde inte att så många nordamerikaner skulle gå till KHL samt att AHL skulle höja lönerna så mycket så att fler stannar där.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Gavelo: nu igång!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Heyerdal: Jag sitter där och kollar men det har inte börjat någon matchsändning än, iofs 5 minuter kvar så den kanske kommer.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Gavelo: expressen om de nu inte strular
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
MorganaLefaey: Tror att man har rätt bra koll själva efter matcherna mot Leksand och Timrå. Ikväll är liksom inte så viktigt förutom för fansen såklart.
För visst hade det varit en stor fördel med Folin och Marenis i sådan här kamp annars.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Tarasov: Vilka sänder matchen ikväll?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Rytter: Hade själv önskat att se laget så som det faktiskt är tänkt att se ut.
Få en värdemätare. Se om de fått ihop lite mer kemi.
Men jag får väl nöja mig med det här.

Gissar på att tränarna har full koll och det handlar bara om en supporters önskan att få en värdemätning med fullt manskap.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
J F K: Sen ni åkte ur har ni bara haft högre publiksnitt än oss en säsong. Er första i HA:
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Nucky:
Ja rak serie med lika många matcher mot alla känns bäst.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Rytter:
Marenis och Svenningsson är väl de som gjort flest poäng under försäsongen va? Iaf på Fw sidan. Södergran har lite att jobba med nära mål anser jag men kanske kan växer.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Icing-Ove:

Väldigt intressant att se Södergran i en bättre omgivning. Även Aagaard får en chans med våra bästa spelare. Hoppas bägge får en boost av detta.

Hade ju gärna sett Marenis för att se om han fortsätter ta steg, men han har ju själv lovat att vara 100% redo till premiären, så det är upp till bevis om en vecka för honom.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
MorganaLefaey: Lägg också till att vi har många spelare i rätt ålder med stor utvecklingspotential som redan kan spelsätt, klubb, stad osv.
MoDo är en jävla krutdurk!😉

Efter kvällens sista träningsmatch mot Löven har vi mött samma gäng 3 ggr redan innan seriestarten.. ett bra exempel på att norr/söder-grupper i serien nog inte är så väldans roligt
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Clay.2: Löven går ändå inte om oss i Maratontabellen ikväll..
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
J F K: Jag bemötte enbart att de inte ska ”orka” satsa. De gör miljonvinster varje år med den nya ledningen och de har ett starkt publikunderlag. Till och med under säsongerna med Hans Wallson när de spelade en otroligt tråkig hockey så snittade de nästan 4000. Om laget fortsätter som man spelat under Stråhle så kommer de att ha ett högre snitt.

Näringslivet sponsrar så länge det ger något tillbaka. Det finns inget som tyder på att det ska vända efter tre raka finaler.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Nucky: Det är något som man (jag) ofta glömmer. Att flertalet av våra faktiskt lirar med samma spelare. Och de flesta haft tränaren innan. Vet hur den generella spelidén är osv.
Är iofs ingen garanti att allt går smärtfritt, men självklart borde det betyda att det är mer troligt att man får ihop det än de som får börja från början.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Icing-Ove: Skull ni ta Björklöven ikväll så han ni en fördel hela säsongen på dom ..det kommer sitta i huvudet på dom och er .
Ta chansen.. den är viktig hela säsongen ! Och skön !
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Alfa337: Tillslut kanske Leffe D blir less på att strö sina caymanpengar över kentä.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Alfa337: Det är bara sedan Timrå gick upp som Löven passerat oss i publikligan. Glöm inte heller att deras lada genererar mycket lägre omsättning per person än vår arena..De kan aldrig mäta sig gällande loger, pubar och biljettpris med tanke på deras förutsättningar.

Löven kommer att ligga i toppen gällande spelarbudget så länge näringslivet vill det.

Glöm inte att de tappade mer namnkunnigt än oss också.

Och... Bara för att.vi värvar spelare som sätter säkerhet i första hand behöver det inte vara sämre.

OP kan inte spela center. Glöm det.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Gusse: Varför skulle inte Löven orka satsa på samma sätt varje år? De är det stora publiklaget i ligan och de gör miljonvinst så länge de är med i toppen. Varför skulle de helt plötsligt vilja ha en sämre produkt som färre vill titta på?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Nucky:
Tror också det. Sen ska vi komma ihåg att Hinken vid flera tillfällen sagt att diverse spelare varit nära att skriva på, men där det av olika anledningar inte blivit något. Det visar att vi är ute och letar, samt hugger på det vi vill ha. Tills vi hittar det vi vill ha är det bara bra att juniorerna får chansen att glänsa
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Målvakter

30 Kristers Gudlevskis

(31 Marcus Nygren)

