1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

473185 inlägg · 4078 ämnen

Försäsongsmatcher 2020

2081281 · » Till forumet


Sv: Försäsongsmatcher 2020
greykarn:
Rätt gynnsamt
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Det är stort av MoDo att ägna sig åt lite välgörenhet så här på försäsongen. Det är bara uppfriskande med tutande EPA-bilar även i våra grannstäder.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
J F K: 50x pengarna på Tambelini som poängligevinnare. Jag tror inte det är omöjligt faktiskt. Han kommer leverera.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Gavelo: Om folk från två tallar kommer hit varje gång Timrå slår Modo borde detta vara ett Timrå forum
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Gavelo: Gå in efter ev. Modo-vinst på Timrå-boken så får du svar på din fråga. Stolpskott frodas både här o där. Känns som att stolpskott är överrepresenterade bland hockey/fotbolls-supportrar gentemot övriga befolkningen.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Nucky: Vi städar av Vita Hästen med 4-5 puckar i premiären, så är även Pelle förlåten. Äntligen är de jävla träningsmatcherna förbi. snart börjar det!
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Reign in red: Allt har såklart med budget att göra, men Pelle är nog lite för färgad och känslosam när det gäller Modo. Har man bevakat ett och samma lag under så många år är det nog svårt att inte bry sig.
Men proffsigt är det ju inte.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Nesse: Tambellini fyra poäng eller något liknande. Fick bra utbildning ifjol.
Viktor Berglund två poäng. Det suger.

Och Jesus Kenttä tackade nej till Tambellini för han var inte rätt...
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Rytter: haha jag har många kompisar som slaviskt ser varje match och konstaterar varje gång att "modo är så jävla dåliga". Riktigt tröttsamt i längden...

Kan önska att de lokala journalisterna var lite enögda faktiskt och skapade en positive "vibe" istället för en negativ.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Nesse:

"Appropå hägglund så tycker jag han är som Öviksbor är mest när det gäller hockey, det är mer intressant att gnälla på det som är dåligt än att hylla det som är bra"

Att läsa denna gästbok ger ju bevis till ditt uttalande.

Finns ju skribenter som bara skriver här när det går dåligt, samt upprepar sig lika mycket som Hägglund, och då bara kring det negativa. Inget konstruktivt eller intresse av att diskutera förbättringar utan bara gnäll.

Så jag köper din analys.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
J F K:

Får hoppas att det ligger något i "dåligt genrep, bra premiär".

Ha tålamod nu alla. Inte bara har vi bytt mpnga spelare och tränare. Hela försäsongen har det tillkommit spelare och vi har kastat om. Är ju först sista veckan vi haft ordinarie trupp.

Nu har vi 2v på oss att träna ihop laget.

Att det skulle vara dålig energi idag hade jag nästan kunnat gissa mig till. 2 matcher på under 24h, med flera spelare som nyss börjat träna och spela borde märkas. Timrå påverkas så klart av detta med, men då blir det ju tydligt att dom är samspelta och är trygga i spelsystemet, det faller man tillbaka på och skillnaden blir ännu större mellan lagen.

Men det är inte i sca cupen vi ska vara bäst, det är i det riktiga slutspelet i vår.

Topp 4 och hemmaplan i första rundan är jag nöjd med om vi fixar i serien, Sedan i slutspel kan allt hända. Formtoppar och skadeläge blir viktigare än att vinna serien.

Slutar vi högre än plats 3-4 i serien har vi gjort det jävligt bra.

Brukar ju alltid vara en storfavorit som floppar i serien, blir intressant och se om löven och Timrå kan ändra på detta.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Nesse: Gagnon började bra, men idag var han inte alls närvarande. Han var inte ensam om att vara värdelös.

