1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530918 inlägg · 4122 ämnen

Försäsongsmatcher 2020

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Från Hörnefors: haha ja det var inte lätt och hänga med i matchen^^

{7639}: Tidningen Ångermanland?

Olli Hahl: 79:- för månadsprenumeration, 50% går till klubben.

{5647}: Får ni betala för det hela oxå?

{5647}: Inte en enda bildruta har sett ok ut än så länge. Det sämsta jag sett någonsin.

{7639}: Vad jag förstår är det Bluecom som står för anslutningen till arenan. Det ser verkligen helt uruselt ut. Vad är det för bandbredd och hur fasen kan man misslyckas så radikalt???

{7639}: pigg start av Modo, ser bra ut

Djuunaz: Cmore sänder bara träningsmatcher där hemmalaget är från SHL, antar att det beror på avtal osv

Djuunaz: Såhär långt det sämsta jag sett. Fy fasen.

Från Hörnefors: C more skulle väl sända matchen men dom plockade bort det...

{5647}: Tyckte det var dåligt förra veckan, men shit.

Från Hörnefors: Buffrar som f*n för mig och ljudet faller ifrån. Och där dök sändningen helt...

Från Hörnefors: Happ, den är urusel:(
Buffrar och är pixlig.

Heyerdal: någon fler än mig som har problem med sändningen?

Heyerdal: har ni oxo problem med ljudet, hackar som fan

{8225}: Hepo med ikväll Ohlsson saknas, nån från j20 ersätter , Jeremias Lindevall

{8225}: Den tiden är nog förbi, däremot ryktas det att han och tjomme fått erbjudande att ta över Kamratposten

Nucky: Ständigt denne Ros...hockeyexperternas hockeyexpert. Att inte något nordamerikanskt TV-bolag insett hans storhet.

{8225}: Det var Ros som tyckte det vore ”fräscht” om han gick dit..

Costanza: Har du sett ett mönster?

Vilken historielös journalist var det som antydde att han skulle till AIK en gång?

Foppa gjorde väl ett av de där 7 målen i 7 raka byten mot Brynäs . Jobbar på att få ihop nåt visbart.

{8225}: Bra att möta Skellefteå som spelar ett liknande spel som oss. Jag vill se mer backskott nu när vi har tunga pjäser framför mål. Olhaver borde kunna producera bra därframme.

{8225}: Sitter och kollar lite klipp. Det kan ju inte vara en slump att Peter Forsberg valde just MoDo som sin klubb.

Tarasov: Om knappt tre timmar släpps pucken. En from förhoppning är väl att vi kanske kommer att skapa fler målchanser idag än senast. Hoppas även att passningar sitter på bladet idag

Zup:
Vi kan nog räkna bort honom.

Peters i målet ikväll vad det verkar. Ingen Lundin på fyra matcher alltså.

Silly: Grejen är väl den att vi får nog kanske räkna med att det ser ut så här denna säsong. Spela bra vissa matcher för att sen sjunka totalt.

Nytt lag - helt nya härförare. Dock hoppas jag vi kan få ihop allt redan från start, men när hände det senast för ett nybyggt lag?

{5647}: Precis, man pratar inte om de som ev. saknades, man pratar om laget som spelade

{5647}:
Timrå var där och påslagna när matchen startade och matchen igenom. Vi var inte där när matchen började, Och sedan såg det ut som det var väldigt tunga ben på laget matchen igenom. Och Timrå jobbade som ett lag över hela banan!
Det var den stora skillnaden!

{8225}: men, ingen har ju ens försökt skylla på att vi saknade spelare.

Heyerdal: Man har det lag man förfogar över varje match, svårt att skylla bort förlusten på grund av det och dessutom ointressant. Men hur många lägen skapade vi? Att insläppta mål berodde på misstag(som nån skrev)...Alla insläppta mål kan alltid skyllas på nåt misstag. Vi mötte ett för dagen betydligt bättre lag. Skönt att det var i en tidig träningsmatch o inte i en match i april

{5647}: tre borta om jag minns rätt Styv försvann under matchen, Vallinder o Dahlroth sen tillkommer Corrado

udden: Vi hade väl fyra ordinarie backar borta om man räknar Corrado, samt Gagnon som förste enter. Dock hade det inte spelat någon roll igår som vi uppträdde.

