1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479860 inlägg · 4078 ämnen

Försäsongsmatcher 2020

« · 2081035 · » Till forumet


Sv: Försäsongsmatcher 2020
DansbandsWolf:
Jag tror han är perfekt för er, oerhört spetsig i anfallszon. Resten kan andra sköta👍
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
J F K: Nu är ju inte statistik allt, litar mer på vad mina ögon ser.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Mike Keenan:
Jag tycker att vi är för tunna på forwardssidan. Vi får räkna med att en eller två forwards är borta per match, då kommer vi få lira en eller två juniorer det är ett koncept som kan ställa till problem vi har provat.

Våra konkurrenter har tvålar till oss 5-1 och 5-1 hittills. Löven kan väl vara ok två i tom bur, men någonstans så tycker jag det saknas lite skicklighet på framåt. Ohlsson/Svenningsson/Gagnon/Hepo är bra spelare i ligan. När säsongen summeras är jag rätt säker på jag lägger in Olhaver här.

Jellvert/Sylwander/Häggström/LP/ Hedberg är helt ok.

Aagaard/Åhström/Tjernström vet jag inte än var de står, tror på Aagaard. Men ser gärna en Fw till innan seriestart.

Backarna väntar jag lite med att bedöma.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Confusius: När vi vann guld vann vi inte ens mot Sundsvall...
Ifjol vann vi cupen och Timrå sist efter Mora.

Nej, det säger inte jättemycket. Inte statistiskt i alla fall.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
J F K: Går ni inte upp så är han Wallinder noterad son ny prao hos Erik.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
hk: Hah, vi ska ta oss dit upp i vår också... Så vi ens får spela slutspelshockey, play-in eller vad fan det heter.

Vilket jävla sopgäng som har satts ihop.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Confusius: Det gäller att vara bäst i vår, plocka in olofsson*2 och tima hjälper inte alls.

Bättre att lägga pengarna på riktiga kontrakt
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
wolper: Jag brukar ju säga varje år att jag tycker att SCA-cupen brukar vara en bra värdemätare över hur det kommer att se ut under säsongen. Och det har inte varit någon trevlig syn det här året.

Vi är kollosalt långt efter Timrå och Björklöven, inte ens nära. Vi ser inte ut att ha en spelidé överhuvudtaget, vilket är otroligt oroväckande.

Vi är i skriande behov av en 2-3 målskyttar, ska vi ha en chans att hänga med på övre halvan är det nog tyvärr ett måste med bröderna Olofsson och kanske även Timashov.

Som det ser ut nu är vi inte bara extremt långt efter Timrå och Löven, vi är även efter SSK, Västerås, AIK, BIK, och Mora.

Önskar av hela mitt hjärta att jag har tokfel, gud vad deprimerad jag är! :(
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Smurfen: stänger av skiten ja med man kan göra roligare saker än se modo en lördag som denna😀
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
DansbandsWolf: Ni får väl ta Wallinder nästa år. En större talang.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Smurfen: Jag gjorde precis det också. Ingen mening att se skiten. Åker vi inte skridskor alls så kommer allt se skit ut. Ingen mening att analysera.

Sedan är det ännu tråkigare att se utan ljud.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Jag får ta tillfäller iakt och tacka för att vi har glädjen att få tagit över ”eran” Viktor Berglund.
Har ni fler så skicka dem med.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Har ledarna fått några bra svar i helgen tro?
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Smurfen: typ ohlsson och peters ensam mot resten. Tycker synd om dem^^ å lindewall då kanske
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
J F K: Själv stängde jag av bilden för spelet skull !!!!!
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
J F K:

Tråkigt att man inte kan stå upp, även om det är försäsong.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Gavelo: Äh ni har bara otur
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Gavelo: Det här är faktiskt första gången jag stängt av ljudet. Jag har tänkt det många matcher med många hemska kommentatorer, men Pelle Hägglunds insats är den gnälligaste, tråkigaste och hela tiden på repeat.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
J F K: de missar sjukt mycket men spela roll när modo inte ens är med. Så kul och se...
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
J F K: Han har ju dock rätt.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
wolper: bara domarna och timråspelarna på gärde. Modo är kvar i bussen. Eller kanske inte är bättrr än såhär i år...
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Rytter: Hur många gånger kan man tänka ”Detta är det sämsta jag sett?”

?
Haha herregud Modo!?!
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Rytter: Jätteinterferenxe i anfallszon som gör att Timrå kan komtra i fem mot fyra och göra mål. Där var domarna inte alls med.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Rytter: Ser inte bra ut alls... vars är inställningen? Oroad
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
J F K:

Vi är inte bra nu i andra. Tappade fart och står still och lirar. Undra om våra spelare var på fest hos Lodin igår, ser ut som så.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
jonsson: Det såg bättre ut ett tag. Gissar att Pelle hyllar Timrå för att ta en turligt studs på returen, medan omvi gör samma är det bara tur.

