Mike Keenan: Jag tycker att vi är för tunna på forwardssidan. Vi får räkna med att en eller två forwards är borta per match, då kommer vi få lira en eller två juniorer det är ett koncept som kan ställa till problem vi har provat.
Våra konkurrenter har tvålar till oss 5-1 och 5-1 hittills. Löven kan väl vara ok två i tom bur, men någonstans så tycker jag det saknas lite skicklighet på framåt. Ohlsson/Svenningsson/Gagnon/Hepo är bra spelare i ligan. När säsongen summeras är jag rätt säker på jag lägger in Olhaver här.
Jellvert/Sylwander/Häggström/LP/ Hedberg är helt ok.
Aagaard/Åhström/Tjernström vet jag inte än var de står, tror på Aagaard. Men ser gärna en Fw till innan seriestart.
{8384}: Jag brukar ju säga varje år att jag tycker att SCA-cupen brukar vara en bra värdemätare över hur det kommer att se ut under säsongen. Och det har inte varit någon trevlig syn det här året.
Vi är kollosalt långt efter Timrå och Björklöven, inte ens nära. Vi ser inte ut att ha en spelidé överhuvudtaget, vilket är otroligt oroväckande.
Vi är i skriande behov av en 2-3 målskyttar, ska vi ha en chans att hänga med på övre halvan är det nog tyvärr ett måste med bröderna Olofsson och kanske även Timashov.
Som det ser ut nu är vi inte bara extremt långt efter Timrå och Löven, vi är även efter SSK, Västerås, AIK, BIK, och Mora.
Önskar av hela mitt hjärta att jag har tokfel, gud vad deprimerad jag är! :(
Gavelo: Det här är faktiskt första gången jag stängt av ljudet. Jag har tänkt det många matcher med många hemska kommentatorer, men Pelle Hägglunds insats är den gnälligaste, tråkigaste och hela tiden på repeat.
jonsson: Det såg bättre ut ett tag. Gissar att Pelle hyllar Timrå för att ta en turligt studs på returen, medan omvi gör samma är det bara tur.
Timrå är bättre och modo står på hälarna igen. Samtidigt är det ett styrkebesked att vara så in i h-vete passiva och det då är ganska jämt resultatmässigt.
Jag tror attt jag stänger av ljudet snart. Pelle har sagt exakt samma sak i femtio minuter, utan att variera sig.
{8384}: hur många ggr skall de få åka på peters? Ser inge vidare ut detta. Noll derbykänsla. Mjäölkats sönder kanske. Ser lojt och slarvigt ut. Zzz. Såklart gör vi mål då haha. Sikken turstuts haha
Tänkte precis skriva samma. Han var en ljusglimt i första. Bra storlek och fart. Snygg flipp in till Gagnon som fick till en halvfarlig styrning, Sedan aktionen när han går runt mål och viker in för skottkärra, det var en fin chans. Han vill jag se mer av.
Gavelo: Oj vad Modo har långt kvar. Är väldigt många forwards som jag är besviken på så här långt. Tyvärr så finns det knappast pengar att stärka upp det som behövs. Vet att det är tidigt. Men det här blir nog en mellansäsong..
jonsson: Lite. Det stora problemet är uppspelen. Ungefär lika dåligt som Löven krånglat till det under sina matcher. Man får inte leta smörpass hela tiden, utan spela sig snabbare och enklare ur egen zon. Försvarsspelet I egen zon så tycker jag att man gör rätt bra i alla fall. Nästan alla Timrås skott är utifrån och Peters har fått det lättare än målvakterna ifjol.
{5647}: Hägglund är så negativ och gnällig att han inte är någon bra kommentator. Han låter som han var från Örebro och gör ingenting för att man ska entusiasmeras direkt.
Rytter: Är det straff när man trycker klubban mot benet, då blir det många straffar.. Det ser ut som att Corrado tänkte haka, men man kan ju inte åka ut för det.
Jag tror han är perfekt för er, oerhört spetsig i anfallszon. Resten kan andra sköta👍