Majbrasan: Vet inte vilka glasögon jag ska ha på mig men alla målen var missar från Modo men vi kommer inte att bjuda på dom då det gäller ,,,Heja Modo

{5647}: Helt klart så måste dom ju få sina chanser. Blir ju lite orolig när dom gör några slätstrukna matcher. Man hoppas ju så mycket att grabbarna från orten ska slå igenom.

udden: man behöver inte ta fram varken motorsåg eller hyllningskörer... lite ödmjukhet inför uppgiften räcker långt... många många nya spelare som ska formas , onödigt att haussa eller såga i de här tidiga läget ... andra lag är favoriter och perfekt att slå ur underläge

udden: Flyt? Det var då rejält tilltaget med MoDo-glas på de där glasögonen om du nu själv såg matchen..

Tyler Durden: Lugnt alla mål var mera flyt för TIK jag är inte ett dugg orolig en förlust gör inte ett lag dåligt vi vann över Luleå och var nära mot Skellefteå ,,,,Nu ska vi spela ihop laget och jag tror det blir bra ,,,Heja Modo

Tyler Durden: vi får nog vänta ett tag innan vi tar fram motorsågen. Två matcher mot motstånd som är rätt tufft för LP och Åhs, men sedan dn skitmatch då alla var urusla. Jag tycker vi ser hur det går mot normalt allsvenskt motstånd och en bit in på säsongen innan vi drar några slutsatser.

Foppatofflan: Får en känsla att LP blir utlånad. Tycker han är alldeles för ojämn. Trodde nästan lite mer på Åhström eftersom han lagt på sig lite kg. Men Åhström har inte visat mycket han heller.

Matsg: Bygger en del på ideella krafter dock.

Men ja nog tror jag klubbarna sparat på att skippa cmore och köra något eget på sidan av. Åtminstone som fördelningen av pengar ser ut nu.

Sen ska man väl inte få för sig att det är gratis att göra en sändning. Men skulle det vara Timrå, Mode etc. som låg bakom sändningarna själv skulle man nog kapa kostnaderna med en del ideel hjälp.
Tror inte cmore har så där jättemånga som jobbar åt dom gratis bara för att dom brinner för shl. :-)

Tarasov: Första förlusten mot Timrå där jag inte ens var arg. Det var liksom så dåligt och oengagerat att man inte kunde bli irriterad på dåligt passningsspel eller individuella misstag. Det där var verkligen ingen som helst värdemätare.gällande spelare eller spelsystem.

Kanske var det bra för ödmjukheten. Inte för att jag tror att vi underskattade Timrå, men snarare för att man blir påminda om att man verkligen måste ge sitt max för att kunna slåss i toppen. I varje match och på varje träning.

Matsg:
Om inte annat så har allsvenskan något att sätta press med.

Rytter: Tycker också att det är ett bra professionellt upplägg som modochannel har. Hörde att kvalitén var riktigt bra under gårdagens match och att ni levererade en bättre sändnig än CMORE ( se Spocks kommentar på vår sida ). Varför får HA lagen inte producera sina egna matcher? Finns det en möjlighet att bryta avtalet med CMORE och förhandla fram ett bättre avtal med en annan leverantör?

Foppatofflan:
Ja men LP är personlig favorit och jag har så svårt att plocka bort dem....jag är rätt säker på att vi plockar in en till till säsongsstart.

Tarasov: LP före Åhström? Vad har hänt med Hedberg. Helt osynlig. Hepo får man hoppas har några högre växlar i sig. Konkurrerande lag kan få bra lag i år. Södertälje på väg att värva Fagemo och Löven Grundström.

{6870}:
Baserat på det jag såg i gårdagens match skulle prova så här i nästa
Hepo-Gagnon-Svenningsson
Ohlsson - Aagaard - Olhaver
LP - Jellvert - Hedberg
Sylwander - Max T - Hägg
Åhs

Rytter: Det vore toppen framöver om Modo kan göra en deal med Cmore att dela på kakan. Jag hade iaf. köpt enbart modomatcher att kolla på om jag visste att 50% el liknande gick till Widebro, Glader, Frank & Co

Rytter: Såg nån kommentar på twitter att SSK drog in mer pengar på sina egna sändningar i DIV 1 än man gör i HA avtalet.

{8399}: Det finns tröst i att vi var urusla. Att förlora så klart om vi gjort en ok match hade varit jobbigare.

Tarasov: Försäsong är försäsong, en säsong där resultatet spelar roll enbart just för att det är ett resultat i en match på försäsongen. Inga tutor och trumpeter för en vinst och inga svordomar för en förlust men ändå så lever försäsongen ett liv som är någonting värt.

« · 2077999 · »