Timrå är bättre och modo står på hälarna igen. Samtidigt är det ett styrkebesked att vara så in i h-vete passiva och det då är ganska jämt resultatmässigt.

Jag tror attt jag stänger av ljudet snart. Pelle har sagt exakt samma sak i femtio minuter, utan att variera sig.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Trött match. Nu är man less försäsongen, syns att spelarna tycker samma.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
jonsson: Lättmjölk, om det ens finns kvar?
Trötta och ser ut att längta efter kroglivet i stället.

Bedrövligt
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Ben Perrault:

Hur ser det ut ni som ser, mellanmjölk?
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
wolper: hur tänkte jellvert där? Bra blev de allafall😀
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
wolper: Snygg framspelning av Jellvert.

Kan Pelle sluta gnälla?
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
wolper: hur många ggr skall de få åka på peters? Ser inge vidare ut detta. Noll derbykänsla. Mjäölkats sönder kanske. Ser lojt och slarvigt ut. Zzz. Såklart gör vi mål då haha. Sikken turstuts haha
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
J F K: Man kan kalla han enögd på något sätt , endera bra , endera dålig ..
När han hyllar blir det nästan för mycket .
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Gusse:

Att vi ligger efter andra lag i processen är knappast någon nyhet sett till vad vi tappat.

Jag tar det lugnt med sågen tills serien är igång och vi är en 10 matcher in.

Ifjol hade vi inte ens en bra center enligt många här, denna center slog sedan tidernas poängrekord i HA.

Vi har offensiv kraft i heppo, svenningsson, Gagnon mfl, gäller bara att ge dom tid att komma in i vårt spel och lära känna medspelarna.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Apelsin: Styrdes tydlig, men säsongens första oavsett
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Rytter: Galet snyggt av Berglund för Luleå nyss
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Bamse:

Tänkte precis skriva samma. Han var en ljusglimt i första. Bra storlek och fart. Snygg flipp in till Gagnon som fick till en halvfarlig styrning, Sedan aktionen när han går runt mål och viker in för skottkärra, det var en fin chans. Han vill jag se mer av.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Gavelo: Oj vad Modo har långt kvar. Är väldigt många forwards som jag är besviken på så här långt. Tyvärr så finns det knappast pengar att stärka upp det som behövs. Vet att det är tidigt. Men det här blir nog en mellansäsong..
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Fan vad Jeremias Lindvall ser bra ut. Underbart med junisar som är med och utmanar
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
jonsson: Lite.
Det stora problemet är uppspelen. Ungefär lika dåligt som Löven krånglat till det under sina matcher. Man får inte leta smörpass hela tiden, utan spela sig snabbare och enklare ur egen zon.
Försvarsspelet I egen zon så tycker jag att man gör rätt bra i alla fall. Nästan alla Timrås skott är utifrån och Peters har fått det lättare än målvakterna ifjol.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
jonsson: Nivån igår var under all kritik, att det har blivit sämre i ett derby mot värsta rivalen är obegripligt!
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
J F K: ser mest stressat ut. Timrå spelar lite småfult😀
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Gavelo:

Ska det va så svårt att hålla samma nivå
som igår, har Ville laborerat i kedjorna?
Skott efter 1:a 14-9 till Timrå
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
J F K: Helvete vilket gnäll det är. Ingen av lagen kan vara nöjda. Inte många målchanser alls, även om Timrå alibiskjuter väldigt mycket.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
J F K: Men Modo är fruktansvärt dåliga, detta är faktiskt nästan sämre än mot Mora igår..
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
J F K: Hägglund är så negativ och gnällig att han inte är någon bra kommentator. Han låter som han var från Örebro och gör ingenting för att man ska entusiasmeras direkt.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Rytter: Är det straff när man trycker klubban mot benet, då blir det många straffar.. Det ser ut som att Corrado tänkte haka, men man kan ju inte åka ut för det.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Rytter: väldigt tveksamt. Men skönt att peters tog den å vi slapp bp
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
J F K:

Var det där straff? Kändes tveksamt.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
jonsson: Ungefär så har det sett ut också. Efter lite flipper så får Hardegård riktigt bra skottläge fri och sätter den.
Väldigt jämt.

Corrado försökte haka, men på reprisen syns det att han aldrig träffade Lodins klubba eller var nära. Förstår inte straffen, men Peters räddar enkelt.
Kommentera

« · 2081035 · »