Kanske är det någonting bra med en storförlust. Nu kavlar vi upp ärmarna rejält hoppas jag.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Man förstår att Pelle är modoit men jag tycker att han blir sjukt oprofessionell när han sågar Modo i nästan varenda sekvens. Sen är det bara att stämma in med vad Sveningsson säger i intervjun.. ni har ett helt nytt lag samt tränare som ska komprimeras vilket i regel brukar ta tid, Jag tror att övertid blir ni att räkna med.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Dundee: de som på pappret borde kunna driva en förstakedja och vår offensiv är Gagnon och Hepponiemi (de har i alla fall bevisat det i Finland). Annars har vi bara grovjobbare och karaktärsspelare. Visar det sig att gagnon inte kan få upp sin produktion till gamla nivåer så behöver vi tillskott.

Appropå hägglund så tycker jag han är som Öviksbor är mest när det gäller hockey, det är mer intressant att gnälla på det som är dåligt än att hylla det som är bra.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Tamby 1+2 och Berlglund 1+1 ikväll hittils
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Gavelo: Finns säkerligen stolpskott ifrån alla klubbar. vilket är rätt löjligt i mitt tycke.

men med tanke på det jag har sett i eran bok är att det är nästan exakt samma personer ifrån Löven och Timrå . vilket få mig att fundera på hur besatt dom verkar vara.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
J F K: Jag måste reda ut en sak!
Eftersom att en handfull (oftast samma personer) från två tallar kommer in här varje gång man vunnit över oss eller på annat sätt ligger för Modo så måste jag fråga om det finns samma typ av stolpskott härifrån som gör samma sak i deras bok?!
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Gäsp: Gäsp
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Laken: Hur tråkigt liv måste man ha för att gå in här och spela Allan? Är du stolt?
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
hk: Då får vi en konkurrenssituation, låt dom slåss om sina platser.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Ja frågan kvarstår vem ska driva offensiven och göra målen?. Sedan så gör vi en ruskigt dålig cup. Det finns mycket att jobba med, men vi har i stora delar ett nytt lag och ny tränare det kommer ta tid.

Men snälla börja inte låna in massa spelare nu. Kommer bara bli mer oreda i detta lag ska det in något så ska den spelaren vara här hela säsongen.

Sedan måste man lyfta på hatten för Timrå och Löven som är ljusår före oss. Samtidigt hade dom turen att få behålla sina bästa offensiva hot. Nä det finns mycket att jobba på innan vi är på deras nivå.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Gavelo: Jag ser att lössen hittat hit igen. Dags att plocka fram lusschampot!
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
J F K: Modo får nog gneta på en stund innan alla lirar tillsammans.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
gizzo: Modo började bra 2-3 första matcherna men sedan har det lutat kraftigt utför.
Detta är bara träningsmatcher men nog hade man hoppats på en spelidé, intränade varianter och vilja, 2 senaste matcherna är är ett kraftigt underbetyg och dagens match är faktiskt den sämsta modomatchen jag någonsin sett.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
gizzo: Fast det har funnits linjer de matcher vi åkt skridskor. Matcher mot Luleå, Skellefteå och den vi lite skridskor i mot Timrå så har det sett bra ut. När vi inte åker skridskor så ser det ut som att det inte finns linjer föää, för man hinner självklart inte till den position man ska vara i.

Jag är inte särskilt orolig än.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
hanzon: Nej för fan!!
Vänta tills Corrado, Mikkelson och Viklund är i matchform, så får vi om vi lyckas med ett enda bra uppspel.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
J F K: problemet är att det finns noll linjer i spelet, samt vilka ska göra målen i årets modo är frågan.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
DalleRalle: Svenska ishockeyförbundets maratontabell
Modo 7
Timrå 14

Säsonger i högsta div.
Modo 55
Timrå 35

Sm guld
Modo 2
Timrå 0

Stort grattis till segern ikväll, otroligt viktig träningsmatch 👍🏼
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Messias : Börja med att låna in spelare
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
BoyceBoyceBoyce:
Vem ska göra det i MoDo? Ställer mig väldigt frågande till det.