Backar

37 Jakob Norén - 5 August Berg

26 Emil Wahlberg - 11 Josef Ingman

40 David Bernhardt - 7 Pontus Näsén

37 Hugo Styf

Kedjor

15 Filip Sveningsson - 19 Erik Jinesjö Karlsson - 38 Johan Södergran

34 Oscar Nordin - 22 Adam Pettersson - 33 Daniel Mannberg

17 Riley Woods - 23 Josh Dickinson - 29 Mikkel Aagaard

36 Sebastian Ohlsson - 34 Theo Jacobsson - 12 Oscar Pettersson

Rihards Marenis och Niklas Folin vilar denna match.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Gusse: varför inte ???
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Tarasov: Tror Nordin nyper den platsen ;)
O.P är dock given i laget. Av forwards/vinge tror jag Mannberg hänger mest lös
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Nucky: Har någon av er skaffat Hockey Fantasy League? Vore kul att köra en ”hockeysnack” liga!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Nucky:
Tror fö Oscar P kommer lira center i 4 när vi köpt klart
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Gusse: Tror definitivt vi satsar i år. Får inte glömma att spelare som förlängde mitt under säsong ifjol knappast har dåliga löner(Woods, Bernie, Näsén osv)
Tycker vi går in i årets säsong med en av de starkaste trupperna i serien. Att man lämnar lite plats för juniorer att visa framfötterna tycker jag bara är bra. Förstärkning kommer med största sannolikhet under höst/vinter.

Löven/Djurgården har aningen mer namnkunniga lag, men dom har ingen Karlin på bänken och till stor del nykomponerade lag där allt ska falla på plats.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Tarasov: Föreningen har skjutit till mer pengar mot det sportsliga inför den här säsongen än tidigare år.

Tror inte en sekund på att vi kör något halvdant i år bara för att det finns andra satsande klubbar.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Gusse:
Tyckte han sa att vi satsar för fullt iår.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
MorganaLefaey: Blir inte förvånad om Gradin väntar på rätt läge. Skulle Oskarshamn åka ut och Djurgården ta steget upp så kanske det hårdsatsas nästa år. Tror inte heller Björklöven orkar satsa på samma vis varje år.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
J F K: Det blir säkert mindre pengar totalt. Men när man lyssnar på vad spelarna tjänar på sna korttidskontrakt så skulle jag säga kostnaden / match blir säkert rejält högre.
Sen kanske man får ta det, då de sista matcherna är viktigast.

Men nog hade jag föredragit om man faktiskt satsade både direkt och på slutet.
Nu känns det som att vi går på halvfart i satsningen tills slutspurten. Och finner vi inget rejält där och då så blir det ingen storsatsning i år.

Sen kan jag förstå att vi med en ekonomiskt defensiv ledare inte gör på det viset.
Vad jag tycker och önskar lär inte ändra på det.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Bad_Brett: Vår 'Skuggan' Nilsson.

Var det inte hann som led av svår migrän och missade matcher på grund av det ?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Icing-Ove:
Det verkar iaf som att vi är intresserade av att ta in en forward till om något av intresse dyker vilket iaf jag är
Nöjd med i nuläget tror det här laget definitivt slåss om topp i serien.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Icing-Ove: Givetsvis måste Modo satsa hårt, förmodligen hårdare än man gör idag om vi skall kunna nå Shl, Västerås, Löven, Dif har alla lag som är lika och bättre än Modos trupp så att vi skall ta steget upp så krävs det nog en lite hårdare satsning.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
J F K: Jag skriver främst detta med utgångspunkt att OM de skulle satsa för att gå upp. MoDo är ju inte lika stressade utan maler på i rätt riktning. Spelarna verkar ju även köpa den långsiktiga planen som finns. Risken finns att vi blir helt sönderköpta kommande säsong om vi inte satsar. Extra matcher i ett slutspel genererar ju miljoner om inte annat.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Icing-Ove: Det är givetvis en möjlighet. Samtidigt kostar det normalt mycket mer pengar och det kan vara extremt svårt att på förhand veta vad det är för spelartyper man saknar i januari. Det kan vara skador och annat som spelar in då. Tar man exempelvis in en defensiv backgeneral nu och får både Näsen och Bernhardt skadade så önskar man nog att man hellre haft möjligheten att ta in två offensiva backar i januari. (Då det är billigare då man betalar lön för betydligt färre månader).
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Gavelo: MoDo kan inte längre hålla på att chansa på att hitta nåt i ett januarifönster där alla klubbar ska dra in lirare samtidigt, utan de måste fylla på truppen mycket tidigare i höst och visa lite vinnarskalle.
Låst ämne

« · 2373045 · »