Att lita på att en junior från Finland ska göra det är inte mycket att stå på.

Har Modo en första kedja ?
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Zup: Timrå har varit det klart bästa laget. Jag tycker att vi var lika bra söm Löven i spel fem mot fem. Det är lätt att bli blind på de två senaste matcherna, men fungerar inte benen så stämmer ingenting annat heller. 9elle gnäller på passningsspelet, men vet han inte att om man inte spelar i högt tempo så blir timing och passningsspelet kasst?

Nej, nu slipper vi favoritskapet och kan få lugn och ro. Vi möter inte heller de där lagen förrän efter jul.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Zup: Ni har tappat alla stjärnor som bar laget och nu har ni uppenbara problem med målskyttet, kommer ni topp 6 bör ni vara nöjda
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Andersson: Pelle borde gått hem redan igår.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
SCA har varit en bra värdemätare. Vi är inte i samma klass som Timrå och Björklöven nu, men helt ärligt kan vi inte ha de förväntningarna heller. Vi har 14 nya spelare och 2 nya tränare. Det tar tid.

Vi kan inte ha förväntningarna att laget skulle ta vid de spel vi hade i finalserien emot Löven i våras.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Tarasov:

Jag tycker det säger mest om laget när man ligger under med 1-6 och målvakten har varit vår bästa spelare.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Tarasov: Ok, jag trodde det var surströmmingen.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Pelle vill gå hem
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
DansbandsWolf:
Bra hembränd sprit i unga år grejen.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
DödÅtSIF: Han har två uppgifter. Ett berätta vad som händer. Två göra matchen roligare och intressantare för oss tittare.
En kommentator på en begravning hade varit roligare och mer informativ. Har man ingenting nytt att säga, så kanske man bör vara tyst istället.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Gäsp:
Det är svårt att bedöma målvakten när motståndarna bor i ens zon kan jag tycka. Helt ok iaf
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
DödÅtSIF: Pelle är alltid värdelös, han är så sjukt oduglig när det kommer till hockey, han säger alltid bara det uppenbara och drar gamla klyschor.
Att han skriver hockeykrönikor för allehanda är än mer o obegripligt!
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
J F K: Pelles insats ikväll är fan det sjukaste jag någonsin varit med om. Sågen får inte vila en endaste sekund.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Nucky: Ja går ni upp får vi skicka tillbaka spelare till er så snälla stanna kvar där ni är ;-)
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
DansbandsWolf: Vi går upp i år, så hädanefter skickar vi direkt till NHL såsom det ska vara👍
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Rytter: Helt klart, den brukar vara det! Men allt är ju så jävla märkligt den här säsongen med Covid, mycket kan hända. Jag uttryckte mig nog klantigt, jag menar vad jag ser nu.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
J F K: Jag vet att vi var usla guldsäsongen.

Ja självklart kan det ändras under säsong, det vore nästan konstigt om det inte gjorde det med så många nya.

Min kommentar gäller vad jag ser i DAGSLÄGET, det vore ju hemskt om vi inte skulle bli vassare under säsongen.
Sedan är det ju en märklig säsong, mycket är oklart, vi vet ju inte hur det kommer att se ut om 2-3 månader med tanke på Covid
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Confusius:

Fast det var ju du som sa att sca cupen var en bra värdemätare för hur säsongen skulle utvecklas.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Hur har Peters skött sig?
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Tarasov: Vad är det med grundvattnet i Övik som producerar backlöften något så förbaskat imponerande?
Är det Hedmans ande som vilar tungt där vid Höga Kusten? Ja någonting är det.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Confusius: Kan lova att vi var usla året vi vann...

Jag väntar en bra bit in i serien jag, då jag vet att det brukar dröja ett bra tag innan det sätter sig. Framförallt med ett helt nytt lag.
Kommentera

2081281 · »